abonnement Unibet Coolblue
pi_44700718
Djep superfantastisch verhaal, ik ken de omgeving daar, dus daarom vond ik het extra dapper van je dat je het toch hebt gedaan, veel mensen zijn nogal van het 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. En in je eentje ben je toch extra kwetsbaar omdat je niet op de 'groep' kan terugvallen ter steun. Omdat je mensen kent is het ook sowieso spannender, dat maakt een afwijzing ook iets persoonlijker denk ik. Ik kan me trouwens voorstellen dat als mensen het al een keer gezien/ over gehoord hebben in de Meppeler Courant , ze er nog leuker op reageren. Volgens mij heb je er toch een positief gevoel aan overgehouden, waren veel mensen wel enthousiast en dat is gewoon goed! En fijn! Ben ik echt blij om!

Ik heb alles een beetje kunnen laten bezinken inmiddels en ik merkte wel dat ik gisteravond steeds meer dingen ging herinneren, mensen voor me zag of bepaalde grappige dingen die me te binnen schoten. en die spierpijn is nog een tandje erger geworden

Het begin ging nogal rommelig doordat iemand zich een beetje verslapen had en ik vast stond in de file. Het was echt bizar druk gewoon in de stad, je kon over de hoofden lopen. Twee jongens waren alvast begonnen en toen ik ze aan de telefoon had waren ze al helemaal hyper, ze werden gefotografeerd, gefilmd, besprongen, dat klonk al heel bemoedigend. Toen ik aankwam had ik echt even dat momentje van.. oke, hier gaan we dan !
Maar het voelde echt gelijk al heel leuk en al snel werd er gereageerd. Het enige wat ik wel even wennen vond is dat je dan gelijk gefotografeerd wordt met mobieltjes e.d., daar had ik gewoon nog niet bij stil gestaan. Er was 1 iemand bij met een hele dikke professionele camera, dat was iemand van de media, maar doordat ik net iemand knuffelde kon ik hem niet vragen waarvan. Opvallend veel pubers reageerden echt heel erg spontaan, jongens moesten over het algemeen er om lachen en kwamen direct aanrennen of springen en van veel meisjes hoorde ik vooral 'oooooh wat leuuuuk, keileuuuk, oh dit wil ik ook doen!!' Twee meiden maakte gelijk zelf bordjes van karton en een groepje van 4 leende mijn extra bord. Kleine kinderen reageerden ook vaak heel enthousiast, hoewel er ook een aantal waren die het toch wel heel eng vonden. Het was gewoon zo schattig om dan zo'n klein vingertje tegen je onderbeen te voelen en dan de vraag 'mag ik ook een knuffel mevrouw? ' (volgens mij was er overigens ook een aantal ouders die dachten dat ze een gratis speelgoedje kregen haha). Ik had op mijn bord Free Hugs/ Gratis Knuffel en merkte goed dat de reacties sneller en leuker gingen met de Nederlandse versie naar voren. Ik denk dat veel mensen dat, in combinatie met het 'open arm gebaar' dan toch net een fractie sneller begrijpen wat je bedoelt.

Een vriend van mij kwam erbij en die was echt erg zenuwachtig, maar toen hij zag dat ik bij vlagen aan de lopende band werd geknuffeld, kwam hij ook los. Als iemand nee zei tegen mij, maar diegene leek twijfelachtig, dan sprong hij er nog even achteraan, van mij dan misschien? Werkte opvallend vaak haha een jongen die verderop stond merkte ook dat mensen nog vaak tegen hem zeiden van 'nou vooruit', die moesten even wennen aan het idee. Een andere vriendin van me is nog langs geweest, die durfde niet mee te doen, maar is een tijd binnen gaan zitten met de hugger die even pauze hield, erg gezellig. Het was zo lief, ze vond het heel leuk dat we het deden en werd er zelfs een beetje emotioneel van om te zien hoe mensen reageerden.
Mijn strategie (voor zover je daarvan kan spreken) was om te proberen oogcontact te krijgen met mensen die er open voor leken te staan of aandachtig het bord bekeken, een bemoedigende wilt u een knuffel mevrouw? hielp dan vaak om een twijfelaar over de streep te trekken, hoewel ook veel mensen spontaan aan kwamen lopen met de opmerking, nooouu die wil ik wel! Ook zag je soms dat bij een stelletje de jongen lachend reageerde en het meisje een beetje norser/twijfelachtig, dan deed de suggestie om gewoon samen tegelijk te knuffelen het goed. Vaak hoorde ik mensen tegen elkaar zeggen 'hee dat is nou iets voor jou!' en dan kwam die ander ook wel als je daar even contact mee maakte. Veel mensen die juist geen nederlands spraken waren weer erg blij met de engelse versie, zodat ze begrepen wat de bedoeling was en reageerden heel enthousiast.

Het is precies zoals je zei Djep, die glimlachende mensen zijn al zo bemoedigend, norse mensen die echt even ontdooien, ookal is het maar zo'n kleine glimlach, mensen die hun duim opsteken, even blijven kijken al lachend etc. Ik merkte dat mensen die in eerste instantie misschien een beetje raar keken vaak toch begonnen te lachen of in ieder geval 'anders' keken als ze zagen dat andere mensen wel heel spontaan en leuk reageerden (net alsof ze eerst besloten hadden van, wat een raar of stom gedoe en dat dus gelijk door een ander werd weerlegd). We hebben ook nog 2 agenten geknuffeld, die nogal stugjes het toch wel leuk vonden. 2 andere waren wat norser 'dat mocht niet onder diensttijd' (later bedachten we dat het op zich niet gek is als ze een wapen dragen, dan kan je die mss afpakken?). Ook hier een knuffel van een kerstman en van flyerende jongens en meiden. Ook een dame van een christelijke organisatie kwam even langs om te zeggen dat ze het een ontzettend mooi initiatief vond (om ons vervolgens nog een flyer te geven natuurlijk).

We dachten dat de winkels om 5 uur wel dicht waren, maar dat was niet zo. Op een gegeven moment waren alle tenen en vingers echter blauw dus was het langzaamaan wel genoeg geweest. Ook merkte ik duidelijk een verandering in enthousiasme toen het winkelend publiek meer naar huis ging, mensen waren vermoeider en hadden meer haast (en waren waarschijnlijk wat sjaggie van uren in de rij staan overal). Maar als er dan toch weer iemand knuffelde, kreeg je gelijk dat gevoel van 'jaaa zie je, ik moet nog even blijven'.

Filmpje volgt zeker nog, we hebben wel even wat tijd nodig om het in elkaar te brouwen, ivm de feestdagen is het even druk!
Een fotootje van mij: http://i138.photobucket.c(...)2023-12-06/foto4.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door Etoile op 24-12-2006 10:44:16 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zondag 24 december 2006 @ 11:52:33 #27
2004 sunshine
Still shining!
pi_44702028
Wat geweldig Etoile!

Het is dus inderdaad gewoon de bedoeling mensen een beetje blijer te maken. Die ene reactie is blijkbaar niet typerend voor de actie. Gelukkig!
Het lijkt me alleen doodeng om alleen te gaan doen, zeker voor de eerste keer!
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_44702876
Étoile, ook voor jou een erg geslaagde middag dus


Ik zit elke keer weer te genieten van jullie verhalen
  zondag 24 december 2006 @ 12:29:12 #29
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44702923
Erg leuk. Heb ik ook op Oprah Winfrey gezien.
Bij de gedachte alleen al geweldige mensen te knuffelen krijg ik al een warm gevoel
If I had a Hammer...
pi_44703618
Mooi verhaal Etoile.
pi_44704421
Geweldig Étoile, en inderdaad weer heel herkenbaar. Alleen bij mij waren er geen springende en rennende mensen. Maar ja, het is Meppel hè!
En fantastisch van die agenten: dat was ons nog niet gelukt. Hopelijk is dat ook vastgelegd!
Ook hier had ik het wel erg koud op het laatst en bleef telkens nog even wachten op de laatste knuffel, en dan nog 1, en nog 1.
Ik geloof dat het hier wel mee viel met foto's maken met mobieltjes. Inderdaad wel mensen die dit spektakel maar eens gingen aanschouwen.
En inderdaad, van de stelletjes was het vaak de dame die nors reageerde en hier in Meppel liepen de stelletjes dan ook bijna allemaal door. Sommige niet natuurlijk!!!
Ik was vanmorgen bij een kerkdienst in Meppel, maar ik ben gelukkig niet herkend.
Ik ga kerstvoorbereidingen voor morgen nemen. En nog heerlijk nagloeien van gisteren!
pi_44711016
quote:
Op zondag 24 december 2006 04:18 schreef Schlumberger het volgende:
Wie ziet er trouwens brood in om ergens halverwege januari weer mee te gaan? Ik wil zo graag ook weer een keertje freehuggen

*springt door de kamer van enthousiasme, daarbij behendig zijn hondje ontwijkend*
Meld!

En overigens ook diepe respect en een diepe buiging voor de dames en heren van afgelopen zaterdag, met name voor Djep, die het toch in haar 1-tje gedaan heeft! (Ok, samen met Rubi natuurlijk, maar toch )
Ehm... ok
  zondag 24 december 2006 @ 16:37:37 #34
116846 Pingwingei
Ei van gevleugelde pingrequest
pi_44711414
Tof verslag Étoile Springende, rennende en foto-makende mensen Geweldig!

Ik plak op mijn bord even een vel A3 papier aan 1 kant en zet er even "GRATIS KNUFFEL" op. Dit schijnt toch echt veel beter te werken

Voor mensen uit de omgeving Raalte: Ik ben van plan het in Raalte te gaan uitvoeren komend jaar, in januari, zodat ik gelijk de mensen "de beste wensen" kan wensen PM maar ofzo als je er wat voor voelt, misschien dat als er veel animo voor is dat ik even een kleine aanmeldtopic maak.
IK BEN POTDORIE HEUL GEEN PINGUÏN :'(
Eerste naam én adoratietopique *O*
Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef suikertaartje het volgende:
Ik vind deze echt wat voor jou: cogito ergo sum (ik denk dus ik besta)
pi_44711539
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:37 schreef Pingwingei het volgende:
Tof verslag Étoile Springende, rennende en foto-makende mensen Geweldig!

Ik plak op mijn bord even een vel A3 papier aan 1 kant en zet er even "GRATIS KNUFFEL" op. Dit schijnt toch echt veel beter te werken

Voor mensen uit de omgeving Raalte: Ik ben van plan het in Raalte te gaan uitvoeren komend jaar, in januari, zodat ik gelijk de mensen "de beste wensen" kan wensen PM maar ofzo als je er wat voor voelt, misschien dat als er veel animo voor is dat ik even een kleine aanmeldtopic maak.
In Raalte woont toch haast geen mens?
  zondag 24 december 2006 @ 16:47:51 #36
2004 sunshine
Still shining!
pi_44711686
quote:
Tof!
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_44713948
quote:
Op zondag 24 december 2006 04:18 schreef Schlumberger het volgende:
Wie ziet er trouwens brood in om ergens halverwege januari weer mee te gaan? Ik wil zo graag ook weer een keertje freehuggen

*springt door de kamer van enthousiasme, daarbij behendig zijn hondje ontwijkend*
Ik, maar ik denk niet dat ik mag van m'n ouders
pi_44716734
ik wil wel.
alleen krijg wel een drukke maand:(
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zondag 24 december 2006 @ 21:24:13 #39
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_44718592
@ Djep: Die journalisten bakken er ook niets van he... hij schrijft dat het in Engeland begonnen is Verder wel erg leuke foto's!

@Pingwingei: Raalte... of all places Ik zou in dat geval eerder voor Deventer kiezen... ligt er maar een halfuurtje vanaf en is meteen al een stuk... euh.. urbaner

@ Decimos: Misschien moet je je ouders de youtube-filmpjes eens laten zien!
pi_44718631
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:24 schreef Schlumberger het volgende:


@Pingwingei: Raalte... of all places Ik zou in dat geval eerder voor Deventer kiezen... ligt er maar een halfuurtje vanaf en is meteen al een stuk... euh.. urbaner
Voor! Ik kom uit Deventer nl en dan doe ik mee! ( als ik kan ed)
pi_44718722
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:24 schreef Schlumberger het volgende:
@ Djep: Die journalisten bakken er ook niets van he... hij schrijft dat het in Engeland begonnen is Verder wel erg leuke foto's!

@Pingwingei: Raalte... of all places Ik zou in dat geval eerder voor Deventer kiezen... ligt er maar een halfuurtje vanaf en is meteen al een stuk... euh.. urbaner

@ Decimos: Misschien moet je je ouders de youtube-filmpjes eens laten zien!
Oeps...mijn fout Dit was een proef bericht van mij. En die heb ik per ongeluk ingevoerd.



zie je, die journalisten doen wel goed hun werk


@Decimos, of anders bel ik ze wel even
  zondag 24 december 2006 @ 21:34:11 #42
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_44718768
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:31 schreef Djep het volgende:

[..]

Oeps...mijn fout Dit was een proef bericht van mij. En die heb ik per ongeluk ingevoerd.



zie je, die journalisten doen wel goed hun werk
Heb jij dat bericht geschreven dan?
pi_44718785
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:34 schreef Schlumberger het volgende:

[..]

Heb jij dat bericht geschreven dan?
Het eerste gedeelte komt uit mijn persbericht. Deze club had ik op de hoogte gesteld.
  zondag 24 december 2006 @ 21:43:57 #44
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_44718952
Aha, op die manier
pi_44719878
Mijn ouders hebben het niet zo op internetmensen ontmoeten Maar misschien gaan er wel mensen mee die ik in 't echt ook ken, misschien kan 't dan wel Nou ja, ik zie wel. Ik hoop dat 't gaat lukken, lijkt me echt heel vet
  zondag 24 december 2006 @ 22:30:44 #46
116846 Pingwingei
Ei van gevleugelde pingrequest
pi_44720113
@Schlumberger: In Deventer word al veel ge-free hugged, maargoed, dat zou ook kunnen ja, in Deventer. Word sowieso een zaterdag in januari. Ik zal in elk geval Deventer zeer zeker in overweging nemen. Anders het winkelcentrum van Colmschate, daar was het altijd wel flink druk op zaterdag als ik er langs kwam toen ik er nog bij in de buurt woonde
IK BEN POTDORIE HEUL GEEN PINGUÏN :'(
Eerste naam én adoratietopique *O*
Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef suikertaartje het volgende:
Ik vind deze echt wat voor jou: cogito ergo sum (ik denk dus ik besta)
  zondag 24 december 2006 @ 22:35:11 #47
116846 Pingwingei
Ei van gevleugelde pingrequest
pi_44720211
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:42 schreef Eveli het volgende:

[..]

In Raalte woont toch haast geen mens?
Je wil niet weten hoe druk het daar soms is, echt serieus.
IK BEN POTDORIE HEUL GEEN PINGUÏN :'(
Eerste naam én adoratietopique *O*
Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef suikertaartje het volgende:
Ik vind deze echt wat voor jou: cogito ergo sum (ik denk dus ik besta)
pi_44720273
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:30 schreef Pingwingei het volgende:
@Schlumberger: In Deventer word al veel ge-free hugged, maargoed, dat zou ook kunnen ja, in Deventer. Word sowieso een zaterdag in januari. Ik zal in elk geval Deventer zeer zeker in overweging nemen. Anders het winkelcentrum van Colmschate, daar was het altijd wel flink druk op zaterdag als ik er langs kwam toen ik er nog bij in de buurt woonde
nouja, veel, er zijn hier 2 keer mensen geweest die gingen free-huggen, vaker heb ik ze hier niet gezien ( woon in centrum)
  zondag 24 december 2006 @ 22:42:49 #49
116846 Pingwingei
Ei van gevleugelde pingrequest
pi_44720396
Ik heb al meerdere malen gehoort dat er ge-free hugged was. Maargoed, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk Deventer Eens even binnenkort een goede datum prikken
IK BEN POTDORIE HEUL GEEN PINGUÏN :'(
Eerste naam én adoratietopique *O*
Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef suikertaartje het volgende:
Ik vind deze echt wat voor jou: cogito ergo sum (ik denk dus ik besta)
pi_44720562
Is dit een afspraak voor in Januari? (moet dat nou met een hoofdletter of niet?) In Deventer kan ik in ieder geval niet komen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')