abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:14:18 #26
161252 FrozenFlame
under construction
pi_44268468
Ja, denk't. Maar ik geloof je wel.

Vandaar ook een kijkje in de keuken.

Eroverheen stappen, zuipen, geen gelul en weer verder.

Je maten begijpen het ook als je daarna weer voor d'r gaat?

nee zeker.
Als jij iets vind moet je het naar de politie brengen
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:15:55 #27
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44268490
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:14 schreef FrozenFlame het volgende:
Ja, denk't. Maar ik geloof je wel.

Vandaar ook een kijkje in de keuken.

Eroverheen stappen, zuipen, geen gelul en weer verder.

Je maten begijpen het ook als je daarna weer voor d'r gaat?

nee zeker.
wat is jouw probleem eigenlijk?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:18:25 #28
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44268527
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:22 schreef FrozenFlame het volgende:
Tieners praten er stoer en ontkennend over. Volwassen mannen willen nog welles wat woordjes wisselen over dat rottige verdriet. Maar meer ook niet.
Je weet van mekaar wel hoe pijnlijk het moet zijn.
Wat je wél ziet aan de houding Is de pijn. Liefdes verdriet duurt bij jongens vaak ook langer dan bij meisjes.
Meisjes hebben binnen no-time 1001 andere opties. Dat is voor veel mannen niet weggelegd. Mannen lijden méér vind ik.

En ja vrouwen zijn gewoon Kuthoeren Ja!
Mannen lijden echt wel wat dat betreft. Er kunnen zelfs jaren overheen gaan. Dat kinderachtige gedrag van ze
duidt erop dat ze niet weten hoe ze ermee moeten omgaan.
If I had a Hammer...
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:18:47 #29
161252 FrozenFlame
under construction
pi_44268536
Lijkt het alsof ik een probleem heb? Nee hoor, ik reageer even op de vraag of het zo moeilijk te begrijpen is dat... Ik vat even samen of ik het alsnog begrepen heb.
Als jij iets vind moet je het naar de politie brengen
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:22:08 #30
161252 FrozenFlame
under construction
pi_44268570
Bedankt SKETSj voor je antwoord, in die richting zit ik ook te denken. Niet praten, wel voelen.( en biertjes drinken)
Als jij iets vind moet je het naar de politie brengen
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:24:04 #31
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44268587
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:36 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

dat is zó corny. zijn er echt mannen die dat tegen elkaar zeggen dan? alleen in films toch?

bij ons wordt er gewoon om gelachen en verteld iedereen wat ze eigenlijk al die tijd van dr vonden.
idd, dan komt de aap in een keer uit de mouw
Signature.
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:26:14 #32
161252 FrozenFlame
under construction
pi_44268610
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:24 schreef eer-ik het volgende:

[..]

idd, dan komt de aap in een keer uit de mouw
Ja, klopt en ik geloof dat dat bij vrouwen ook zo is..
Als jij iets vind moet je het naar de politie brengen
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:30:24 #33
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44268639
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:22 schreef FrozenFlame het volgende:
Bedankt SKETSj voor je antwoord, in die richting zit ik ook te denken. Niet praten, wel voelen.( en biertjes drinken)
Freeze.

Je gaat er toch niet gelijk vanuit dat mannen hun verdriet 'wegdrinken' ofzo?
Want dat hoeft helemaal niet. Stappen, mannen onder mekaar, is gewoon gezellig. Punt.
If I had a Hammer...
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:42:14 #34
161252 FrozenFlame
under construction
pi_44268726
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:30 schreef SKETSj het volgende:

[..]

Freeze.

Je gaat er toch niet gelijk vanuit dat mannen hun verdriet 'wegdrinken' ofzo?
Want dat hoeft helemaal niet. Stappen, mannen onder mekaar, is gewoon gezellig. Punt.
Tuurlijk, tuurlijk.. wij vrouwen won't do for less.. misschien gaat mijn vraag dan wat meer over hoe de man over het algemeen omgaat met liefdesverdriet, en de gevolgen daarvan.. Natuurlijk gaat het om de afleiding en dat is alles wat geldt, zeker in een rotte periode.

Maargoed, ook een beetje het 'once it's over, its over' principe wat mannen dan weer meer kunnen hebben dan vrouwen. Wat heus niet betekent dat na een avondje bieren en dom lullen betekent dat het echt allemaal over is. Drank en vrienden verstoppen de liefde voor eventjes, en dan..? Dan komt het werk doordeweeks.. en het weekend weer &so on... en het slijt.

Gelukkig is het inderdaad allemaal wat genuanceerder dus..
Ik hoop toch alleen stiekum wel, dat mannen er ook zijn voor elkaar als ze in de knoop zitten. Laat ik het dan zo zeggen..
Als jij iets vind moet je het naar de politie brengen
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:43:22 #35
154613 Schnoepfchen
ik ben met z'n tweeen
pi_44268736
(hier spreekt een man)

Er is geen standaardformule voor verwerking.

De manier waarop er gepraat wordt hangt af van de oorzaak, wat voor vrouw het was, wat voor soort relatie het slachtoffer met haar had, en wat voor soort karakter het slachtoffer heeft. Was het echte liefde met een serieuze vrouw, dan valt er weinig te zeggen behalve: "ze ziet gewoon niet wat ze opzij zet." Was het bonje met een schreeuwlelijk, dan wordt het: "die kuthoer verdiende het ook niet. Je bent beter af nu." De vorm kan dus varieren over het hele spectrum van sympathiek tot grof.

Mannen praten dus wel. Toch hebben ze bier nodig, omdat ze lang niet zo makkelijk praten. Een man kan zichzelf makkelijk opsluiten als ie een probleem heeft, terwijl een vrouw de neiging heeft haar vriendinnen erbij te halen. Bier is voor mannen van fundamenteel belang! Het dient drie doelen:
- een sociaal doel: een excuus om je maten bijeen te krijgen.
- een psychologisch doel: een methode om los te komen, en erover te durven praten.
- een fysiologisch doel: pijn is beter te verdragen als je wat verdoofd bent.

Inhoudelijk spreken mannen niet over gevoelens, hoe-kijk-jij-ertegenaan, en waarom-reageert-ie-toch-zo, zoals vrouwen dat doen. Mannen praten liever over de objectieve situatie, over oplossingen zoeken, en zo-is-het-hoe-dat-moet. Terwijl vrouwen bij elkaar erkenning zoeken van gevoelens, proberen mannen bij elkaar bevestiging te krijgen voor het probleem.

Er zijn wel 1000 gevoelens waar vrouwen eindeloos over kunnen kletsen, terwijl er maar 1 probleem is waarvan mannen denken dat ze het begrijpen. Mannen kunnen dus ook niet heel veel achter elkaar praten. Dit is de vierde reden voor het bier: omdat het gesprek bij mannen makkelijker stilvalt dan bij vrouwen, heb je bier om aan te lurken, om de korte stiltes mee te overbruggen, te bedenken wat je nog kunt zeggen, totdat iemand weer een woord laat vallen en alle mannen knikken.
pi_44268740
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:26 schreef Nosh het volgende:
Alleen zuipen, Tom Waits luisteren, en zwelgen in het zelfmedelijden.

Soms zijn cliché's heel erg terecht.
jah dat dus... en altijd zeggen dat ze allemaal kuthoeren zijn om vervolgens je dus keer op keer te bezatten en andere wijven neuken tot je er overheen bent
пусть всегда будет солнце
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:48:51 #37
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_44268792
we zitten in de knoop, gaan bier drinken, spreken met elkaar af dat we er niet weer in stinken.

drinken nog meer bier, beslissen dat het allemaal kuthoeren zijn. kijken dan allemaal even onze igen kant op.

hebben onze eigen gedachten erover, worden 's ochtends wakker in dezelfde kleren als we de vorige dag mee de deur uit zijn gegaan en klaar.

of we gaan nog een keer zuipen

als het echt liefde was of we snappen het nog steeds niet :

nog een keer zuipen.
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:50:26 #38
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44268806
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:42 schreef FrozenFlame het volgende:

Ik hoop toch alleen stiekum wel, dat mannen er ook zijn voor elkaar als ze in de knoop zitten. Laat ik het dan zo zeggen..
Nee. Morele steun onder mannen vind plaats middels wat woorden uit te wisslen. Meer niet.
Geen zeeleeuw-uithuilerij-partijtjes, plotten om je ex om te leggen, kleenex, of chocola komt er aan te pas.
nop.
If I had a Hammer...
pi_44268811
Ben ik trouwens de enige die dit topic leest, en nog even moet controleren of de definitie van man-zijn wel voor hem opgaat?

Echt, dat zwart-wit denken, doe eens niet. Niet alle mannen gaan standaard aan de drank en hebben bier nodig om 'hun gevoelens te snappen, en niet alle mannen zitten te wachten op snotterige 'schouderklopje en een goed woordje'.
Het ligt maar nét aan de situatie, de manier waarop het uitgegaan is, wie de schuldige is, en aan de persoon zelf. De een vindt het prima zo, de ander snapt het niet en rooft de drankkast leeg, en de derde heeft een schop onder z'n kont nodig omdat hij de boel verkloot heeft en het nog goed kan maken.

Er ís geen universele manier van verdriet en verlies verwerken, zowel niet bij vrouwen als bij mannen. Er zijn slechts manieren die populairder zijn dan anderen, en dan vaak nog omdat het voortkomt uit grootspraak, niet omdat ze zo effectief zijn.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:51:05 #40
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_44268813
wat sketsj zegt
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:51:33 #41
161252 FrozenFlame
under construction
pi_44268815
Goeie text Schnoepfschen, hoewel de theorie onder die van jou ook waar kan zijn. En mannen dus de kans mislopen er misschien nog wat moois van te maken. Bij echte ware gevoelens. Maargoed, das een ander verhaal..
Als jij iets vind moet je het naar de politie brengen
  zaterdag 9 december 2006 @ 01:55:13 #42
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44268854
Maar het verwerken voor mannen duurt wel langer denk ik, daar durf ik wel eerlijk in te zijn.
Althans bij wat ik in mijn omgeving heb gezien. Pain = Real!
Vrouwen hebben gauw een ander en dan is het in ene weer zonneschijn voor ze.
Voor mannen/jongens is het klaarblijkelik wat lastiger snel een andere relatie te krijgen.
If I had a Hammer...
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:03:33 #43
154613 Schnoepfchen
ik ben met z'n tweeen
pi_44268919
Gevoelens bij mannen zijn zeker waar.
Ze praten er alleen niet makkelijk over.

Vrouwen voelen hardop, zodat luisterende vriendinnen negatieve zelfgevoels kunnen dempen en positieve zelfgevoelens kunnen toevoegen, terwijl mannen onder elkaar eerder klusjesmannen zijn die het probleem proberen te snappen en op te lossen. Wat is de sitatie? Vreemdgegaan? Wat moet je nu doen? Verrotschelden, spullen ophalen, en haar naaktfoto's op internet. Voelen doen ze stilletjes van binnen, of thuis.
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:05:51 #44
161252 FrozenFlame
under construction
pi_44268942
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 01:51 schreef Nosh het volgende:
Ben ik trouwens de enige die dit topic leest, en nog even moet controleren of de definitie van man-zijn wel voor hem opgaat?

Echt, dat zwart-wit denken, doe eens niet. Niet alle mannen gaan standaard aan de drank en hebben bier nodig om 'hun gevoelens te snappen, en niet alle mannen zitten te wachten op snotterige 'schouderklopje en een goed woordje'.
Het ligt maar nét aan de situatie, de manier waarop het uitgegaan is, wie de schuldige is, en aan de persoon zelf. De een vindt het prima zo, de ander snapt het niet en rooft de drankkast leeg, en de derde heeft een schop onder z'n kont nodig omdat hij de boel verkloot heeft en het nog goed kan maken.

Er ís geen universele manier van verdriet en verlies verwerken, zowel niet bij vrouwen als bij mannen. Er zijn slechts manieren die populairder zijn dan anderen, en dan vaak nog omdat het voortkomt uit grootspraak, niet omdat ze zo effectief zijn.
Ik geloof dat wij elkaar niet begrijpen hoor.. ik wil niet een kijkje in de keuken bij de man, die op moeders schoot ligt te janken van verdriet. Want die zijn er ook, precies zoals jij het beschrijft is er geen enkele manier van omgaan met verlies of wat danook hetzelfde.. Ik beweer ook niet dat alle mannen het nodig hebben om het snotdoekje aan te reiken, of een goed woord vol hoop en geloof.

Nee ik wil juist weten wat die man, met liefdesverdriet, er nou aan vind om bier te zuipen met zijn vriendjes.
En of er dan ook sprake is van goeie gesprekken, of juist niet.. stom gelul.. of herkenning zonder woorden..

Ik geloof trouwens dat ik wel wat heb aan het laatste gedeelte van je antwoord..
Als jij iets vind moet je het naar de politie brengen
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:19:15 #45
154613 Schnoepfchen
ik ben met z'n tweeen
pi_44269087
In bepaalde mate is er wel een universele manier.

We kennen allemaal wel alledaagse taferelen als:
V - "Hij uit zijn gevoelens niet! Houdt ie niet van me?" (want praaaten over gevoooeelens is toch zo belangrijk) en
M - "Wat zeurt ze toch. Ik repareer haar naaimachine toch, of niet?" (dus dan is het toch duidelijk dat ik van haar hou)

In het verlengde hiervan ligt de manier waarop liefdesverdriet wordt verwerkt. Mannen begrijpen elkaars communicatie. Vrouwen begrijpen die van vrouwen. Mannen en vrouwen zeggen vaak over elkaar dat ze in liefdeszaken altijd de neiging hebben om partij te kiezen voor het eigen geslacht, en niet voor het andere. Wat er eigenlijk onder zit is de verschillende manieren van communiceren. Mannen en vrouwen snappen elkaar niet zo makkelijk.
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:36:08 #46
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44269247
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:22 schreef FrozenFlame het volgende:
Je hoort 't heel erg vaak dat mannen en liefdesverdriet maar een vreemde combi is..
Gek..dat hoor ik nou nooit.

Overigens denk ik dat mannen over het algemeen niet huilen in bijzijn van anderen maar dat ze 's avonds de hele buurt bij elkaar janken als ze alleen in bed liggen.

Maar in het bijzijn van andere mensen? Zelden tot nooit.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:43:49 #47
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44269319
Ipv. het gevoel te hebben te gaan huilen word ik gewoon kwaad
Ik ga niet kinderlijk doen of met dingen smijten ofzo. Ik word gewoon kwaad.
(Maar dat ben ik)

Ik huil eigenlijk nooit eerlijk gezegd. Het gevoel van verdriet heb ik dan wel.
Maar de tranen blijven achterwege. Ik word dus eerder kwaad.
If I had a Hammer...
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:54:55 #48
154613 Schnoepfchen
ik ben met z'n tweeen
pi_44269452
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 02:43 schreef SKETSj het volgende:
...
Ik word dus eerder kwaad.
Inderdaad. Ik ook. En het liefst wordt ik ook onredelijk.
Gecombineerd met woede, maak ik dan graag iets kapot.
Iets dat wel wat met haar te maken heeft, maar op indirecte manier.
Dan sloop je bijvoorbeeld de brievenbus bij haar moeder uit de tuin,
of stop je een kat in de duiventil van haar vader.
  zaterdag 9 december 2006 @ 03:01:14 #49
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_44269524
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:38 schreef FrozenFlame het volgende:
Aha, intressant allemaal, dus toch zijn we kuthoeren.... maar ondertussen is er geen vriend die opstaat en zegt: Hoor es maat, ga d'r es achteran, en zeg dat t je spijt... veromme man, je bent zo gek op d'r!!
Zo iemand zou ik kunnen zijn, ware het niet dat ik inmiddels voor gek verklaard ben in mijn vriendenkring (in positieve zin, voor zover dat kan)
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_44269547
Dat bier drinken is bedoeld om zat genoeg te worden zodat je het lef hebt de volgende kuthoer aan te spreken en mee naar huis te nemen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')