abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44034254
http://www.youtube.com/watch?v=YhuEoX_y0qY

Ah... nostalgie. Heb ook meerdere van die auto's gehad.
pi_44034566
ja als je dat filmpje ziet, gebeurt er niet veel...
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_44034792
Ik kende het filmpje al, maar het blijft geweldig om te zien! Ik heb zelf eens mijn GS op 3 wielen de garage binnen gereden toen ik met de achterste remklauw bezig was en het begon te regenen.
Maar dat was slechte een metertje of 6 achteruit.
pi_44041460
is die GS daar speciaal voor ontworpen ofzo?
pi_44041499
NWC: 3445 7628 8614 7793
pi_44044125
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:11 schreef Repeat het volgende:
is die GS daar speciaal voor ontworpen ofzo?
Elke hydropneumaat kan dat, dus niet specifiek de GS. Charles de Gaulle is er door aan de dood ontsnapt doordat zijn DS nog prima bestuurbaar bleef ondanks lekgeschoten banden.
pi_44045858
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 01:05 schreef patje74 het volgende:

[..]

Elke hydropneumaat kan dat, dus niet specifiek de GS. Charles de Gaulle is er door aan de dood ontsnapt doordat zijn DS nog prima bestuurbaar bleef ondanks lekgeschoten banden.
Ofwel, op de GS en de M35 vooral de "grote" Citroëns. (DS, CX, BX, XM, Xantia, C5, C6 en dus ook de kleine GS/A en M35)

Iemand hier die het weleens heeft geprobeerd met een C6?
pi_44051124
Ik heb geen flauw idee of dit nog kan bij de moderne C-modellen, maar daar ben ik dan ook niet zo veel mee bezig eigenlijk. Door de computerzooi zullen wellicht de eigenschappen en gedragingen van het veersysteem veranderen.
Je vergeet de SM trouwens in je lijstje.
pi_44053499
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:36 schreef patje74 het volgende:
Ik heb geen flauw idee of dit nog kan bij de moderne C-modellen, maar daar ben ik dan ook niet zo veel mee bezig eigenlijk. Door de computerzooi zullen wellicht de eigenschappen en gedragingen van het veersysteem veranderen.
Je vergeet de SM trouwens in je lijstje.
Oeps, de meest bijzondere vergeten...

Ik hoop het trouwens nooit te hoeven testen, maar ik hoor van mede Xantia- en andere HP-geveerde auto-bestuurders dat je het niet of nauwelijks merkt als je een lekke band oploopt...
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 00:09:38 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44070729
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:18 schreef rudedeltadude het volgende:
ja als je dat filmpje ziet, gebeurt er niet veel...
Dat is ook de bedoeling
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_44070815
Maar waar zit het em dan in?
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 00:17:42 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44070903
Stevigere stabilisatorstangen en wagen in z'n hoogste stand zetten waardoor hij niet meer veert.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_44073337
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 00:13 schreef Repeat het volgende:
Maar waar zit het em dan in?
wat 2cv ook wel eend zegt
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 15:18:33 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44080097
Ohja, het heetft ook met het koetswerk te maken. Bij een GS is dat hel stijf terwijl het koetswerk van een CX dat niet is. Bij een CX zou de hele bende dan ook torderen en zou de naaf waar geen wiel op zit over de grond schrapen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_44106995
Voor de liefhebber nog een filmpje waarin het fantastische veersysteem wordt vergeleken met een auto met conventionele vering. Ook hierin zie je een GSA op 3 wielen rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=6UemQavsCaQ
  † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 17:02:45 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44107554
De kwaliteit is een beetje heel erg bagger, maar hij is wel leuk !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 3 december 2006 @ 18:13:42 #17
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_44109346
Het blijft een aparte ervaring, met een BX ooit een klapband gehad. Ik ben toen vanwege de knal maar even gestopt om te kijken, maar qua rijden merkte ik geen hol.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  zondag 3 december 2006 @ 20:45:53 #18
54067 Aernoud
Aapachtig paars?
pi_44113329
Haha, dat is best wazig Is het niet heel erg onderhoudsgevoelig?
Heb jij nog ergens een platypus liggen? Stuur hem op naar mij en ontvang een aardige vergoeding!
  zondag 3 december 2006 @ 21:03:35 #19
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_44113918
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:45 schreef Aernoud het volgende:
Haha, dat is best wazig Is het niet heel erg onderhoudsgevoelig?
Nee, en ik heb 2 Xantia's, 3 BX'en en 1 DS gehad. 1x 2 veerbollen laten vervangen à 200 euro bij een Xantia met 400.000 op de teller.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_44115357
veerbollen kun je ook gewoon laten bijvullen scheelt de helft
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_44115623
Ja, het is erg onderhoudsgevoelig.

Maar dan heb je ook wat.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_44116732
Veerbollen moet je gewoon lekker zelf vervangen. Ik heb voor 35 een nieuwe bol.
pi_44120825
Het bollen vervangen op zich is daarnaast ook nog eens een koud kunstje. Nee, onderhoudsgevoelig is het niet echt, en zeker niet kostbaar.
Het is echter wel een heerlijkheid om mee te rijden. Het is alleen jammer dat vele BX-en op dat gebied totaal niet onderhouden zijn waardoor er uiteindelijk problemen ontstaan. Hierdoor krijgen mensen vaak een verkeerde indruk van het veersysteem.
Ook zijn er vele garagisten te vinden die er niets van moeten hebben, simpelweg omdat ze zich er niet even in willen verdiepen. Zodra je dan een prijsopgave vraagt, komen ze met astronomische bedragen aanzetten.
  maandag 4 december 2006 @ 15:08:08 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_44132896
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ja, het is erg onderhoudsgevoelig.

Maar dan heb je ook wat.
welnee gek, als je 1 keer per 2 jaar lhm olie verversen en 1 keer in de 4 jaar je veerbollen laten vervangen of bijvullen vind je dat veel onderhoud?? Dat kost je hoogstends 50 euro per 2 jaar en 100 euro per 4 jaar .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_44197982
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

welnee gek, als je 1 keer per 2 jaar lhm olie verversen en 1 keer in de 4 jaar je veerbollen laten vervangen of bijvullen vind je dat veel onderhoud?? Dat kost je hoogstends 50 euro per 2 jaar en 100 euro per 4 jaar .
en dat is als alles goedgaat. Denk aan lekkage, pech onderweg. Dan zijn gewone schokdempers betrouwbaarder.
Waarom denk je dat die citroen xantia's zo goedkoop zijn? (ja, ik weet, ook het verbruik)
btw, ben echt geen citroen basher, ik vind sommige met het veersysteem heel mooi


Edit: omg, zie net in je sign dat je een xantia verkoopt ! Had het zonet echt niet gezien toen ik bovenstaande typte.
De status 'bagger-user' voorbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')