abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:17:51 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45439094
Dude? Hoe ging je examen?
***
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:23:40 #127
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45439292
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Dude? Hoe ging je examen?
Mijn mevrouw heeft een dooie schoonmoeder, dus het ging niet door

Morgen

En dan volgende week mijn juffenpapiertje
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:42:45 #128
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45439950
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een gameboy gekregen

Met TWEE spellen

Een roze!! (De gameboy dus )

quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:18 schreef Brighteyes het volgende:

Mss is het dat vreselijk volwassen gedrag?
Hmm, ik zie wat je bedoeld BE
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:49:20 #129
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45440210
Oja:
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 08:16 schreef -PatrickO- het volgende:

Dude gaat nu waarschijnlijk vertellen dat ik geen nuchtere uitspraken heb, maar gewoon een lompe onbeschofte boer ben...
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:08:41 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45440920
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Mijn mevrouw heeft een dooie schoonmoeder, dus het ging niet door

Morgen

En dan volgende week mijn juffenpapiertje
Wat een timing...
En dan op zaterdag!
***
pi_45452176
Duderije feli met 35 winters
Ook van onze vriendjes

  woensdag 17 januari 2007 @ 22:06:29 #132
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_45453387
Feli enzo
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 22:43:00 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45455058
Dude Feelsteerd!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:51:09 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45457853
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat een timing...
En dan op zaterdag!
Hoe ik nou bij zaterdag kwam.
Ik had in mijn hoofd dat het vrijdag was. Wat stom.

Succes morgen!
***
  donderdag 18 januari 2007 @ 03:18:23 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45460843
Dank je wel stinkie en rene

BE, met je zaterdag Wás het maar zaterdag morgen.
Ik moet over zes uur al weer in Zwolle zijn

Net terug van uit eten.

Snel slapen
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 18 januari 2007 @ 08:48:08 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45461772
Moesten jullie je eten zelf nog vangen en slachten of zo

6 uur in Zwolle!
Succes!
***
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:07:18 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45485458
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Moesten jullie je eten zelf nog vangen en slachten of zo

6 uur in Zwolle!
Succes!
Neee, eten, natafelen, kroeg natuurlijk

Drie uur geslapen, ik ben op, mijn examendame wilde niet door de storm, nou lekker dan.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45488730
Oftewel, je hebt nog steeds geen examen gedaan en dus nog geen juf Dude?

Wanneer komt je lofdicht op de stad Groningen? Ik wacht met smart!
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:26:39 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45488827
Wat een tut zeg!
***
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:01:54 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45519096
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:42 schreef Reese het volgende:
Ah, Dude, nu het toch over Den Haag gaat, kan ik eindelijk die prangende vraag stellen.

Hoe bevalt het Groningse leven je nu eigenlijk? Is het waar wat ze zeggen over Groningers, dat het van die stugge boeren zijn, bijvoorbeeld. (Altijd met een cliché beginnen, he, dat praat lekker ). En mis je de flamboyante Hagenezen uit die mooie stad, achter de duinen?

Je hebt er natuurlijk wel wat leuks ( ) voor teruggekregen, maar mis je je 'ouwe' leven nog wel eens? Je vrienden, je baan, je huis, je balkon?

Of is het nu vooral heel veel fijner omdat je samen bent met je knapperd, in jullie eigen Platz?

En uiteraard hóef je niet te antwoorden. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de effecten van zo'n emigratie.


Altijd een mooi moment voor bezinning, he, zo'n Oudejaarsavond
Gelukkig nieuwjaar Reese

En een mooie post om weer een beetje ontopic te komen. Want die Parkplatz staat inderdaad heulemaal in Groningen en Dude kon dus mooi 'villegreren'! Baan opgezegd, Haagse vrienden gedag gezegd (maar er wonen er ook een aantal in deze contreien), huis verkocht en nog even gezwaaid naar het Torentje.

En tot nu toe nooit meer terug geweest Dat realiseerde ik me laatst. Ik ben er bijna een jaar weg en ik heb het geen seconde gemist, niet een seconde gedacht: even naar het Plein of naar Scheveningen, nog geen seconde spijt gehad van de villegratie

Groningen ligt in de lijn van mijn recentste verhuizingen: van Rotterdam (wat letterlijk te groot en overweldigend is voor een klein mens als ik) naar Den Haag (redelijk overzichtelijk, maar wel met de grootstedelijke anonimiteit) naar Groningen (prachtig, gezellig, levendig, van alle gemakken voorzien, prima cultureel aanbod, en mensen die beleefd en fatsoenlijk tegen elkaar zijn! )

In Groningen voel ik me veilig, geborgen en thuis

En of de Groningers stug zijn... ik heb geen idee. Groningen-stad is niet typisch Gronings. Maar er wonen wel redelijk veel noorderlingen natuurlijk. En met het gevaar dat die me onafhankelijk van elkaar willen deporteren omdat er een eeuwenoude interprovinciale rivaliteit heerst: alle noorderlingen zijn een beetje onpeilbaar. Afstandelijk, kat uit de boom kijkend, altijd met een slag om de arm.
Wat ik bijvoorbeeld zo gek vond, is dat niemand uit deze regio kwam kijken toen we ons huis net hadden en er in aan het werk waren. Ik zou mijn vrienden meteen overvallen en mee-juichen en zo Maar noorderlingen niet. Die moet je uitnodigen. Heel expliciet. En daar snap ik niets van. De deur staat altijd open, pak een stoel en een glas wijn, leg je voeten op tafel en laat een boer. En wie weet ben ik wel thuis en dan doe ik met je mee
Maar zo werkt dat hier niet.


En wat werk betreft: ik mis de krant ook al niet En dat zeg ik met een ' ' omdat heel wat mensen een moord zouden doen voor de baan die ik had. Maar mijn vertrek scheelt een moord natuurlijk De oude collega's mis ik wel soms, maar dan bel of mail ik ze even voor de laatste roddels en achterklap en wie nu weer met wie neukt.

Eigenlijk Reese, ben ik een dolgelukkig mens!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:04:45 #141
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45519204
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:24 schreef Reese het volgende:
Oftewel, je hebt nog steeds geen examen gedaan en dus nog geen juf Dude?

Wanneer komt je lofdicht op de stad Groningen? Ik wacht met smart!
Nou ik ben nu wel HBO-juf, maar ik wil een officiële krabbel op mijn cv, zodat ik ook eens kan bekijken wat er over neerlands grenzen te beleven is. Omdat je met een onderwijs-aantekening nog wel eens in het buitenland aan de slag kan, heb ik die opleiding gedaan.
Ik bedoel, Groningen is al zo wat Denemarken , dus ik voel me al een hele globetrotter
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 23:36:51 #142
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45522159
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
alle noorderlingen zijn een beetje onpeilbaar. Afstandelijk, kat uit de boom kijkend, altijd met een slag om de arm.
Wat ik bijvoorbeeld zo gek vond, is dat niemand uit deze regio kwam kijken toen we ons huis net hadden en er in aan het werk waren. Ik zou mijn vrienden meteen overvallen en mee-juichen en zo Maar noorderlingen niet. Die moet je uitnodigen. Heel expliciet. En daar snap ik niets van. De deur staat altijd open, pak een stoel en een glas wijn, leg je voeten op tafel en laat een boer. En wie weet ben ik wel thuis en dan doe ik met je mee
Maar zo werkt dat hier niet.
Dat bij mekaar binnenkomen heb je in een dorp wat meer dan in 'Stad'. Bij ons liep laatst te buuf binnen. Ik stond in de badkamer mezelf net ff aan het afdrogen. "Joeehoeee" hoor ik. Ik roep naar beneden "Kom zo!". Buuf had dorst en pakte wat drinken uit een pak dat op het aanrecht stond

Maar verder... Je hebt gewoon heul gelijk over mijn Grunn
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 20 januari 2007 @ 08:32:44 #143
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_45527096
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:36 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat bij mekaar binnenkomen heb je in een dorp wat meer dan in 'Stad'. Bij ons liep laatst te buuf binnen. Ik stond in de badkamer mezelf net ff aan het afdrogen. "Joeehoeee" hoor ik. Ik roep naar beneden "Kom zo!". Buuf had dorst en pakte wat drinken uit een pak dat op het aanrecht stond

Maar verder... Je hebt gewoon heul gelijk over mijn Grunn
Is Overijssel- tegen Drentse grens ook nog noordelijk? Want dan moet ik dit inderdaad beamen. Ik kwam van Den Helder hier naar toe, en men komt gewoon binnenlopen wanneer dat uitkomt. Bij voorkeur via sluiproutes zoals achterdeuren enz. Als je dan net in je nakie rondloopt dan is dat de normaalste zaak van de wereld. Daar moest ik zó aan wennen. In Den Helder (noorderlijker, en een 'stad') is me dat nooit overkomen.
  Moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 10:17:39 #144
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_45527673
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:36 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat bij mekaar binnenkomen heb je in een dorp wat meer dan in 'Stad'. Bij ons liep laatst te buuf binnen. Ik stond in de badkamer mezelf net ff aan het afdrogen. "Joeehoeee" hoor ik. Ik roep naar beneden "Kom zo!". Buuf had dorst en pakte wat drinken uit een pak dat op het aanrecht stond

Maar verder... Je hebt gewoon heul gelijk over mijn Grunn
Komt mij ernstig bekend voor want dat is hier in de Gelderse Achterhoek ook het geval
Onze buurman komt ergens uit het westen van het land (daar bij de kassenbouw in de buurt ) en woont hier nu net een half jaar, belt altijd keurig aan als hij hier iets moet weten of iets dergelijks.

Dat terwijl we hem al vaker gezegd hebben dat hij gewoon achterom kan komen hoor
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:26:42 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45527789
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 08:32 schreef Tan het volgende:

[..]

Is Overijssel- tegen Drentse grens ook nog noordelijk? Want dan moet ik dit inderdaad beamen. Ik kwam van Den Helder hier naar toe, en men komt gewoon binnenlopen wanneer dat uitkomt. Bij voorkeur via sluiproutes zoals achterdeuren enz. Als je dan net in je nakie rondloopt dan is dat de normaalste zaak van de wereld. Daar moest ik zó aan wennen. In Den Helder (noorderlijker, en een 'stad') is me dat nooit overkomen.
In Den Haag hadden allerlei mensen mijn sleutel. Ik werd wel eens wakker en dan zaten er beneden twee vriendinnen koffie te drinken. Dat vind ik doodnormaal. Hier moet dat met veel meer formaliteit. En ik heb het niet over buren die elkaar al twintig jaar kennen. Dat binnenlopen gebeurt overal.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45530016
Wat!? Ik zou dat absoluut niet normaal vinden, eerder heel onbeleefd en asociaal. Nooit geweten dat er wat dat betreft zulke grote verschillen zijn binnen Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2007 12:30:40 ]
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:52:55 #147
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45530614
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:29 schreef Igen het volgende:
Wat!? Ik zou dat absoluut niet normaal vinden, eerder heel onbeleefd en asociaal. Nooit geweten dat er wat dat betreft zulke grote verschillen zijn binnen Nederland.
Ik vind dat heerlijk. Zoete inval

Het kan mij niet druk genoeg zijn in huis
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45552244
ik hou wel van een beetje privacy moet ik zeggen en zit niet te wachten op kennissen die bij mij koffie drinken en ik net mijn nest uit ben
ook ik heb mijn sleutels aan mijn buuvrouw gegeven, dat geeft me gewoon een fijner gevoel , ik ben namelijk nogal veel onderweg en als er wat is kan ze altijd even kijken, maar ze komt niet zo maar binnen, ook mijn vriendin heeft er een en die komt ook niet zo maar binnen waaien. en ik woon in Den Haag, woonde voorheen in Scheveningen en ik mis het soms nog, maar ik kan natuurlijk altijd even de fiets pakken en naar mijn favoriete plekjes gaan daarzo
de Sch- courant halen, naar Simonis, mijn " oude straat bezoeken waar een " tante Emma" winkel op de hoek zit ..
elek plek heeft wel wat

en ik loop ook naakt in mijn woning, van mij mogen ze kijken hoor en ze kunnen ook wegkijken toch ? .
  zondag 21 januari 2007 @ 09:01:39 #149
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45552332
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:01 schreef Duderinnetje het volgende:

Eigenlijk Reese, ben ik een dolgelukkig mens!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 21 januari 2007 @ 11:55:31 #150
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45554289
quote:
Op zondag 21 januari 2007 08:18 schreef Charisma het volgende:
ik hou wel van een beetje privacy moet ik zeggen en zit niet te wachten op kennissen die bij mij koffie drinken en ik net mijn nest uit ben
ook ik heb mijn sleutels aan mijn buuvrouw gegeven, dat geeft me gewoon een fijner gevoel , ik ben namelijk nogal veel onderweg en als er wat is kan ze altijd even kijken, maar ze komt niet zo maar binnen, ook mijn vriendin heeft er een en die komt ook niet zo maar binnen waaien. en ik woon in Den Haag, woonde voorheen in Scheveningen en ik mis het soms nog, maar ik kan natuurlijk altijd even de fiets pakken en naar mijn favoriete plekjes gaan daarzo
de Sch- courant halen, naar Simonis, mijn " oude straat bezoeken waar een " tante Emma" winkel op de hoek zit ..
elek plek heeft wel wat

en ik loop ook naakt in mijn woning, van mij mogen ze kijken hoor en ze kunnen ook wegkijken toch ? .
Scheveningen! Daar heb ik ook een paar jaar gewoond. Aan de Zeilstraat. Ik kon er niet aarden. Iedereen bemoeit zich met je, de sociale controle is enorm. Het lijkt misschien raar na dat vriendinnen-verhaal, maar dat dorpse bemoeierige van jan en alleman vind ik verschrikkelijk.

Ik ben zeer op mijn privacy. Maar met een aantal mensen déél ik die en die mogen altijd, 24/7, binnenvallen. Zij schenden daarmee mijn privacy absoluut niet.

Leuke kwestie wel, hoe iedereen dat ziet. Al hoort het niet in dit topic thuis eigenlijk

Om on topic te blijven kan ik vertellen dat we een muur van ons toekomstige werkkamertje hoogglans pikzwart aan het maken zijn. Het is wel een komisch gezicht, ik zal zo even een kiekje schieten.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')