quote:Op maandag 27 november 2006 20:34 schreef Chinless het volgende:
Dan kan hij inderdaad versleten zijn
Ja, en een gloeiend hete kat en ook nog het lopen op maar paar cilinders.quote:Op maandag 27 november 2006 20:44 schreef haaahaha het volgende:
En daarbij, kan een versleten bobine de oorzaak zijn van een onregelmatig stationair toerental?
Ja, het klinkt wel alsof ze niks aan die bobine hebben gedaan.quote:Op maandag 27 november 2006 21:11 schreef haaahaha het volgende:
Ik zal je vertellen, de auto van m'n broertje heeft de laatste tijd problemen. Het begon met startproblemen. Z'n auto wilde soms niet starten. Accu doorgemeten, diebleek goed te zijn. Elke keer startte de auto normaal na een uurtje. Vervolgens kwam de klacht dat z'n wagen bij stationair in de toeren schommelde of soms in de 2000 toeren bleef hangen.
Vorige week viel opeens tijdens het rijden 1 van de 2 bobine's uit. Z'n auto klonk als een citroen cv2. Hij is een paar honderd meter doorgereden, aan de kant gezet en opeens deed z'n auto het weer goed. Wel even de anwb erbij gehad die aangaf dat de bobine uit was gevallen. M'n broertje vervolgens naar de dealer die de computer aan z'n auto hangt en op z'n beeldscherm ziet dat inderdaad de bobine uit was gevallen. Monteur kon echter met die computer niet zien of de bobine kapot was en kon niet direct een oorzaak aangeven van het schommelen en blijven hangen van de toeren, dus geeft aan om de auto langs te brengen om de oorzaak te zoeken.
Hij de auto dus naar de dealer brengen om hem te laten fixen. Vandaag issie gefixed, vanalles gedaan aan die wagen, oa nieuwe bougies, smoorklep schoongemaakt, kleppen gesteld, prima, hij rijdt naar huis. Komt ie thuis, gaat ie eten, wil hij nog even weg dus stapt in z'n wagen en start, en huptakee, alleen 2 cilinders slaan aan en de motor stort als een gek.
Dus hij vraagt zich nu af waarom die dealer niet gewoon de bobine heeft vervangen. Hij heeft per slot van rekening aangeven dat z'n bobine uit was gevallen etc.
Vreemd toch?
Ja precies, waarom hebben die piemels niet gewoon de bobine vervangen? Kijk, ik en m'n broertje hebben niet heel veel verstand van autotechniek, maar z'n bobine is van de week uitgevallen en de toeren lopen stationair te schommelen of blijven soms hangen in de 2000, dan lijkt het mij een niet goed functionerende bobine, toch? Of kan de oorzaak toch liggen in een vuile smoorklep of strakke kleppen? Ze hebben namelijk ook de kleppen gesteld. Het is een clio uit 1999, loopt ook op gas. Ze hebben ook geprobeerd het stationair op gas goed te krijgen maar is ze niet gelukt. Maar dat is helemaal niet waarvoor hij hem naar de garage bracht! Hij vindt nu dat hij niet voor de werkzaamheden die ze nu hebben verricht hoeft te betalen, want hij wilde immers vanavond z'n auto starten en dat ding loopt weer op 2 cilinders. Euvel is in zijn mening niet gefiksed.quote:Op maandag 27 november 2006 21:23 schreef 2cv het volgende:
a) Het is niet cv2 maar 2cv !
b) Als de oorzaak van de storing een defecte bobine is, waarom hebben die halve gare mongolen bij de garage het ding dan niet vervangen ? Bobine's kunnen namelijk verslijten. En als ze oud/versleten zijn geven ze met name problemen als ze warm zijn.
c) Wat voor auto is het ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |