abonnement Unibet Coolblue
pi_44196975
ik was al benieuwd of er hier zo'n topic zou zijn; gevonden dus!
Ik doe de lerarenopleiding Geschiedenis, loop momenteel mijn eerste stage (bijna klaar alweer) en geef les aan een 1 gymnasium klas, en een 2 gymnasium/atheneum.
Vandaag nogal moeilijke les gehad met die 2e klas. Ik ben dan wel de persoon die ze lesgeeft, maar ze zien me zeker niet als de baas in de klas. Het zijn schatten hoor, maar ze mogen wel 's wat beter/sneller luisteren en niet iedere keer de afspraken vergeten.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_44197047
Welkom ilsepielse
Het zijn nog altijd leerlingen he, die tonen graag eens hoe sterk ze wel zijn

Hoe valt de stage anders mee?
  woensdag 6 december 2006 @ 17:17:06 #53
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44198088
Hallo Ilsepielse.. kijk rustig even rond hier
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:42 schreef ilsepielse het volgende:
Vandaag nogal moeilijke les gehad met die 2e klas. Ik ben dan wel de persoon die ze lesgeeft, maar ze zien me zeker niet als de baas in de klas. Het zijn schatten hoor, maar ze mogen wel 's wat beter/sneller luisteren en niet iedere keer de afspraken vergeten.
Bij gymnasium had ik dat toch niet verwacht eigenlijk.
.
  maandag 11 december 2006 @ 20:24:38 #54
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44337067
Mijn mentorklas heeft problemen met de docente Duits. Nieuwe docente - heeft eerst in het bedrijfsleven gewerkt, is nu begonnen aan de lerarenopleiding, maar wel al voor de klas gezet. Moet dus nog veel leren. Maar goed, mijn klas (waar in het algemeen vrij goed mee te werken valt) kan dus niet goed met haar opschieten, en als ik het zo hoor, kan ik me daar best wat bij voorstellen.

- Leerling A doet wat, leerling B krijgt straf.
- Leerlingen mogen als ze klaar zijn met de stof weg gaan [mag niet!, maar wanneer ze er op aangesproken wordt zegt ze: "Maar ze hebben toch goed gewerkt?]
- Leerling vraagt wat. Zij zegt: "ach hou toch je grote bek"
- Klas vraagt waarom ze zo doet: "Zou je niet, als je aan zo'n kut groep als deze moest lesgeven?"

Mevrouw doet in de docentenkamer ondertussen wel alsof ze de Godheid zelve is. "Goh, jouw klas werkte vandaag erg goed. Ik heb ze 10 minuten eerder laten gaan", orakelt ze. Logisch, ik heb de klas gezegd dat ik geen enkele klacht meer wilde horen van de docente Duits!!. *zucht*.. Ze heeft een hoog "plank voor de kop"-gehalte, maar wat moet je er mee...
.
pi_44343344
Opgeven. Dat heeft zij met jouw klasje toch immers ook gedaan?
  dinsdag 12 december 2006 @ 07:58:04 #56
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_44347474
Bovenstaande mevrouw Duits doet me erg aan een collega denken in mijn eigen sectie vorig jaar.
Zij was ook totaal onbekwaam en vertoonde veel van bovenstaande kenmerken.

Wel moet ik zeggen dat het puntje 'Leerling A doet wat, leerling B krijgt straf.' nooit helemaal te voorkomen is, zeker in brug- en tweedeklassen. Daar zijn het vaak groepjes die aan het klieren zijn, en wanneer je er eentje uitpikt en straf geeft omdat zijn/haar actie toevallig in het oog springt, is het vaak gepiep dat het iemand anders was die aangewezen zou moeten worden.
Afrika Paprika
pi_44354028
Dat kom je ook nog wel in derde klassen tegen hoor LuQas, maar daar weet je op een gegeven moment wel wie meestal de boosdoener is..

Ik had vandaag een proefwerk bij mijn VM3 klas. Ik had de toets overgenomen van een collega, en wel doorgekeken en besloten dat ie goed te doen was...
Maar de klas was na 30 minuten al klaar, en als ik het zo doorkijk, dan was ie veels te makkelijk...

En daar baal ik dan ergens weer van. Het is leuk als ze goede cijfers halen, maar het moet ze toch ook weer niet te makkelijk worden gemaakt.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:02:01 #58
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44359751
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:28 schreef thaleia het volgende:
Opgeven. Dat heeft zij met jouw klasje toch immers ook gedaan?
Ja goed, maar de kinderen zijn er dan de dupe van he, en dat wil ik niet. Als zij de boel in het honderd laat lopen, mij best hoor, maar dan moet ze niet de hele klas laten nablijven, kinderen naar de afdelingsleider sturen, en mij hoogst verontwaardigd komen vragen waarom de klas vandaag zo druk was.... Maar goed, ze komt zichzelf wel tegen.
.
pi_44359918
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:24 schreef Baba-O-Riley het volgende:

- Leerling vraagt wat. Zij zegt: "ach hou toch je grote bek"
- Klas vraagt waarom ze zo doet: "Zou je niet, als je aan zo'n kut groep als deze moest lesgeven?"
Ben je zeker dat de klas dit ook niet wat overdrijft?
Hoe goed een klas ook kan meewerken bij bepaalde leerkrachten, ik kan me best voorstellen dat ze "die nieuwe" toch wel even willen testen
Het vroeger laten vertrekken, keur ik zeker niet goed, maar ik wil mijn collega's die ooit al de verkeerde leerling hebben gestraft niet te eten geven.
En ik hoop echt dat de nieuwe docente zich niet heeft voorgesteld op de manier waarop jij haar beschrijft (als in: uit het bedrijfsleven, bezig aan een opleiding). Ik kwam ook uit het bedrijfsleven, maar heb tijdens mijn eerste jaar gewoon gezegd dat ik al 2 jaar aan het werk was geweest. Leerlingen staan er meestal niet bij stil dat je iets anders hebt gedaan dan lesgeven
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:00:22 #60
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44361978
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:05 schreef leonieke het volgende:
Ben je zeker dat de klas dit ook niet wat overdrijft?
Hoe goed een klas ook kan meewerken bij bepaalde leerkrachten, ik kan me best voorstellen dat ze "die nieuwe" toch wel even willen testen
Als 5 (betrouwbare) leerlingen het onafhankelijk van elkaar zeggen, dan mag ik toch aannemen dat er een kern van waarheid in zit. Los daarvan ben ik er bij mijn leerlingen vrij snel achter of ze me voor de gek aan het houden zijn of niet.
quote:
En ik hoop echt dat de nieuwe docente zich niet heeft voorgesteld op de manier waarop jij haar beschrijft (als in: uit het bedrijfsleven, bezig aan een opleiding).
Geen idee hoe ze zich heeft voorgesteld aan de klas, maar het is in ieder geval wel zo.
.
pi_44362325
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:02 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ja goed, maar de kinderen zijn er dan de dupe van he, en dat wil ik niet. Als zij de boel in het honderd laat lopen, mij best hoor, maar dan moet ze niet de hele klas laten nablijven, kinderen naar de afdelingsleider sturen, en mij hoogst verontwaardigd komen vragen waarom de klas vandaag zo druk was.... Maar goed, ze komt zichzelf wel tegen.
Ja snap ik, ik heb momenteel ook zo'n collega, en ik heb haar inmiddels (en zo ongeveer alle anderen met mij) opgegeven. Als ze nu nog een mentorleerling van me afbekt ga ik haar er niet meer op aanspreken, heeft toch geen zin en kost mij alleen maar energie. Ik noteer het slechts en geef het door aan de afdelingsleider. De andere mentoren doen dat zo ook, en leerlingen soms ook.

Met "opgeven" bedoel ik inderdaad niet je leerlingen in de steek laten, maar wel "gewoon geen energie meer erin steken": als mijn leerlingen nu nog boos binnenkomen vanwege een conflict met haar, zeg ik enkel "dat ik het noteer" en ga er verder niet met hen, of de betreffende collega, over praten omdat het toch niets uithaalt.

Droevig wel, zulke dingen. Ik heb ook wel collega's die nieuw zijn en allerlei dingen onhandig aanpakken en conflicten hebben met klassen, maar je merkt dat ze van goede wil zijn en bereid om dingen anders aan te pakken en bereid de hand in eigen boezem te steken. Daar wil ik dan met alle plezier energie in steken, want die collega's doen dat zelf ook en zijn vol goede bedoelingen. Maar een collega die de wijsheid in pacht meent te hebben en nergens voor open staat, kost alleen maar energie.
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:39:40 #62
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44372150
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:10 schreef thaleia het volgende:
Ja snap ik, ik heb momenteel ook zo'n collega, en ik heb haar inmiddels (en zo ongeveer alle anderen met mij) opgegeven. Als ze nu nog een mentorleerling van me afbekt ga ik haar er niet meer op aanspreken, heeft toch geen zin en kost mij alleen maar energie. Ik noteer het slechts en geef het door aan de afdelingsleider. De andere mentoren doen dat zo ook, en leerlingen soms ook.
De vraag is of zo'n afdelingsleider daar wat mee doet. Als ik zoiets aankaart zeg ik nu steevast: "Wanneer krijg ik te horen wat er uit gekomen is?".
quote:
Droevig wel, zulke dingen. Ik heb ook wel collega's die nieuw zijn en allerlei dingen onhandig aanpakken en conflicten hebben met klassen, maar je merkt dat ze van goede wil zijn en bereid om dingen anders aan te pakken en bereid de hand in eigen boezem te steken. Daar wil ik dan met alle plezier energie in steken, want die collega's doen dat zelf ook en zijn vol goede bedoelingen. Maar een collega die de wijsheid in pacht meent te hebben en nergens voor open staat, kost alleen maar energie.
Precies! Vorig jaar was het bij ons overduidelijk. Een fragiel, kwetsbaar vrouwtje dat het niet geregeld kreeg en ons steeds kwam vragen of we haar alsjeblieft konden helpen. Zowat het hele docententeam heeft haar geholpen en opgevangen als het lokaal weer zowat met de grond gelijk gemaakt was. Was best zielig hoor. Maar we hadden ook een dame, die meende de wijsheid in pacht te hebben en "je hoeft me niks te vertellen want ik weet het allemaal al". Dit heeft ze letterlijk zo gezegd toen een collega haar wilde inwerken. Ook daar werd de tent afgebroken. Een leerling heeft zelfs onder haar ogen vier tafels aan elkaar vastgetapet. Hóe ze het hebben gedaan weet ik niet... Maar goed, die dame kon dus op heel wat minder sympathie van het docentenkorps rekenen.
.
pi_44396803
hehe, ik ben af....

vannacht heel slecht geslapen, en mijn eerste les ging ook bagger vandaag... Toen eigenlijk de hele tijd de neiging gehad om even flink te janken, maar ik durf me niet zo te laten gaan op school... Me toch niet helemaal goed kunnen houden uiteindelijk, dus ik ben met rode ogen de volgende les ingegaan..
Die ging wel goed, en de les erna, met mijn vakdidacticus erbij ging ook goed. Alleen de klassen zijn nog wat te druk, dus nu gaan we daaraan werken met mijn vierde klas als testklas, en dan hoop ik het door te kunnen voeren naar de andere klassen.. Er komt een collega bij zitten, en via een time out methode grijpt hij in op momenten dat ik iets anders aan zou moeten pakken, en wijst mij erop, en spreekt de klas erop aan.. Ik ben dus wel benieuwd hoe dat zal gaan.

Maar het lesgeven zelf gaat dus wel heel goed, alleen het klassenmanagement kan nog veel beter..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 13 december 2006 @ 17:26:43 #64
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_44398155
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:48 schreef teigan het volgende:
hehe, ik ben af....

vannacht heel slecht geslapen, en mijn eerste les ging ook bagger vandaag... Toen eigenlijk de hele tijd de neiging gehad om even flink te janken, maar ik durf me niet zo te laten gaan op school... Me toch niet helemaal goed kunnen houden uiteindelijk, dus ik ben met rode ogen de volgende les ingegaan..
Die ging wel goed, en de les erna, met mijn vakdidacticus erbij ging ook goed. Alleen de klassen zijn nog wat te druk, dus nu gaan we daaraan werken met mijn vierde klas als testklas, en dan hoop ik het door te kunnen voeren naar de andere klassen.. Er komt een collega bij zitten, en via een time out methode grijpt hij in op momenten dat ik iets anders aan zou moeten pakken, en wijst mij erop, en spreekt de klas erop aan.. Ik ben dus wel benieuwd hoe dat zal gaan.

Maar het lesgeven zelf gaat dus wel heel goed, alleen het klassenmanagement kan nog veel beter..
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat lijkt mij persoonlijk vreselijk. Hoe neemt een klas jou nog serieus als autonoom docent, wanneer er iemand anders je zo nu en dan komt verbeteren? Ik kan me niet voorstellen hoe dat niet averechts zou werken, eigenlijk.
Afrika Paprika
pi_44398414
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:26 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat lijkt mij persoonlijk vreselijk. Hoe neemt een klas jou nog serieus als autonoom docent, wanneer er iemand anders je zo nu en dan komt verbeteren? Ik kan me niet voorstellen hoe dat niet averechts zou werken, eigenlijk.
heb je deels gelijk in, ik zou het ook zeker niet in al mijn klassen doen. Mijn derde klassen zouden er zeer waarschijnlijk niet goed op reageren.
Maar bij deze klas denk ik wel dat het kan, het is een niet al te grote klas, er zitten geen leerlingen in die het echt expres zullen gaan verzieken, en als het goed is zal het maar een paar lessen zijn, omda tik net even dat duwtje de goede richting uit nodig heb.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44401260
ik las net dit berichtje:

http://www.nu.nl/news/915(...)en_ander_beroep.html

2 op de 3 leraren denkt erover om een baan buiten het onderwijs te nemen... Veel zeg!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 13 december 2006 @ 22:29:26 #67
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44409099
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:33 schreef teigan het volgende:
heb je deels gelijk in, ik zou het ook zeker niet in al mijn klassen doen. Mijn derde klassen zouden er zeer waarschijnlijk niet goed op reageren.
Denk je niet dit feit toch wel door de school verspreid zal worden, waardoor die derde jaars klassen (en andere leerlingen) er net zo goed achter komen? "Ah, bij X zat iemand steeds in de les, ze kan het niet zelf". Dan gaat je geloofwaardigheid echt met stip naar beneden, denk ik.
.
pi_44410829
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:12 schreef teigan het volgende:
ik las net dit berichtje:

http://www.nu.nl/news/915(...)en_ander_beroep.html

2 op de 3 leraren denkt erover om een baan buiten het onderwijs te nemen... Veel zeg!!
Ik hoorde het ook, en het komt mij uitstekend uit, want het bevalt mij de laatste tijd steeds beter in het onderwijs en voorlopig wil ik graag blijven, en als ze deze dreigende leegloop willen bestrijden door mijn arbeidsomstandigheden en salaris op te krikken zeg ik daar geen nee tegen
pi_44431360
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Denk je niet dit feit toch wel door de school verspreid zal worden, waardoor die derde jaars klassen (en andere leerlingen) er net zo goed achter komen? "Ah, bij X zat iemand steeds in de les, ze kan het niet zelf". Dan gaat je geloofwaardigheid echt met stip naar beneden, denk ik.
het is slechts voor 1 of 2 lessen, en de leerlingen zijn wat dat betrefd redelijk veel gewent dat er andere docenten bijzitten en dergelijke.
Ik zie er het kwaad nog niet zo van in, liever zo, dan het andere(er wordt nl. ook over gesproken om de confrontatie met mijn havo 3 klas aan te gaan, met een collega erbij.... En ik ben bang dat dat minder goed uitvalt...)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44438517
Bij ons heerst er ook wel een cultuur dat heel vaak een docent bij de les van een ander erbij zit, omdat we zo'n project hebben dat je bij elkaar gaat kijken en van elkaar leren. Geen leerling meer die er nog van opkijkt. Als dat bij jou op school ook zo is kan het denk ik wel.....al is het wel twijfelachtig als zo iemand dan midden in de les gaat "ingrijpen". Kan hij niet na afloop van de les met jou nabespreken en aangeven: "hier en hier had je misschien ook zus en zo kunnen reageren"?

En daarnaast nog iets: zelfs op een school waar het heel gewoon is dat leraren in elkaars les erbij zitten, blijft het toch zo (bij ons althans) dat de klas zich anders gedraagt met een pottenkijker erbij. Misschien dus dat de dingen waar jij bij die klas tegenaan loopt, met die ander erbij helemaal niet voorkomen.

Maar goed het is de moeite van het proberen denk ik wel waard. Als iemand gewoon 1 of 2 keer komt kijken en je nadien van tips voorziet kun je wel op ideeen komen om je aanpak net ietsje bij te sturen en een kleine koerswijziging kan al een wereld van verschil maken.

Succes iig!
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:18:43 #71
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_44448051
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:21 schreef thaleia het volgende:

En daarnaast nog iets: zelfs op een school waar het heel gewoon is dat leraren in elkaars les erbij zitten, blijft het toch zo (bij ons althans) dat de klas zich anders gedraagt met een pottenkijker erbij.
Niet alleen de klas wordt anders - ik merk ook dat ik op een andere manier ga les geven als er iemand achterin zit. Mijn gedrag als leraar wordt veel minder spontaan en aardig - ik merk vaak dat ik te geforceerd bezig ben het stil te houden in de klas, geen vrolijke praatjes meer met leerlingen maak etc. Heel vervelend, krijg dus ook elke keer te horen dat ik alles goed doe, maar dat ik wel wat spontaner en vrolijker voor de klas mag staan, wat ik in principe dus normaal wel doe.
Afrika Paprika
pi_44449023
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 09:18 schreef LuQas het volgende:

[..]

Niet alleen de klas wordt anders - ik merk ook dat ik op een andere manier ga les geven als er iemand achterin zit. Mijn gedrag als leraar wordt veel minder spontaan en aardig - ik merk vaak dat ik te geforceerd bezig ben het stil te houden in de klas, geen vrolijke praatjes meer met leerlingen maak etc. Heel vervelend, krijg dus ook elke keer te horen dat ik alles goed doe, maar dat ik wel wat spontaner en vrolijker voor de klas mag staan, wat ik in principe dus normaal wel doe.
Daar heeft iedereen wel (in zekere mate) last van denk ik. Daarom vind ik het eigenlijk echt niet fijn om iemand achterin te hebben, ik word er ook ontzettend onzeker door. Mijn SPD (vanuit de stageschool) is gelukkig echt een heel aardige gozer, daar heb ik ook een vertrouwensband mee. Als hij komt kijken (vaak als 'verrassing', omdat hij bovenstaande ook weet) en ziet dat ik heel gespannen ben door zijn bezoek gaat hij op tijd weg en begint de bespreking met een hoop positieve punten.
Of hij komt vlak voor een formeel lesbezoek en gaat dan tips geven "zo wil de FCD (vanuit Fontys) het graag zien, als je indruk op hem wil maken moet je.."
Handig, een begeleider die pas net afgestudeerd is.
Mon 'en!
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:48:25 #73
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44461667
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:06 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Daar heeft iedereen wel (in zekere mate) last van denk ik. Daarom vind ik het eigenlijk echt niet fijn om iemand achterin te hebben, ik word er ook ontzettend onzeker door.
Maar ook daar kun je aan wennen. In het begin vond ik het ook vrij onprettig als er iemand in de klas er bij was (op de stage maakte me dat niks uit).Maar je gaat inderdaad toch onbewust anders lesgeven, zeker wanneer je jezelf nog niet 100 % zeker voelt voor de klas. Na een jaar of 3 ben ik ook op een andere school gaan werken en daar kreeg je zowat alles achter in de klas wat je maar kunt verzinnen. Volgens mij is alleen de poetsvrouw niet geweest, maar de rest wel: afdelingsleider, directeur, andere docenten in het kader van collegiale visitatie, interne begeleiding, sectordirecteur, mentor.. etc.
Tegen die tijd voelde ik me op mijn gemak in de klas en wist ik ook van mezelf dat ik het kon. Dus vanaf toen maakte het me ook totaal niet uit of er nu iemand achter in de klas zat of niet. Sterker nog, ik had het na een tijdje helemaal niet meer in de gaten.
Mijn ervaring leert dat de meeste klassen het na een paar minuten vergeten zijn dat er iemand in de klas zit. Maar aan de andere kant heb ik wel gemerkt: als ze weten dat het voor jóu een belangrijk iemand is, dan willen ze wel eens meewerken. Zo had ik in mijn allereerste jaar een heel pittige klas. Heb toen ook vaak gevraagd hoe ik die klas het beste kon aanpakken, etc. Uitgerekend in die klas kwam de directeur kijken voor het beoordelingsgesprek. Er hing dus verdomde veel van af. Die les was de klas poeslief en deden supergoed mee. Les erna zeiden ze: "U bent toch wel okee hoor".
.
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:43:33 #74
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_44463135
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:48 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Zo had ik in mijn allereerste jaar een heel pittige klas. Heb toen ook vaak gevraagd hoe ik die klas het beste kon aanpakken, etc. Uitgerekend in die klas kwam de directeur kijken voor het beoordelingsgesprek. Er hing dus verdomde veel van af. Die les was de klas poeslief en deden supergoed mee. Les erna zeiden ze: "U bent toch wel okee hoor".
O jaaa, herkenbaar.
Afrika Paprika
  woensdag 20 december 2006 @ 18:17:28 #75
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44604793
't Is bijna vakantie en dat merk je. Links en rechts begint de meligheid een beetje toe te slaan. Sowieso hebben we nog les en aansluitend vergaderingen. Ik had een of ander speeltje gekregen. Het ziet er uit als een blikje cola, maar als je er tegen praat, dan gaat het ritmisch heen en weer swingen. Dus ik dat ding nonchalant op mijn bureau neer gezet onder het mom van: "Beetje last van de stembandjes".. en verder geen aandacht aan besteed. Ik ben uit aan het leggen, en opeens de ogen van die leerlingen zo van:
"Meneer, dat blikje!?..."... Heerlijk. Daar hebben ze zich toch wel een tijdje mee bezig gehouden..

Daarna was een collega een aantal keer zijn ongenoegen kenbaar aan het maken over het feit dat hij moest vervangen voor een zieke collega. En als het dan richting 4 uur loopt, worden we een beetje melig. Dus eerst hebben we het door de intercom omgeroepen: "De vergadering van Havo 2 begint nu in lokaal 35.. en nog een huishoudelijke mededeling: 'Meneer X moet morgen vervangen'" . Daarna hebben we zijn hele postvak dichtgeplakt met gele post-it's, zo van: "denk je er aan dat je moet vervangen", "niet vergeten: VERVANGEN!", uitgebreide routebeschrijving naar het lokaal in kwestie.... Ik wil zijn gezicht morgen zien als hij zijn postvak ziet haha, maar ja, je moet er bij zijn eigenlijk...

Maar goed.. beetje plezier moet je hebben af en toe, toch?

Poging om weer wat leven in dit topic te blazen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Baba-O-Riley op 20-12-2006 18:45:20 ]
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')