abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:23:34 #1
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43854608
Hello klussers,

Mr_Moon en z'n schatje krijgen eind december de sleutel van hun nieuwe appartement (zie het topic.)
Nu twijfelen we nog of we wel of niet gaan glasvezelbehangen.
De muren zijn in uitstekende staat, zonder scheuren of iets dergelijks, dus daarvoor hoeven we het niet te doen.
Wat zijn de voordelen en wat de nadelen?
Nadelen die ik zo kan bedenken : prijs (we hebben een beperkt budget) en tijd (1 week om alles te doen)
Voordelen : warmere uitstraling van de muur?

Wat zijn jullie ervaringen?

P.S. ik heb de zoekfunctie geprobeerd, want ik kon me een Glasvezelbehang topic herinneren, but no luck...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_43854855
Ik en mijn vriendin krijgen in feb ook een nieuwe appartement. Wij hebben wel gekozen voor glasvezel. Meerdere redenen

- Nieuwbouw huis dus kans op scheuren met spuiten en stucen (glasvezel zeker niet)
- Het is mooi
- Verschillende motieven beschikbaar
- Makkelijk te overschilderen
- Als er een vlek opzit maak je het zo schoon

dat was het ongeveer wel. Het is inderdaad wel duur. Wij betalen voor ons hele appartement 86 m2 2750 euro. All-in met sigma verf
Just did it
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:36:36 #3
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43855054
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:30 schreef Sandertje het volgende:
2750 euro. All-in met sigma verf
2750 euro? komt Jan de Bouvrie het zelf doen, of zo?

Mr_Moon heeft geen idee van prijzen en wil het zelf doen (behangen en schilderen)
Ongeveer 55 m2 muur (100 euro behang en 200 euro verf, of is dat niet realistisch)
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_43855098
Glasvezel opbrengen gaat net zo snel als gewoon behang. Een geschilderde kale muur is erg kil.

Voordeel: ziet er strak uit, mits alle (!!!) oneffenheden zijn weggewerkt, makkelijker dan gewoon behangen
Nadeel: duur, je moet het daarna nog weer schilderen, splinters in je klauwen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_43855120
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:36 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

2750 euro? komt Jan de Bouvrie het zelf doen, of zo?

Mr_Moon heeft geen idee van prijzen en wil het zelf doen (behangen en schilderen)
Ongeveer 55 m2 muur (100 euro behang en 200 euro verf, of is dat niet realistisch)
makkelijk. Koop wel goeie verf en niet van dat cheapy gamma spul want daar ben je uiteindelijke 3x zo veel van nodig.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_43855173
Haha het word inderdaad door een echte schilder gedaan. Glasvezel zelf doen is niet echt een optie voor mij. En voor meerdere mensen die ik ken. Is niet echt makkelijk spul. En 1x laag verf gaat je waarschijnlijk ook niet lukken

In totaal zijn alle muren bij ons ongeveer 160 m2 trouwens
Just did it
pi_43855376
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:40 schreef Sandertje het volgende:
Haha het word inderdaad door een echte schilder gedaan. Glasvezel zelf doen is niet echt een optie voor mij. En voor meerdere mensen die ik ken. Is niet echt makkelijk spul. En 1x laag verf gaat je waarschijnlijk ook niet lukken
Glasvezel behangt makkelijker dan gewoon behang. Ik heb in 2 dagen met twee man een heel huis gedaan en nog steeds vragen mensen of we dat zelf hebben gedaan omdat het er zo goed uit ziet.

De eerste baan is het belangrijkste want daartegen plak je de volgende aan dus die moet absoluut recht. Zorg in de hoeken voor voldoende overlap en smeer de muur goed in met lijm. Als het een gasbetonmuur is dan de muur eerst voorstrijken omdat anders alle vocht van de lijm direct in je muur gaat zitten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:51:59 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_43855571
Overweeg eens een dagje Duitsland.
daar is glasvezel behang bijna standaard, met bij behorende lage prijs.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:53:55 #9
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_43855633
Is glasvezelbehang eigenlijk hetzelfde als vliesbehang? *noob-vraag alert*
pi_43855808
Als je het eenmaal kan is glasvezel behangen super makkelijk.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:01:41 #11
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43855880
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:51 schreef z80 het volgende:
Overweeg eens een dagje Duitsland.
daar is glasvezel behang bijna standaard, met bij behorende lage prijs.
Wat kost dat spul dan in Nederland? Hier (België) doet een rolletje van 25m ongeveer 50 euro.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:05:06 #12
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_43855977
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef Maerycke het volgende:
Is glasvezelbehang eigenlijk hetzelfde als vliesbehang? *noob-vraag alert*
Nee
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_43858730
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef Maerycke het volgende:
Is glasvezelbehang eigenlijk hetzelfde als vliesbehang? *noob-vraag alert*
Als er toch noobvragen gesteld worden.

Vanwaar handschoenen? Is het net zulk smerig spul als glaswol?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_43861387
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:23 schreef Mr_Moon het volgende:
Hello klussers,

Mr_Moon en z'n schatje krijgen eind december de sleutel van hun nieuwe appartement (zie het topic.)
Nu twijfelen we nog of we wel of niet gaan glasvezelbehangen.
De muren zijn in uitstekende staat, zonder scheuren of iets dergelijks, dus daarvoor hoeven we het niet te doen.
Wat zijn de voordelen en wat de nadelen?
Nadelen die ik zo kan bedenken : prijs (we hebben een beperkt budget) en tijd (1 week om alles te doen)
Voordelen : warmere uitstraling van de muur?

Wat zijn jullie ervaringen?

P.S. ik heb de zoekfunctie geprobeerd, want ik kon me een Glasvezelbehang topic herinneren, but no luck...
Sorry heel even dit. Het is mijn schatje en ik(Mr_Moon) Net zoals de volgen Ik en mijn schatje.
Als het echt jullie skatjes zijn heb dan respect voor haar. Beleefdheid. En Belgen weten dat toch

Stel dat je nog noooit gehoord had van glasvezelbehang, maar alleen van muurverf/ MUURSCHILDERING(heelmooi) of behang. Welk zou je dan kiezen?
Glasvezelbehang? Ach dat is een rage. Omdat Pietje het heeft(er spijt van heeft want dat koste me toch een klauwen vol geld en wat heb ik nou???) moet Henkie het ook hebben. Omdat Pietje zegt dat het top is.
Met muurschildering en of muurverf zijn heel mooie resultaten te behalen. (aub geen ordinaire latex)
Wat dacht je van op een raamwerk gespannen Linnen????
Borduur maar door op die mooie wandschildering in de slaapkamer.Nogmaals heel mooi
pi_43865138
Bedenk wel dat het opbrengen misschien eenvoudig is, maar het eraf halen (ooit) als bijna onmogelijk wordt beschouwd.
pi_43866488
Ik heb glasvezelbehang gebruikt op één betonnen muur op zolder om de gaatjes en een wat grotere oneffenheid wat netter te maken. .

Glasvezel behang aan de muur plakken gaat prima, gebruik wel een blokkwast en geen roller om de glasvezelbehang op de muur te plakken want die "snot" is best wel dik. Daarna is het gewoon te overschilderen waardoor je de structuur van het glasvezelbehang blijft zien.

Maar waarom pak je niet gewoon structuurverf?
Dat heb ik op alle andere muren zitten en dat ziet er ook heel netjes uit. Dat is ook de reden dat ik daarna het glasvezelbehang hebt overgeschilderd met structuurverf. Met structuurverf moet je wel rekening houden dat het maar verf is en dat kleine gaatjes zichtbaar blijven dus die moeten eerst echt allemaal dicht.
pi_43873060
Ik vind het duur. Wij betaalden 1000 euro om 125 m2 te laten korrelpleisteren (incl materiaal). Ik weet niet hoeveel m2 het is, maar 2750 zou dan gelijk staan aan 343 m2. Hebben we het wel zelf voorgestreken, maar dat was appeltje eitje
pi_43874016
Stucktuur "boerenstijl"
Neem een speciekuip.
Doe er wat Roodband in.
Water erbij
Goed mengen totdat je een papje krijjgt van "yoghurt" dikte
Neem een veger en smeer dit met vegende beweging op de gestuckte muur.
Eventuele korreltjes kunnen naderhand verwijderd worden.
Na droging muurverf in de kleur die je wenst.
Kosten???
200m2 1 zak Knauf Roodband Euro 8,50
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:11:12 #19
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_43886502
Je kan ook glasweefselbehang kopen wat al een keer gelatext is.
Die kan je dan met een roller op een plaktafel insmeren (deur op schragen ,juiste breedte ) en je hebt geen last van jeukende handen
Rol 50 meter € 75,- ,emmer lijm B.V Bison 10+3 liter € 25,- en je hoeft hem maar 1 keer na te rollen omdat hij al dicht van zichzelf is .
Met zijn tweeeen doe je makkelijk 200 meter op een dag als er niet teveel rare hoeken of smalle stukken inzitten.

P.S Er zijn ook voorgetexte rollen die voorgelijmd zijn ,moet je wel een bak bij kopen a €20,- voor het water trek je er door heen en snij af aan de anderkant,scheelt een plaktafel en smeerwerk.
Voorgetexte en gelijmde rollen koste ongeveer € 100,- (gelijk aan zelf lijm opbrengen dus)
Klaar?
Ik niet!
pi_43922131
Hai All,

Ik heb in mijn vorige huis ook gekozen voor glasvezel behang......helaas....ik kan goed behangen en glasvezel laat zich ook goed behangen, dus dat was het probleem niet zo....maar wij hadden eigen merk behang van de Gamma gekocht, en dat was wel een probleem. Toen we het behang gingen saucen (met flexa powerdek) werd het één groot drama, de verf dekte niet mooi, als de zon op de muur scheen zag je dat sommige delen "open vielen"....na vier keer saucen blijft er natuurlijk weinig strakke structuur meer over, dus het eindresultaat was.....tsja...klote!

Inmiddels weet ik dat je inderdaad zoals hierboven ook gezegd geschilderd behang kan krijgen, maar dan nog zou ik niet gaan voor een standaard bouwmarkt-merk...

Succes met de keuze!
pi_44010123
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:01 schreef jorman het volgende:
Hai All,

Ik heb in mijn vorige huis ook gekozen voor glasvezel behang......helaas....ik kan goed behangen en glasvezel laat zich ook goed behangen, dus dat was het probleem niet zo....maar wij hadden eigen merk behang van de Gamma gekocht, en dat was wel een probleem. Toen we het behang gingen saucen (met flexa powerdek) werd het één groot drama, de verf dekte niet mooi, als de zon op de muur scheen zag je dat sommige delen "open vielen"....na vier keer saucen blijft er natuurlijk weinig strakke structuur meer over, dus het eindresultaat was.....tsja...klote!

Inmiddels weet ik dat je inderdaad zoals hierboven ook gezegd geschilderd behang kan krijgen, maar dan nog zou ik niet gaan voor een standaard bouwmarkt-merk...

Succes met de keuze!
ik heb net 4 rollen gekocht bij de gamma, ben erg nieuwsgierig.... Spul ziet er wel goed uit, iemand anders ervaring met glasvezel van de gamma?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_44010195
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:15 schreef Marsepein het volgende:
Bedenk wel dat het opbrengen misschien eenvoudig is, maar het eraf halen (ooit) als bijna onmogelijk wordt beschouwd.
ben je nu niet in de wat met glasvlies?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  donderdag 30 november 2006 @ 00:29:57 #23
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_44011645
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:33 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

ik heb net 4 rollen gekocht bij de gamma, ben erg nieuwsgierig.... Spul ziet er wel goed uit, iemand anders ervaring met glasvezel van de gamma?
Klote ,drie keer verven
Jeukt.
Vieze poten van de lijm
Aanstrijkplaatje zit constant onder de lijm door de gaten in het behang.
Hechtingsproblemen door dat je de lijm op de muur aanbrengt en het niet overal hetzelfde zuigt .
Moeilijk netjes aft esnijden tegen plint en plafond

Twee berichten hierboven werden ze er ook beroerd van ,zitten nu in een praatgroep om het te verwerken.

[ Bericht 25% gewijzigd door Foo_niks op 30-11-2006 08:06:32 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_44014313
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:36 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

ben je nu niet in de war met glasvlies?
Dat zou kunnen, maar het lijkt me beide niet makkelijk te verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')