abonnement Unibet Coolblue
pi_43787744
Net op Marijnissen gestemt.

Wat me opvalt in dit soort topics is de kortzichtigheid. Het gaat maar om 1 ding: geld, geld en geld. Natuurlijk is het fijn om wat geld te hebben, maar ik heb liever een Nederland dat over 50 jaar niet helemaal volgebouwd is, en een wereld die niet onleefbaar is omdat we met zn allen het milieu gigantisch hebben vervuild. Ook dat is 'links'. Wat voor last hebben wij van een beter milieu? Het kost geld, dus de vvd'er raakt in paniek.

Verder vind ik gewoon dat je als wereldbewoner de taak hebt om enigsinds iets te doen voor mensen die het wat moeilijker hebben. Als er ergens oorlog (/milieuramp/tsunami, vul maar in) is, dan is het een plicht om mensen in de problemen op te vangen. Natuurlijk is er ergens een grens, maar als elk land een beetje helpt, maakt dat zo'n groot verschil voor de slachtoffers. En wat voor last hebben wij ervan als die 23.000 asielzoekers hier in Nederland opgevangen worden? Het kost Geld. De vvd'er is dus tegen. Waarom gun je die mensen dat geluk niet?

Denk alsjeblieft wat verder dan je eigen portomonnee. Bah dat egoīstische, dat je je daar zelf goed bij kan voelen.
  woensdag 22 november 2006 @ 17:08:57 #52
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43787748
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Omdat mensen:

1) Een gebrek aan voorstellingsvermogen hebben en denken dat het leuk is om je hand op te houden.
2) Geen besef hebben hoe weinig geld het is.
3) Jaloers zijn, zij moeten hard werken tenslotte.
Dat zal het wel zijn ja. Het zijn ook altijd mensen die zelf wel de mogelijkheid hadden om een opleiding te doen. Net alsof arme mensen niet hard werken. Hun werk is vaak nog zwaarder omdat het saai en onopgeleid werk is. Niet iedereen kan die situatie zelf veranderen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43787799
-edit : Post verkeerd gelezen-

[ Bericht 93% gewijzigd door Alicey op 22-11-2006 17:16:10 ]
pi_43787874
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn ja. Het zijn ook altijd mensen die zelf wel de mogelijkheid hadden om een opleiding te doen.
Nog eentje inderdaad "Ik kan het, dus kan iedereen het".
quote:
Net alsof arme mensen niet hard werken. Hun werk is vaak nog zwaarder omdat het saai en onopgeleid werk is. Niet iedereen kan die situatie zelf veranderen.
Ook dat is nog vaak zo inderdaad. In sommige beroepen ook onder zeer ongezonde omstandigheden..
pi_43787943
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:48 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Waarom meer werken als je bijna evenveel verdient met minder.
Inderdaad!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43787983
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn ja. Het zijn ook altijd mensen die zelf wel de mogelijkheid hadden om een opleiding te doen. Net alsof arme mensen niet hard werken. Hun werk is vaak nog zwaarder omdat het saai en onopgeleid werk is. Niet iedereen kan die situatie zelf veranderen.
Hadden ze maar een hogere score bij de Cito toets moeten halen.
Hadden ze maar een hoger IQ moeten hebben.
Je moet gewoon hard leren en je HBO opleiding afmaken. Kan iedereen.

pi_43787993
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Inderdaad!
Omdat zelfstandigheid een belangrijke waarde is. Veel mensen worden gelukkiger wanneer ze zelf hun brood verdienen dan wanneer ze hun hand ophouden bij een ander en zich afhankelijk opstellen.
pi_43788021
nou rechts, argementen bitte
  woensdag 22 november 2006 @ 17:18:16 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43788130
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Net op Marijnissen gestemt.

Wat me opvalt in dit soort topics is de kortzichtigheid. Het gaat maar om 1 ding: geld, geld en geld. Natuurlijk is het fijn om wat geld te hebben, maar ik heb liever een Nederland dat over 50 jaar niet helemaal volgebouwd is, en een wereld die niet onleefbaar is omdat we met zn allen het milieu gigantisch hebben vervuild. Ook dat is 'links'. Wat voor last hebben wij van een beter milieu? Het kost geld, dus de vvd'er raakt in paniek.

Verder vind ik gewoon dat je als wereldbewoner de taak hebt om enigsinds iets te doen voor mensen die het wat moeilijker hebben. Als er ergens oorlog (/milieuramp/tsunami, vul maar in) is, dan is het een plicht om mensen in de problemen op te vangen. Natuurlijk is er ergens een grens, maar als elk land een beetje helpt, maakt dat zo'n groot verschil voor de slachtoffers. En wat voor last hebben wij ervan als die 23.000 asielzoekers hier in Nederland opgevangen worden? Het kost Geld. De vvd'er is dus tegen. Waarom gun je die mensen dat geluk niet?

Denk alsjeblieft wat verder dan je eigen portomonnee. Bah dat egoīstische, dat je je daar zelf goed bij kan voelen.
Welvaart is geen vanzelfsprekendheid. Zonder een minstens redelijk draaiende economie kun je uberhaupt niemand helpen.
Vampire Romance O+
  woensdag 22 november 2006 @ 17:18:52 #60
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43788150
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Omdat zelfstandigheid een belangrijke waarde is. Veel mensen worden gelukkiger wanneer ze zelf hun brood verdienen dan wanneer ze hun hand ophouden bij een ander en zich afhankelijk opstellen.
Er zijn toch echt treurig veel mensen bij wie die kosten/batenanalyse anders uitvalt
Vampire Romance O+
pi_43788223
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:18 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Welvaart is geen vanzelfsprekendheid. Zonder een minstens redelijk draaiende economie kun je uberhaupt niemand helpen.
Je wil zeggen dat we geen redelijk draaiende economie hebben? Die hebben we wel, dus ik mis je hele punt?
pi_43788241
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:20 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat we geen redelijk draaiende economie hebben? Die hebben we wel, dus ik mis je hele punt?
Die hebben we dankzij Balkenende en co.
pi_43788256
en hoe gaat ie dat controleren als ie de controles wil verminderen?
pi_43788278
foutje:p
pi_43788294
Typisch rechts, klagen over luie uitkeringstrekkers die er 2 tientjes bijkrijgen en geen woord over luie zakkenvullers aan de top die miljoenen per jaar "verdienen" door achterovergezakt huur te vangen voor flats die allang afbetaald zijn of die slapend hun grond en huizen meer waard zien worden.


Begrijp me goed: Tokkies die geen zin hebben om te werken moeten hard worden aangepakt, maar het wordt hoog tijd dat ook rijken een keer aangepakt worden. De SP wil het allebei, VVD en CDA willen alleen armen aanpakken.


[ Bericht 20% gewijzigd door rebel6 op 22-11-2006 17:28:44 ]
pi_43788329
quote:
LAAT HET HEM NOU EENS AFMAKEN EN ZICHZELF BEWIJZEN!!!!!!
Hij heeft al honderduizenden mensen afgemaakt...en hij heeft jaren de tijd gehad om zich te bewijzen....

Nu tijd voor links om van Nederland weer een land te maken ...i.p.v een aandelenmarkt
pi_43788347
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je moet gewoon hard leren en je HBO opleiding afmaken. Kan iedereen.

Kom op, met een beetje inzet..
standaarddrinker
pi_43788382
600.000 uitkeringen + 10 euro is 6 miljoen euro meer
pi_43788419
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:23 schreef WeAreOne2012 het volgende:

[..]

Hij heeft al honderduizenden mensen afgemaakt...en hij heeft jaren de tijd gehad om zich te bewijzen....

Nu tijd voor links om van Nederland weer een land te maken ...i.p.v een aandelenmarkt
owja, CDA het zootje opbouwen om vervolgens links weer alles op te maken en de held uit te hangen en te zegge dat zij het beter kunnen dan CDA

FUCK OFF!!!!!
  woensdag 22 november 2006 @ 17:27:12 #70
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43788454
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:57 schreef Gaosz het volgende:
Jij bent nou eigenlijk de reden dat ik links ben . Ok, niet jij persoonlijk maar die opvattingen van je.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 november 2006 @ 17:27:12 #71
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43788455
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:20 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat we geen redelijk draaiende economie hebben? Die hebben we wel, dus ik mis je hele punt?
Die hebben we inderdaad, alleen is dat geen vanzelfsprekendheid. Daarom vind ik "centenkwesties" wel degelijk relevant, en bijvoorbeeld de SP springt daar overheen.
Vampire Romance O+
pi_43788503
quote:
Typisch rechts, klagen over luie uitkeringstrekkers die er 2 tientjes bijkrijgen en geen woord over luie zakkenvullers aan de top die miljoenen per jaar "verdienen" door achterovergezakt huur te vangen voor flats die allang afbetaald zijn.
Amen...
pi_43788506
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij bent nou eigenlijk de reden dat ik links ben . Ok, niet jij persoonlijk maar die opvattingen van je.
klote mod
pi_43788541
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:28 schreef WeAreOne2012 het volgende:

[..]

Amen...
2 tientjes kan je precies 2 bloemkolen mee kopen, dat is 600.000 uitkeringen keer 2 bloemkolen is 12 miljoen euro meer uit ONZE ZAK!!!
  woensdag 22 november 2006 @ 17:31:30 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43788624
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:28 schreef Gaosz het volgende:

[..]

klote mod
.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 22 november 2006 @ 17:32:29 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43788654
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:29 schreef Gaosz het volgende:

[..]

2 tientjes kan je precies 2 bloemkolen mee kopen, dat is 600.000 uitkeringen keer 2 bloemkolen is 12 miljoen euro meer uit ONZE ZAK!!!
Dat is misschien 2 euro per persoon, ik geef nog meer uit aan zwervers als ik op CS amsterdam loop .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_43788660
maar jogy, verdien jij hier mee? met dit fok forum, of ben jij ook werkloos en verdedig je dit daarom
pi_43788682
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is misschien 2 euro per persoon, ik geef nog meer uit aan zwervers als ik op CS amsterdam loop .
lol bij wijze van spreke
  woensdag 22 november 2006 @ 17:33:32 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43788697
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:32 schreef Gaosz het volgende:
maar jogy, verdien jij hier mee? met dit fok forum, of ben jij ook werkloos en verdedig je dit daarom
Ik heb gewoon een baan hoor .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_43788714
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:22 schreef rebel6 het volgende:
Typisch rechts, klagen over luie uitkeringstrekkers die er 2 tientjes bijkrijgen en geen woord over luie zakkenvullers aan de top die miljoenen per jaar "verdienen" door achterovergezakt huur te vangen voor flats die allang afbetaald zijn of die slapend hun grond en huizen meer waard zien worden.


Begrijp me goed: Tokkies die geen zin hebben om te werken moeten hard worden aangepakt, maar het wordt hoog tijd dat ook rijken een keer aangepakt worden. De SP wil het allebei, VVD en CDA willen alleen armen aanpakken.
En je denkt dat dit 'onder links' minder zal worden? Heb je wel eens van de uitdrukking 'links lullen, rechts vullen' gehoord?

Mensen zijn nou eenmaal in de basis egoistisch. Ook de mensen die SP stemmen. Ze zijn het stemlokaal nog niet uit of ze lopen strak voorbij een zwerver die een euro voor een kopje koffie wil.

Ik gun iedereen het allerbeste, ik denk alleen niet dat de staat saamhorigheid moet opleggen. Dan word ik obstinaat, en ga ik er alles aan doen om diezelfde staat zo min mogelijk te geven. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
Big dick.
pi_43788735
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef _dirkjan_ het volgende:
Net op Marijnissen gestemt.


Denk alsjeblieft wat verder dan je eigen portomonnee. Bah dat egoīstische, dat je je daar zelf goed bij kan voelen.
Je hebt een uitkering of je bent jong en je wil op je eigen gaan wonen....
Je stemt SP OOK voor je eigen portomonee. ( ziekte kosten verbeteren en de kosten omlaag brengen , jongeren die iets willen huren spekken , uitkering verhogen etc, etc)
pi_43788779
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:32 schreef Gaosz het volgende:
maar jogy, verdien jij hier mee? met dit fok forum, of ben jij ook werkloos en verdedig je dit daarom
waarom mag je volgens jou alleen voor zwakkeren opkomen als je zelf ook zwak bent?
pi_43788802
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:29 schreef Gaosz het volgende:

[..]

2 tientjes kan je precies 2 bloemkolen mee kopen, dat is 600.000 uitkeringen keer 2 bloemkolen is 12 miljoen euro meer uit ONZE ZAK!!!
Bouwbedrijven hebben voor 15-25 MILJARD uit ONZE ZAK geklopt van 1992-2002, met dank aan VVD, CDA en PvdA. En de totale boete was slechts een half miljard, dankzij het afgelopen CDA-VVD kabinet.
pi_43788808
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:34 schreef ANWB het volgende:

[..]

Je hebt een uitkering of je bent jong en je wil op je eigen gaan wonen....
Je stemt SP OOK voor je eigen portomonee. ( ziekte kosten verbeteren en de kosten omlaag brengen , jongeren die iets willen huren spekken , uitkering verhogen etc, etc)
dat sluit ik niet uit ik zeg alleen dat er _MEER_ is...
pi_43788946
SP is gay
pi_43788988
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:36 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

dat sluit ik niet uit ik zeg alleen dat er _MEER_ is...
Tussen hemel en aarden?

Dan is de cristen unie meer iets voor jou
pi_43788991
ik zit nu al een hele dag op dit forum, en ik ben hier een beetje klaar mee rechs owned..... over ik kap met posten voor derest van de dag
pi_43789054
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:36 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Bouwbedrijven hebben voor 15-25 MILJARD uit ONZE ZAK geklopt van 1992-2002, met dank aan VVD, CDA en PvdA. En de totale boete was slechts een half miljard, dankzij het afgelopen CDA-VVD kabinet.
Dat kun je niet stellen. Ik zou me toch maar eens in die bouwfraude inlezen als ik jou was. De werkwijze die bouwfraude heet, is decennia algemeen aanvaard geweest. En er is ook best iets voor te zeggen. Projecten hadden bijvoorbeeld soms goedkoper uit kunnen vallen, maar ook regelmatig duurder.
pi_43789061
quote:
owja, CDA het zootje opbouwen om vervolgens links weer alles op te maken en de held uit te hangen en te zegge dat zij het beter kunnen dan CDA
Hoezo, word het geld opgemaakt als de SP gaat regeren, ga je stoppen met werken als links regeert? en anderen? gaan ze allemaal stoppen? nee toch?
De aantallen onterecht-uitkeringsonvangers, is heel marginaal daar hoef jij je niet druk over te maken. Waar Sp zich wel druk overmaakt over de honderduizenden werkenden die die onder of net op de armoede grens leven omdat door de bezuiningen en de euro dubbel zo hard gepakt werden, terwijl de allerrijksten GEEN CENT hebben hoeven bij te dragen aan het 'O zo harde werk' van de heer Balkenende ( we hebben een zware tijd gehad durft hij ook nog in debat van de 21ste te stellen, hoezo "we"? heeft hij ook in de rij gestaan bij de voedselbank gestaan? hebben zijn kinderen al jaren niet gesport? kan zijn moeder de deur niet meer uit omdat ze geen geld voor vervoer heeft? FOEI! JP!)
quote:
FUCK OFF!!!!!
wablief?

oh, je bent van dat niveau...

...ga je morgen nog stemmen?
pi_43789216
Miniumloon is 1337 euro...
Welke armoede?

Dat mensen veel te veel schulden maken of aan kinderen beginnen wat ze niet kunnen betalen dat is toch hun probleem niet het probleem voor de overheid
pi_43789223
ik heb al gestemd op het extreem rechts...... ik ben er klaaar meeeee, en ja, ffuck off ja, SP heeft een grote bek, al 20 jaar, als doen ze niks........ stelletje lendelappen.
pi_43789240
en weetje wat..... ik ga stoppen met werken ja, als dat gebeurd, vast wel
pi_43789256
en niet denken dat ik het niet doe, mooie smoes verzinnen en je krijgt een uitkering, en ik ga gwoon zwart erbij werken..... weetje hoe lekker
pi_43789382
quote:
En je denkt dat dit 'onder links' minder zal worden? Heb je wel eens van de uitdrukking 'links lullen, rechts vullen' gehoord?
ja, dat word onder links minder
Ja, ook van de opmerking gehoord...komt van rechts
quote:
Mensen zijn nou eenmaal in de basis egoistisch. Ook de mensen die SP stemmen. Ze zijn het stemlokaal nog niet uit of ze lopen strak voorbij een zwerver die een euro voor een kopje koffie wil.
Nee, hoor de mens is in de basis egoistisch, alleen maar een aantal...en die stemt rechts...
quote:
Ik gun iedereen het allerbeste, ik denk alleen niet dat de staat saamhorigheid moet opleggen. Dan word ik obstinaat, en ga ik er alles aan doen om diezelfde staat zo min mogelijk te geven. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
Wat ben je bang te verliezen?
pi_43789907
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:47 schreef ANWB het volgende:
Miniumloon is 1337 euro...
Welke armoede?

Dat mensen veel te veel schulden maken of aan kinderen beginnen wat ze niet kunnen betalen dat is toch hun probleem niet het probleem voor de overheid
Minimumloon 1337? In welke fantasie leef jij? Zelfs bruto is het nog minder...

Bruto minimumloon per 1 juli 2006

De brutobedragen van het wettelijk minimumloon en het minimumjeugdloon stijgen per 1 juli 2006 met 0,94 procent in vergelijking met 1 januari 2006. Dit is het gevolg van de aanpassing van het wettelijk minimumloon aan de gemiddelde ontwikkeling van de cao-lonen. Op 1 januari 2007 volgt een halfjaarlijkse aanpassing.

Voor een werknemer van 23 jaar of ouder is het brutominimumloon bij een volledig dienstverband per 1 juli 2006:

per maand ¤ 1.284, 60
per week ¤ 296, 45
per dag ¤ 59, 29

Bruto minimumjeugdlonen per 1 juli 2006
Leeftijd % van het minimumloon per maand per week per dag
22 jaar 85.0 %
21 jaar 72.5 %
20 jaar 61.5 %
19 jaar 52.5 %
18 jaar 45.5 %
17 jaar 39.5 %
16 jaar 34.5 %
15 jaar 30.0 %
pi_43790171
En wat betreft de bijstandsuitkeringen:

Welke netto bedragen gelden voor mensen van 21 tot 65 jaar? Documentindex

Gehuwden of ongehuwd samenwonenden

per maand
¤
1.148,72

vakantie-uitkering
¤
59,19

totaal
¤
1.207,91


Alleenstaande ouders

per maand
¤
804,11

vakantie-uitkering
¤
41,43

totaal
¤
845,54


Alleenstaanden
per maand ¤ 574,37

vakantie-uitkering ¤ 29,59

totaal
¤
603,96


Maximale toeslag voor mensen van 21 jaar tot 65 jaar (meer informatie over toeslagen)

Alleenstaande ouders en alleenstaanden

per maand
¤
229,74

vakantie-uitkering
¤
11,84

totaal
¤
241,58

Wanneer kunt u extra geld krijgen?

Bijzondere bijstand
Gemeenten mogen in sommige gevallen extra geld uitkeren voor bijzondere kosten. Door omstandigheden kunt u onverwacht hoge kosten hebben, die u niet kunt betalen van uw uitkering. U kunt daarbij denken aan extra stookkosten, een bril of gebitsprothese. U kunt dan een beroep doen op de bijzondere bijstand.

Langdurigheidstoeslag
Mogelijk hebt u ook recht op een langdurigheidstoeslag. Deze kunt u krijgen als u al lange tijd leeft van een bijstandsuitkering of een inkomen op bijstandsniveau. U moet dan aan de volgende voorwaarden voldoen:

U moet ouder zijn dan 23 en jonger dan 65 jaar.
U moet vijf jaar of langer een inkomen op bijstandsniveau hebben gehad.
U hebt in die vijf jaar geen geld verdiend met werk of inkomsten in verband met arbeid gehad zoals een WW-uitkering. Vanaf 1 januari 2006 hebt u ook recht op de langdurigheidstoeslag als u in een kort tijdsbestek een klein bedrag hebt bijverdiend. De gemeente beoordeelt of u vanwege het ontbreken van kansen op werk, toch recht hebt op de toeslag.
Het moet duidelijk zijn dat u uw best hebt gedaan om werk te krijgen.
pi_43790311
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:43 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat kun je niet stellen. Ik zou me toch maar eens in die bouwfraude inlezen als ik jou was. De werkwijze die bouwfraude heet, is decennia algemeen aanvaard geweest. En er is ook best iets voor te zeggen. Projecten hadden bijvoorbeeld soms goedkoper uit kunnen vallen, maar ook regelmatig duurder.
Weet jij het beter dan alle deskundigen?
En m'n cijfers kloppen ook, komen uit die Zembla-documentaire.
pi_43790343
Waarom moet iedereen het even goed hebben? Sommige mensen hebben pech in het leven; die moeten een goed sociaal vangnet hebben met een basis welvaart.
pi_43790378
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En de SP wil die mensen niet aanpakken?
Ik heb Jan toch verschillende keren horen zeggen dat wie kan werken ook moet werken.
Idd, maar dat stukje nuance wordt door de tegenstanders gemakshalve even achterwege gelaten. Tunnelvisie.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  woensdag 22 november 2006 @ 18:28:33 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43790494
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:18 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Er zijn toch echt treurig veel mensen bij wie die kosten/batenanalyse anders uitvalt
Die mensen zijn er helaas, maar daarom is het ook zaak om alleen mensen steun te bieden die dit zelf niet kunnen. Laat dit nou ook net het idee van de SP zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')