abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 14 november 2006 @ 19:36:55 #1
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_43553099
Ik zal even een nieuw topique aanmaken

Het vervolg op Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 16
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_43553736
FiPo
én
Talpa Vind Post
  woensdag 15 november 2006 @ 17:15:35 #3
56497 BOOR_TBL
fokmanschap is meesterschap
pi_43581145
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden, zal jaren 80 geweest zijn, was er een Engelstalige (jeugd-)serie op NL TV. Die ging over een soort aliens/monsters .. iets vuigs iig, 't zag eruit als een grottenstelsel a la H.R.Giger, maar dan wit (maar dus wel met reperterende bones oid ). Daar renden/reden/kropen een soort grote 'monsters' doorheen, die leken op een grote stapel los hooi, maar dan donker. 't Was niet iets herkenbaars ofzo. In de serie speelde een jongen en een meisje. De serie eindigde iirc met dat de jongen en meisje ieder een soort steen vasthielden, een steen werd heel heet, de andere steen werd heel koud, en daardoor ontstond er een soort 'regenboog' in de lucht waardoor die monsters gekilled werden. 't Zou zomaar kunnen dat dit een eiland(je) was btw.

Welke serie was dat??
nimmer een zwevende fokker in verkiezingstijd
  woensdag 15 november 2006 @ 21:33:18 #4
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43590179
Ongeveer 4 jaar geleden werd door hoogstwaarschijnlijk de VPRO een scandinavische (volgens mij deens) film uitgezonden over 2 slagers die een eigen zaak gingen beginnen omdat in de slagerij waar ze werkten hun baas ze vreselijk op de zenuwen werkte.

1 van de mannen had een marinade bedacht, welke volgens hun inmiddels voormalige baas had gezegd dat het niets kon zijn.
Toen ze de zaak eenmaal aan het inrichten waren en de winkel bijna geopend was, sloten ze per ongeluk de electricien op in de diepvriesruimte. de volgende ochtend ontdekten ze het lijk.

In paniek begon een van de slagers het lijk uit te benen, en marineerde het vlees in de marinade van zijn collega, en noemden het 'kipdips'.

Het was een enorm succes, maar de vleesvoorziening zorgde uiteraard voor problemen.
Toen het ze te heet onder de voeten werd, en noodgedwongen overgeschakeld waren op kip, bleek het succes niet door de vleessoort te komen maar door de marinade.

Heeft iemand een idee wat de titel van deze film is? Het zou heel goed een DOGMA film kunnen zijn, maar dit weet ik niet zeker.


http://www.moviemeter.nl/film/15140

[ Bericht 5% gewijzigd door tonja op 15-11-2006 21:54:03 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_43593813
Even een kickje van een vraag van mij uit 2003
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:21 schreef Ralpy het volgende:
Ik heb een tijd geleden een film gezien en ik vond het toen echt een hele goede film, maar weet dus echt de naam niet meer. Maar gelukkig nog wel ongeveer waar die ongeveer over gaat. (niet meer precies, is alweer ff geleden)

Er werden allemaal kinderen met speciale gaven gemaakt door genetische manipulatie. Deze kinderen hadden geen namen, alleen nummers. (volgens mij zit dat ook in de titel verwerkt, iets met numbers)
Sommige konden dingen laten zweven, anderen gedachte lezen.
Er was er ook 1 die kon de gedachte van iemand anders over nemen, en die was natuurlijk in verkeerde handen gevallen.
En zo was er ook 1 die kon geloof ik gebeurtenissen aan zien komen of mensen genezen(weet het niet eens meer precies) en met haar gingen ze die andere weer in goede handen terug brengen. (klinkt zo echt als een hele slechte film )
En er was volgens mij ook iets met een vliegtuig wat neergestort was (ohh, mijn brein gaat echt hard achteruit)
GSM accessoires, USB datakabel, laders, etc. Vanaf ¤4,99: www.Datakabelshop.nl
  woensdag 15 november 2006 @ 23:28:39 #6
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_43594274
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:15 schreef BOOR_TBL het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden, zal jaren 80 geweest zijn, was er een Engelstalige (jeugd-)serie op NL TV. Die ging over een soort aliens/monsters .. iets vuigs iig, 't zag eruit als een grottenstelsel a la H.R.Giger, maar dan wit (maar dus wel met reperterende bones oid ). Daar renden/reden/kropen een soort grote 'monsters' doorheen, die leken op een grote stapel los hooi, maar dan donker. 't Was niet iets herkenbaars ofzo. In de serie speelde een jongen en een meisje. De serie eindigde iirc met dat de jongen en meisje ieder een soort steen vasthielden, een steen werd heel heet, de andere steen werd heel koud, en daardoor ontstond er een soort 'regenboog' in de lucht waardoor die monsters gekilled werden. 't Zou zomaar kunnen dat dit een eiland(je) was btw.

Welke serie was dat??
Under the mountain / Moddermonsters?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 15 november 2006 @ 23:39:24 #7
56497 BOOR_TBL
fokmanschap is meesterschap
pi_43594581
nimmer een zwevende fokker in verkiezingstijd
pi_43609738
k heb vorig jaar een film gezien.

Het gaat over een viking (denk ik) dorp dat geteisterd word door een enorm leger dat zich voordoet alsof het een slang van vuur is, het blijken een soort misvormde mensen te gaan.

Je ziet in het begin van de film meermaals een leger dat afdaalt van de bergen in de vorm van een grote vuurslang.

Uiteindelijk moet ze de koningin (denk ik) doden om het leger te stoppen.

Het verhaal eindigt met een paar mannen die binnen dringen in de grotten van hun aanvaller en ontsnappen via een tunnel en terecht komen in water.

Iedereen denkt altijd dat ik het heb over Beowulf & Grendel maar die film is het dus niet want die heb ik zelf
Ik kwam, ik zag ... ik overwon! ... en kwou terug zien ...
  donderdag 16 november 2006 @ 15:27:35 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43609979
Ik denk dat het The 13th Warrior zou kunnen zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_43610369
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat het The 13th Warrior zou kunnen zijn.
Dat is hem idd Wat nazoek werk leert me ook dat het verhaal gebaseerd is op Beowulf
Ik kwam, ik zag ... ik overwon! ... en kwou terug zien ...
pi_43672039
IK zit al heel erg lang na te denken hoe deze film ook alweer ging.
Waarschijnlijk kan niemand er iets mee, maar ik zou graag een antwoord hebben op deze al lang knagende vraag...


Het is een volgens mij erg oude film, ik heb hem als kind 1 keer gezien.
Het gaat volgens mij over 2 (aardse?) jongens (ik weet vrij zeker dat er een rood haar + sproeten had) die aan een race of zoiets meedoen.
Er komen ruimteschepen in voor, ik meen me iets van een race te herinneren, of dat ze een planeet moeten redden.
Ergens in de film stort een van de ruimteschepen neer, heel zielig allemaal...

Hoe meer ik erover denk, hoe vager het word zeg maar.

Zegt iemand dit iets?
Of win ik de vaagheid van de week prijs?
For all his blunder, it is the sad province of Man that he cannot choose his triumph. He can only choose how he will stand when the call of destiny comes... hoping that he'll have the courage to answer.
pi_43674839
Wanneer was je dan kind?
Scheelt bij het zoeken en hoe meer tips hoe beter.
I love Fok!...............................for me to poop on!
pi_43679213
oeh goeie vraag, ik ben nu 27... zal zo'n 14 jaar geleden zijn. (eerder langer als korter)
For all his blunder, it is the sad province of Man that he cannot choose his triumph. He can only choose how he will stand when the call of destiny comes... hoping that he'll have the courage to answer.
pi_43681745
Oud als in zwart wit of jaren 70 bv, heb hier 2 films die er ietsie pietsie op lijken.


Battle Beyond the Stars (1980)


The Last Starfighter (1984)
I love Fok!...............................for me to poop on!
  zondag 19 november 2006 @ 13:51:33 #15
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43682986
Dat Horror tournament doet me opeens denken aan een film wiens titel ik ben vergeten.

Een weesje dat elke keer zijn nieuwe pleegfamilie vermoord. Ventje is blond en heet ricky/timmy o.i.d.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 19 november 2006 @ 13:56:53 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43683141
Mikey.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_43694087
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:07 schreef Lefkos het volgende:
Oud als in zwart wit of jaren 70 bv, heb hier 2 films die er ietsie pietsie op lijken.


Battle Beyond the Stars (1980)


The Last Starfighter (1984)
Hij heeft enigsinds iets weg van the last starfighter, maar ik meen dat er geen cgi graphics inzitten (het is dacht ik met miniaturen gedaan.)
Ik weet nog vrij goed dat er echt iets van een "vliegende schotel" neerstorte in de film.
Iedereen dacht dat de piloot omkwam, die bleek later toch nog te leven (ach ja, kinderfilm he )

Het is ook echt een kind wat de hoofdrol speelt.


* edit

Je ziet trouwens een stuk of 3-5 ruimteschepen, elke met 1 of 2 piloten, elk van een ander ras.
In het begin wantrouwen ze elkaar, aan het eind zijn het vrienden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Brinxter op 20-11-2006 06:01:42 ]
For all his blunder, it is the sad province of Man that he cannot choose his triumph. He can only choose how he will stand when the call of destiny comes... hoping that he'll have the courage to answer.
pi_43711422
Is jongetje met rood haar en een ufo die neerstort, maar daar houd het ook bij op ben ik bang.
Zet hem toch even neer, je weet maar nooit.


Invaders from Mars (1986)

Of


Space Raiders (1983)

[ Bericht 15% gewijzigd door Lefkos op 20-11-2006 11:40:39 ]
I love Fok!...............................for me to poop on!
pi_43718923
deze staat nog open uit het vorige topic.
quote:
- Redelijk recente Franse film
- Al 2x op tv geweest
- Man krijgt iets met vrouw die hij opgepikt heeft bij een of ander 'gekkeninstituut' omdat ze niet tegen woorden kan die te maken hebben met vet, dik etc. Ze slankt in de film opeens gigantisch af als ze achterna gezeten worden en is daarna een babe.
- 'Zwerver' die uiteindelijk in trommel verdwijnt.
- Man die zijn hart met technobeat laat gelijklopen en met de muziek dus stopt.
  maandag 20 november 2006 @ 16:17:06 #20
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_43719940
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:43 schreef Brinxter het volgende:

[..]

Hij heeft enigsinds iets weg van the last starfighter, maar ik meen dat er geen cgi graphics inzitten (het is dacht ik met miniaturen gedaan.)
Ik weet nog vrij goed dat er echt iets van een "vliegende schotel" neerstorte in de film.
Iedereen dacht dat de piloot omkwam, die bleek later toch nog te leven (ach ja, kinderfilm he )

Het is ook echt een kind wat de hoofdrol speelt.


* edit

Je ziet trouwens een stuk of 3-5 ruimteschepen, elke met 1 of 2 piloten, elk van een ander ras.
In het begin wantrouwen ze elkaar, aan het eind zijn het vrienden.
Bij The Last StarFighter, moet ik ook altijd denken aan Flight of the Navigator en D.A.R.Y.L.L, maar die zullen het ook wel niet zijn...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_43725174
Nee helaas niet, mischien haal ik wel een helehoop films door elkaar heen.. maar ik zou toch zweren dat ik hem ooit gezien heb

Is er ergens trouwens een trailer oid van die space raiders te vinden?
For all his blunder, it is the sad province of Man that he cannot choose his triumph. He can only choose how he will stand when the call of destiny comes... hoping that he'll have the courage to answer.
pi_43725422
Ik heb een tijd geleden (6 mdn oid) een film gezien, alleen de titel is mij ontglipt.

Het ging over een meisje (rond 23) die in de zomervakantie ging werken bij een heel rijk gezin in een rijke amerikaanse buurt/community, en erg bevriend raakt met een meisje van diezelfde leeftijd (uit die familie), alleen dat meisje blijkt haar zus te hebben vermoord. En dat nieuwe meisje dat daar kwam werken ontrafelt dat allemaal dus.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
pi_43730054
Ik zoek films met extreme close-ups van menselijke ogen.

Deze heb ik al.

Vertigo
Psycho
Requiem for a Dream
2001: A Space Odyssey
Kill Bill: Vol. 1
Finestra di fronte
Blade Runner
A Clockwork Orange
Gangs Of New York
Star Trek: First Contact
Un chien andalou
Opera (Dario Argento)
Black Hawk Down

Het liefst zie ik onbekender werk.
  maandag 20 november 2006 @ 22:32:01 #24
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_43731443
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:30 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Ik zoek films met extreme close-ups van menselijke ogen.

Deze heb ik al.

Vertigo
Psycho
Requiem for a Dream
2001: A Space Odyssey
Kill Bill: Vol. 1
Finestra di fronte
Blade Runner
A Clockwork Orange
Gangs Of New York
Star Trek: First Contact
Un chien andalou
Opera (Dario Argento)
Black Hawk Down

Het liefst zie ik onbekender werk.
qua TV series zit je goed bij Lost & The X-Files
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 20 november 2006 @ 22:33:49 #25
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43731509
In Sin City zit nog een zoom op het oog van Marv.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')