abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 november 2006 @ 00:52:57 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43222818
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:49 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Waarom? De Etos hier heeft een heel uitgebreid assortiment aan condooms. Condooms met ribbeltjes of chocoladesmaak vallen wat mij betreft ook eerder onder toys dan benodigdheden of zo. En Durex play (zo heet dat ding toch?) ligt ook al een tijdje in de schappen, heb ik ook geen mensen over gehoord.
ik denk dat het aanzicht van erecte piemels van rubber niet echt een aanzicht is dat ik aan mijn hele jonge kind wil laten zien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43222828
Kan trouwens voor leuke situaties zorgen:

Nieuwe verkoper:
JANNIE!!!! HOEVEEL KOST DIE ROZE XXL DILDO?

Jannie, vanachteruit de winkel:
DIE KOST 19,95, DAT IS VAN EEN 2 HALEN 1 BETALEN ACTIE, ALS ZE ER EEN ANAALDILDO BIJNEEMT KRIJGT ZE DIE GRATIS!

Nieuwe verkoper:
mevrouw, 19,95 en als u er een anaaldildo bijneemt krijgt u die gratis.

pi_43222848
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:51 schreef zoalshetis het volgende:
even iets anders, volgens mij is de dildo al een tijdje uit de taboesfeer. als ik zie dat tienermeisjes ze bij de viva cadeau krijgen bij een abonnement...
Dat is inmiddels ook al weer 10 jaar geleden ofzo dat dat voor 't eerst gebeurde.

Mijn bezwaar hierop berust overigens niet op een gevoel van taboe.
Dan zou ik mezelf wel heel erg verlochonen .
ijs_beer fan!
pi_43222852
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:46 schreef LostFormat het volgende:
Het is toch juist veel ongemakkelijker om dit bij een 16-jarige bliepmiep te kopen dan om een sexshop binnen te lopen?
Waarom? Bijten die of zo?
Sanity is (not) statistical
pi_43222860
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat het aanzicht van erecte piemels van rubber niet echt een aanzicht is dat ik aan mijn hele jonge kind wil laten zien.
Grote kans dat jouw hele jonge kind weinig herkend in die grappige rubberen dingen die ze ziet staan. Of ze moet al eerder een erecte piemel hebben gezien...
pi_43222886
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat het aanzicht van erecte piemels van rubber niet echt een aanzicht is dat ik aan mijn hele jonge kind wil laten zien.
Ik denk niet dat de huidige generatie van vibo's enige link maakt bij kinderen.
ijs_beer fan!
  zaterdag 4 november 2006 @ 00:57:18 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43222917
nou goed, ik zal wel te ouderwets zijn in mijn opvatting. vibrators? heel erg leuk!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43222921
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:54 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Waarom? Bijten die of zo?
Mensen in een sexshop kijken nergens van op. Griebelkutjes die de hele dag brocolli zitten te scannen, kijken je raar aan als je met een erotisch hulpmiddel daar aan komt en als zij het niet doen doet de rij het achter je wel. Dan loop ik liever een sexshop binnen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_43222952
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:57 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Mensen in een sexshop kijken nergens van op. Griebelkutjes die de hele dag brocolli zitten te scannen, kijken je raar aan als je met een erotisch hulpmiddel daar aan komt en als zij het niet doen doet de rij het achter je wel. Dan loop ik liever een sexshop binnen.
Het is niet in de supermarkt maar in een drogisterij. En mensen beslissen zelf wel waar ze hun sexspeeltjes willen halen, als er geen markt voor blijkt te zijn dan zullen ze snel zat weer verdwijnen uit die winkels.
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:01:28 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43223001
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:51 schreef nikky het volgende:

En wat is er precies mis met een dildo? Zoals jij nu reageert zo reageerde de oudere generatie ook op de condoomautomaten in de discotheken. Zo gaf je langharig hippie tuig de vrije hand vond men.
En gelijk hadden ze. Want dat langharig hippietuig vindt het nu blijkbaar nodig om dildo's in supermarkten en drogisterijen te verkopen.

Kijk, ik zal er de barricades niet voor op gaan. Ik zet alleen vraagtekens bij het gebrek aan schaamte dat sommige mensen teistert op dit vlak. Sommige dingen vind ik gewoon niet thuishoren in het publieke domein. Zo erger ik me ook aan seksshops met een al te open etalage. Zo plat, zo niet-beschaafd.

Ik heb niks tegen meisjes met dildo's maar ze hoeven die dingen niet op tafel te leggen. Net zomin als dat ze en plein public verkocht hoeven worden.

Ik laat ook geen scheten in gezelschap.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43223031
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:58 schreef Niek. het volgende:

[..]

Het is niet in de supermarkt maar in een drogisterij. En mensen beslissen zelf wel waar ze hun sexspeeltjes willen halen, als er geen markt voor blijkt te zijn dan zullen ze snel zat weer verdwijnen uit die winkels.
Ja joh. ik vind alleen dat de redenering van dirx mank loopt. Mensen die niet een sexshop binnen durven te lopen, durven niet opeens die wel in een normale winkel te halen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_43223071
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

En gelijk hadden ze. Want dat langharig hippietuig vindt het nu blijkbaar nodig om dildo's in supermarkten en drogisterijen te verkopen.

Kijk, ik zal er de barricades niet voor op gaan. Ik zet alleen vraagtekens bij het gebrek aan schaamte dat sommige mensen teistert op dit vlak. Sommige dingen vind ik gewoon niet thuishoren in het publieke domein. Zo erger ik me ook aan seksshops met een al te open etalage. Zo plat, zo niet-beschaafd.

Ik heb niks tegen meisjes met dildo's maar ze hoeven die dingen niet op tafel te leggen. Net zomin als dat ze en plein public verkocht hoeven worden.

Ik laat ook geen scheten in gezelschap.
Je hebt het over een gebrek aan schaamte, dan moet je ook naar jezelf kijken, jij hebt dan blijkbaar een bepaalde schaamte die veel anderen niet hebben, ik denk dat het merendeel van de mensen toch wel zover is dat ze vrij openlijk over sex kunnen praten (ok, prive is prive) maar een normaal gesprek moet er toch wel over te voeren zijn.
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:04:49 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43223072
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:02 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ja joh. ik vind alleen dat de redenering van dirx mank loopt. Mensen die niet een sexshop binnen durven te lopen, durven niet opeens die wel in een normale winkel te halen.
Het is gewoon een niche waar ze heel ordinair willen inspringen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43223107
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat het aanzicht van erecte piemels van rubber niet echt een aanzicht is dat ik aan mijn hele jonge kind wil laten zien.
Sowieso denk ik al niet dat deze artikelen op kinderooghoogte staan en daarbij vermoed ik dat ze niet in verpakkingen zitten met expliciete afbeeldingen ibjvoorbeeld. Daarbij denk ik dat het kleine kinderen niet zo veel interesseert, dat het hele artikel ze niet op zal vallen überhaupt. De meeste supermarkten verkopen ook erotische tijdschriften, daar heb ik eigenlijk ook nooit problemen over gehoord. En kinderen die zich wel bewust zijn van wat voor artikelen het zijn vinden het of nog niet interessant, of ze lezen er toch wel stiekem over in tijdschriften, praten erover met klasgenootjes etc. Na m'n eerste schooldag kwam ik thuis en vroeg mijn moeder gelijk wat 'neuken' was, omdat ze dat woord op school zeiden. En dan heb ik het over de basisschool ja.

Prima dat je ouderwets bent in je opvattingen hoor, je hoeft het niet leuk te vinden, maar blijf wel realistisch. Vibrators bij de drogist leiden echt niet meteen tot sodom en gomorra.
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:57 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Mensen in een sexshop kijken nergens van op. Griebelkutjes die de hele dag brocolli zitten te scannen, kijken je raar aan als je met een erotisch hulpmiddel daar aan komt en als zij het niet doen doet de rij het achter je wel. Dan loop ik liever een sexshop binnen.
In een drogist werken sowieso al mensen met een drogisterijopleiding. Zeker bij Dirx wordt er best wel veel aan opleiding gedaan. Daarnaast denk ik niet dat die meiden (meestal) daar anders reageren op een vibrator oid dan op condooms, en daarnaast weet je van mensen in een seksshop ook niet wat ze zeggen als je de deur uit bent. Als ik condooms verkoop aan iemand (in een supermarkt ja, tussen de broccoli en komkommers door) ga ik echt niet staan giechelen of zo, maar soms zijn het toch mensen waarvan ik twijfel of ik nu moet huilen omdat ze überhaupt seks hebben of blij moet zijn omdat ze zich tenminste niet gaan voortplanten. En als ik al moet lachen is dat om hoe de klant zich gedraagt, van die mensen die zeggen "IK WIL GRAAG EEN STRIPPENKAART, EEN PAKJE MARLBORO en een pakje condooms" en dan even rondkijken of niemand ziet dat ze condooms kopen, omdat zij - als enige in heel nederland - toevallig gaan neuken vandaag.

Nou ja, en zelfs al moet de verkoopster grinniken? Lekker boeiend. Waarschijnlijk heeft ze er thuis een van de Viva.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:07:41 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43223125
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:04 schreef Niek. het volgende:
Je hebt het over een gebrek aan schaamte, dan moet je ook naar jezelf kijken, jij hebt dan blijkbaar een bepaalde schaamte die veel anderen niet hebben, ik denk dat het merendeel van de mensen toch wel zover is dat ze vrij openlijk over sex kunnen praten (ok, prive is prive) maar een normaal gesprek moet er toch wel over te voeren zijn.
Ik ben heel open over seks, maar alleen als mijn gezelschap daar prijs op stelt. Sommige taboes moet je willen respecteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43223166
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

En gelijk hadden ze. Want dat langharig hippietuig vindt het nu blijkbaar nodig om dildo's in supermarkten en drogisterijen te verkopen.

Kijk, ik zal er de barricades niet voor op gaan. Ik zet alleen vraagtekens bij het gebrek aan schaamte dat sommige mensen teistert op dit vlak. Sommige dingen vind ik gewoon niet thuishoren in het publieke domein. Zo erger ik me ook aan seksshops met een al te open etalage. Zo plat, zo niet-beschaafd.

Ik heb niks tegen meisjes met dildo's maar ze hoeven die dingen niet op tafel te leggen. Net zomin als dat ze en plein public verkocht hoeven worden.

Ik laat ook geen scheten in gezelschap.
Waarom zou je je moeten schamen voor het gebruik van erotische artikelen? Het is ook niet alsof die mensen ze midden in de winkel gebruiken of zo.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:13:28 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43223249
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:09 schreef Maeghan het volgende:
Waarom zou je je moeten schamen voor het gebruik van erotische artikelen? Het is ook niet alsof die mensen ze midden in de winkel gebruiken of zo.
Je hoeft je er niet voor te schamen. Ik vind het alleen een blijk van onbeschaving als je de schaamte van anderen niet wenst te respecteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43223252
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben heel open over seks, maar alleen als mijn gezelschap daar prijs op stelt. Sommige taboes moet je willen respecteren.
Dat lijkt me logisch, bij mensen die erg conservatief zijn zou ik over zulk soort dingen niet praten nee
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:15:34 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43223283
ik ga mee met de opmerkingen van ringo. waarschijnlijk is het onze leeftijd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43223450
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je hoeft je er niet voor te schamen. Ik vind het alleen een blijk van onbeschaving als je de schaamte van anderen niet wenst te respecteren.
Tja, soms vind ik niet dat je daar rekening moet/kunt houden. Genoeg mensen doen dingen waar ik me voor dood zou schamen, maar die vertellen daar ook over. Waar iemand zich voor schaamt is natuurlijk iets heel persoonlijks. Ik schaam me heel erg voor Nederland als ik Balkenende op tv zie, terwijl anderen er zelfs op stemmen, om maar wat te noemen.

Verder zie ik niet in wie er last moet krijgen van schaamtegevoelens bij het opnemen van een product in het assortiment. Niemand is gedwongen langs het schap te lopen en de artikelen te bekijken of te kopen.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:26:35 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43223506
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:13 schreef Niek. het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, bij mensen die erg conservatief zijn zou ik over zulk soort dingen niet praten nee
Niet alleen bij 'conservatieve' mensen. De drempel is al snel te hoog om over bepaalde onderwerpen te praten. Ik heb jarenlang in een studentenmilieu verkeerd waarin het bon ton was om heel expliciet over seks te praten. Op een gegeven moment begon ik te denken dat die manier van spreken heel 'normaal' was. Totdat ik na mijn studietijd erachter kwam dat lang niet altijd het geval is. Dat je sommige dingen met een zekere omzichtigheid moet benaderen om niet als lomperik te worden gezien. Kwestie van beschaving en respect dus.

Door dildo's bij de drogist te verkopen, overschrijd je wat mij betreft een grens in het publieke domein. Je laat mensen niet de keus, of ze met dat soort zaken geconfronteerd willen worden; je dringt het ze op. Waarom? Hebben we hier, in Nederland, nou echt zo weinig mogelijkheden om een seksspeeltje aan te schaffen, buiten het reguliere circuit van supermarkt en drogist? Is het nou echt nodig om die grens nóg verder op te rekken, alleen omdat er geld aan verdiend kan worden? Wat is nou, in essentie, het doel daarvan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 4 november 2006 @ 01:29:14 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43223567
dat. en het feit dat vibrators door hun trillingen de vagina en clitoris minder gevoelig maken. niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43223627
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:26 schreef Ringo het volgende:

Door dildo's bij de drogist te verkopen, overschrijd je wat mij betreft een grens in het publieke domein. Je laat mensen niet de keus, of ze met dat soort zaken geconfronteerd willen worden; je dringt het ze op. Waarom? Hebben we hier, in Nederland, nou echt zo weinig mogelijkheden om een seksspeeltje aan te schaffen, buiten het reguliere circuit van supermarkt en drogist? Is het nou echt nodig om die grens nóg verder op te rekken, alleen omdat er geld aan verdiend kan worden? Wat is nou, in essentie, het doel daarvan?
Ja, want mensen hebben niet de keus om de Dirx voorbij te lopen en een andere drogisterij binnen te gaan.

Ben je ook tegen condooms in de drogisterij, vanwege de streng katholieke bezoekers? Tegen de verkoop van alcohol in de supermarkt, vanwege de streng islamitische bezoeker? Tegen de verkoop van vlees, voor de strenge veganisten die daar misschien wel komen?

Als je ergens niet mee geconfronteerd wilt worden terwijl het voor de meeste mensen iets normaals is, dan heb je pech. Dat geldt voor iedereen. Taboes doorbreken doe je nu eenmaal niet door alles te verstoppen.
Sanity is (not) statistical
pi_43223656
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:29 schreef zoalshetis het volgende:
dat. en het feit dat vibrators door hun trillingen de vagina en clitoris minder gevoelig maken. niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb.
En van masturberen word je doof...

Wetenschappelijke onderbouwing?
Sanity is (not) statistical
pi_43223675
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niet alleen bij 'conservatieve' mensen. De drempel is al snel te hoog om over bepaalde onderwerpen te praten. Ik heb jarenlang in een studentenmilieu verkeerd waarin het bon ton was om heel expliciet over seks te praten. Op een gegeven moment begon ik te denken dat die manier van spreken heel 'normaal' was. Totdat ik na mijn studietijd erachter kwam dat lang niet altijd het geval is. Dat je sommige dingen met een zekere omzichtigheid moet benaderen om niet als lomperik te worden gezien. Kwestie van beschaving en respect dus.

Door dildo's bij de drogist te verkopen, overschrijd je wat mij betreft een grens in het publieke domein. Je laat mensen niet de keus, of ze met dat soort zaken geconfronteerd willen worden; je dringt het ze op. Waarom? Hebben we hier, in Nederland, nou echt zo weinig mogelijkheden om een seksspeeltje aan te schaffen, buiten het reguliere circuit van supermarkt en drogist? Is het nou echt nodig om die grens nóg verder op te rekken, alleen omdat er geld aan verdiend kan worden? Wat is nou, in essentie, het doel daarvan?
Het ligt grotendeels aan de manier waarop ze het presenteren, worden het grote schreeuwerige verpakkingen die vooran op de toonbank staan opgestapeld of worden het "mooie" redelijk discrete verpakkingen die achter de kassa staan op het bovenste plankje zodat je er niet "zomaar" tegenaan kijkt.

Doen ze dat eerste dan vind ik het een erg simpele en goedkope actie en kan ik me goed voorstellen dat mensen dat niet fijn/gemakkelijk vinden, doen ze het op de 2de manier dan denk ik niet dat ook maar 1 iemand daar serieus een probleem mee kan hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')