abonnement Unibet Coolblue
pi_43178267
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:43 schreef Maeghan het volgende:
Het ligt er gewoon heel erg aan waarom je zo'n cursus doet
Kon het nog langer joh
pi_43200422
Waarschijnlijk wel. Ik oefen vast voor m'n scriptie in 'langdradig schrijven'.
Sanity is (not) statistical
pi_43283375
Ik heb diploma Kinderopvang van de LOI. Omdat ik op gewone MBO's niet werd aangenomen omdat ik 'te hoog ben opgeleid'.

Tijdens de studie heb ik 13 maanden bij 3 verschillende kinderdagverblijven stage gelopen, bij verschillende leeftijdsgroepen.

En ik werd na mn studie nergens aangenomen Ik denk niet dat het aan de LOI op zich ligt, want de kinderdagverblijf-branche ligt best op zn gat. Ze willen alleen mensen aannemen die ze al kennen en dus zou je eerst invalleidster moeten zijn voordat je fulltime word aangenomen.
De pest van invalleidster zijn is dat je constant beschikbaar moet zijn (en dus nergens heen kan gaan... 1 uur per week rijles was al vervelend ) en dan nog niet zeker bent van werk.

Dús: ik zou het niemand echt aanraden. Ik vond de begeleiding van de LOI ruk, ze vergaten mij ook boeken te leveren (nou is MBO idd een makkie voor me dus ik ben wel geslaagd voor die tentamens zonder ook maar het boek te hebben gelezen ) en ik heb dus geen baan in de kinderopvang.

Ik doe nu CMV bij de Hogeschool van Rotterdam. Voltijd ja
  maandag 6 november 2006 @ 09:17:50 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43283530
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:49 schreef beyond_cool het volgende:
LOI staat voor mij gelijk aan niets. Je leert er ontegenzeggenlijk iets van maar je hebt 0,0 ervaring.

Zou jij een man van 40 met LOI diplamo Websites aannemen bij een bedrijf wat websites bouwt op grote schaal? En(dan heb ik het niet over het foto-album voor je grootmoeder of je collectie dinky-toys online met Frontpage.

Zou jij een monteur aan je auto laten werken die net zijn LOI diploma autotechniek oid heeft gehaald?

Of zou jij als verzekeraar een persoon in dienst nemen die een LOI'tje Makelaar gevolgd heeft?

Ik hecht er persoonlijk geen waarde aan. Avondschool lijkt me nuttiger dan LOI.
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets.
Mijn zus doet een LOI-opleiding op HBO-niveau (in de ict-richting). Voorwaarde van haar opleiding is dat je al in die sector werkt. Als ze een anderssoortige baan had gehad, dan had ze alsnog een bedrijf moeten zoeken waar ze haar praktijkopdrachten/stage kon uitvoeren. Het gaat dus hetzelfde als bij andere hogescholen. Haar meerwaarde is verder dat ze al jarenlange werkervaring heeft.
Ze is nu overigens pas aangenomen voor een functie terwijl ze haar diploma nog niet eens heeft en verdient daarbij meer dan ik, die wel op een 'normaal' instituut haar diploma's heeft gehaald
pi_43291024
Bedankt voor de reacties.
Er heeft dus niemand echt negatieve ervaringen? Jaren studeren om er dan achter te komen dat een LOI diploma niks waard is op de arbeidsmarkt?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_43291155
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef mcDavid het volgende:


Precies, die lui van zo'n schriftelijke cursus hebben niet de dicipline van iedere dag vroeg opstaan en zorgen dat je optijd bent enzo geleerd. Bovendien lijkt me dat ze niet echt hebben leren werken in groepsverband.
Ik doe zo'n opleiding naast mijn baan, jammer dat dat dan weer niets betekend
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 13 november 2006 @ 17:50:11 #32
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43514342
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Iedereen kent ze, die folders van de LOI.
En soms lijkt het me best leuk om zo'n opleiding te doen en een totaal andere kant op te gaan in mijn carierre.
Erkende opleidingen, NVAO geaccriditeerd, het klinkt leuk maar wat heb je er aan en hoe serieus worden die opleidingen in de praktijk genomen?
Ben of ken jij iemand die hiermee een goede baan gevonden heeft of heb je wel eens iemand aangenomen met een dergelijke opleiding?
Ga na of hij erkend is en accreditatie heeft en als het om hbo of wo gaat checken of hij onder CROHO en Wet Hoger en Wetenschappelijkonderwijs valt. In die laatste 2 gevallen is hij dan ook bij IB-Groep geregistreerd.

Ik volg een dergelijke hbo opleiding heb ook voltijd onderwijs gevolgd dus kan het vegelijken. Het is niet simpeler of makkelijker gewoon hbo, vergt discipline. Nadeel is dat je weinig samenwerkt. Je moet ook gewoon stage lopen en afstuderen evenveel studiepunten als 'gewone' hbo-opleiding. Het is geen cursusje. Grootste verschil zit hem in de manier waarop je de theorie doet, alleen en thuis, geen colleges. Afgestudeerden zijn aangenomen bij bekende grote organisaties, dus arbeidsmarktperspectief is er ook.

En of je ergens aangenomen wordt, hangt ook voor een groot deel af van je eigen presentatie. Als ik positief kan onderbouwen waarom ik zo'n opleiding volg (het past beter bij me) en ik haal uiteindelijk via een andere weg die ook naar Rome leidt het hbo-denkniveau, is dat alleen maar mooi meegenomen. Ja er zitten nadelen aan, maar ook voordelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fawn op 13-11-2006 18:34:28 ]
KISSSSSSSSSSS
  maandag 13 november 2006 @ 21:06:50 #33
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_43521634
Tja, ik ga binnenkort beginnen met 'n opleiding in administratieve richting, om te beginnen wil ik 't praktijkdiploma boekhouden PDB (MBO-4) binnenhalen, later wellicht gevolgd door MBA. Ik werk min of meer fulltime, dus dat wordt waarschijnlijk 'n thuisstudie. Het gekke is dat LOI & NTI 4 jaar uittrekken voor een studie PDB, terwijl Studieplan* slechts 'n jaar hiervoor uittrekt. Bizar, nietwaar? En verdacht goedkoop ook...

http://www.studieplan.nl/(...)nistratie/index.html
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_43528539
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:06 schreef Demarest het volgende:
Tja, ik ga binnenkort beginnen met 'n opleiding in administratieve richting, om te beginnen wil ik 't praktijkdiploma boekhouden PDB (MBO-4) binnenhalen, later wellicht gevolgd door MBA. Ik werk min of meer fulltime, dus dat wordt waarschijnlijk 'n thuisstudie. Het gekke is dat LOI & NTI 4 jaar uittrekken voor een studie PDB, terwijl Studieplan* slechts 'n jaar hiervoor uittrekt. Bizar, nietwaar? En verdacht goedkoop ook...

http://www.studieplan.nl/(...)nistratie/index.html
Lijkt alsof daar een luchtje aan zit ¤249 en daar zitten je boeken nog bij in ook, klinkt een beetje te mooi om waar te zijn. Er staat trouwens ook nergens dat je er een officieel MBO diploma voor krijgt, alleen een of ander vaag certificaat.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:30:59 #35
161756 hierissiedan
second first impression
pi_43542622
LOI, is leuk, je kunt het doen in je eigen tijd, op je eigen tempo en op je eigen manier. Je diploma is het zelfde waard, dan als je een gewone school of uni doorloopt. Ik ken zelf mensen bij mij in de opleiding die eerst een LOI hebben gedaan. Je krijgt de basis , maar er mist iets. Namelijk: je hebt nooit samengewerkt je hebt niet je ideeen uitgewisseld met andere studenten. En ik denk dat dat ook wel een beetje je eigen ontwikkeling onderdrukt. Nu zit ik op een opleiding die erg sociaal is, en waar het samenwerken en praten en dat soort dingen onderdeel is van de opleiding, zoals gezegt mis je dat bij een LOI, maar maakt zoals eerder gezegt in deze topic niet veel uit bij een opleiding boekhouden... Maar ik persoonlijk zal altijd een gewone opleiding kiezen, boven een LOI. Ook bij solicitanten als ze bij mij soliciteren. Heb toch een beter gevoel bij een gewone school.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:34:39 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43542742
Ik denk dat het ook meer iets is voor mensen die al een studie op zak hebben en/of werken. Dat sociale aspect kennen ze dus al. Als je zo'n studie gaat doen na de Havo of VWO, ja dan mis je denk ik wel wat. Maar veel zullen het er niet zijn, die die keuze maken.
  donderdag 16 november 2006 @ 00:30:53 #37
161756 hierissiedan
second first impression
pi_43595779
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:34 schreef Aventura het volgende:
Ik denk dat het ook meer iets is voor mensen die al een studie op zak hebben en/of werken. Dat sociale aspect kennen ze dus al. Als je zo'n studie gaat doen na de Havo of VWO, ja dan mis je denk ik wel wat. Maar veel zullen het er niet zijn, die die keuze maken.
ervaring kun je zo ie zo niet delen met een ander. Misschien niet zo erg na een relevante opleiding. Maar ik zou er, in mijn beroep, nooit voor kiezen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  zondag 19 november 2006 @ 19:37:53 #38
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_43693957
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Iedereen kent ze, die folders van de LOI.
En soms lijkt het me best leuk om zo'n opleiding te doen en een totaal andere kant op te gaan in mijn carierre.
Erkende opleidingen, NVAO geaccriditeerd, het klinkt leuk maar wat heb je er aan en hoe serieus worden die opleidingen in de praktijk genomen?
Ben of ken jij iemand die hiermee een goede baan gevonden heeft of heb je wel eens iemand aangenomen met een dergelijke opleiding?
Misschien kan je potentiele werkgevers benaderen hoe zij een LOI-diploma beoordelen?
pi_43826999
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:37 schreef poohy het volgende:

[..]

Misschien kan je potentiele werkgevers benaderen hoe zij een LOI-diploma beoordelen?
Dat is eigenlijk best een goed idee.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_43946579
tvp
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_43959640
Je hebt er heus wel wat aan. Het beste vind ik van LOI dat je je bestaande certificering kunt uitbreiden.
pi_43978031
Ik denk ook al een tijdje over om (gedeeltelijk)Havo te gaan doen omdat ik al Mbo Spw4 volg kwam ik bij LOI uit. Ik weet niet of dat veel uit maakt voor toelating tot Hbo opleidingen als je LOI hebt gedaan, neem aan van niet want je moet ook gewoon examen doen enz.

Heb de info folder al besteldt, ken ook nog iemand die bij LOI Havo doet volgens mij, zal hem ook maar is vragen naar zijn ervaring.
............................
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:05:30 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43978144
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:01 schreef sander89 het volgende:
Ik denk ook al een tijdje over om (gedeeltelijk)Havo te gaan doen omdat ik al Mbo Spw4 volg kwam ik bij LOI uit. Ik weet niet of dat veel uit maakt voor toelating tot Hbo opleidingen als je LOI hebt gedaan, neem aan van niet want je moet ook gewoon examen doen enz.

Heb de info folder al besteldt, ken ook nog iemand die bij LOI Havo doet volgens mij, zal hem ook maar is vragen naar zijn ervaring.
Ik neem aan dat je het vak Nederlands nog moet doen?

Sorry, kon het niet laten
pi_43978202
Je vraagt naar ervaringen ed. Ik vraag me af waarom je een LOI opleiding wil verkiezen boven een hogeschool of Uni. Wat is je positieve motivatie om voor de LOi te gaan ipv de normale instituten?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_43978313
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:05 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het vak Nederlands nog moet doen?

Sorry, kon het niet laten
kan het me voorstellen, een voltooid deelwoord met dt en dan zullen we het maar niet hebben over die zeer creatieve laatste zinsconstructie
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_44012231
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:07 schreef komrad het volgende:
Je vraagt naar ervaringen ed. Ik vraag me af waarom je een LOI opleiding wil verkiezen boven een hogeschool of Uni. Wat is je positieve motivatie om voor de LOi te gaan ipv de normale instituten?
Dat is eigenlijk heel simpel. Toen ik ergens tussen de 16 en de 20 was vond ik studeren niet zo nodig omdat ik precies voor ogen had wat ik wilde gaan doen en daar had ik geen HBO of universiteit voor nodig dus ik heb een vage MBO opleiding gedaan. En nu ben ik een aantal jaren verder, ik heb die baan die ik wilde en ik heb het enorm naar mijn zin maar vanwege mijn gezondheid moet ik wat anders gaan doen. Daarnaast ben ik wat ouder en wijzer en zie ik nu het nut van een goede opleiding wél in. Ik heb geen seconde spijt van mijn keuzes toen omdat ik ook daar veel van geleerd heb maar aangezien ik nu toch min of meer noodgedwongen iets anders moet gaan doen lijkt me dit een goed moment om alsnog een studie te gaan doen.
Ik vind niet dat ik dan nu doodleuk op kosten van de belastingbetaler alsnog kan gaan studeren en daarnaast heb ik ook een huishouden en ben ik de hoofdkostwinner. Full-time gaan studeren zit er dus niet in, vandaar dat ik iets zoek dat ik naast mijn werk kan doen zodat ik die studie ook daadwerkelijk kan betalen maar ook het huishouden draaiend kan houden.
Maar het zou een beetje jammer zijn om veel tijd en energie te steken in een opleiding als je er daarna niets aan hebt vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen van anderen.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')