Ik hoop voor jou dat ze pilletjes gaan uitvinden om inhoudelijk leesvermogen te verbeteren.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:25 schreef Argento het volgende:
Gehuurde videobanden moet je terugbrengen. Doe je dat niet, dan accepteer je kennelijk de kans dat de eigenaar een incassobureau inschakelt met alle kosten van dien. Ik hoop dat ze je dagvaarden.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:25 schreef Argento het volgende:
Gehuurde videobanden moet je terugbrengen. Doe je dat niet, dan accepteer je kennelijk de kans dat de eigenaar een incassobureau inschakelt met alle kosten van dien. Ik hoop dat ze je dagvaarden.
Met mijn leesvermogen is niks mis hoor, maak je geen zorgen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:42 schreef Crichton het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat ze pilletjes gaan uitvinden om inhoudelijk leesvermogen te verbeteren.
Natuurlijk zijn de gehuurde media al in 2005 ingeleverd. Voortaan graag even je vooroordelen voor je houden en leren inhoudelijk reageren.
Dat is niet zo slim. Dan gebruiken ze dat bedrag eerst om de incassokosten op te maken en de hoofdsom blijft staan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:26 schreef Crichton het volgende:
Het bedrag heb ik naar de incasso unie overgemaakt en hier heb ik ook nog een afschrift van. Maar hoe ga ik dit aanpakken
Correctie dan als ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Ik heb bij de eerste brief waaruit bleek dat ik nog een boete moest betalen meteen de hoofdsom overgemaakt en niet de incasso kosten. Omdat de videotheek mij op geen enkele wijze kenbaar had gemaakt dat ik die nog had openstaan maar meteen een incasso buro inschakelde heb ik in overleg met het incassoburo alleen de hoofdsom overgemaakt en een bezwaar ingedient. Sindsdien niets meer vernomen van dat incasso buro. Nu probeert de videotheek nogmaals die hoofdsom in te vorderen via een ander buro. En daar ga ik niet mee accoord.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is niet zo slim. Dan gebruiken ze dat bedrag eerst om de incassokosten op te maken en de hoofdsom blijft staan.
Bespaar me je moralistisch gezever vriend, Ik weet dat ik te laat ben. En mijn boetes betaal ik altijd mits terecht. En 2 maal dezelfde boete proberen te innen door gebruik te maken van 2 verschillende incasso buro's terwijl het eerste buro al accoord ging met alleen het betalen van de hoofdsom gaat mij even iets te ver. Te laat ok, boete ok. Maar het moet wel realistisch blijven.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Met mijn leesvermogen is niks mis hoor, maak je geen zorgen.
Uit dit hele voorval blijkt al dat je die videobanden in ieder geval te laat hebt ingeleverd: ergo: gehuurde videobanden moet je terugbrengen anders zijn de gevolgen voor jou. Zou wel mooi zijn dat je je dan kunt beperken tot de hoofdsom, maar zo werkt het niet. Medewerkers van een incassobureau moeten ook eten.
Het incassoburo zelf kan geen beslag leggen, een incassoburo kan een gerechtsdeurwaarder inschakelen om jouw een brief te overhandigen voor een zitting bij de kantonrechter.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:00 schreef AryaMehr het volgende:
Kreeg een aantal weken plots een brief thuisgestuurd waarin stond dat ik ¤ 75,00 moet betalen omdat ik volgens het incassobureau nog een schuld van ¤ 10,00 heb staan bij Videoland. En dat zonder dat ik ooit maar enig aanmaning heb gehad. Toen heb ik het desbetreffende incassobureau maar even gegoogled en kwam erachter dat ze wel vaker mensen plots een rekening thuissturen. Ik heb ze toen maar even gebeld en netjes gezegd dat ik best bereid ben om de ¤ 10,00 schuld bij Videoland te betalen, maar dat ze het wel kunnen vergeten dat ik zomaar even ¤ 65,00 aan onzinkosten ga betalen en het beter zou zijn als ze me direct een dagvaarding zouden sturen. Enfin, vandaag kreeg ik weer een brief thuisgestuurd waarin stond dat ik het verschuldigde bedrag binnen 3 dagen moet betalen, zo niet zou er beslag worden gelegd op mijn goederen.
Iemand enig idee of dit zomaar kan?
Yeah, right...quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Met mijn leesvermogen is niks mis hoor, maak je geen zorgen.
Uit dit hele voorval blijkt al dat je die videobanden in ieder geval te laat hebt ingeleverd: ergo: gehuurde videobanden moet je terugbrengen anders zijn de gevolgen voor jou. Zou wel mooi zijn dat je je dan kunt beperken tot de hoofdsom, maar zo werkt het niet. Medewerkers van een incassobureau moeten ook eten.
quote:Op zondag 16 november 2008 13:07 schreef boarn het volgende:
De meese incassobureau's hebben het feit dat ze de incassokosten niet betaald krijgen bij de schuldernaar opgenomen in hun overeenkomst met hun opdrachtgever. Als de schuldenaar de incassokosten niet betaald maar alleen de hoofdsom, dan zal het incassobureau proberen dit alsnog bij de schuldenaar te innen. Mocht dit niet lukken binnen een bepaalde tijd, dan sturen ze de opdrachtgeven een factuur voor zoveel % van de hoofdsom. En dan kan de opdrachtgever de incassokosten betalen, want per slot van rekening hebben die ook het incassobureau ingeschakeld.
Goed advies wat je geeft. Dacht je nou werkelijk dat een incassobureau vergeet dat ze nog wat op je te vorderen hebben? Daar hebben ze hele mooie registratiesystemenen voor, die bestaan al een tijdje. Als je weer boven komt drijven, gaan ze gewoon weer achter je aan.quote:Op maandag 1 december 2008 15:24 schreef JO3Y het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Conclusie: tref een regeling met de oorspronkelijke schuldeiser en laat het incassobureau maar in zijn sop gaar koken. Ga alleen serieus in gesprek al het een gerechtsdeurwaarder betreft.
Gelukkig maar, iedereen zat maar te wachten totdat jij dit zou posten, anders bleef het topic maar open, pfieuw!.quote:Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Daarom komen er ook zoveel deurwaarders aan de deur he?quote:Op maandag 1 december 2008 18:10 schreef Dirkh het volgende:
Goed advies wat je geeft. Dacht je nou werkelijk dat een incassobureau vergeet dat ze nog wat op je te vorderen hebben? Daar hebben ze hele mooie registratiesystemenen voor, die bestaan al een tijdje. Als je weer boven komt drijven, gaan ze gewoon weer achter je aan.
quote:Gelukkig maar, iedereen zat maar te wachten totdat jij dit zou posten, anders bleef het topic maar open, pfieuw!.
Verder wil ik nog even wat kwijt. Een bedrijf is niet verplicht om aanmaningen of herinneringen te sturen. Op het moment dat je niet tijdig betaalt, dan ben je in gebreke gebleven. Niet pas na twee, drie, vier of vijf herinneringen. Ook het niet tijdig terugbrengen van een videoband, is voldoende om in gebreke te blijven, daar hoeft geen brief achter aan. Het is wel netjes en wordt doorgaans ook wel gebruikt, maar dat is om kosten te besparen.
Hoe jij aan het percentage van 95% komt is mij een raadsel. Er wordt een dossier overgedragen aan een incassobureau, als daar bezwaar op komt wordt er naar gekeken. Als het bezwaar terecht is wordt het dossier terug getrokken. Dan heb je gelijk. Maar dat haal je niet met 95%.quote:Op maandag 1 december 2008 23:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daarom komen er ook zoveel deurwaarders aan de deur he?Incassobureau's moeten het hebben van flink angst zaaien en de indruk wekken dat de schuldenaar volgende week zijn flatscreen kan inleveren. Zo is het natuurlijk niet. Ik heb zelf de nodige correspondentie gevoerd met incassobureau's en kan je dus uit eigen ervaring vertellen dat het voor 95% gebakken lucht is. Sterker nog, de eiser hoeft vaak niet eens zijn claim te onderbouwen bij het incassobureau. Een nieuwe opdracht, terecht of ontrecht, betekent gaan met die banaan. Een simpel weerwoord was in mijn situatie al afdoende om het incassobureau zijn bek te laten houden.
Als iets ongefundeerd is, wordt de vordering ingetrokken voordat deze naar een deurwaaarder gaat. Niet alle consumenten hebben gelijk, ookal doet Radar je anders geloven.quote:[..]
Dus kan je zomaar een ongefundeerde claim neerleggen jegens een schuldenaar bij een incassobureau, ook als die onterecht is? Zodat de schuldenaar niet eens weerwoord heeft kunnen geven voordat het incassotraject werd gestart? Het principe van woord en weerwoord lijkt me toch wel gebruikelijk
Bullshit. Een incassobureau probeert het altijd minnelijk te regelen. De volgorde Incasso en deurwaarder is nogal belangrijk.quote:Bovendien krijg je zonder die aanmaningen toch vaak nul op het rekest. Komt het tot een procedure, dan volgt al snel de vraag waarom je niet hebt herinnerd aan de betalingsachterstand. Vergissen is immers menselijk. Bovendien komt het zeer onsympathiek over als je dat hebt nagelaten, en dat vindt ook een rechter. Best kans dat je dan de vordering niet krijgt toegewezen.
Daar kan een bedrijf voor kiezen, ligt ook aan de betaalmethode en de AV.quote:Het bedrijf van mijn vriendin moet er minimaal 2 sturen voordat ze ook maar iets anders mag.
Dat is erom vragen, he?quote:Op maandag 1 december 2008 23:41 schreef Dirkh het volgende:
Gelukkig is een rechter iets intellegenter.
Dat is niet waar, een incassobureau wil helemaal geen zaken in behandeling nemen indien je niet meer dan 2x hebt herinnerd of hebt aangemaand. Ze nemen nooit een zaak in behandeling waarvoor enkel en alleen 1x een factuur is verzonden en verder niks.Lees de AV van incassobureau's maar eens na. Want in dat geval mag het bedrijf mooi aantonen dat de brief wel bij de juiste op de mat is gekomen. Post kan kwijtraken, brieven kunnen in de verkeerde bus gegooid worden. Maar 1x een factuur versturen is nooit genoeg!quote:Op maandag 1 december 2008 18:10 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Verder wil ik nog even wat kwijt. Een bedrijf is niet verplicht om aanmaningen of herinneringen te sturen. Op het moment dat je niet tijdig betaalt, dan ben je in gebreke gebleven. Niet pas na twee, drie, vier of vijf herinneringen. Ook het niet tijdig terugbrengen van een videoband, is voldoende om in gebreke te blijven, daar hoeft geen brief achter aan. Het is wel netjes en wordt doorgaans ook wel gebruikt, maar dat is om kosten te besparen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |