abonnement Unibet Coolblue
pi_42506243
Vleesvervangers zijn werkelijk voor mensen die de smaakpapillen niet op de goede plaats hebben.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:50:31 #27
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_42506260
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef AffenStrudel het volgende:
Mijn buurvrouw voed zich en haar koters vegatarisch op.

Waarom? "jah uit principe, en bovendien vind ik dat vlees niet meer noodzakelijk is met al de vleesvervangers van tegenwoordig'

Gevolg: De buurvrouw zelf heeft constante bloedarmoede, , de kinders zijn zelfs in de zomer verkouden en spelen dan ook nooit buiten, de kinderen huilen veel en zijn vaak moe.

"jah, ik weet niet helemaal hoe het komt, mischien hebben ze niet zo'n goed afweersysteem".Hoe blind kan je zijn als je niet merkt dat je iets fout doet?

klacht: Ga na de AH en koop slavink of e.d.
sinds wanneer krijg je bloedarmoede als je geen vlees eet? zit er ijzer in vlees ofzo
En trouwens, evolutief gezien zijn mensen eigenlijk herbivoren.
pi_42506268
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:45 schreef reese.com het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees mijn post hier boven eens door en ik ga niet in discussie met mensen die vinden dat vlees noodzakelijk zou zijn voor een mens.
Heb geen verdere behoefte om deel uit te maken van een afzeik topic voor vegetariers. Beetje respect voor de medemens mag wel.
jammer,
vego's stoppen altijd met de discussie.

want andersom is het blijkbaar nergens voor nodig om in mijn standpunt mee te gaan dat vlees wel noodzakelijk is voor de mens.
Onze lichamen zijn erop gebouwd om voedingstoffen uit zowel groente, fruit en vlees te halen,
waarom dan een gedeelte van die mogelijkheid expres jezelf onthouden en dat te vervangen door
of vleesvervangers (die allemaal uiteindelijk naar hele flauwe kipnuggets smaken) of door pillen (waar ook niemand blij van wordt)
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_42506319
Vlees is voor mij van essentieel belang
pi_42506382
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:48 schreef reese.com het volgende:

[..]

Oh ja en dat is zo lastig dat alle vegetariers altijd ziek zijn hč? Man vaak zijn ze gezonder!
Sure
pi_42506400
vegetariers leven langer dan vleeseters. over of dat komt door hun vegetarische voedsel, of omdat zij meer bewust zijn van wat zij eten doe ik verder geen uitspraken. het blijft echter wel een interessant gegeven.
pi_42506443
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:50 schreef BoukeF het volgende:

[..]

jammer,
vego's stoppen altijd met de discussie.

want andersom is het blijkbaar nergens voor nodig om in mijn standpunt mee te gaan dat vlees wel noodzakelijk is voor de mens.
Onze lichamen zijn erop gebouwd om voedingstoffen uit zowel groente, fruit en vlees te halen,
waarom dan een gedeelte van die mogelijkheid expres jezelf onthouden en dat te vervangen door
of vleesvervangers (die allemaal uiteindelijk naar hele flauwe kipnuggets smaken) of door pillen (waar ook niemand blij van wordt)
"En hoe 'gezond' is het eten van vlees eigenlijk? In vlees zitten wel eiwitten, aminozuren en een aantal mineralen zoals ijzer en zink. Daarnaast bevat vlees echter veel stoffen die juist schadelijk zijn voor de gezondheid. Zo is vlees relatief rijk aan verzadigde vetzuren. Deze spelen een grote rol bij het ontstaan van hart- en vaatziekten.
Desondanks spendeert het zogenaamde 'Voorlichtingsbureau Vlees', dat door de vleessector gefinancierd wordt en dat beter 'Propagandabureau Vlees' zou kunnen heten, jaarlijks miljoenen om de vleesconsumptie verder op te krikken. Dit doet zij vooral door vlees onder het keurmerk pve/ikb te promoten met kreten als 'extra gecontroleerd'. Veel consumenten denken dat dit vlees afkomstig is van scharrelbedrijven maar dit is niet waar; dit komt rechtstreeks uit de bio-industrie. Het onafhankelijke Voedingscentrum stelt dat vlees geen onmisbaar bestanddeel van de voeding is en dat de voedingsstoffen in vlees ook voldoende voorkomen in andere producten. Gevarieerd eten is het belangrijkste en vlees hoeft daar zeker geen onderdeel van uit te maken. Dat bewijzen de honderd duizenden vegetariėrs in Nederland die over het algemeen in goede gezondheid leven maar ook de tientallen miljoenen vegetariėrs over de hele wereld die bijvoorbeeld vanwege hun geloof al generaties lang geen vlees meer eten. Veel Nederlanders eten veel meer vlees dan de dagelijkse 100 gram (inclusief vleeswaren) die als maximum geadviseerd wordt."


Dat is waarom ik niet in jouw standpunt mee ga. Plus de mens is oorspronkelijk er helemaal niet opgebouwd om vlees te eten. Een verder zou ik zeggen koop voor de gein eens iets bij de vega afdeling van de AH ofzo. Keus genoeg en de tijd dat alles heel flauw naar niks smaakte is echt voorbij. Oordeel niet over vleesvervangers als je ze zelf nooit eet.
Syllables govern the world
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:58:21 #33
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_42506478
Ik ben allergisch voor vegetarisch eten.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_42506497
Logisch dat die kut koters ziek zijn, wij mensen zijn omnivoren, dwz vlees én planten. Klote vegetariers die dat niet snappen
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:00:06 #35
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_42506521
Wat ik nooit snap dat vegetariers wel vleesvervangende producten eten of producten die op vlees lijken? Waarom? Waarom stop je dan met vlees eten? Omdat het zielig is voor de dieren, maar deze vegetariers slaan wel een mug, vlieg of spin dood maar dat is dan weer niet zielig. Of van die vegetariers die geen vlees eten maar wel vis Vis is ook vlees..

Of je bent een echte vegetarier of niet...

Voor de vegetariers die hier ook reageren zou ik graag willen weten waarom ze zijn gestopt met vlees eten..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_42506523
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:59 schreef HostiMeister het volgende:
Logisch dat die kut koters ziek zijn, wij mensen zijn omnivoren, dwz vlees én planten. Klote vegetariers die dat niet snappen
Dude, de mens is oorspronkelijk een herbivoor!
Syllables govern the world
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:03:39 #37
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_42506610
Persoonlijk ben ik van mening dat vegetariers geen normaal leven beschoren zijn.

Groetjes,

Sandstorm
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_42506621
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef denka het volgende:
Wat ik nooit snap dat vegetariers wel vleesvervangende producten eten of producten die op vlees lijken? Waarom? Waarom stop je dan met vlees eten? Omdat het zielig is voor de dieren, maar deze vegetariers slaan wel een mug, vlieg of spin dood maar dat is dan weer niet zielig. Of van die vegetariers die geen vlees eten maar wel vis Vis is ook vlees..

Of je bent een echte vegetarier of niet...

Voor de vegetariers die hier ook reageren zou ik graag willen weten waarom ze zijn gestopt met vlees eten..
Inderdaad omdat het zielig is voor de dieren. De mens is uiteindelijk ook een dier en wat maakt ons verheven boven de andere dieren om maar beesten te fokken op gruwelijke wijze om dat wij zonodig vlees op ons bord willen elke avond. De mens is van oorsprong herbivoor.
Behalve een mug dood ik geen vliegen of spinnen hoor. En vis eet ik ook niet.
Syllables govern the world
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:05:34 #39
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42506645
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef reese.com het volgende:

[..]

Dude, de mens is oorspronkelijk een herbivoor!
Bron?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:05:58 #40
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_42506655
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef reese.com het volgende:

[..]

Dude, de mens is oorspronkelijk een herbivoor!
Maar hoeveel duizenden jaren eet de mens wel al niet vlees en in deze duizenden jaren is het lichaam van de mens ook zo geevalueerd wat betreft vlees..Het feit om te zeggen dat de eerste mens geen vleeseter was en nu dus ook geen vlees nodig heeft is onzin.

Vroeger waren er dieren die eerst ook op het land leefde en nu in het water. Moeten we ze nu dan maar weer op het land zetten..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:07:15 #41
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_42506689
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:04 schreef reese.com het volgende:

[..]

Inderdaad omdat het zielig is voor de dieren. De mens is uiteindelijk ook een dier en wat maakt ons verheven boven de andere dieren om maar beesten te fokken op gruwelijke wijze om dat wij zonodig vlees op ons bord willen elke avond. De mens is van oorsprong herbivoor.
Behalve een mug dood ik geen vliegen of spinnen hoor. En vis eet ik ook niet.
Dat zeggen ze allemaal, en al die beesten die je vertrapt onder je schoenen. Waarom is dat dan weer niet zielig??
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_42506690
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:46 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

In je dagelijkse voeding heb je essentiele vet- en aminozuren nodig. Deze vind je voornamelijk in vlees, vis en zuivel producten. Er zijn plantaardige vervangers maar maar je moet wel een halve voedseldeskunidge zijn wil je dit op een goede manier uitvoeren.

Als je op zo'n manier je kinderen gaat opvoeden dan verklaar ik je iig voor een idioot. Je kweekt iig een stel papkindjes en daar kan je pap op innemen.
Er staat nergens dat vegetariėrs geen zuivel gebruiken. Dat zijn veganisten.

Verder kan je lichaam prima zonder vlees. Wij zijn omnivoren, maar alleen omdat we vroeger makkelijk aan vlees konden komen.

Maar įlles, en dan ook echt įlles wat je uit vlees haalt, vind je ook in oa:
-zuivel
-eieren
-peulvruchten
-schimmels (champigons en paddestoelen)
-granen
-soja
-noten

Zal ik nog even doorgaan?
En zoals 7th wave al zei, vegetariėrs worden vaak ouder. Dat hoeft niet perse aan het feit te liggen dat ze geen vlees eten, maar wel aan het feit dat ze heel veel andere gezonde producten eten, en vaak ook betere producten kopen.

Nog een voetnoot; 'vegetariėrs' die wel vis eten, zijn geen vegetariėrs, dus sla ze op hun smoel als ze dat nog 'ns zeggen.
pi_42506696
Boeiend of vlees wel of niet gezond is. Ik geniet als ik vlees eet, en als mijn leven een paar jaar korter is dan wanneer ik me suf vreet aan de tofu-schijven, so be it. Liever plezier hebben en me niet om alles druk maken, dan krampachtig proberen een levensstijl te leiden waarvan helemaal niet vaststaat dat die wel zo gezond is...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslān hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42506707
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:05 schreef denka het volgende:

[..]

Maar hoeveel duizenden jaren eet de mens wel al niet vlees en in deze duizenden jaren is het lichaam van de mens ook zo geevalueerd wat betreft vlees..Het feit om te zeggen dat de eerste mens geen vleeseter was en nu dus ook geen vlees nodig heeft is onzin.

Vroeger waren er dieren die eerst ook op het land leefde en nu in het water. Moeten we ze nu dan maar weer op het land zetten..
Ja maar het lijkt me dat vegetariers toch wel bewijzen dat het nog steeds niet noodzakelijk is om vlees te eten.
Syllables govern the world
pi_42506710
Even wachten tot het me boeit hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42506736
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef denka het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allemaal, en al die beesten die je vertrapt onder je schoenen. Waarom is dat dan weer niet zielig??
Is ook zielig maar ik kan er niks aan doen dat ik als mens zo ver gevolutioneerd ben dat ik zonder het te weten beestjes op straat dood trap. Maar ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.
Syllables govern the world
pi_42506751
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef denka het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allemaal, en al die beesten die je vertrapt onder je schoenen. Waarom is dat dan weer niet zielig??
Ik schiet elke keer in een stuip als ik per ongeluk op een slak stap. Nu jij weer!
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:10:00 #48
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_42506767
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef reese.com het volgende:

[..]

Ja maar het lijkt me dat vegetariers toch wel bewijzen dat het nog steeds niet noodzakelijk is om vlees te eten.
Waarom eten ze dan producten/pillen waar bestanddelen in zitten die ook in vlees zitten om dit aan te vullen??
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_42506813
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:57 schreef reese.com het volgende:

[..]

"En hoe 'gezond' is het eten van vlees eigenlijk? In vlees zitten wel eiwitten, aminozuren en een aantal mineralen zoals ijzer en zink. Daarnaast bevat vlees echter veel stoffen die juist schadelijk zijn voor de gezondheid. Zo is vlees relatief rijk aan verzadigde vetzuren. Deze spelen een grote rol bij het ontstaan van hart- en vaatziekten.
Desondanks spendeert het zogenaamde 'Voorlichtingsbureau Vlees', dat door de vleessector gefinancierd wordt en dat beter 'Propagandabureau Vlees' zou kunnen heten, jaarlijks miljoenen om de vleesconsumptie verder op te krikken. Dit doet zij vooral door vlees onder het keurmerk pve/ikb te promoten met kreten als 'extra gecontroleerd'. Veel consumenten denken dat dit vlees afkomstig is van scharrelbedrijven maar dit is niet waar; dit komt rechtstreeks uit de bio-industrie. Het onafhankelijke Voedingscentrum stelt dat vlees geen onmisbaar bestanddeel van de voeding is en dat de voedingsstoffen in vlees ook voldoende voorkomen in andere producten. Gevarieerd eten is het belangrijkste en vlees hoeft daar zeker geen onderdeel van uit te maken. Dat bewijzen de honderd duizenden vegetariėrs in Nederland die over het algemeen in goede gezondheid leven maar ook de tientallen miljoenen vegetariėrs over de hele wereld die bijvoorbeeld vanwege hun geloof al generaties lang geen vlees meer eten. Veel Nederlanders eten veel meer vlees dan de dagelijkse 100 gram (inclusief vleeswaren) die als maximum geadviseerd wordt."


Dat is waarom ik niet in jouw standpunt mee ga. Plus de mens is oorspronkelijk er helemaal niet opgebouwd om vlees te eten. Een verder zou ik zeggen koop voor de gein eens iets bij de vega afdeling van de AH ofzo. Keus genoeg en de tijd dat alles heel flauw naar niks smaakte is echt voorbij. Oordeel niet over vleesvervangers als je ze zelf nooit eet.
om even op het laatste te beginnen.
Voor de gein. nee.
helaas heeft mijn vriendin het in haar kop gekregen dat ze af en toe ook vegetaries wil eten ivm zielig voor de diertjes,
ze is daarin geheel niet standvastig want een stukje kip of biefstukje op zijn tijd is natuurlijk wel lekker.

Doordat ik altijd de weekboodschappen doe en haar best tegemoet wil komen hebben we zo ongeveer alle variaties van vleesvervanger wel gehad.
* de worstjes die je ook op de bbq kan leggen zijn het ergst, het omhulsel wordt een soort hard eetpapier en de vulling een wazige wee-ige massa die je eerder in een koud toetje verwacht.
* tofu blokjes en alle variaties daarop, wat kan je ermee, in 1 grote homp opbakken was geen succes, verbrande buitenkant en niet gaar gevoel van binnen. in stukjes roerbakken kan je net zo goed geen tofu toevoegen, het is niks.
* vales schnitsel en nuggets, op heet vuur en in olie gebakken kan je er een krokant laagje omheen krijgen, maar de binnenkant blijft een flauwe kipnugget.
* alles met kaas erin, dat is geen vleesvervanger, dat is een kaassouffle!
* de groenteburger, ook hierin twijfel ik of het als vleesvervanger mag worden gezien, maar deze is nog wel lekker.

je geeft zelf ook al weer in je stukje tekst het belangrijke punt bij alle voeding aan. Alles kan (behalve geen vlees ) mits met mate.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_42506815
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef reese.com het volgende:

[..]

Dude, de mens is oorspronkelijk een herbivoor!
Ja, dat verklaard onze snij- en hoektanden

Mensen zijn omnivoor, primaten als chimpansees en gorilla's eten ook vlees wanneer ze de kans krijgen. Verder zou je bij een puur vegetarische soort een veel sterker ontwikkelde blinde darm vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')