abonnement Unibet Coolblue
pi_43591741
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:45 schreef Ticker het volgende:
En wie nu nog wil beweren dat dit geen gemaakte tegels bedoeld als straat o.i.d. zijn, is gek .
Dus hij heeft een weg gevonden???

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 16 november 2006 @ 23:43:07 #27
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_43625402
gevolg...we hebben een van de belangrijkste griekse handels routes gevonden die via Bosnie de rest van europa met het oude griekse rijk en later met Instanboel (Byzantium,Constantinopel) en het midden oosten.

Lijkt me een betere dan een piramide, maar ze graven verder......
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:02:39 #28
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_43627007
was dat niet de tin route naar schotland ?

hoewel ik een zekere optie voor de pyramide openhoud...maar dan wel vaag in geografische plaatsing aangezien dit soort merendeel in azie voor kwamen .
  vrijdag 17 november 2006 @ 10:07:10 #29
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43630862
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:02 schreef merlin693 het volgende:
was dat niet de tin route naar schotland ?

hoewel ik een zekere optie voor de pyramide openhoud...maar dan wel vaag in geografische plaatsing aangezien dit soort merendeel in azie voor kwamen .
Het kan zijn dat de Romeinen inderdaad deze plek als belangrijk zagen en daarom er een handels route door heen maakte. Waarom deze dan precies over een berg moest lopen is mij dan weer een raadsel.

Ik geloof toch eerder in een piramide. Als je ook die gigantische schuine platen ziet, zie je dat dat veel werk is geweest. Het zou dan eerder een oer-snelweg moeten zijn o.i.d.
Zoals je ook in het filmpje ziet, zijn die platen van een grote massa dichtheid. Gemaakt dus in dit geval.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 04:23:31 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43897392
Ook eentje in de Oekraine?
quote:
 
Pyramids Older Than Egyptian Allegedly Found in Ukraine

Archaeologists in Ukraine have unearthed the remains of an ancient pyramidal structure that pre-dates those in Egypt by at least 300 years. The stone foundations of the structure, which probably resembled Aztec and Mayan ziggurats in South America, were discovered near the eastern city of Lugansk.



It is thought they were laid about five millennia ago during the early Bronze Age by animists who worshipped a sun god. The “pyramid” is in fact a complex of temples and sacrificial altars topping a sculpted hillside with steps on its sides.

Viktor Klochko, head of the excavation, said the discovery was of international significance. “This is the first monument of its age and kind found in eastern Europe,” he told the Guardian. “It changes our whole conception of the social structure and the level of development of the cattle breeders and farmers who were the direct ancestors of most European peoples.”

verder >>
 
pi_43897996
quote:
Op zondag 26 november 2006 04:23 schreef NorthernStar het volgende:
Ook eentje in de Oekraine?
[..]
of niet:
quote:
The “pyramid” is in fact a complex of temples and sacrificial altars topping a sculpted hillside with steps on its sides.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 26 november 2006 @ 11:34:57 #32
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43899368
Hmm ja, het doet mij op het eerste gezicht een beetje aan die Neolithische tempels in Anatolië denken zoals in Göbeklitepe en Navali Cori.
Ander is dat dit gebouw rond lijkt wat er mogelijk op zou kunnen wijzen dat de bouwers nog een rondtrekkend bestaan hadden.

'a complex of temples and sacrificial altars topping a sculpted hillside with steps on its sides' is op zich niet heel nieuw in Uruk stond ook een dergelijk complex, een vroege fase van de latere ziggurats.
pi_43900352
Binnenkort vinden ze er 1 op de Veluwe, let maar op.

Het is hip man, pyra's!
pi_43901539
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:23 schreef Oksel het volgende:
Binnenkort vinden ze er 1 op de Veluwe, let maar op.
Vind je de Utrechtse Heuvelrug ook goed?


Bron
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 14:08:28 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43903635
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:45 schreef The_stranger het volgende:

[..]

of niet:
[..]
Ja een 'gesculptuurde' heuvel. Maar wat dat betreft is die (veronderstelde) in Bosnië ook geen piramide zoals die in Egypte. De benaming piramide zorgt voor enige spraakverwarring. Door de associatie met Egypte heeft men ook het idee dat een piramide (piramidevorm) van steen moet zijn, wat natuurlijk helemaal niet hoeft.
  zondag 26 november 2006 @ 14:17:03 #36
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43903981
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja een 'gesculptuurde' heuvel. Maar wat dat betreft is die (veronderstelde) in Bosnië ook geen piramide zoals die in Egypte. De benaming piramide zorgt voor enige spraakverwarring. Door de associatie met Egypte heeft men ook het idee dat een piramide (piramidevorm) van steen moet zijn, wat natuurlijk helemaal niet hoeft.
Een gesculptuurde heuvel hoeft niet perse een piramide te zijn, het is zelfs heel waarschijnlijk dat dat hier ook niet het geval is.
pi_43905540
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja een 'gesculptuurde' heuvel. Maar wat dat betreft is die (veronderstelde) in Bosnië ook geen piramide zoals die in Egypte. De benaming piramide zorgt voor enige spraakverwarring. Door de associatie met Egypte heeft men ook het idee dat een piramide (piramidevorm) van steen moet zijn, wat natuurlijk helemaal niet hoeft.
Wil niet flauw doen, maar mijn definitie van piramide is die zoals die in de van dale staat:
quote:
pi·ra·mi·de (de ~ (v.), ~n/~s)
1 vierzijdig spits toelopend bouwwerk, zoals oorspronkelijk in Egypte opgericht
Eventueel breid ik die uit tot een ombouwde heuvel met stenen, zodat deze op een piramide lijkt. Hieronder vallen (voor mij) geen gebouwen of wegen.

Daarmee wil ik zeggen dat een aantal tempels en offerplekken die op de zijde van een heuvel zijn gebouwd, totaal niet vallen onder die definitie. Anders kun je de rijst velden/terrassen in Azïe ook wel een piramide noemen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 15:25:03 #38
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43930324
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:05 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wil niet flauw doen, maar mijn definitie van piramide is die zoals die in de van dale staat:
[..]

Eventueel breid ik die uit tot een ombouwde heuvel met stenen, zodat deze op een piramide lijkt. Hieronder vallen (voor mij) geen gebouwen of wegen.

Daarmee wil ik zeggen dat een aantal tempels en offerplekken die op de zijde van een heuvel zijn gebouwd, totaal niet vallen onder die definitie. Anders kun je de rijst velden/terrassen in Azïe ook wel een piramide noemen.
Als ze een piramidevorm hebben, waarom niet?

Ik begrijp wat je bedoelt en ben het er grotendeels ook mee eens, maar bijvoorbeeld hebben veel van de piramiden in mid en Zuid Amerika ook tempels en ceremoniebouwwerken op de top van de piramide. Bestaat de kern ook uit puin en aarde. Of ze daar in sommige gevallen ook gebruik hebben gemaakt van natuurlijke heuvels als basis weet ik niet. Maar ze hebben wel trappen.

Een gevormde heuvel mag van mij de naam piramide hebben, er is tenslotte dan bewust voor deze vorm gekozen. Voor de rest is het maar een naam voor het beestje, van minder belang imo.
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:27:42 #39
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43952914
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:25 schreef NorthernStar het volgende:
Een gevormde heuvel mag van mij de naam piramide hebben, er is tenslotte dan bewust voor deze vorm gekozen. Voor de rest is het maar een naam voor het beestje, van minder belang imo.
Nogmaals, hoe weet je zo zeker dat de heuvel een piramide vorm heeft?
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:07:19 #40
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43954441
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:27 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe weet je zo zeker dat de heuvel een piramide vorm heeft?
Euh.....

Euhhhh..?
Huh?!
Door dit plaatje toch:

- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:31:17 #41
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43959310
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:07 schreef Ticker het volgende:

[..]

Euh.....

Euhhhh..?
Huh?!
Door dit plaatje toch: [afbeelding]

Uhm ja, dit is toch de piramide van Bosnië? Ik doelde op die piramide in Ukraïne
pi_43960397
Ik volg dit nu al een tijdje, maar een ding is me niet geheel duidelijk.
Is dit nou een pyramide vormige heuvel die men heeft bedekt met stenen?
Of is het bouwwerk hol van binnen, zoals de pyramides in Egypte?

Tot zo ver lijkt het op een heuvel die bedekt is met stenen, anders hadden ze al lang ergens een opening moeten vinden in al die maanden dat ze al aan het graven zijn.

En die tunnels, waar gaan die dan heen? Lopen ze gewoon onder deze heuvels door, of hebben ze ook nog enig nut? Zoals een ingang tot de 'pyramides' bieden?
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:57:08 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43973498
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:37 schreef merlin693 het volgende:
[afbeelding]
Misschien valt het niemand op, maar deze stenen zien er een stuk minder glad of door mensenhanden gemaakt uit als die van de 'pyramide'..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_43975958
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:05 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wil niet flauw doen, maar mijn definitie van piramide is die zoals die in de van dale staat:
[..]

Eventueel breid ik die uit tot een ombouwde heuvel met stenen, zodat deze op een piramide lijkt. Hieronder vallen (voor mij) geen gebouwen of wegen.

Daarmee wil ik zeggen dat een aantal tempels en offerplekken die op de zijde van een heuvel zijn gebouwd, totaal niet vallen onder die definitie. Anders kun je de rijst velden/terrassen in Azïe ook wel een piramide noemen.
wil ook niet flauw doen, maar er bestaat ook een vijfzijdige piramide in de cydonia regio op ............... MARS

DE d&M PYRAMID
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 07:07:45 #45
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43982526
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:27 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe weet je zo zeker dat de heuvel een piramide vorm heeft?
Dat weet ik niet maar dat wordt in het artikel gesuggereerd.

Dat heeft het over een gesculptuurde heuvel met trappen aan de zijden en een tempelcomplex op de top. En noemt het tussen aanhalingstekens een "piramide".
  woensdag 29 november 2006 @ 23:31:44 #46
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_44010058
Nu we toch bezig zijn met de vraag te stellen, wat is een piramide?

Kan iemand uitleggen waar het woord piramide vandaan komt, welke betekenis heeft het woord, uit welke taal is de term afkomstig, enz.

Uit een documentaire, weet ik het volgende;

Pira-mide ; Pira = vuur mide = in the middle

Piramide zou beteken " vuur in het midden" !?

kan iemand dit bevestigen ?
pi_44015139
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:31 schreef francorex het volgende:
Nu we toch bezig zijn met de vraag te stellen, wat is een piramide?

Kan iemand uitleggen waar het woord piramide vandaan komt, welke betekenis heeft het woord, uit welke taal is de term afkomstig, enz.

Uit een documentaire, weet ik het volgende;

Pira-mide ; Pira = vuur mide = in the middle

Piramide zou beteken " vuur in het midden" !?

kan iemand dit bevestigen ?
Denk dat je fout zit, al kan ik de betekenis niet zo 1,2,3 vinden, maar als je op dictionary.com de betekenis opzoekt van pyramid, vind je:
quote:
[Latin pramis, pramid-, from Greek pramis, probably from Egyptian pimar.]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 30 november 2006 @ 14:18:03 #48
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_44023136
ik vond deze
quote:
THE ORIGIN OF THE WORD PYRAMID

In a recent PAX Cable Television Network Special that featured Christopher Dunn, the narrator stated that the origin of the word "pyramid" was unknown. Both academic Egyptologists and I would agree this statement is incorrect, but I would strongly disagree with most Egyptologists on the true origin of the word.

The word pyramid is derived from the Greek words PYRAMIS and PYRAMIDOS. The meaning of the word Pryamis is obscure and may relate to the shape of a pyramid. The word Pyramidos has been translated as "Fire In The Middle". This meaning is very interesting and I will return to it later.

Well known American Egyptologist Mark Lehner has stated that the ancient Khemitian term for pyramid was something he calls MR.Pyramid. Lehner bases this on his translation of MR as "Place of Ascension" following his belief that pyramids were tombs for kings and where the dead king’s souls "ascended". But MR, usually written as Mer, is commonly translated as beloved, as in Meriamen (Beloved of Amen, The Hidden) or Meritaten (Beloved of Aten, The Wiser). Our indigenous sources tell us Mer meant "beloved" and had nothing to do with pyramid.

My Indigenous Wisdom Keeper teacher, Abd’El Hakim Awyan, states unequivocally that the ancient Khemitians used the term PR.NTR, Per-Neter, for pyramid. Per means "house" and Neter we have discussed in the previous article. Neter has been translated by Egyptologists as "God" or "Goddess" but we reject this mistranslation. In alignment with the indigenous tradition, we use the interpretation "House of Nature, House of Energy" for Per-Neter. The temple was Per-Ba (House of the Soul) and the tomb was Per-Ka (House of the Physical Projection) according to the indigenous tradition.

With this understanding of Per-Neter as House of Nature, I state categorically that no one was ever intended to be buried in a pyramid in its original intent! Even Mark Lehner has admitted that no evidence of an original burial in any of the major Khemitian pyramids has ever been found. Also no inscriptions or reliefs either depicting or stating that any king was ever buried in a pyramid have ever been found.

One of the main purposes of the Great Per-Neter was to generate, transform, and transmit energy. The Indigenous Wisdom Keepers of Egypt have provided us a concrete paradigm to support the power plant theory of Christopher Dunn. Although Egyptologists base their pyramid-as-tomb theories on the writings of Greek historians such as Herodotus, the Greek word Pyramidos is closer to the true meaning. Indeed, if we support Dunn’s ideas that the energy reactions in the Great Pyramid took place in the so-called Queen’s and King’s Chambers, then certainly it was Fire In The Middle.



Glyph of Per-Neter, House of Nature, Energy. Taken by author at Abusir,1997.

http://www.gizapyramid.com/mehler-originword.htm
  donderdag 30 november 2006 @ 14:55:01 #49
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_44023987
Typisch artikel.
Sinds wanneer is Abd’El Hakim Awyan een betrouwbare bron?
Wat zijn khemitians?
Wie zijn al die vage bronnen?
Wat heeft PR.NTR met pyramidos te maken?
Sinds wanneer hebben de aangehaalde hiërogliefen maar een betekenis? (bijvoorbeeld Ntr werd ook gebruikt om de overledene aan te duiden. Huis van de overledene wellicht? )

etc.

*zucht*
  donderdag 30 november 2006 @ 21:35:50 #50
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_44037423
interessante reakties, vooral die van jouw Merlin, come d'habitude.

De volgende documentaire is interessant om te bekijken, de theorie van Christopher Dunn.

Pyramids: The Giza Power Plant

De grote piramide van Gizeh zou een krachtcentrale zijn, een energy bron met een belangrijke rol, een rol weggelegd voor de koningskamer en koninginnekamer.

" Fire in the middle "
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')