abonnement Unibet Coolblue
pi_41204211
NIJMEGEN - Burgemeester Guusje ter Horst van Nijmegen is in juli bij een alcoholcontrole betrapt met te veel drank op, terwijl ze achter het stuur zat. De burgemeester had maar iets te veel gedronken en kreeg daarvoor een transactie van 220 euro aangeboden. Ze heeft die boete inmiddels betaald.

De gemeente heeft zaterdagmiddag alle raadsleden ingelicht, nadat Omroep Gelderland het incident had ontdekt en ermee naar buiten wilde komen. Ter Horst had zelf eerder al commissaris van de Koningin Clemens Cornielje, het college van B en W en de fractievoorzitters ingelicht. Die besloten de kwestie voor zich te houden, aldus de gemeente.


De burgemeester reed om elf uur 's avonds in een alcoholfuik op de Oude Kleefsebaan in Berg en Dal, onder de rook van Nijmegen. Dat gebeurde in de week van de afgelaste Vierdaagse. De politie let in die week overal in de regio zeer scherp op dronken rijders wegens de Vierdaagsefeesten, die wel gewoon zijn doorgegaan.

Ter Horst is als burgemeester korpsbeheerder van de regiopolitie Gelderland-Zuid. In dat korps is besloten het proces-verbaal van Ter Horst zodanig op te bergen in de computer, dat anderen dan de betrokken korpsleden het niet konden bekijken.

Nieuwjaarstoespraak

Guusje ter Horst baarde anderhalf jaar geleden veel opzien met haar nieuwjaarstoespraak, waarin zij Nijmeegse ambtenaren en anderen de oren waste over integriteit en vriendjespolitiek.

Volgens haar kneep in Nijmegen iedereen een oogje dicht om het zijn vrienden niet lastig te maken. In een verklaring heeft de gemeente zaterdagmiddag laten weten, dat Ter Horst het betreurt dat zij het imago van de stad schade heeft berokkend.


Bron: nu.nl

--------------------------------------

Oerdom
pi_41204246
En maar wegmoffelen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_41204465
Haha, da's grappig

Nouja, als de burgemeester B&W en de fractievoorzitters had ingelicht dan vind ik het niet een probleem. Het is beter dat soort dingen niet naar buiten te brengen, dat de was nu toch buiten hangt...Tsja, ereldschokkend is het niet.
pi_41205552
Zij was toch een paar jaar geleden overleden aan kanker?
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:14:06 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_41205599
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Zij was toch een paar jaar geleden overleden aan kanker?
Ja maar dat bleek niet juist te zijn. Gelukkig hebben ze haar nog net op tijd kunnen opgraven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:39:42 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41206238
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja maar dat bleek niet juist te zijn. Gelukkig hebben ze haar nog net op tijd kunnen opgraven.

Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:59:02 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41210524
En dat moet dan het goede voorbeeld geven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41211247
Daar gaat haar loopbaan. Volgens mij was ze beoogd kabinetslid in een pvda regering. Kan ze nu vergeten..
of ik vergis me met iemand anders. SCH weet het vast.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41212477
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 21:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja maar dat bleek niet juist te zijn. Gelukkig hebben ze haar nog net op tijd kunnen opgraven.

Whehe
pi_41218165
Het ergste van dit alles is, dat het niet de eerste keer is dat ze is veroordeeld voor rijden onder invloed.

Je zou toch verwachten dat een burgemeester beter moet weten, kennelijk heeft Guusje ter Horst een serieus alcohol probleem.

Als ze iets hard moeten aanpakken dan zijn het wel notoire drankrijders zoals Guusje ter Horst. Met dit soort mensen moet men geen medelijden hebben. Alcohol en verkeer gaan niet samen, misschien dat dit nog niet is doorgedrongen in het hoofd van deze rode rakker.
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:26:06 #11
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_41219497
Gelijk met auto en al in de shredder.


Er was een paar maanden geleden toch ook een burgemeesteres ergens aangehouden voor hetzelfde?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_41220047
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Daar gaat haar loopbaan. Volgens mij was ze beoogd kabinetslid in een pvda regering. Kan ze nu vergeten..
of ik vergis me met iemand anders. SCH weet het vast.
Ze stopt als burgemeester en dat is volgens velen omdat ze de landelijke politiek in wil en daar ook toezeggingen voor heeft: de PvdA heeft van die schaduwkabinetlijstjes en daar staat ze zeker bij. Ik weet niet of dit haar nou meteen kansloos maakt maar het werkt ook niet mee.

Ze heeft iedereen ingelicht en ze was niet stomdronken dus het is niet echt een issue denk ik.
pi_41220085
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze stopt als burgemeester en dat is volgens velen omdat ze de landelijke politiek in wil en daar ook toezeggingen voor heeft: de PvdA heeft van die schaduwkabinetlijstjes en daar staat ze zeker bij. Ik weet niet of dit haar nou meteen kansloos maakt maar het werkt ook niet mee.

Ze heeft iedereen ingelicht en ze was niet stomdronken dus het is niet echt een issue denk ik.
Voor mij zou het als politiek leider een reden zijn om te zeggen, dan maar niet. Ik zoek wel een ander.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41220173
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Voor mij zou het als politiek leider een reden zijn om te zeggen, dan maar niet. Ik zoek wel een ander.
Waarom?
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:58:29 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41220340
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
Ze heeft iedereen ingelicht en ze was niet stomdronken dus het is niet echt een issue denk ik.
Dat vind ik wel een issue ze moet als aanstaande volksvertegenwoordiger het goede voorbeeld geven.

Maar dat kan ze schijnbaar niet dus landelijke politiek (en het liefst de complete politiek)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41220422
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Ik ga er even vanuit dat ze minister zou worden.

Dan lijkt het me niet fijn werken als zo iemand met drank op achter het stuur heeft gezeten. Straks zou ze verkeer en waterstaat krijgen, dan krijg je wel erg makkelijk scheve gezichten. De geloofwaardigheid over je beleid is niet heel hoog(al dan niet terecht). Je krijgt gelijk reacties erop en mensen zullen steeds het haar achterna blijven roepen. Zeker zoals er op de man/vrouw wordt gespeeld als de laatste jaren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41220494
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een issue ze moet als aanstaande volksvertegenwoordiger het goede voorbeeld geven.

Maar dat kan ze schijnbaar niet dus landelijke politiek (en het liefst de complete politiek)
Jij wil dat iedere linkse politicus opzout maar vindt jij dat iedere politicus die een fout maakt direct moet verdwijnen dan?

Het gaat mij vooral om de integriteit en de ernst van het feit. In dit geval heeft ze het direct opgebiecht en het delict was niet al te zwaar maar ik ben het met One eens dat er wel een risico aan zit.
pi_41220589
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij wil dat iedere linkse politicus opzout maar vindt jij dat iedere politicus die een fout maakt direct moet verdwijnen dan?

Het gaat mij vooral om de integriteit en de ernst van het feit. In dit geval heeft ze het direct opgebiecht en het delict was niet al te zwaar maar ik ben het met One eens dat er wel een risico aan zit.
Misschien kwam ze van het jenever genootschap van remkes vandaan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41220677
Oei, dat had ik nog niet gehoord over Guusje!
Toch wel een behoorlijke smet op haar loopbaan, al heeft ze het nog zo netjes afgehandeld. Ze staat in Nijmegen bekend als een erg competente burgemeester.
Dit lijkt me een moeilijke positie als uitgangspunt om een plek in de landelijke politiek te veroveren.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:13:51 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41220765
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
Jij wil dat iedere linkse politicus opzout maar vindt jij dat iedere politicus die een fout maakt direct moet verdwijnen dan?
Iedere politicus dit soort "fouten" (vind het zelf geen fout maar gewoon fout gedrag) maakt mag van mij opzouten ongeacht deze links recht onder of boven is
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
Het gaat mij vooral om de integriteit en de ernst van het feit. In dit geval heeft ze het direct opgebiecht en het delict was niet al te zwaar maar ik ben het met One eens dat er wel een risico aan zit.
Just vanwege de rede van integriteit, betrouwbaarheid en de voorbeeld positie. Zij wil politicus worden dan moet ze maar beseffen dat ze een voorbeeld positie heeft. Die ze trouwens als burgemeester ook al heeft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41220843
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Iedere politicus dit soort "fouten" (vind het zelf geen fout maar gewoon fout gedrag) maakt mag van mij opzouten ongeacht deze links recht onder of boven is
Dan blijft er weinig over, vrees ik.
quote:
Just vanwege de rede van integriteit, betrouwbaarheid en de voorbeeld positie. Zij wil politicus worden dan moet ze maar beseffen dat ze een voorbeeld positie heeft. Die ze trouwens als burgemeester ook al heeft.
Tja, dat geldt toch ook als ze een bon krijgt wegens 8 kilometer te hard rijden? Moeten alle politici weg die zo'n bon krijgen?
pi_41220877
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Iedere politicus dit soort "fouten" (vind het zelf geen fout maar gewoon fout gedrag) maakt mag van mij opzouten ongeacht deze links recht onder of boven is
[..]
Veerman moet dan ook opstappen. toch?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41220955
Het komt regelmatig voor dat bestuurders met een slok op of te hard rijdend aangehouden worden. De burgemeester van Blaricum onlangs nog, wat langer geleden was er een oud-burgemeester van Helmond die zelfs een ongeval veroorzaakte (en daarvoor veroordeeld is) en ik kan me van een jaar of 10 geleden nog een VVD-wethouder in Amsterdam herinneren die flink bezopen een lantaarnpaal ramde. Het is volgens mij nog nooit voorgekomen dat iemand hiervoor heeft moeten aftreden. Zolang boetes en eventuele andere straf netjes wordt afgehandeld zie ik daarvoor ook niet echt noodzaak.
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:22:46 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41220979
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
Tja, dat geldt toch ook als ze een bon krijgt wegens 8 kilometer te hard rijden? Moeten alle politici weg die zo'n bon krijgen?
8 Km te hard vind heel iets anders dan met drank op achter het stuur en dan ook nog met te veel drank op
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Veerman moet dan ook opstappen. toch?
Wegens de misbruik van zijn dienstauto? Ja, zeker dat is namelijk verspilling van het gemeenschapsgeld
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:23:02 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_41220988
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:21 schreef Kozzmic het volgende:
Het komt regelmatig voor dat bestuurders met een slok op of te hard rijdend aangehouden worden. De burgemeester van Blaricum onlangs nog, wat langer geleden was er een oud-burgemeester van Helmond die zelfs een ongeval veroorzaakte (en daarvoor veroordeeld is) en ik kan me van een jaar of 10 geleden nog een VVD-wethouder in Amsterdam herinneren die flink bezopen een lantaarnpaal ramde. Het is volgens mij nog nooit voorgekomen dat iemand hiervoor heeft moeten aftreden. Zolang boetes en eventuele andere straf netjes wordt afgehandeld zie ik daarvoor ook niet echt noodzaak.
Wat dacht je in een verder verleden van Westerterp? Van Dam?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')