abonnement Unibet Coolblue
pi_41564721
Volgens mij beschikt ETBASS helemaal niet over een cleanroom, en ze sturen die camera's echt niet terug naar Japan voor een nieuw matglas.
Wordt allemaal in een normale omgeving gedaan hoor. ETBASS, Rofarepair en andere reparatiepunten hebben echt niet een aparte cleanroom voor een stukje glas. Voor veel camera's kun je zelf officieele matglazen kopen om zelf in te zetten. Dat zelf inzetten doe je toch ook niet in een cleanroom.

Onzin ook, want je matglas staat voortdurend in contact met stoffige buitenlucht (daarom is het ook niet gek dat er af en toe wat zooi opkomt). Pretty useless om het dan helemaal stofvrij te gaan doen, het matglas komt toch weer met stof in aanraking zodra je 1 stap buiten de cleanroom doet.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:46:05 #77
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41566859
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:01 schreef Gizz het volgende:
Volgens mij beschikt ETBASS helemaal niet over een cleanroom, en ze sturen die camera's echt niet terug naar Japan voor een nieuw matglas.
Nou, nou, een cleanroom is ook niet zo bijzonder hoor. Een beetje autospuiter heeft er een. Bovendien kan ik me goed voorstellen dat het geen enorme kamer is maar gewoon een kleine bak of zak waar de camera in kan terwijl de reperateur erbuiten blijft. Iemand enig idee?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:50:47 #78
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_41567035
Cleanroom is ook niet nodig. Zolang het er maar niet overmatig stoffig is. Ik geef alleen aar aan dat matglazen zeer fragiel zijn en dat een matglas proberen schoon te maken een zeer problematisch iets is (believe me, i know, i have been there, done that).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_41569420
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:11 schreef M3CABRIO het volgende:
Wat een trage lens die 50mm f1.2 L
Ik hou het bij mijn 50mm f1.0 L
Die 1.0 is toch ook niet supersnel ? Ik las er hele verschillende dingen over in ieder geval, de een loopt er mee weg de ander vindt het niks ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 7 september 2006 @ 00:18:44 #80
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_41570635
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
Cleanroom is ook niet nodig. Zolang het er maar niet overmatig stoffig is. Ik geef alleen aar aan dat matglazen zeer fragiel zijn en dat een matglas proberen schoon te maken een zeer problematisch iets is (believe me, i know, i have been there, done that).
Geldt dat ook voor oude camera's uit de jaren 80? Of is dat nog wel gewoon glas?
I am a black hole shitting into the void
pi_41602843
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:44 schreef elcastel het volgende:

[..]

Die 1.0 is toch ook niet supersnel ? Ik las er hele verschillende dingen over in ieder geval, de een loopt er mee weg de ander vindt het niks ...
De 50/1 schijnt een naar ding te zijn om mee te werken: trage en vaak miszittende AF en een scherptediepteveld dat zo inmens klein is dat je er werkelijk niks mee kunt. Leuk om mee op te scheppen, maar nuttig is het niet.
Zelf werk ik met een 50/1.4 en die stop ik vaak al naar f/3.5 bij nachtwerk, overdag gaat die rustig naar f/8-11 want onder de f/2.8 houd ik gewoon te weinig scherptediepte over.

[ Bericht 66% gewijzigd door Floor-is op 08-09-2006 00:16:27 ]
Fotografeert wel eens wat, doet iets met creditcards en is hier haast nooit
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:42:23 #82
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_41609377
Noagl wat info hier her en der te lezen. Zelf heb ik een 300d, alleen geeft die steeds meer problemen met de autofocus. Dat is gewoon onzettend iri. Dacht eerst dat het me lens (28-300mm van Canon) was, maar met ook de kitlens het zelfde probleem. Wanneer het enigzins kan, zou ik die 300d willen vervangen voor een andere Canon. Welke weet ik nog niet, de 5d staat voorlopig nog hoog in het vaandel bij mij. Maar best lastig een keuze te maken uit de diverse modellen, zeker als je niet alleen nieuwkoop bekijkt.
pi_41609547
Iemand die 400 al in zn handen gehad trouwens? Lijkt ie op de 350 qua grip, of meer op de 300?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41610330
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:42 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Noagl wat info hier her en der te lezen. Zelf heb ik een 300d, alleen geeft die steeds meer problemen met de autofocus. Dat is gewoon onzettend iri. Dacht eerst dat het me lens (28-300mm van Canon) was, maar met ook de kitlens het zelfde probleem. Wanneer het enigzins kan, zou ik die 300d willen vervangen voor een andere Canon. Welke weet ik nog niet, de 5d staat voorlopig nog hoog in het vaandel bij mij. Maar best lastig een keuze te maken uit de diverse modellen, zeker als je niet alleen nieuwkoop bekijkt.
Waar heb je dan last mee met autofocus? Niet snel genoeg, fout scherpstellen ... ?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:32:21 #85
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_41610460
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:26 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Waar heb je dan last mee met autofocus? Niet snel genoeg, fout scherpstellen ... ?
Hij wil gewoon vaak niet scherpstellen, zowel met die kitlens als ook met die 28-300. Ook overdag, dus met goed licht heeft hij maar al te vaak een probleem. daarbij komt, dat foto's soms gewoon overbelicht zijn. En dat terwijl ze in 1 serie gemaakt zijn, dus belichting is OK en dan 4 achter elkaar maken. 1 of 2 zijn dan goed, de anderen kunnen dan overbelicht zijn. iri dit alles!!!
pi_41610544
Heb je al eens een upgrade van je firmware gedaan?
Ik heb van dit alles met mijn 300D geen last.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:42:23 #87
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_41610715
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Heb je al eens een upgrade van je firmware gedaan?
Ik heb van dit alles met mijn 300D geen last.
Ja ooit eens in het begin. Maarw at ik vergat te schrijven is, dat mijn 300d voor circa een jaar terug gevallen is op de stenen, is dus naar Canon opgestuurd geweest ter reparatie. Maar of die daarna weer 100% was... nu heb ik dus mijn twijfels. Maar opsturen en nog eens laten nakijken...nee dus.
  woensdag 13 september 2006 @ 21:32:41 #88
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_41783545
Hmmzzz..
het verschil tussen een Nikon D70 en een Canon EOS 1D Mark II n

EOS 1D (+ 135 2.0L)
en
D70 (+tokina 80-200 2.8)

edit: ok, lets put the lenses on them as well ...

[ Bericht 6% gewijzigd door ebeaydojraes op 13-09-2006 22:02:03 (lensjes) ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 15 september 2006 @ 02:04:37 #89
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_41824037
Hoi,

sinds een paar dagen komt de ingebouwde flitser van mijn 350D niet meer omhoog. Er klinken drie korte klikjes en er verschijnt "error 05" in het display. De error betekent dat het ingebouwde flitssysteem niet omhoog komt, dus dat klopt dan weer wel

Heeft een van jullie ervaringen met dit probleem, hoe ik het evt. zelf op zou kunnen lossen?
Mijn toestel heeft nog garantie, maar als het iets dat ik zelf in een paar minuten op kan lossen in plaats van weken kwijt zijn... dan kies ik liever het eerste.

Alvast bedankt!
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:45:06 #90
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_41827099
Weken kwijt hoeft niet eens. Als je hem zelf langsbrengt of opstuurt naat Etbass in Roosendaal dan kan je de kamera al binnen 10 dagen terug hebben )als het niet te druk is door vakantiedrukte)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_41836834
Die melding heb ik ook wel eens gehad toen ik -per ongeluk- het klepje tegenhield met iets,
maar als hij wel gewoon open zou moeten kunnen, en die melding geeft, is er toch wat mis vrees ik..
pi_41844342
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 02:04 schreef Snarf het volgende:
Hoi,

sinds een paar dagen komt de ingebouwde flitser van mijn 350D niet meer omhoog. Er klinken drie korte klikjes en er verschijnt "error 05" in het display. De error betekent dat het ingebouwde flitssysteem niet omhoog komt, dus dat klopt dan weer wel

Heeft een van jullie ervaringen met dit probleem, hoe ik het evt. zelf op zou kunnen lossen?
Mijn toestel heeft nog garantie, maar als het iets dat ik zelf in een paar minuten op kan lossen in plaats van weken kwijt zijn... dan kies ik liever het eerste.

Alvast bedankt!
Helpt een klein beetje "meehelpen"niet? Voorzichtig met de punt van een mes?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 21 september 2006 @ 19:58:58 #93
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_42024688
wow. de 400D presteert zelfs BETER dan de 30D! Minder vignettering en net zo goed als gelijkwaardig ruisniveau. Die 40D moet er dan toch maar eens snel gaan komen.

- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_42027548
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 02:04 schreef Snarf het volgende:
Hoi,

sinds een paar dagen komt de ingebouwde flitser van mijn 350D niet meer omhoog. Er klinken drie korte klikjes en er verschijnt "error 05" in het display. De error betekent dat het ingebouwde flitssysteem niet omhoog komt, dus dat klopt dan weer wel

Heeft een van jullie ervaringen met dit probleem, hoe ik het evt. zelf op zou kunnen lossen?
Mijn toestel heeft nog garantie, maar als het iets dat ik zelf in een paar minuten op kan lossen in plaats van weken kwijt zijn... dan kies ik liever het eerste.

Alvast bedankt!
Ik zou het laten zoals het is, die ingebouwde flitsers geven toch ****-licht. Koop een losse flitser of een lichtsterke lens, en vergeet dat ingebouwde flut-ding. Ik heb de mijne nog nooit gebruikt
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_42033193
Ik heb een paar vraagjes over de Canon D30 (niet 30D ):

Onderaan het normale menu zit een knopje C.Fn. en dan kom je in een ander menuutje. Daar staan wat opties waar ik wat uitleg over zou willen hebben:
- sensor cleaning
- mirror lockup
-auto reduction of fill flash

Kan iemand vertellen wat alles inhoudt?
  FOK!fotograaf vrijdag 22 september 2006 @ 07:27:12 #96
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_42038364
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:18 schreef menesis het volgende:
Ik heb een paar vraagjes over de Canon D30 (niet 30D ):

Onderaan het normale menu zit een knopje C.Fn. en dan kom je in een ander menuutje. Daar staan wat opties waar ik wat uitleg over zou willen hebben:
- sensor cleaning
- mirror lockup
-auto reduction of fill flash

Kan iemand vertellen wat alles inhoudt?
Zou zeggen, pak de handleiding
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_42040981
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:18 schreef menesis het volgende:
Ik heb een paar vraagjes over de Canon D30 (niet 30D ):

Onderaan het normale menu zit een knopje C.Fn. en dan kom je in een ander menuutje. Daar staan wat opties waar ik wat uitleg over zou willen hebben:
- sensor cleaning
- mirror lockup
-auto reduction of fill flash

Kan iemand vertellen wat alles inhoudt?
1. Je sensor schoonmaken. Als je vaak lenzen wisselt en je bent buiten, ga je dit vroeg of laat nodig hebben.
2. Voor foto's met lange sluitertijd kan je eerst je spiegel opklappen en dan pas je sluiter laten opengaan. Dit doe je omdat je sluiter een beweging maakt en als je foto's lang belicht en/of macro opname maakt, zie je de beweging van de sluiter soms terug in bewegingsonscherpte
3. Invulflits. Als je een opname maakt van bv. een bruidspaar in de zon, krijg je zonder invulflits (of reflectiescherm) niet alle details in het witte kleed vs. zwarte pak. Hier kan je een invulflits gebruiken.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_42052435
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 07:27 schreef Marc H het volgende:

[..]

Zou zeggen, pak de handleiding
Die heb ik niet hier. Ik hem hem voor onbeperkte tijd in bruikleen van een fotograaf. Hij had alweer een tijdje geleden een nieuwe gekocht (1d mark2 geloof ik)

Bedankt het-gele-teken!
pi_42134437


Canon imagetank!

Photokina is begonnen .
pi_42138082
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:46 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nou, nou, een cleanroom is ook niet zo bijzonder hoor. Een beetje autospuiter heeft er een. Bovendien kan ik me goed voorstellen dat het geen enorme kamer is maar gewoon een kleine bak of zak waar de camera in kan terwijl de reperateur erbuiten blijft. Iemand enig idee?
Ik gebruik de statische electriciteit van een Komo vuilniszak,gewoon er voor houden en allerlei stofjes en haren trekken naar die Komovulliszak
Canon 1D MK3,20D+L-glas van 17 tot 200 mm+nog wat losse zooi.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')