abonnement Unibet Coolblue
pi_42051676
Het enige wat je moet kennen is Titel 9 BW 2. De rest mag direct de prullenbak in
pi_42179288
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 18:18 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Een klein kantoor is veel gezelliger dan een groot kantoor. Weet je zeker dat je RA wilt worden, dan kan je beter stage lopen bij de grotere kantoren waaronder PWC, KPMG, EY, Deloitte, Mazars en AGT. De rest is niet zo interessant, tenzij je de agrarische sector in wilt. Regionale kantoren hebben vaak zowel samenstel als controle opdrachten, echter zal de controle opdrachten niet heel veel zijn, dus werk je meestal voor beiden, is ook leuk, gevarieerd werk.
Ik ben nu ook bezig met solliciteren voor 1e stage van de co-op (nu noemen ze het weer duaal) opleiding AC. Heb van de week 3 kennismakingsgesprekken gehad, a.s. vrijdag ga ik al bij 1-tje voor een tweede gesprek. Ik ben wel bezig bij de grotere kantoren, wil de RA kant op.

Maar ik zou niet weten voor welk bedrijf ik zou moeten kiezen als ik bij meerdere terecht kan. Hoe moet ik dat doen dan? Ik kan wel kijken naar hoe de mensen zijn waarmee ik gesprekken heb, maar waar moet ik nog meer naar kijken om goed te kunnen kiezen?
pi_42181577
quote:
Op woensdag 27 september 2006 20:37 schreef Jeroenepoen het volgende:

[..]

...

Maar ik zou niet weten voor welk bedrijf ik zou moeten kiezen als ik bij meerdere terecht kan. Hoe moet ik dat doen dan? Ik kan wel kijken naar hoe de mensen zijn waarmee ik gesprekken heb, maar waar moet ik nog meer naar kijken om goed te kunnen kiezen?
Tja, dat blijft lastig. Er zit namelijk weinig verschil tussen Deloitte, KPMG, E&Y en PWC. Maar als je naar de middelgrote kijkt, zoals Mazars of AGT, dan zie je meer verschil in. Als je bij de grote vier wilt gaan werken, dan kom je gewoon al snel in een vrij formele sfeer. En nu hoor je altijd mensen van de grote vier zeggen dat dat niet waar is, maar het is wel zo. De grote vier hebben een Amerikaans karakter. Veel besluiten en dergelijk lopen allemaal via het hoofdkantoor. Duidelijke functies aanwezig op kantoren (de één voelt zich dan ook beter dan de ander). Daarnaast werken er gewoon veel strebertjes. Ik hoor genoeg verhalen dat mensen worden genaaid door anderen omdat zij hogerop willen komen. Maar uiteindelijk moet het kantoor je gewoon liggen. De één mag Deloitte niet, de ander KPMG, en weer een ander E&Y.

Ik heb zowel contacten gehad met de grote, middelgrote en kleine regionale kantoren. Als je er eenmaal hebt gewerkt, dan merk je gewoon dat de sfeer bij middelgrote en kleine regionale kantoren veel beter zijn. In jou geval zal ik je eerder adviseren om bij Mazars of AGT te werken. Maar ja, het is jouw keus. Als één van de grote vier jou ligt, dan moet je uiteraard daar voor gaan. Maar onderling is er tussen die 4 heel weinig verschil. Als ik toch iets over die 4 moet zeggen, dan vind ik persoonlijk KPMG en PWC heel formeel. E&Y en Deloitte hebben een vrij slechte sfeer. Maar dat zijn mijn ervaringen.

Als je uiteindelijk toch besluit om bij de grote 4 te gaan dan moet je meer kijken naar de ligging van de kantoren en misschien het gebouw zelf. Persoonlijk vind ik het prettig om in een mooi kantoor te zitten. Werkt gewoon prettiger dan wanneer je in een oud gebouw werkt. Daarnaast heb je al snel te maken met files. Een kantoor waar de infrastructuur goed is, verdient ook extra aandacht.
pi_42183724
Bedankt voor de punten die je aangeeft. Maar ik zal nog eens wat navraag proberen te doen hoe andere mensen ook erover denken. Een formele organisatie vind ik op zich niet erg, maar wel eentje waar men elkaar op een verkeerde manier naait.
Ben bezig met solliciteren bij PwC, EY en Deloitte. De mensen die ik heb gesproken tijdens bedrijvendagen en tijdens gesprekken, van de laatste twee, die gaven me wel een goede indruk.

Maar je hebt gelijk, het moet me gewoon liggen. Hopelijk kan ik de goede keuze maken voor mijzelf...

Eerst nog maar een paar gesprekken, kijken wat daar uitkomt.
  donderdag 28 september 2006 @ 13:31:33 #130
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_42197582
Jongen, vergeet je de gezelligste van de vier... Hehe...
pi_42204632
Heeft iemand ervaring met BDO ?
pi_42212102
Indruk tijdens bedrijfsdagen komen vaak niet overeen met de werkelijkheid. Ze zetten meestal gezellige mensen daar neer. Bij het kantoor waar ik stage liep waren toevallig de gezelligste 2 die altijd bij verschillende evenementen komen opdagen. De rest zijn allemaal saaie gasten.

Of een formele organisatie bij je past is echt persoonsafhankelijk. Vroeger dacht ik ook dat het niet uitmaakt, maar wanneer je een jaartje bij een sfeerloos kantoortje hebt gewerkt, dan wil je er zo snel mogelijk weer weg. Misschien dat jij het wel naar je zin hebt, dus veel succes in ieder geval.
pi_42594001
Nou, bij alle kantoren heb ik meerdere gesprekken gehad. Heb van allemaal een aanbod gekregen om te komen. Dus dat was mooi, kon ik tenminste zelf kiezen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Deloitte. Met de mensen die ik daar sprak voelde ik me het meest op mijn gemak en kon ik het beste praten. Die paar accountants die ik daar heb gesproken zijn wel mijn soort mensen. En dat had ik minder bij de andere kantoren.

Maar ik zie eind januari wel hoe ze echt zijn, of ik het goede kantoor heb gekozen. Als het tijdens de werktijd blijkt dat het echt niets is, kan ik het jaar erop een ander kantoor zoeken.

Wat vinden jullie, heb ik een goed kantoor gekozen voor een 1e werktijd van een halfjaar?
pi_42599238
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:41 schreef Jeroenepoen het volgende:
Nou, bij alle kantoren heb ik meerdere gesprekken gehad. Heb van allemaal een aanbod gekregen om te komen. Dus dat was mooi, kon ik tenminste zelf kiezen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Deloitte. Met de mensen die ik daar sprak voelde ik me het meest op mijn gemak en kon ik het beste praten. Die paar accountants die ik daar heb gesproken zijn wel mijn soort mensen. En dat had ik minder bij de andere kantoren.

Maar ik zie eind januari wel hoe ze echt zijn, of ik het goede kantoor heb gekozen. Als het tijdens de werktijd blijkt dat het echt niets is, kan ik het jaar erop een ander kantoor zoeken.

Wat vinden jullie, heb ik een goed kantoor gekozen voor een 1e werktijd van een halfjaar?
Je hebt ongetwijfeld een prima kantoor gekozen, maar ja... dus op basis van mensen met wie je wellicht nooit zult werken. Blijkbaar heeft Deloitte (vroeger werden ze toilet & douche genoemd) de leukste mensen naar voren weten te plaatsen in de werving van z'n nieuwe personeel. Ik zou me verder geen zorgen maken, hoewel weinig mensen zich er iets bij voor kunnen stellen, is/ kan de accountancy een hartstikke leuke bedrijfstak zijn. Veel plezier dus
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:32:50 #135
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_42603562
Wat mij heel erg opvalt in de accountancy is dat bijna iedereen zijn eigen kantoor het beste vindt, en meent dat het daar het leukste werken is. Ik heb nog bijna niet gehoord dat iemand het niet naar zijn zin had of niet goed begeleid werd oid. Dus de keuze voor Deloitte zal je waarschijnlijk niet gaan tegenvallen. Een vriendin van mij werkt daar ook, en die is ook nog steeds superpositief over Deloitte.
pi_42604993
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:47 schreef J_CDA het volgende:
Zal best af en toe saai zijn maar het is gewoon een degelijke HBO-Studie, met bijna een 100% kans op een baan. Beter dan al die kansloze vrijetijds,communicatie, circusopleidingen.
Inderdaad .
Als je eenmaal afgestudeerd bent heb je zo een baan (vaak al via stage) en er is altijd werk in te vinden. Sterker nog, hoe groter de werkloosheid (ervan uitgaande dat de economie dan ook slecht is), des te meer kans heeft een accountant op een baan. Immers zitten bedrijven dan ook in een crisis en juist dan hebben bedrijven accountants nodig . (voor advies; wel/niet investeren, wel/geen personeel ontslaan, etc)

Maar de studie lijkt mij ontzettend saai, ik doe zelf dus wat anders (maar heb het wel 3 jaar gedaan op MBO).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 12-10-2006 11:34:41 ]
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:44:02 #137
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_42614064
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:29 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Maar de studie lijkt mij ontzettend saai, ik doe zelf dus wat anders (maar heb het wel 3 jaar gedaan op MBO).
Accountancy op het MBO? MBO+ of een 'soortgelijke' opleiding (administrateur)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_42614386
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Accountancy op het MBO? MBO+ of een 'soortgelijke' opleiding (administrateur)
MHBO heette dat, volledige studienaam was "MHBO Bedrijfseconomie en Accountancy", maar eigenlijk was het een verkapte administrateurscursus .
pi_42620943
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:32 schreef bmwdevil het volgende:
Wat mij heel erg opvalt in de accountancy is dat bijna iedereen zijn eigen kantoor het beste vindt, en meent dat het daar het leukste werken is. Ik heb nog bijna niet gehoord dat iemand het niet naar zijn zin had of niet goed begeleid werd oid. Dus de keuze voor Deloitte zal je waarschijnlijk niet gaan tegenvallen. Een vriendin van mij werkt daar ook, en die is ook nog steeds superpositief over Deloitte.
Tja, ik ken meerdere mensen die bij Deloitte werkt, enkelen hebben problemen met de salaris en enkelen met de werkzaamheden. Zelf heb ik daar problemen met de sfeer. Al met al heb ik daar geen positief gevoel over, maar zijn gewoon mijn ervaringen en wat ik van anderen hoor. Dus het zijn niet alleen maar positieve verhalen.
pi_42623320
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:30 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Tja, ik ken meerdere mensen die bij Deloitte werkt, enkelen hebben problemen met de salaris en enkelen met de werkzaamheden. Zelf heb ik daar problemen met de sfeer. Al met al heb ik daar geen positief gevoel over, maar zijn gewoon mijn ervaringen en wat ik van anderen hoor. Dus het zijn niet alleen maar positieve verhalen.
Van stagelopers heb ik ook een paar mindere verhalen over Deloitte gehoord. Dat ging dan vooral over de collega's.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_42623795
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 21:37 schreef dramslag het volgende:

[..]

Van stagelopers heb ik ook een paar mindere verhalen over Deloitte gehoord. Dat ging dan vooral over de collega's.
Je bedoelt zeker dat stagiaires, alsware als "echte" stagiaires werden behandeld. Dat heb ik namelijk vaker gehoord.
pi_42624297
Heb zelf stage gelopen bij Deloitte maar heb juist een leuke en leerzame tijd daar gehad. De sfeer sfeer spreekt me juist aan. Maar dat is natuurlijk vrij persoonlijk en ook wel branche / regio afhankelijk.
pi_42626129
Goh, soms is accountancy net als het normale leven... Kortom op elk kantoor loopt wel een randdebiel rond. Dit heeft volgens mij helemaal niets te maken met het merk (Deloitte, E&Y, PWC, KPMG, om de grote 4 ff te noemen), maar dit heeft dus echt te maken met mensen. Kies je kantoor (en vooral: sluit de mkb-kantoren niet uit!!) en zorg dat je je er thuis gaat voelen. Bij elk kantoor zul je hard moeten werken, als het goed is. De één zal z'n draai vinden bij Deloitte, de ander bij KPMG... tsja, het zal wel liggen aan de kandidaat en aan het kantoor op zichzelf wat er uiteindelijk uit gaat komen.

Kom je als grijze muis bij een dynamisch kantoor, dan zul je je draai niet vinden. Kom je als vlotte toekomstig accountant bij een saai, grijze muizenkantoor zul je je draai ook niet vinden. Je zult dus je draai moeten vinden in de juiste omgeving en geloof mij: in de accountancy is alles mogelijk, je vindt dus uiteindelijk de voor jou geschikte omgeving.
  vrijdag 3 november 2006 @ 22:56:43 #144
156180 DesiR0ck
Desi Rocks It ! !
pi_43219186
dit topic verdwijnt......hoe gaat het met de AC'ers?
pi_43219546
Ik twijfel nog..

Ik zit nu in een examenjaar van HAVO.
Zal ik nu direct Accountancy doen op het HBO.. of toch sprint-vwo doen en dan Accountancy op de universiteit?
jammer
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:34:58 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43220660
Ik ben nu bezig om een stageplaats te regelen bij De Jong en Laan .. mijn eerste stap in de wereld van accountancy
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:54:13 #147
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_43221260
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:05 schreef Otto215 het volgende:
Ik twijfel nog..

Ik zit nu in een examenjaar van HAVO.
Zal ik nu direct Accountancy doen op het HBO.. of toch sprint-vwo doen en dan Accountancy op de universiteit?
En het verschilt iets van een half jaar met elkaar?
Misschien kan je het beste beginnen met HBO Accountancy.
Haal je je propedeuse in 1 jaar, kan je alsnog naar de universiteit gaan.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:54:50 #148
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_43221289
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:34 schreef Maraca het volgende:
Ik ben nu bezig om een stageplaats te regelen bij De Jong en Laan .. mijn eerste stap in de wereld van accountancy
Als je een beetje goed bent, is je stageplaats wel binnen
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_43221890
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:54 schreef dramslag het volgende:

[..]

En het verschilt iets van een half jaar met elkaar?
Misschien kan je het beste beginnen met HBO Accountancy.
Haal je je propedeuse in 1 jaar, kan je alsnog naar de universiteit gaan.
Dergelijke discussies heb ik vaker gehouden met collega's. We (ik en collega's) zijn in ieder geval met elkaar eens dat je beter eerst HBO Accountancy kunt doen. Ten eerste omdat het praktijkgerichter is dan de universiteit. En het is minder zwaar, waardoor je meer tijd overhoudt voor leuke dingen. Daarnaast duurt de studie ietsjes langer, zodat je wat meer van je jeugd kunt genieten. Accountancy is namelijk een zwaar beroep, je maakt veel overuren, en je houdt weinig tijd voor jezelf over. Uiteraard kan je kiezen om het rustig aan te doen, maar de meesten in deze business kiezen er voor om hard te werken.
pi_43229590
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:14 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Dergelijke discussies heb ik vaker gehouden met collega's. We (ik en collega's) zijn in ieder geval met elkaar eens dat je beter eerst HBO Accountancy kunt doen. Ten eerste omdat het praktijkgerichter is dan de universiteit. En het is minder zwaar, waardoor je meer tijd overhoudt voor leuke dingen. Daarnaast duurt de studie ietsjes langer, zodat je wat meer van je jeugd kunt genieten. Accountancy is namelijk een zwaar beroep, je maakt veel overuren, en je houdt weinig tijd voor jezelf over. Uiteraard kan je kiezen om het rustig aan te doen, maar de meesten in deze business kiezen er voor om hard te werken.
Kijk hier heb ik wat aan.. ik ben opzich wel een harde werker dus...
Maar naar HBO hebben jullie wel een master gedaan?
jammer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')