mis de vraag hoeveel conditie heb je?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:47 schreef Slappy het volgende:
Hoi.
Ik wil zo liefe husky hond kopen![]()
Hoe duur zijn ze?
Hoe oud zijn ze?
Hoeveel moeten ze bewegen?
Als je die vragen hebt, kun je er maar beter geen kopen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:47 schreef Slappy het volgende:
Hoi.
Ik wil zo liefe husky hond kopen![]()
Hoe duur zijn ze?
Hoe oud zijn ze?
Hoeveel moeten ze bewegen?
Hoezoquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:59 schreef existenz het volgende:
[..]
Als je die vragen hebt, kun je er maar beter geen kopen.
Het is al laat hoorquote:
Jij hebt duidelijk nog niet stil gestaan wat een hond nemen allemaal met zich mee brengt.quote:
Ik hou van hardrennen met zulke honden ook al moet het 1 uur per dag vind ik absoluut niet erg.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog niet stil gestaan wat een hond nemen allemaal met zich mee brengt.
Dit is serieus bedoeld: Maar de reacties die je tot nu toe hebt gegeven, zijn de reacties waarom er zoveel honden in asiels zitten. Denk er nog maar es goed over na..quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik hou van hardrennen met zulke honden ook al moet het 1 uur per dag vind ik absoluut niet erg.
denk dat je beter de fiets kan pakken voor deze honden.... hoop voor je dat je veel zin hebt in hardlopen door het huidige weer;)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik hou van hardrennen met zulke honden ook al moet het 1 uur per dag vind ik absoluut niet erg.
Dat bedoel ik ook niet. Maar er komt veel meer bij zo'n (grote) actieve hond kijken dan elke dag 1 uur wandelen, hem kopen en te eten geven....quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:21 schreef Slappy het volgende:
Heyyyyyy ik ga dat beest serieus niet dumpen.
Dit is serieus bedoeld hoor.
Boeie beetje regen maarquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:22 schreef jagermaster het volgende:
[..]
denk dat je beter de fiets kan pakken voor deze honden.... hoop voor je dat je veel zin hebt in hardlopen door het huidige weer;)
Zoals???quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. Maar er komt veel meer bij zo'n (grote) actieve hond kijken dan elke dag 1 uur wandelen, hem kopen en te eten geven....
Klopt. Die van mij had het erg moeilijk. Hij heeft een dikke vacht. Overdag wandelen heb ik maar niet gedaan. Alleen 's nachts rond een uur of één nog een paar kilometers en dan 's ochtends rond een uur of zes weer.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:30 schreef Mach3 het volgende:
ik zou eerst maar eens goed na gaan denken voor je zon hond aanschaft, zomers met die warmte is het geen pretje voor ze geloof mij nou die beesten gaan dan bijna dood. ,
Voor mij is dat ook geen probleem. Het andere gedrag wat ik in dat stukje heb geschreven, was echter wel een groot probleem.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:34 schreef Slappy het volgende:
Dat lopen is niet echt een probleem aangezien ik van de dokter veel moet sporten.
En hou van hardlopen/wandelen.
Husky's hebben eigenlijk meer dan een uur beweging per dag nodig hoor.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef Slappy het volgende:
[..]
Husky's halen hun voldoening uit veel, heel erg veel beweging.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 02:11 schreef Kresj het volgende:
[..]
Husky's hebben eigenlijk meer dan een uur beweging per dag nodig hoor.
Ik hoop nog steeds dat je het niet serieus meent, want je moet dan niet veel sporten, maar heel erg veel sporten. Zoals al gezegd, die beesten hebben uren beweging per dag nodig, geen uur.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:34 schreef Slappy het volgende:
Dat lopen is niet echt een probleem aangezien ik van de dokter veel moet sporten.
En hou van hardlopen/wandelen.
je komt absoluut niet serieus over, dat ten eerste, ten tweede een husky is ook een normale hond en ten derde: de vaste bezoekers van dit subforum zijn géén noobs wat betreft dierenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:29 schreef Slappy het volgende:
Ik heb besloten om een normale hond te doen.
Ipv van school enwerk enzo kan ik natuurlijk niet 3 uren per dag lopen.
Tuurlijk neem ik het serieus noobs
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:36 schreef NanKing het volgende:
Een uur lopen met een husky.
Mijn befteckel heeft daar nog niet eens genoeg aan, en die is 2 turven hoog.
Ik raad je een mooie kamerplant aan.
Een kat eigenlijk. Weinig verzorgen nodig en mooi om mee te beginnenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:35 schreef Slappy het volgende:
Ja ook bedankt allemaal.
Wat voor hond zal ik dan doen?
Wat raden julie mij aan dan?
er kunnen 1001 verschillende soorten honden aangeraden worden. Je kan beter kijken wat je wilt en voor welke situatie het moet werken (en hoeveel je eventueel aan kwijt wil zijn, maar aangezien je een husky wou ga ik er vanuit dat je budget voor voer en dergelijke ruim voldoende is)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:35 schreef Slappy het volgende:
Ja ook bedankt allemaal.
Wat voor hond zal ik dan doen?
Wat raden julie mij aan dan?
en roep daarna is het forum wat voor hond het wordtquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:43 schreef Kaatje_1406 het volgende:
Het lijkt alsof je niet kan kiezen om nou boodschappen te gaan doen bij de Albert Heijn of bij Super de Boer.
Ga eens naar de bieb toe om een boek te halen over verschillende hondenrassen. Kijk dan met name ook naar karakters e.d. Je moet daar ook een hond op uitzoeken. Kijk of dat het beessie ook aan jou verwachtingspatroon kan voldoen.
Zoek je een lieve, vriendelijke hond, of een hond die juist erg waaks is...?
Kijk eerst wat je zelf wilt en dan in een boek op gaan zoeken wat voor hond daarbij past.
En dan wens ik je veel plezier als je een hondebeestje gaan kopen.![]()
Die zijn lelijkquote:Op zondag 6 augustus 2006 12:15 schreef tailey17 het volgende:
ik weet niet als het al gezegt is want ik heb niet het hele topic gelezen... maar husky's zijn ook echte weglopers. Ik heb er zelf enkele gehad en die kon ik echt neit los laten. Husky's beginnen snachts ook met het wolfengejank en dat stop je niet zomaar. Somige husky's zijn ook slopers (niet allemaal hoor) ze hebben een grote bek en je moet redelijk uitkijken met kinderen. Husky's hebben een eigen willetje en daar heb jij als baasje zijnde geen pak op. Ook is het erg belangrijk dat een husky over een groot stuk tuin/land bezit waar hij als je niet aan het lopen bent toch zijn energie kwijt is. anders gaat hij dus slopen. Ik heb een stuk wei gekocht speciaal voor m'n honden en ik kan vanuit mijn keuken raam zo op het veld kijken. Ik heb er allemaal hindernissen staan die je kent vanuit de honden training. Neem als je een husky neemt zowiezo een hondencursus gehoorzaamheid en gehoorzaamheid B omdat husky's erg hardhoors zijn en dus niet willen luisteren wat ik net ook al zei.
DENK GOED NA VOOR JE EEN HUSKY NEEMT!!
neem liever een maltezer leeuwtje die zijn veel makkelijker in de omgang en kunnen net zo goed een uur per dag lopen.
Groetjes Desire
Maar ik hoef niet uit gelaten te worden, ha!.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:34 schreef tailey17 het volgende:
ja jij ook....
Ik weet niet wat beleidigd is?quote:
Je beschrijft het exacte karakter van mijn hond. Zou hij dan toch meer husky zijn dan herder?quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:15 schreef tailey17 het volgende:
husky's zijn ook echte weglopers. *check*
Husky's beginnen snachts ook met het wolfengejank. *check*
Somige husky's zijn ook slopers. *check*
Ze hebben een grote bek en je moet redelijk uitkijken met kinderen. *check*
Husky's hebben een eigen willetje. *check*
anders gaat hij dus slopen. *check*
erg hardhoors zijn en dus niet willen luisteren wat ik net ook al zei. *check*
Die van mij is ontzettend lief! Vrij bezitterig, dat wel.quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:59 schreef Mirage het volgende:
husky's zijn niet lief !
Ze zijn trouw, ze hebben veel beweging nodig,
ze hebben uitdaging nodig, ze hebben een stévige hand nodig die ervaring en inzicht met honden heeft... ze zijn slim...., ze vréten je kaal, een eventuele dierenarts kost je een vermogen, ze kunnen een absolute kameraad zijn... maar alleen als je het góed doet.
Anders krijg je een onhandelbaar monster dat doodongelukkig is en die je over 1,5 jaar naar het asiel brengt... waar hij tot 3 keer toe opgehaald wordt en weer terug wordt gebracht omdat er gene land meer met hem te bezeilen is.. en uiteindelijk eindigd hij met een spuitje "omdat jij dacht dat husky's lief waren"
Succes met het zoeken van een kameraad/huisgenoot dat bij je past
Ik heb hondenbrokken voor jequote:Op zondag 6 augustus 2006 12:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar ik hoef niet uit gelaten te worden, ha!.
?? Misschien kan je beter geen hond nemen dus...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:29 schreef Slappy het volgende:
Ik heb besloten om een normale hond te doen.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:42 schreef TechXP het volgende:
[..]
?? Misschien kan je beter geen hond nemen dus...
Neem een asieldier! Dan geef je tenminste een dier een goed leven.
Ook met honden hoor.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Is een kat geen optie? Daar zitten de asiels weer vol mee....
Dat weet ik, maar volgens mij heeft de ts niet echt de tijd voor een hond. Een kat is veel zelfstandigerquote:
so true!quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vooral honden met een sterk jachtinstinct
Uiteraard zet ik ze dan niet in de zelfde kamerquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vooral honden met een sterk jachtinstinct
nee, dat snap ikquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:27 schreef Slappy het volgende:
[..]
Uiteraard zet ik ze dan niet in de zelfde kamer![]()
je wilt ze allebei in een andere kamer opsluiten? hoe had je dat in gedachten? de katten samen op een kamertje en de hond bij jou?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:27 schreef Slappy het volgende:
[..]
Uiteraard zet ik ze dan niet in de zelfde kamer![]()
Met deze honden moet je ook wel een uur per dag rennenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef Slappy het volgende:
[..]
quote:
Wees maar blij, als die net zo energiek is als een husky, dan ben je nog niet jarigquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |