abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40497844
Hoi.
Ik wil zo liefe husky hond kopen
Hoe duur zijn ze?
Hoe oud zijn ze?
Hoeveel moeten ze bewegen?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:56:49 #2
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_40498227
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:47 schreef Slappy het volgende:
Hoi.
Hoe duur zijn ze?
Hoe oud zijn ze?
mis de vraag hoeveel conditie heb je?

http://www.hondenplaza.nl/page/rashusky.php daar staan denk ik wel de meeste antwoorden. Voor de prijs kan je het beste een aantal fokkers opbellen. Kan wel een verschil zitten tussen de ene en de andere rashond, is een beetje afhankelijk van de stamboom.
Where's my fear???
pi_40498301
quote:
Hoe oud zijn ze?
wtf
pi_40498327
quote:
Hoi.
Hoe duur zijn ze?
Hoe oud zijn ze?
Als je die vragen hebt, kun je er maar beter geen kopen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_40498445
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:59 schreef existenz het volgende:

[..]

Als je die vragen hebt, kun je er maar beter geen kopen.
Hoezo
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:58 schreef baquelappe het volgende:

[..]

wtf
Het is al laat hoor
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_40498479
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:02 schreef Slappy het volgende:

[..]

Hoezo
Jij hebt duidelijk nog niet stil gestaan wat een hond nemen allemaal met zich mee brengt.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_40498599
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef existenz het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog niet stil gestaan wat een hond nemen allemaal met zich mee brengt.
Ik hou van hardrennen met zulke honden ook al moet het 1 uur per dag vind ik absoluut niet erg.
pi_40499132
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ik hou van hardrennen met zulke honden ook al moet het 1 uur per dag vind ik absoluut niet erg.
Dit is serieus bedoeld: Maar de reacties die je tot nu toe hebt gegeven, zijn de reacties waarom er zoveel honden in asiels zitten. Denk er nog maar es goed over na..
pi_40499210
Heyyyyyy ik ga dat beest serieus niet dumpen.
Dit is serieus bedoeld hoor.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:22:34 #10
39240 jagermaster
pi_40499242
quote:

[..]

denk dat je beter de fiets kan pakken voor deze honden.... hoop voor je dat je veel zin hebt in hardlopen door het huidige weer;)
Where's my fear???
pi_40499254
Hond als mode accesoire
pi_40499266
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:21 schreef Slappy het volgende:
Heyyyyyy ik ga dat beest serieus niet dumpen.
Dit is serieus bedoeld hoor.
Dat bedoel ik ook niet. Maar er komt veel meer bij zo'n (grote) actieve hond kijken dan elke dag 1 uur wandelen, hem kopen en te eten geven....
pi_40499269
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:22 schreef jagermaster het volgende:

[..]

denk dat je beter de fiets kan pakken voor deze honden.... hoop voor je dat je veel zin hebt in hardlopen door het huidige weer;)
Boeie beetje regen maar
pi_40499317
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet. Maar er komt veel meer bij zo'n (grote) actieve hond kijken dan elke dag 1 uur wandelen, hem kopen en te eten geven....
Zoals???
pi_40499509
minimaal 3 uur per dag beweging en stevige beweging , de ruimte hebben , hoe oud ze zijn bepaal je zelf bij aankoop dacht ik zo

ik zou eerst maar eens goed na gaan denken voor je zon hond aanschaft, zomers met die warmte is het geen pretje voor ze geloof mij nou die beesten gaan dan bijna dood. ,

Ga eerst maar eens flink lezen over het Ras , en kom dan nog eens terug met je vragen, zoals je nu bezig bent hoop ik eigenlijk dat geen enkele fokker je er een verkoopt.
pi_40499525
Ik heb zelf een "halve" husky.(gekruist met een duitse herder, een erg mooi gelukt ongelukje )

Als je echt een husky wilt, bereid je dan maar alvast voor op:

* kilometers lopen in een week(kilometer is écht niet genoeg hoor)
*Zéér moeilijk alleen kunnen zijn
* De hele buurt bij elkaar joelen/krijsen/gillen als een wolf
*Erg jaloers gedrag ten opzichte van partner/kinderen/andere huisdieren (een simpel zoentje is er niet meer bij )
*onuitputtelijk, na vier uur lopen op straf tempo, hangt bij mij de tong op de grond en bij de hond ook. Echter wil hij na 20 minuten rust het liefst wéér zo'n eind lopen.

Voordelen:
*Erg lief en trouw, echt een maatje
*Goed voor je conditie

Voor deze hond geldt(voor elke hond trouwens!): Bezint eer ge begint!

Je begint met een schattige pup, waar je zo'n 15 jaar aan vast zit.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_40499655
Dat lopen is niet echt een probleem aangezien ik van de dokter veel moet sporten.
En hou van hardlopen/wandelen.
pi_40499684
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:30 schreef Mach3 het volgende:
ik zou eerst maar eens goed na gaan denken voor je zon hond aanschaft, zomers met die warmte is het geen pretje voor ze geloof mij nou die beesten gaan dan bijna dood. ,
Klopt. Die van mij had het erg moeilijk. Hij heeft een dikke vacht. Overdag wandelen heb ik maar niet gedaan. Alleen 's nachts rond een uur of één nog een paar kilometers en dan 's ochtends rond een uur of zes weer.
Tante minthy!! O+
pi_40499778
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:34 schreef Slappy het volgende:
Dat lopen is niet echt een probleem aangezien ik van de dokter veel moet sporten.
Voor mij is dat ook geen probleem. Het andere gedrag wat ik in dat stukje heb geschreven, was echter wel een groot probleem.
Alleen thuis zijn kan echt niet. Ik moet hem elke dag wegbrengen naar een oppas. Uit verveling sloopt hij anders de boel.
Ook het kabaal dat hij kan maken is niet erg fijn. Het joelen gaat door merg en been en de buurt heeft in het begin ook erg veel last gehad van hem. Ook daarom breng ik hem nu overdag weg.
Tante minthy!! O+
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 02:11:30 #20
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_40502072
quote:

[..]

Husky's hebben eigenlijk meer dan een uur beweging per dag nodig hoor.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:41:50 #21
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40508220
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:11 schreef Kresj het volgende:

[..]

Husky's hebben eigenlijk meer dan een uur beweging per dag nodig hoor.
Husky's halen hun voldoening uit veel, heel erg veel beweging. Doe je dat niet dan breek je eigenlijk hun hele karakter en eigenschappen af wat tot gevolg kan hebben dat je een heel zielig, schrikkerig en onzeker hoopje hond overhoudt.

Hier lopen er ook twee (1 kruising en een volbloed) en beide kijken doodongelukkig uit hun ogen. Heb weleens gevraagd hoelang ze lopen met die beesten: "Oh zeker een uur tot anderhalf uur". Per keer? "Nee, in totaal".
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_40509531
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:34 schreef Slappy het volgende:
Ik hoop nog steeds dat je het niet serieus meent, want je moet dan niet veel sporten, maar heel erg veel sporten. Zoals al gezegd, die beesten hebben uren beweging per dag nodig, geen uur.
Verder zijn ze in karakter geloof ik niet allemaal even makkelijk (correct me if I'm wrong).

Ik denk dat als je al een hond neemt, je beter een ander soort kunt nemen. En zeker niet voor het uiterlijk een husky . Bovendien zou het geen kwaad kunnen je eerst eens in de dieren te verdiepen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40516696
Ik heb besloten om een normale hond te doen.
Ipv van school enwerk enzo kan ik natuurlijk niet 3 uren per dag lopen.
Tuurlijk neem ik het serieus noobs
  Redactie Frontpage zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:34:07 #24
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_40516857
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:29 schreef Slappy het volgende:
Ipv van school enwerk enzo kan ik natuurlijk niet 3 uren per dag lopen.
Tuurlijk neem ik het serieus noobs
je komt absoluut niet serieus over, dat ten eerste, ten tweede een husky is ook een normale hond en ten derde: de vaste bezoekers van dit subforum zijn géén noobs wat betreft dieren ze willen jou helpen, en ze willen tegelijkertijd voorkomen dat een hond uiteindelijk weer weggedaan wordt omdat het niet beviel. een beetje meer respect mag dan wel in mijn ogen.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_40516917
Ja ook bedankt allemaal.
Wat voor hond zal ik dan doen?
Wat raden julie mij aan dan?
pi_40516958
Een uur lopen met een husky .
Mijn befteckel heeft daar nog niet eens genoeg aan, en die is 2 turven hoog .

Ik raad je een mooie kamerplant aan.
ijs_beer fan!
pi_40517031
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:36 schreef NanKing het volgende:
Een uur lopen met een husky .
Mijn befteckel heeft daar nog niet eens genoeg aan, en die is 2 turven hoog .

Ik raad je een mooie kamerplant aan.
pi_40517422
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:35 schreef Slappy het volgende:
Ja ook bedankt allemaal.
Een kat eigenlijk. Weinig verzorgen nodig en mooi om mee te beginnen
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:02:06 #29
39240 jagermaster
pi_40517687
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:35 schreef Slappy het volgende:
Ja ook bedankt allemaal.
er kunnen 1001 verschillende soorten honden aangeraden worden. Je kan beter kijken wat je wilt en voor welke situatie het moet werken (en hoeveel je eventueel aan kwijt wil zijn, maar aangezien je een husky wou ga ik er vanuit dat je budget voor voer en dergelijke ruim voldoende is)
Where's my fear???
pi_40518722
Het lijkt alsof je niet kan kiezen om nou boodschappen te gaan doen bij de Albert Heijn of bij Super de Boer.
Ga eens naar de bieb toe om een boek te halen over verschillende hondenrassen. Kijk dan met name ook naar karakters e.d. Je moet daar ook een hond op uitzoeken. Kijk of dat het beessie ook aan jou verwachtingspatroon kan voldoen.
Zoek je een lieve, vriendelijke hond, of een hond die juist erg waaks is...?
Kijk eerst wat je zelf wilt en dan in een boek op gaan zoeken wat voor hond daarbij past.
En dan wens ik je veel plezier als je een hondebeestje gaan kopen.
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:13:20 #31
39240 jagermaster
pi_40521274
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:43 schreef Kaatje_1406 het volgende:
Het lijkt alsof je niet kan kiezen om nou boodschappen te gaan doen bij de Albert Heijn of bij Super de Boer.
Ga eens naar de bieb toe om een boek te halen over verschillende hondenrassen. Kijk dan met name ook naar karakters e.d. Je moet daar ook een hond op uitzoeken. Kijk of dat het beessie ook aan jou verwachtingspatroon kan voldoen.
Zoek je een lieve, vriendelijke hond, of een hond die juist erg waaks is...?
Kijk eerst wat je zelf wilt en dan in een boek op gaan zoeken wat voor hond daarbij past.
En dan wens ik je veel plezier als je een hondebeestje gaan kopen.
en roep daarna is het forum wat voor hond het wordt want lang niet alles staat in boekjes.
Where's my fear???
pi_40524066
En vergeet vooral niet om de sites van de asiels eens te bekijken. Honden, ook rashonden, in verschillende soorten en maten. Van pup tot bejaarde, van pekinees tot Deense Dog. Laatst zat er ook nog een vrij jonge husky tussen en ook een kruising als je toch perse voor dit ras wilt gaan.
pi_40536704
ik weet niet als het al gezegt is want ik heb niet het hele topic gelezen... maar husky's zijn ook echte weglopers. Ik heb er zelf enkele gehad en die kon ik echt neit los laten. Husky's beginnen snachts ook met het wolfengejank en dat stop je niet zomaar. Somige husky's zijn ook slopers (niet allemaal hoor) ze hebben een grote bek en je moet redelijk uitkijken met kinderen. Husky's hebben een eigen willetje en daar heb jij als baasje zijnde geen pak op. Ook is het erg belangrijk dat een husky over een groot stuk tuin/land bezit waar hij als je niet aan het lopen bent toch zijn energie kwijt is. anders gaat hij dus slopen. Ik heb een stuk wei gekocht speciaal voor m'n honden en ik kan vanuit mijn keuken raam zo op het veld kijken. Ik heb er allemaal hindernissen staan die je kent vanuit de honden training. Neem als je een husky neemt zowiezo een hondencursus gehoorzaamheid en gehoorzaamheid B omdat husky's erg hardhoors zijn en dus niet willen luisteren wat ik net ook al zei.

DENK GOED NA VOOR JE EEN HUSKY NEEMT!!
neem liever een maltezer leeuwtje die zijn veel makkelijker in de omgang en kunnen net zo goed een uur per dag lopen.

Groetjes Desire
pi_40536736
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:15 schreef tailey17 het volgende:
ik weet niet als het al gezegt is want ik heb niet het hele topic gelezen... maar husky's zijn ook echte weglopers. Ik heb er zelf enkele gehad en die kon ik echt neit los laten. Husky's beginnen snachts ook met het wolfengejank en dat stop je niet zomaar. Somige husky's zijn ook slopers (niet allemaal hoor) ze hebben een grote bek en je moet redelijk uitkijken met kinderen. Husky's hebben een eigen willetje en daar heb jij als baasje zijnde geen pak op. Ook is het erg belangrijk dat een husky over een groot stuk tuin/land bezit waar hij als je niet aan het lopen bent toch zijn energie kwijt is. anders gaat hij dus slopen. Ik heb een stuk wei gekocht speciaal voor m'n honden en ik kan vanuit mijn keuken raam zo op het veld kijken. Ik heb er allemaal hindernissen staan die je kent vanuit de honden training. Neem als je een husky neemt zowiezo een hondencursus gehoorzaamheid en gehoorzaamheid B omdat husky's erg hardhoors zijn en dus niet willen luisteren wat ik net ook al zei.

DENK GOED NA VOOR JE EEN HUSKY NEEMT!!
neem liever een maltezer leeuwtje die zijn veel makkelijker in de omgang en kunnen net zo goed een uur per dag lopen.

Groetjes Desire
Die zijn lelijk .
pi_40537143
ja jij ook....
pi_40537218
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:34 schreef tailey17 het volgende:
ja jij ook....
Maar ik hoef niet uit gelaten te worden, ha!.
pi_40537416
het was een voorbeeld van een ander ras die 10 keer makkelijker zijn dan een husky... Duitse herders zijn ook erg leuk, mooi en lief en zijn ook stukken makkelijker... een collie is erg rustig, mooi, lief en luisteren perfect... kunnen rustig 24 uur zitten zonder uitgelaten te worden want dat gebeurt hier in nederland TE vaak....
pi_40539309
Hmm sinds wanneer zijn duitse herders makkelijk?

Maar idd.. er zijn stapels rassen met elk hun eigen voor- en nadelen.

En je kan ook nog naar het asiel stappen.. "dit heb ik, kan ik en wil ik... hebben jullie een hond die bij mij past"
Dan heb je nog de beste optie imho
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40539967
Topic kan wel verander worden in algemeen honden topic aangezien iedereen hier oftopic gaat.
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:54:35 #40
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_40541353
Als ik het in dit land toch 1 dag voor het zeggen had.....

Dan verbood ik mensen zoals jij, Slappy, om een hond aan te schaffen..
Ik ben voor een hondenbewijs...een soort van bewijs dat je hebben moet voordat je een hond aan mag schaffen....

je lult alsof je een stofzuiger aan gaat schaffen en als ie het straks "niet doet" en niet voldoet dan mag ie oprotten..Je dacht zeker dat je een hond in huis haalt, je loopt er een stukkie mee, je geeft hem vreten in zijn bak en dan functioneert ie wel???
Voordat je een leuke en opgevoedde hond hebt ben je een jaar verder hoor..

En het feit alleen al dat je hier gaat vragen : "goh,...als het dan geen husky wordt, wat zal ik dan voor een ras nemen...wie verzint er eens wat voor mij"?
Je hebt totaal geen kaas gegeten van honden en van rassen..
Ga je eerst maar eens even inlezen in honden, hun oorsprong, hun gedrag en de verschillende rassen...en zoals je nu lult zal er geen ras zijn wat bij jou past....daar ben ik zeker van.
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_40541506
husky's zijn niet lief !

Ze zijn trouw, ze hebben veel beweging nodig,
ze hebben uitdaging nodig, ze hebben een stévige hand nodig die ervaring en inzicht met honden heeft... ze zijn slim...., ze vréten je kaal, een eventuele dierenarts kost je een vermogen, ze kunnen een absolute kameraad zijn... maar alleen als je het góed doet.

Anders krijg je een onhandelbaar monster dat doodongelukkig is en die je over 1,5 jaar naar het asiel brengt... waar hij tot 3 keer toe opgehaald wordt en weer terug wordt gebracht omdat er gene land meer met hem te bezeilen is.. en uiteindelijk eindigd hij met een spuitje "omdat jij dacht dat husky's lief waren"

Succes met het zoeken van een kameraad/huisgenoot dat bij je past
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_40542698
Ik voel beleidigd
  zondag 6 augustus 2006 @ 15:44:58 #43
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40542997
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 15:35 schreef Slappy het volgende:
Ik voel beleidigd
Ik weet niet wat beleidigd is?

Vraag jezelf eerst eens af waarom je een hond wil, ga daarna nadenken over wat je van een hond verwacht, wat voor karakter een hond moet hebben en wat je met je hond wil gaan doen.

Als je puur een kameraadje zoekt die weinig investering vergt (qua geld en tijd) laat dan vooral de kleinere rassen niet links liggen. Een grote hond is leuk maar een kleintje heeft ook wel wat en ik kan het weten want ik heb een Dogo en een kruising York rondlopen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_40554290
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:15 schreef tailey17 het volgende:
husky's zijn ook echte weglopers. *check*

Husky's beginnen snachts ook met het wolfengejank. *check*

Somige husky's zijn ook slopers. *check*

Ze hebben een grote bek en je moet redelijk uitkijken met kinderen. *check*

Husky's hebben een eigen willetje. *check*

anders gaat hij dus slopen. *check*

erg hardhoors zijn en dus niet willen luisteren wat ik net ook al zei. *check*
Je beschrijft het exacte karakter van mijn hond. Zou hij dan toch meer husky zijn dan herder?
Tante minthy!! O+
pi_40554383
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:59 schreef Mirage het volgende:
husky's zijn niet lief !

Ze zijn trouw, ze hebben veel beweging nodig,
ze hebben uitdaging nodig, ze hebben een stévige hand nodig die ervaring en inzicht met honden heeft... ze zijn slim...., ze vréten je kaal, een eventuele dierenarts kost je een vermogen, ze kunnen een absolute kameraad zijn... maar alleen als je het góed doet.

Anders krijg je een onhandelbaar monster dat doodongelukkig is en die je over 1,5 jaar naar het asiel brengt... waar hij tot 3 keer toe opgehaald wordt en weer terug wordt gebracht omdat er gene land meer met hem te bezeilen is.. en uiteindelijk eindigd hij met een spuitje "omdat jij dacht dat husky's lief waren"

Succes met het zoeken van een kameraad/huisgenoot dat bij je past
Die van mij is ontzettend lief! Vrij bezitterig, dat wel.

Verder ben ik het met je eens
Tante minthy!! O+
pi_40554740
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 12:36 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Maar ik hoef niet uit gelaten te worden, ha!.
Ik heb hondenbrokken voor je
pi_40570117
Woef.
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:42:08 #48
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40574823
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:29 schreef Slappy het volgende:
?? Misschien kan je beter geen hond nemen dus...

Er is niet zoiets als een 'normale' hond. Allemaal rassen die bepaalde eisen en behoeften hebben.

Neem een asieldier! Dan geef je tenminste een dier een goed leven.
pi_40581009
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

?? Misschien kan je beter geen hond nemen dus...

Neem een asieldier! Dan geef je tenminste een dier een goed leven.
Is een kat geen optie? Daar zitten de asiels weer vol mee....
Tante minthy!! O+
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:52:22 #50
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40581093
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:49 schreef minthy het volgende:

[..]

Is een kat geen optie? Daar zitten de asiels weer vol mee....
Ook met honden hoor.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_40581356
er staat ook een kat in je fobo ts, is dat je eigen kat? ( dan zou ik eerst even peilen hoe die met honden is)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_40581832
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:52 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ook met honden hoor.
Dat weet ik, maar volgens mij heeft de ts niet echt de tijd voor een hond. Een kat is veel zelfstandiger
Tante minthy!! O+
pi_40587287
Eh ik heb al 2 lieve katten.
pi_40589658
probeer dan eerst maar eens hoe die met honden zijn..je kunt niet zomaar een hond en twee katten bij elkaar zetten en hopen dat het goed gaat
pi_40589703
Vooral honden met een sterk jachtinstinct
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_40589858
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
so true!
pi_40604895
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Uiteraard zet ik ze dan niet in de zelfde kamer
pi_40605584
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:27 schreef Slappy het volgende:

[..]

nee, dat snap ik

Maar stel dat je een hond in huis zou nemen en het zou niet goed gaan tussen je 2 katten, hoe wil je hond en kat (ten) gescheiden houden?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_40605819
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:27 schreef Slappy het volgende:

[..]

je wilt ze allebei in een andere kamer opsluiten? hoe had je dat in gedachten? de katten samen op een kamertje en de hond bij jou?

als je al zo over je katten denkt...
pi_40606759
Ik las net dat je zei:

Ivm school en werk, kan ik geen 3 uur met een hond gaan lopen.
Ben je dan uberhaut wel veel thuis?

Niet dat je maar een uur of 3 thuis bent, en de hond dan voor de rest, alleen kan gaan zitten.

Het lijkt mij, zoals al vaker gezegt hier, beter dat jij geen hond aanschaft.

Sorry maar dat is mijn mening.

Wat er allemaal bij een hond komt kijken.
(kosten) voer, medicijnen (tegen wormen/vlooien) dierenarts kosten.
Tijd: uitlaten, aandacht geven. Voer geven. Vacht verzorgen. Kortom, ik ben hier een halve dag met de hond bezig. En als ik dat niet doe, neemt mijn vriend hem mee in de vrachtwagen, kortom constant aandacht. Een avondje of iets dergelijks is hij wel eens alleen, maar dit is geen uitgangspunt voor een hond.
Als je 8 uur per dag van huis bent, is een hond niet verstandig!
pi_40617623
quote:

[..]

Met deze honden moet je ook wel een uur per dag rennen en daarnaast moet je ze ook nog een paar keer per dag uitlaten
pi_40799067
Mocht je die hond willen nemen kunnen de mensen van de hondenopvang er dan vanuit gaan dat het dier niet in de opvang hoeft, omdat je hem niet meer wil?
pi_69393247
hallo allemaal!!

erg interessant gesprek hier dat ik juist gelezen heb.
Ik ben volgend jaar afgestudeerd als dierenarts-assistentie en leer enorm veel van honden
en heb er zelf altijd ook gehad en zie ze super graag
maar ik vind dat jullie een beetje te grof zijn voor slappy.
hij zegt dat hij 1 uur intensief sporten gerust wilt doen en ja huiswerk heeft hij ook maar dat heeft iedereen
alle van degen die hier nog op school zitten.
dus als je 1 uur intensief gaat sporten per dag met je hond en dan nog gaat spelen of klein ommetje
dan is da zeer goed hoor. Er zijn veel honden die niet aan zoveel beweging komen!
en het is wel waar dat hij beter zich moet informeren over de karaktereigenschappen van elk ras want ene husky lijkt me idd geen geschikte hond voor hem maar zeggend at hij geen hond mag vind ik niet waar.
Daarbij hebben honden ook heel veel uren op een dag dat ze slapen en rusten (zo'n 16 uur)
dus ik vind dat hij zeker een hond kan nemen, eventueel een golden retriever ofzo.
En ik heb ergens gelezen dat een border collie 24 uur niks kan doen?!sorry hoor maar
dat is echt niet waar. Wij hebben vroeger altijd borders gehad en die hebben zeker ook wel hun beweging nodig!Slappy ik raad je aan eerst tegoei na te denken wat je met je hond wilt doen en wat voor karakter je wilt en dan te kijken in boeken welke hond er goed bij past!Naar een asiel gaan raad ik zeker ook echt aan want daar zitten heel veel schattekes te wachten op een goed thuis!

erg veel groetjes en allemaal heel veel plezier met jullie honden!
  maandag 25 mei 2009 @ 20:10:40 #64
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69393747
Wat een kut kick en die hond zit nu naast me
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:06:37 #65
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_69504594
wat voor ras is het geworden?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_69504753
Hond is van me zus Het is zo grote die in Donald duck ook wel ziet.
pi_69505828
Sint bernard?
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:51:41 #68
202348 Susi
Temple of Love
pi_69506126
Een Loebas !
pi_69507955
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sint bernard?
Ja wel lui beest
pi_69508323
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:37 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ja wel lui beest
Wees maar blij, als die net zo energiek is als een husky, dan ben je nog niet jarig

*Ziet visioenen van een dolblije st. bernard als het baasje thuis komt.
pi_69508955
Weet ik maar hij ligt soms paar uren niks te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')