abonnement Unibet Coolblue
pi_40102382
even in de herhaling:

Randa, zoek op het bv-forum even op 'melkblaar'. Je verhaal doet me daar aan denken.
Variety is the spice of life
  zondag 23 juli 2006 @ 14:02:19 #3
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40102641
Zijn er nog goeie tips voorhanden over kolfapparatuur? Kan ik dat beter gaan huren of toch maar kopen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40103590
Als je gaat huren moet je gewoonlijk het deel dat lichaamscontact maakt zelf kopen, dat kun je dan los nog als handkolf gebruiken. Maar dat kun je wel navragen bij degene van wie jij een kolf zou willen huren.
  zondag 23 juli 2006 @ 15:30:21 #5
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40104766
Het voeden gaat wel vooruit hier, hij pakt steeds beter mijn tepel. Vandaag al helemaal zonder tepelhoedje en gisteravond ook al.
Dus ik kijk het nog even aan, ik zie echt vooruitgang.

En wat die houdingen betreft, Belaan...
Idd een beetje spieren kweken en toch eens proberen op de bank en dan de steunarm bij de leuning van de bank.
Ik heb een hele fijne houding: Kendahl ligt in de wiegarm aan de kant waar hij moet drinken en dan klem ik één armpje onder mijn oksel en de andere houd ik vast. Zijn buik tegen de mijne en mikken maar. Maak gebruik van de wangprikkel om hem een duwtje in de richting van je tepel te geven.

Veel succes en geduld! ( ik ben ook weleens een uur of meer bezig )

[ Bericht 54% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 23-07-2006 15:35:42 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_40105157
Een melkblaar denk ik niet, is maar een klein wit puntje dat niet eerder had. Een melkblaar heb ik heel in het begin wel gehad. Ik zal morgen contact opnemen met een waarnemende huisarts, eigen is met vakantie, kijken of hij er ies van kan maken. Het duurt al een paar dagen veel langer wil ik het toch niet aankijken. Bedankt voor het meedenken.
  zondag 23 juli 2006 @ 15:56:52 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40105419
Hallo! Beetje druk de laatste tijd, maar ben er weer even.
Heb vanmorgen voor het eerst weer gekolft. Allemachtig wat maakt dat ding ook alweer een pokke-herrie zeg! Ik was het alweer vergeten.
Ik had eerst Cas gevoed en daarna gekolfd en er kwam toch nog 100 cc uit, dus hartstikke mooi. Krijgt ie vanavond als toetje, mag papa doen.
De afgelopen dagen hebben Cas en ik zowat aan elkaar geplakt gezeten, zo'n dorst had hij de hele tijd vanwege de hitte. Vermoeiend, maar noodzakelijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40105684
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:02 schreef Neuk het volgende:
Zijn er nog goeie tips voorhanden over kolfapparatuur? Kan ik dat beter gaan huren of toch maar kopen?
Ik kreeg het advies om naar de borstvoedingswinkel in Amsterdam te gaan en daar schijnen ze je echt goed advies te geven over welke kolf het beste bij jouw situatie past. Moet je op je werk gaan kolven, of niet etc. En daar laten ze je horen hoeveel lawaai een kolf maakt.
En men vertelde mij dit te doen als de baby er is. Nou weet ik natuurlijk niet waar jij woont en of daar net zoiets in de buurt zit.

In het begin kan je een kolf huren en dat weet de kraamhulp je dan wel weer te vertellen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40106622
Pff volgensmij is Finn weer regelig of hebben we weer een nieuw BV-iets.
Hij wil ineens minder vaak drinken en heeft weer groene poep die er met de nodige moeite en gekrijs uitkomt. Ik gok erop dat het iets te maken heeft met de langere pauzes tussen het drinken ('s nachts slaapt ie nu 5-6 uur, meer voormelk hierdoor?), maar weet niet zo goed wat ik eraan kan doen. Elke 3 uur van borst wisselen is geen oplossing want hij komt maar eens per 3-4 uur. Ik wacht maar ff af of het gewoon regelen is denk ik.
pi_40106910
Als het regelen is dan komt hij vaker ipv minder.

Ik herken dit overigens wel, het groene poep-verhaal .

Probeer anders eens 3 keer dezelfde borst aan te bieden, dus niet elke drie uur, maar 3 keer achter elkaar dezelfde, ongeacht de tijd die er tussen zit. Wordt je andere borst dan erg zwaar, dan zou je die kunnen kolven, heb je meteen weer wat voorraad. Hier werkt dat in elk geval, na het zo te doen is er vaak weer gewone gele mosterdpoep.
Variety is the spice of life
pi_40107035
Ow, das wel een goeie nebelung, dat ga ik eens even proberen. En de andere afkolven is ook een goede, want extra voorraad kan ook geen kwaad.
  zondag 23 juli 2006 @ 17:09:52 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_40107161
Neuk, hier kun je een soort van "testje" doen voor wat bij jou past.

Tamea, wat vervelend. Ik heb zelf nog te veel vragen om je antwoord te kunnen geven, ik wens je er sterkte mee.
PV, wat fijn dat Kendahl beter aan de borst gaat drinken! Dat van op de arm drinken... dat kan ik dus echt niet, zo krijg ik Ezra van zijn lang zal zijn leven niet aan de tiet. Ik moet echt zijn hoofdje vasthouden en richting mijn tepel begwegen terwijl ik met mijn andere hand de tepel aan het richten ben. Nou ja, ik zie wel hoe ik dat ga doen allemaal

Moet zeggen dat Ezra vandaag goed drinkt, zo lang ik dus maar lekker boven op bed tussen mijn stapel kussens zit hij komt nu om de 4 uur. zal vanavond wel weer wat vaker zijn, meestal gaat ie tanken voor zijn nachtje.
stormy waters...
sailin'
pi_40107487
Ik moet Finn ook echt wel geleiden naar m'n tepel bij het voeden. Maar ik voed ook met tepelhoedje en die dingen zijn doorzichtig dus ik kan me zo voorstellen dat dat lastig te zien is voor zo'n kleintje.

Ow even een hele zinloze opmerking: ik ben heel trots op m'n schoonzusje. Ze was eigenlijk niet van plan BV te gaan geven (lastig en dat gelebber leek d'r ook niks). Maar nu Mikai zo ontzettend te vroeg geboren is, heeft het ziekenhuis haar aangeraden BV te geven omdat BV (ondanks nicotine en andere medicatie) toch beter is dan KV.
En nu is ze dus aan het kolven geslagen en dat gaat hartstikke goed.

M'n moeder vindt BV trouwens nog steeds niet helemaal oke. Ze ziet de voordelen wel, maar vindt het ook wel erg onhandig en ongestructureerd. Vraagt elke keer hoe vaak en om de hoeveel tijd ik dan voed enzo.
  zondag 23 juli 2006 @ 17:37:14 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40107764
randa, een borstontsteking hoeft niet te beginnen met harde plekken, kan ook gewoon met pijn beginnen.

probeer het in iedergeval te masseren voordat het toch een harde plek wordt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 23 juli 2006 @ 17:37:31 #15
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40107777
Het lukte bij mij eerst ook niet, Belaan. Toen moest ik ook steeds zijn koppie erop drukken als hij zijn mond ver opendeed. Maar hij leert het al, misschien leert Ezra het ook met de tijd.
Trouwens, dat liggend voeden doe ik ook weleens. Vooral als ik merk dat zijn nekspieren moe zijn. Het is voor Kendahl en mij ook een goede oefening om het een beetje op de tast te doen. Maar aangezien ik ook wat meer op de been ben de laatste tijd, doe ik liever de 'wieghouding'.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 23 juli 2006 @ 18:37:34 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_40109064
het probleem hier is dat ik hele vlakke tepels heb en dat maakt het ten eerste lastig voor Ezra om de tepel te pakken, maar ook om hem achter in zijn mondje te houden. de tepel rekt uit begrijp ik, dus ik merk ook wel dat het steeds beter gaat. en ik heb lekker geslapen vandaag, dan heb ik ook weer meer geduld.

randa, ik zat vandeweek ook tegen een ontsteking aan en er was in eerste instantie niks te zien, ik had alleen koorts. de dag erop had ik roze vlekken.

pv, ik ga nog wel eens oefenen, maar voor nu hou ik het even bij hoe ik het nu doe om allebei meer zekerheid te krijgen daarin en gefrustreerde situaties te voorkomen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 18:38:45 #17
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109098
Hoe vaak ga je de kolf gebruiken?
dagelijks
één of twee keer per week
af en toe


Als ik werk heb ik em zeker dagelijks nodig?

Wil je elektrisch of handmatig kolven?
elektrisch
handmatig


Weet ik niet. Wat zijn de voordelen en nadelen?

Waar ga je de kolf gebruiken?
thuis
op kantoor
op wisselende locaties


Geen idee hoe dingen gaan lopen. Misschien toch eens een deskundige raadplegen?
Ik heb geen idee!!!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 23 juli 2006 @ 18:44:02 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_40109217
Op je werk zul je hem dagelijks nodig hebben neem ik aan
elektrisch gaat sneller vind ik, maar maakt wel herrie. (ik heb daar persoonlijk helemaal geen last van trouwens)
Ik gebruik hem bv ook thuis, omdat ik ook wel eens voor een oppas wil kunnen kolven.

zulke dingen moet je jezelf dus afvragen
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 18:45:19 #19
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109242
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef Belana het volgende:
Op je werk zul je hem dagelijks nodig hebben neem ik aan
elektrisch gaat sneller vind ik, maar maakt wel herrie. (ik heb daar persoonlijk helemaal geen last van trouwens)
Ik gebruik hem bv ook thuis, omdat ik ook wel eens voor een oppas wil kunnen kolven.

zulke dingen moet je jezelf dus afvragen
aha.. ik heb geen idee waar ik aan moet denken
Vindt je oppas het ook lekker?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 23 juli 2006 @ 18:46:12 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_40109267
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 18:49:05 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40109326
hehe
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 23 juli 2006 @ 19:03:38 #22
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40109649
Neuk, weet je al waar je kunt kolven op je werk, als dat een erg gehorig kamertje is zou het voor jezelf misschien prettig zijn om een stille kolf te hebben. De avent Isis IQ schijnt heel stilte zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:12:42 #23
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109827
Wat zijn die krengen duur! De eventuele lol van het borstvoeden is me bij deze al ontgaan. Ik zal morgen eens navraag doen waar ik kan kolven. Misschien ook maar eens gaan vragen wat ze bijdragen aan kinderopvang e.d. Ik werk er nog maar pas vandaar...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40109838
Hier ook een ventje dat niet meer wil gaan slapen maar alleen maar aan mamma's borst wil. Alleen mamma raakt er een beetje uitgedroogd van, liggend voeden en drinken is geen beste combinatie . Gelukkig heeft pappa het troostgedeelte even overgenomen zodat mamma kan bijtanken.

De pijn in mijn borst zit achter de tepel, niet echt handig masseren. Het voelt anders dan wanneer ik een verstopt melkkanaaltje heb, doet veel pijn met aanleggen en het beginnen met drinken, het trekt na een tijdje wel bij, maar aan het eind van de rit doet het weer zeer met loslaten. Nog steeds maar aan een borst. Ik weet het niet. Verder ben ik nog niet ziek ofzo. We wachten nog even af.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:14:54 #25
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109881
Zou een ietsiepietsie beetje advocaat helpen, Randa_v?


* Neuk gaat nu lekker naar de Johhny Depp film
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')