abonnement Unibet Coolblue
pi_40744189
He airborn
Wat heb je voordat je bij de lvnl ging solliciteren gedaan?
pi_40745175
He airbusnek.
Ik heb mijn vragen per ongeluk onder een nieuw onderwerp luchtverkeersleider gezet.
Kan jij daar antwoord op geven?
pi_40745809
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:05 schreef sproetje26 het volgende:
He airborn
Wat heb je voordat je bij de lvnl ging solliciteren gedaan?
Qua opleiding: Havo en prop. HBO Hoger Management.

Qua werk: Horeca, de laatste 4 jaar als alg. manager bij evenementenorganisatie. (nog steeds)

M'n hart ligt nog steeds bij de horeca, het is echter een onzeker, hardwerkend bestaan voor rel. weining salaris! Vandaar een nieuwe uitdaging!
pi_40746671
Dit is wel iets totaal anders, neem niet aan dat je het alleen voor het geld doet?
Hoe kwam je er zo bij om dit te doen?
pi_40746946
O ik zie dat mijn hele topic eruit is gehaald met al mijn vragen.
Ik had een aantal vragen over de selectie en het beroep van een luchtverkeersleider.

- Hoe goed moet je in wiskunde zijn? ik heb al een paar jaar geen wiskunde gedaan. En hiervoor heb ik wiskunde A gehad. Welke onderwerpen zijn belangrijk?

- Veel mensen die solliciteren op de baan luchtverkeersleider houden zich al een tijd bezig met dit onderwerp. Wat zich vaak uit in het spelen van flightsimulator tot het nemen van vlieglessen. Is het een probleem als je er nog niet zoveel mee bezig hebt gehouden? of helemaal nog niet.

- Wat zijn de interesses van een luchtverkeersleider. Wat motiveert ze om dit beroep uit te voeren.

- Hoe ziet een gemiddelde dag van een verkeersleider eruit.

Iedereen die hier antwoord op weet hoor ik graag aan.
pi_40750408
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:34 schreef sproetje26 het volgende:
Dit is wel iets totaal anders, neem niet aan dat je het alleen voor het geld doet?
Hoe kwam je er zo bij om dit te doen?
Ben eigenlijk na school meteen gaan werken, HBO heb ik ernaast gedaan. Gewenning aan geld gaat snel, zeker met een koopwoning. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar opleidingen die duaal of met een redelijk salaris te volgen zijn. Affiniteit met luchtvaart zit in de familie en ik heb via de boardradio bij United airlines wel eens mee zitten luisteren. Vandaar de interesse, het salaris is verder een leuke bijkomstigheid.

Ben je ook bezig met de selectie of denk je erover?
pi_40758633
Na lang er over nagedacht te hebben, heb me ook opgegeven voor de testen.
Alleen omdat ik me er nog nooit mee bezig heb gehouden, weet ik of ik het leuk vind en of ik het kan.
ik hoop ook dat de testen me een beter inzicht geven in wat het werkelijk inhoud.
Het valt me ook op dat de meeste mensen die de testen halen wel al bekend zijn met dit terein, dus heb maar flightsimulator 2004 erbij gehaald. Maar moet nodig de handleiding is lezen, want ik weet niet hoe ik het vliegtuig kan besturen en hoe ik kan aangeven waarheen ik wil:-)
pi_40763021
ik neem toch aan dat dat niks uitmaakt of je een flightsimulator spelletje gedaan hebt. Wat ik ervan begrepen heb hebben die eerste 2 rondes nog niet zoveel met het vak zelf te maken. Het zijn dingen die je van nature in je moet hebben om een goede verkeersleider te kunnen worden. Ik heb ook nog nooit zo'n spelletje gespeeld en denk ook niet dat ik er voordeel mee heb als ik het wel zou doen voordat ik voor de 1e ronde moet komen.
pi_40770851
Nee ik weet het ook niet. Maar misschien dat het je wel helpt bij de grading ofzo?
En het spel geeft je een iets duidelijker beeld over het vakgebied.
pi_40772664
Luchtrverkeersleider lijkt me geen drol aan. Verdien je 50k per jaar en kan je het maar een paar jaar doen. Wat moet je daarna doen?

For me a NoGo
pi_40773180
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef draaijer het volgende:
en kan je het maar een paar jaar doen
Want?
pi_40775587
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:45 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Want?
Je kan het maar een paar jaar doen. Wanneer je ouder wordt kan je je minder concentreren dan wanneer je jong bent. Dus na een aantal jaar ben je afgeschreven en zal je toch op andere kwaliteiten moeten terug kunnen vallen.
pi_40776783
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je kan het maar een paar jaar doen. Wanneer je ouder wordt kan je je minder concentreren dan wanneer je jong bent. Dus na een aantal jaar ben je afgeschreven en zal je toch op andere kwaliteiten moeten terug kunnen vallen.
Daarom kan je daar toch met je 55e met pensioen?
pi_40777244
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef draaijer het volgende:
For me a NoGo
Redelijk overbodige post gezien de geboortedatum in je profiel
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:03:21 #90
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_40780902
Ik heb nu ook een sollicitatie gestuurd, hopelijk word ik uitgenodigd voor de 1e selectiedag!
Wat houd eigenlijk een medische keuring is? Moet je rennen op een loopband? Waar zou je eventueel op afgekeurd kunnen worden?

alvast bedankt!
pi_40790788
Ik kan het je na morgenochtend 10 uur allemaal haarfijn vertellen!!
pi_40791412
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:26 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Daarom kan je daar toch met je 55e met pensioen?
Nee Dibbes. Zo lang hou je het niet vol.

Ik schat in ca. 10 jaar.
  maandag 14 augustus 2006 @ 12:36:47 #93
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_40791661
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:02 schreef Airborn het volgende:
Ik kan het je na morgenochtend 10 uur allemaal haarfijn vertellen!!
Ik ben benieuwd!
pi_40801167
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nee Dibbes. Zo lang hou je het niet vol.

Ik schat in ca. 10 jaar.
Op dit moment gaan we bij LVNL als verkeersleider op ons 55'ste met FLNA (vroeg pensioen zeg maar)
Je mag maximaal 26 zijn als je begint met de opleiding dus hou je het minimaal 29 jaar vol.
pi_40801416
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:03 schreef phkba het volgende:

[..]

Op dit moment gaan we bij LVNL als verkeersleider op ons 55'ste met FLNA (vroeg pensioen zeg maar)
Je mag maximaal 26 zijn als je begint met de opleiding dus hou je het minimaal 29 jaar vol.
Duidelijke taal.
Foutieve aanname van mijn kant
pi_40817640
Lvl lijkt me een erg interessant en leuk beroep. Ik zou zelf misschien ook wel willen beginnen aan de opleiding. Alleen heb ik absoluut geen enkele voorkennis van vele begrippen e.d. waar ik jullie hier over zie praten.

Krijg je, wanneer je je inschrijft voor de testen, theorie thuisgestuurd oid, of wordt er echt verwacht dat je al het één en ander weet?
pi_40821375
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 01:19 schreef Double_B het volgende:
Krijg je, wanneer je je inschrijft voor de testen, theorie thuisgestuurd oid, of wordt er echt verwacht dat je al het één en ander weet?
Nee je krijgt geen zover ik weet geen extra informatie. Voor de eerste ronde is dit ook niet echt nodig.
Wel is het handig om eens op de website van de LVNL rond te kijken om te zien of het echt wat voor je is. Zorg dat je ook aan kunt geven in een gesprek waarom je denkt dat jij een goede verkeersleider zou zijn en waarom je het besluit genomen hebt om de selectie te gaan doen.
pi_40827019
ben weer terug van de Lvnl

wat een profiel hebben ze gemaakt zeg, ben eigenwijs

Maar komt echt goed overeen met de werkelijkheid.

Alle mensen die nu in de selectie zitten nog heel veel succes.

Grtz Ko
pi_40827636
quote:
wat een profiel hebben ze gemaakt zeg, ben eigenwijs
Dat wordt oppassen dan volgende maand
pi_40828877
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:36 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Hoi Dizzy,

Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:

- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.

Succes met alles.

Ko:

Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?

[ Bericht 1% gewijzigd door Airborn op 15-08-2006 14:56:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')