Zou me niets verbazen als dat in de kleine lettertjes staat. Tsja, dat niemand die leest...quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:43 schreef JoPiDo het volgende:
Verder is het belachelijk dat T-mobile mij niet op de hoogte heeft gebracht van het feit dat ik bij het BKR als negatief geregistreerd ben.
Dat doen ze niet, als jij een betalingsachterstand hebt, kan een telecomprovider je al aanmelden bij het BKR>quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
de kleine lettertjes van een doodnormale herinnering?
schei uit, ze hadden een duidelijke brief moeten sturen met 'goh meneer Donkers, we hebben u geregistreed bij het BKR om die en die reden'
niet ná het betalen van de eerste herinnering mij opgeven bij het BKR
het allergemeenste is nog: als een bedrijf vraagt aan het BKR wat mijn registratie is, dan zeggen ze alleen rood of groen, niet wáár het vandaan komt
En ook geen hypotheek krijgen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:55 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb een registratie omdat ik 20 euro te laat heb betaald aan de Otto en kan tot december 2010, als ik me niet vergis, geen krediet krijgen, zelfs niet rood staan.
dat is hun uh, bedrijfscultuur?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:50 schreef arneaux het volgende:
Waarom kun je niet bij de Fortis gaan werken om dat je BKR geregistreerd staat?
Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:57 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
En ook geen hypotheek krijgen.
Ik dank god dat ik in mijn studententijd nooit zo'n BKR registratie heb gekregen. Ik had dan nu geen huis kunnen kopen.
Als je veel schulden hebt achten ze de kans groter dat je een paar duizend euro achterover drukt, lijkt me.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is hun uh, bedrijfscultuur?
een deel van het werk was voor mensen die belden geld overmaken naar andere rekeningen, dus waarschijnlijk om fraude te voorkomen moest je én een bewijs van goed gedrag én géén BKR-registratie hebben
dan is het belachelijk dat daar zulke hoge consequenties aan hangen, T-mobile had mij gewoon duidelijk moeten inlichten in die tijd!quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, als jij een betalingsachterstand hebt, kan een telecomprovider je al aanmelden bij het BKR>
Nee schat, de kleine lettertjes die bij de algemene voorwaarden kwamen toen je je telefoonabonnement afsloot.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:49 schreef JoPiDo het volgende:
de kleine lettertjes van een doodnormale herinnering?
dus een bedrijf als de OTTO (!!!!!) kan voor één rekening van 20 euro al een BKR-registratie afgevenquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.
Ik was niet van plan om op zeer korte termijn een huis te kopen, maar ik vind vijf jaar echt belachelijk lang als er niet gekeken wordt naar de aard van de schuld.![]()
Da's natuurlijk *de* manier om de woningnood onder starters aan te pakken. Als een flink percentage starters geen hypotheek kan krijgen, dan houdt 't natuurlijk snel op met die stijgingen van de huizenprijzen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef arneaux het volgende:
Hoeveel studenten zouden wel niet vermeld staan bij het BKR? Ik vermoed echt súperveel.
al staat het in de kleine lettertjes, dan nog lijkt het me verplicht om een brief te versturen waarin staat dat er ze je bij BKR gemeld hebben!quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee schat, de kleine lettertjes die bij de algemene voorwaarden kwamen toen je je telefoonabonnement afsloot.![]()
Zoals ik al zei: niemand leest die dingen. Maar je kunt jezelf zomaar opgeven als leverdonor. Bijvoorbeeld.![]()
Ik ben van plan om er eens achteraan te gaan, voorlopig heb ik er nog geen last van gehad buiten het aanvragen van een credit card.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:04 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus een bedrijf als de OTTO (!!!!!) kan voor één rekening van 20 euro al een BKR-registratie afgeven
dat is belachelijk! BKR moet controleren waarvoor een melding gegeven wordt! De gehele zaak bekijken en dan zeggen 'nou, in dit geval is het wel wat overdreven om iemand met zulke hoge consequenties op te zadelen' of 'ja, dit is terecht'
Gaat dat echt zo simpel ja?quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:07 schreef JoPiDo het volgende:
ik ga ook een bedrijf oprichten, Donkers BV. en als mensen ietsje te laat betalen meld ik ze bij het BKR
gewoon om te laten zien hoe belachelijk dat systeem in elkaar zit
Oh, 't zou wel zo netjes zijn. Maar ja, weet je, de japanse maffia stuurt ook niet eerst een herinnering. En nog eentje. En dan nog een uiteindelijke waarschuwing.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:05 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
al staat het in de kleine lettertjes, dan nog lijkt het me verplicht om een brief te versturen waarin staat dat er ze je bij BKR gemeld hebben!
Beter nog, meld at random mensen aan bij het BKR. Gewoon voor de gein. Vandaag de letter 'W' in zierikzee.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:07 schreef JoPiDo het volgende:
ik ga ook een bedrijf oprichten, Donkers BV. en als mensen ietsje te laat betalen meld ik ze bij het BKR
gewoon om te laten zien hoe belachelijk dat systeem in elkaar zit
Geloof mij, een BKR registratie betekent shit voor het leven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, erg kansloos allemaal. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar op een gegeven moment gingen ze dreigen met een negatieve BKR-registratie. Toen ik opbelde bleek dit al geruime tijd daarvoor te zijn geregeld.
Ik was niet van plan om op zeer korte termijn een huis te kopen, maar ik vind vijf jaar echt belachelijk lang als er niet gekeken wordt naar de aard van de schuld.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |