abonnement Unibet Coolblue
pi_44647226
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:09 schreef Dauthi het volgende:
het mooiste blijven toch de brera concept (het prototype, en niet het afgrijselijke ding dat ze voor productie er van hebben gemaakt). en de zagato's
Hier zit een kronkel die ik niet snap... Het Brera-prototype vind je erg mooi, maar de productie-Brera vind je afgrijselijk?? Die auto is qua uiterlijk bijna compleet overgenomen!! Oké, hij is iets hoger, iets minder breed en wat minder 'strak' als het prototype, maar ik dacht dat Alfa toch redelijk z'n best had gedaan om zo min mogelijk aan het model te veranderen?!?

Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
pi_44665520
Om nog even op het Hyena, en om het zaakje ontopic te houden, ook op het SZ en RZ verhaal aan te haken: Ik heb net een interview met de initiator van het Lancia Hyena project gelezen waar in staat dat voor alle drie auto's zijpanelen (dus de carrosserie structuur onder het plaatwerk) zijn gebruikt afkomstig van de Alfasud Sprint! Deze panelen zijn gigantisch duur om te ontwikkelen, niet haalbaar voor kleine series. Bovendien was het zeer moeizaam geweest als men de bestaande 75 en Delta zijpanelen had moeten ombouwen. Alfa had nog een fikse stapel van die panelen over van de Sprint productie, dus waarom daar niet gebruik van maken!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 24 december 2006 @ 13:35:46 #103
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_44704846


2.4 jtd wel fijn ding maar kijk stiekem alweer naar een A3 2.0 TDI of Leon 150pk TDI
FCT
  zondag 24 december 2006 @ 13:49:36 #104
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_44705388
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:35 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]

2.4 jtd wel fijn ding maar kijk stiekem alweer naar een A3 2.0 TDI of Leon 150pk TDI
Scheer je weg!
  zondag 24 december 2006 @ 13:50:49 #105
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_44705434
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:49 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

Scheer je weg!
Of misschien wel een GT 1.9 JTD 16v

FCT
pi_44705476
Idd, dat je toevallig een hippe leasebak hebt wil nog niet zeggen dat je een Alfisti bent.
  zondag 24 december 2006 @ 13:55:47 #107
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_44705627
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Idd, dat je toevallig een hippe leasebak hebt wil nog niet zeggen dat je een Alfisti bent.
ik doe niet aan leasen. Maar misschien heb je gelijk.
FCT
  zondag 24 december 2006 @ 14:03:50 #108
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_44705971
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:50 schreef Mojave het volgende:

[..]

Of misschien wel een GT 1.9 JTD 16v

[afbeelding]
Nu nog de liefde voor Alfa erbij en ik vind je een toffe peer.
  zondag 24 december 2006 @ 14:16:38 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44706476
Bitch fight
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44723321
Echt Alfa liefde kreer je pas als je meer geld uitgeeft aan je Alfa dan je eigenlijk van plan bent, en dat dan niet 1x doet, maar gewoon 2 jaar lang (of zelfs langer )
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44728662
Is er een Alfa met 4-wielaandrijving? (bouwjaar: ná 2001)

Een consumentenwagen natuurlijk, geen rallye-bak ofzo.
Nee.
  maandag 25 december 2006 @ 12:52:05 #112
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_44729000
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:43 schreef PeuRac het volgende:
Echt Alfa liefde kreer je pas als je meer geld uitgeeft aan je Alfa dan je eigenlijk van plan bent, en dat dan niet 1x doet, maar gewoon 2 jaar lang (of zelfs langer )
Ik heb in 5 maanden tijd al 2 keer zoveel uitgegeven als dat de auto te koop voor stond
  maandag 25 december 2006 @ 12:55:42 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44729099
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:39 schreef Opa_vertelt het volgende:
Is er een Alfa met 4-wielaandrijving? (bouwjaar: ná 2001)

Een consumentenwagen natuurlijk, geen rallye-bak ofzo.
Ja, de 156 Crosswagon ofzo. Station 4x4
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:52 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

Ik heb in 5 maanden tijd al 2 keer zoveel uitgegeven als dat de auto te koop voor stond
1 van de redenen waarom oudere Alfa's niet zoveel opbrengen.
En dat geldt natuurlijk ook voor dikke Jag's, BMW's, MBs en andere oude dure bakken
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44729187
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:52 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

Ik heb in 5 maanden tijd al 2 keer zoveel uitgegeven als dat de auto te koop voor stond
Ik al naar 2 weken, ik kocht LM-velgen en banden
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 25 december 2006 @ 12:58:55 #115
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_44729198
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ja, de 156 Crosswagon ofzo. Station 4x4
159 Q4 & de Brera Q4.
  maandag 25 december 2006 @ 12:59:45 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44729214
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:58 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

159 Q4 & de Brera Q4.
oja
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44729401
Hmm, niets in de prijsklasse tot zo'n ¤15.000 ?
Nee.
  maandag 25 december 2006 @ 13:07:56 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44729493
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hmm, niets in de prijsklasse tot zo'n ¤15.000 ?
Denk het niet.
Maar dan koop je toch gewoon een ouwe A4 Quattro.
Quattro-systeem is toch beter dan dat Alfa 4WD systeem.
Boeien dat ie lelijk is...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44730105
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hmm, niets in de prijsklasse tot zo'n ¤15.000 ?
Alleen de 155 Q4 alleen is die er weer tot 1996

meteen maar even de mijne spammen









[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2006 13:29:48 ]
  maandag 25 december 2006 @ 13:31:30 #120
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_44730164
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:58 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik al naar 2 weken, ik kocht LM-velgen en banden
Ik dat plus zowat nieuwe motor en chiptuning

209 pk nu
pi_44734552
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:31 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

Ik dat plus zowat nieuwe motor en chiptuning

209 pk nu
Nice, wat voor een Alfa heb jij en welke motor? Wat heb je dr allemaal aan gedaan?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 25 december 2006 @ 16:57:15 #122
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_44735198
quote:
Op maandag 25 december 2006 16:18 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nice, wat voor een Alfa heb jij en welke motor? Wat heb je dr allemaal aan gedaan?
164 uit 1989. 3.0 v6, tot nu alleen maar gechipt. Moet 0-100 doen in 7.6 seconden zonder dat chipje, ben benieuwd hoeveel dat scheelt, heeft nu ook 255 koppel ongeveer ipv 220.

Verder zitten er nog QV velgjes onder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jim.Beam op 25-12-2006 20:31:37 ]
pi_44735456
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Denk het niet.
Maar dan koop je toch gewoon een ouwe A4 Quattro.
Quattro-systeem is toch beter dan dat Alfa 4WD systeem.
Boeien dat ie lelijk is...
Het Q4 systeem van de 159 en Brera en 156 Crosswagon is vele malen geavanceerder (3 torsen diffs) dan bijvoorbeeld Quattro van Audi (wat er maar 1 gebruikt).

Hetzelfde geldt voor de 155 Q4, die onderhuis eigenlijk een Lancia Delta Integrale is, werkt met een torque converter die de viscous koppeling voor of danwel de torsen diff achter aandrijft. Dit is wel een erg onderhoudsgevoelig systeem, maar was destijds zo geavanceerd dat niemand er aan kon tippen (Lancia werd er 6 jaar achter elkaar wereldkampioen mee)

Het enige nadeel van de huidige Q4 is dat het zoveel gewicht extra geeft (~200 kg)
pi_44740888
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:25 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Het Q4 systeem van de 159 en Brera en 156 Crosswagon is vele malen geavanceerder (3 torsen diffs) dan bijvoorbeeld Quattro van Audi (wat er maar 1 gebruikt).

Hetzelfde geldt voor de 155 Q4, die onderhuis eigenlijk een Lancia Delta Integrale is, werkt met een torque converter die de viscous koppeling voor of danwel de torsen diff achter aandrijft. Dit is wel een erg onderhoudsgevoelig systeem, maar was destijds zo geavanceerd dat niemand er aan kon tippen (Lancia werd er 6 jaar achter elkaar wereldkampioen mee)

Het enige nadeel van de huidige Q4 is dat het zoveel gewicht extra geeft (~200 kg)
En die lancia techniek in een Fiat carrosserie maakt de 155 Q4 de meest onbetrouwbare 155. Zorg maar dat je een 2e auto erbij hebt zodat je zeker weet dat je naar je werk kan
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44750515
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:19 schreef PeuRac het volgende:
En die lancia techniek in een Fiat carrosserie maakt de 155 Q4 de meest onbetrouwbare 155.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik rij zelf al ruim 4 jaar een 155 Q4 (dagelijks woon/werk) en kan uit eigen ervaring melden dat dit een heel betrouwbare auto is!

Echter je moet wel op tijd zijn beurtjes doen en aan preventief onderhoud doen. Ik heb inmiddels ruim 264.000KM weggetikt, waarvan ik er 116.000 KM zelf op de klok gereden heb. Ik heb nog geen motor, turbo of aandrijfrevisie gedaan. Enige wat gereviseerd is, dat zijn de dynamo, startmotor en een nieuwe uitlaat nokkenas geplaatst. Daarnaast het standaard onderhoud. Loopt nog steeds als een naaimachintje Het kost een paar centen meer als een standaard 155, maar is het elke cent dubbel en dwars waard

Groetjes,
Marc
In a worl of compromise......
Some don't.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')