abonnement Unibet Coolblue
pi_38560140
Centrale Singapore topic



De Geschiedenis

Singapore is een eiland en ligt tussen Maleisie en Indonesie, iets meer dan 100 kilometer boven de evenaar. Voor 1819 was Singapore niet veel, er woonden wel mensen op het eiland, maar er was amper handel. De handel contreerde zich in Batavia (Jakarta) en Melaka (Maleisie). In 1819 kwam Sir Stamford Raffles naar Singapore en hij veranderde het in een bruisende Engelse kolonie.

In 1942 veroverden de Japanners Singapore van de Engelsen, een zwarte pagina in de geschiedenis van Singapore, de Japanners stonden niet bekend om hun vriendelijkheid. Na de atoombommen op Japan werd Singapore weer Brits, maar de Singaporezen wilden er niet meer bijhoren. rond de jaren 60 werd Singapore een deel van Maleisie maar al in al op 9 augustus 1965 werd het compleet zelfstandig.

Sinds die tijd gaat het voor de wind met Singapore, na de jaren 60 leven de verschillende religies (Christendom, Islam, Boedisme, Taoisme, Hindi) aardig vriendlijk naast elkaar. Singapore heeft een van de grootste havens ter wereld (na Rotterdam de grootste) en er zijn veel internationale bedrijven die hun Asia-Pacific hoofdkantoor hier hebben.

Andere Singapore topics

Singapore

Libris precies een jaar in Singapore!
pi_38560252
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:05 schreef Libris het volgende:

[..]

Moeilijk, maar een kamer voor een redelijke prijs moet te doen zijn. Op het moment woon ik voor zo'n 800 euro en heb ik een 2 slaapkamer appartement (wel vrij ver buiten het centrum). Goedkope kamers kan je wel vinden, maar die zijn over het algemeen vrij primitief...
Hmm, dan zal ik het met wat minder moeten doen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:04:35 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_38666285
* Libris afgelopen zondag precies 3 jaar in Singapore, en nu net terug uit Bangkok
pi_38694465
Ben er ook weer vanaf de 18e als alles doorgaat. Week daarvoor naar HK. Zal waarschijnlijk wel weer Fullerton worden...
pi_38755234
Zojuist bevestigd gekregen dat het bedrijf mij als een Intern wil hebben.

Nu visa en accomodatie regelen. Accomondatie is het makkelijk om dat ter plekke te doen?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 06:04:09 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_38802050
Ik had mijn huis in 2 dagen, wel een maand huur als bemiddelingskosten... Misschien kan je het bedrijf vragen om iets te regelen / voor te stellen. In welk gedeelte van Singapore zit het?
pi_38808259
Ik het vorige topic zag ik dat jij verbleef in The Warren? Klopt dat? Via via kon ik daar ook terecht. Hoeveel ben je nou per maand kwijt?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:38:58 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_38814643
Ik ben zo'n 800 euro (excl GWL) voor een unit kwijt, kleinste unit (2 slaapkamers)
pi_38923866
Ah okay. The Warren zit op zo'n 20 minuutjes met de bus van mn werk. Dat is wel ideaal.

Hoe kom ik er het beste vanaf de airport? Zijn de taxi's vrij duur? Want dat lijkt mij het makkelijkst.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 04:55:10 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_38937608
taxi is de makkelijkste manier, overdag kost het je zo'n 20 tot 23 dollar gok ik
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:37:25 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39054277
welke jeugdherbergen zijn aan te bevelen in singapore? over een paar weken ga ik al weg en ik heb nog niet echt een idee/
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_39074534
Libris, heb je toevallig wat foto's van The Warren ?

Ik krijg trouwens net te horen dat ik voordat ik het visum krijg een medische keuring moet ondergaan.

[ Bericht 45% gewijzigd door Dizzee op 21-06-2006 17:12:24 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 04:19:40 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_39100894
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:12 schreef Dizzee het volgende:
Libris, heb je toevallig wat foto's van The Warren ?

Ik krijg trouwens net te horen dat ik voordat ik het visum krijg een medische keuring moet ondergaan.
google even op 'expat warren singapore' dan krijg je een site met foto's. Niet alleen van The Warren, maar ook van alle andere condos in Singapore.

Ik heb mijn medische check in Singapore gedaan. inclusief HIV check
  donderdag 22 juni 2006 @ 04:21:50 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_39100901
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
welke jeugdherbergen zijn aan te bevelen in singapore? over een paar weken ga ik al weg en ik heb nog niet echt een idee/
jeugdherbergen... geen idee. kijk eens naar backpacker hotel zoals Prince of Wales. Er zijn er verschillende in Little India, leuk gebied om een paar nachten te verblijven. Vlakbij Orchard.
pi_39101004
lol, als je nog wat geld overhebt ga dan in het RitzCarlton... Te brute kamers gewoon. Hotel is beter dan Fullerton.

Was gisteravond trouwens by de fountain of wealth, die hebben wel een aardige laser/licht-show, leuk voor tussen het shoppen door in Suntec.
pi_39101779
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 04:19 schreef Libris het volgende:

[..]


Ik heb mijn medische check in Singapore gedaan. inclusief HIV check
ja ik moet de mijne ook in Singapore doen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:22:28 #17
19840 Libris
Live from Singapore
pi_39105439
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 06:00 schreef FlipBis het volgende:
lol, als je nog wat geld overhebt ga dan in het RitzCarlton... Te brute kamers gewoon. Hotel is beter dan Fullerton.

Was gisteravond trouwens by de fountain of wealth, die hebben wel een aardige laser/licht-show, leuk voor tussen het shoppen door in Suntec.
Ik zag dus afgelopen week voor de eerste keer in actie... in 3 jaar... best sneu van me eigenlijk. 's Werelds grootste fontein...

Ik heb straks een Chinese Wedding Dinner in het Four Season hotel... Tweede bruiloft van de week...
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:27:07 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39972690
Hoihoi,

Ik ben hier n in singapore en ik vind het eigenlijk best een leuke stad. Veilig, maar toch lang niet zo steriel als ik verwachtte. Leuke mengelmoes van mensen. Het is vooral eigenlijk een stad van shop until you drop, maar ook wel wat leuke plekjes.

Ik vond het museum in the battlebox een hoogtepunt, samen met het mooie park eromheen. Verder is de stad extreem goed georganiseerd. Perfect ov, geen files (althans niet gezien) en duidelijke bewegwijzering. Ook heerlijk divers en goedkoop eten overal. Raffles heeft toch wel een goede job gedaan bij het opzetten van deze stad.

Morgen vlieg ik overigens naar Medan in Indonesie.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:56:48 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_39973758
Waar zit je BHFH? Little India?

Vorige week was ik met een paar Nederlandse vrienden op stap, eerst Orchard, het toppunt van Westers kapitalisme. Toen wezen eten in Geylang (wat net Maleisie is) en daarna naar Little India voor een koffie (wat weer totaal anders is). Dat is echt het leuke van Singapore, alle verschillende soorten omgevingen en mensen en inderdaad overal veilig.

Files zijn er wel, maar alleen op de snelwegen en in de spits.

Trouwens Raffles heeft weinig meer met Singapore te maken, Lee Kwan Yew heeft veel meer invloed gehad op het moderne Singapore.
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:40:12 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39977387
ik zit in het inncrowd hostel op de slaapzaal. niet heel schoon, of comfy, maar wel behoorlijk gezellig en voor singapore begrippen niet zo duur sg$18 per nacht inclusief ontbijt. ik heb er ook van sg$10 gzien incl ontbijt trouwens. littleindia is een prima wijk om te ziten, vanaf bugis metro station kun je makkelijk en snel alles bereiken, perfect. Het enige dat eigenlijk tlastig is, is dat de metro al zo vroeg ermee stopt en je dan afhankelijk bent van de taxi als je later terug wilt komen.

De metro is overigens voor de ov freaks het schoolvoorbeeld van hoe een metro moet werken, de meest perfecte die ik tot nu toe gezien heb. Maar Libris, jij bent niet in s.p. nu toch? Meeten gaat niet meer lukken omdat ik morgen in medan zit uiteraard. Ik kom nog wel terug in singapore, ik verwacht 18, of 19 augustus. 20 augustus savonds vertrek ik weer naar nl.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 20 juli 2006 @ 06:07:06 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40000614
Ik zit gewoon nog in Singapore, op het moment in het Noorden (Woodlands) aan het werk, en in ik woon in het Westen (Choa Chu Kang). laat even weten als je zeker weet wanneer je weer hier bent.

Veel plezier in Medan
pi_40183029
Prachtige moderne metropool. Ga er begin september weer naartoe, we verblijven er een weekje. Prachtige stad om te wonen, maar daar een baan krijgen is moeilijk. Ben momenteel zoekende, maar weinig resultaat als je niet van hieruit als expat uitgezonden kunt worden. Helaas voor mij, ik werk in de Nederlandse (vrij specifieke) zorg-ICT, mijn werkgever heeft geen aspiraties in het buitenland

Maargoed, we verblijven bij Orchard Road, in het Royal Plaza on Scotts hotel...kan niet wachten...nog 2 weken en dan vlieg ik die kant op....
Eens niet naar Spanje of Griekenland? check mijn website over Maleisie
  donderdag 27 juli 2006 @ 03:45:43 #23
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40226770
Kom je alleen naar Singapore, of kijk je nog ergens in de buurt? Kom je na 9 augustus?
pi_40229313
We gaan vooral naar Maleisie, maar ook een weekje naar Spore...
Eens niet naar Spanje of Griekenland? check mijn website over Maleisie
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:59:53 #25
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40257677
Ik wou net zeggen, alleen Singapore lijkt me een beetje vreemd, om alleen daarvoor te komen

9 Augustus is national day, ben je er dan?
pi_40286626
Nope helaas niet, we komen begin september aan in Spore, en vertrekken een week later per trein (via JB naar KL)...
Eens niet naar Spanje of Griekenland? check mijn website over Maleisie
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:22:01 #27
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40292627
Trein is een leuke ervaring! Heb je al besloten wat je gaat eten in Singapore?
pi_40395406
Satehclub is fun, lah!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 02:04:07 #29
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40406462
Ben de satehclub een beetje kwijt leh... Sinds de verbouwing van Clarke Quay... Je weet waar ie nu is mah?
pi_40415785
de MoM heeft mijn visum aanvraag 'rejected'. echt ongelovelijk.
pi_40427302
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 02:04 schreef Libris het volgende:
Ben de satehclub een beetje kwijt leh... Sinds de verbouwing van Clarke Quay... Je weet waar ie nu is mah?
Hee kweilo (rijke -niet persé blanke- expats worden zo genoemd in KL in ieder geval). Ik had geen idee dat die weg was (ik weet wel dat daar in de buurt al tijden vele bouwputten zijn), dus ik kan je niet helpen. Het is wel één van mijn favoeriete eetstekjes in Singapore en ik zou het erg jammer vinden als ik dat zou moeten overslaan tijdens een evt. volgend bezoek.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 07:52:59 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40440756
Waarschijnlijk zitten ze even anders, omdat Clarke Quay verbouwd is. Zal eens rondvragen. Ik ben hier trouwens een Ang Moh, een blanke. kweilo kennen ze hier niet.

beschouw mezelf niet als expat, ik werk voor een lokaal bedrijf voor een redelijk lokaal loon
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:27:27 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_40941812
aquatica nachtclub(oid) ik wil daar morgen heen om uit te gaan, wie is daaar wel eens geweest? hjet schijnt wel erg leuk te zijn ????
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:31:34 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40941909
Attica... Hmmz, niet echt mijn favo club, je kan ook Ministry of Sound proberen, zit er in de buurt (ook Clarke Quay)
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 05:58:31 #35
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_40960725
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:31 schreef Libris het volgende:
Attica... Hmmz, niet echt mijn favo club, je kan ook Ministry of Sound proberen, zit er in de buurt (ook Clarke Quay)
als je wilt kunnen we wel meeten, ik ben nog tot morgenmiddag in s-pore?? ik wilde vanavond uit gaan voor het eerst hier (de laatste avond van mijn vakantie... :-( ) en die tip kreeg ik van een paar lokale meiden die ik toevallig tegen kwam gisteren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:56:46 #36
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40996681
Sorry, ik lees het nu pas.. Ben je nog naar Attica geweest?
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:53:11 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41024994
yep, ik vond het idd niet zo bijzonder. wel wat leuke gesprekjes gehad, maar het deed me veel te europees aan. Verder zie ik net op mijn afschriften dat ik in een paar dagen singapore meer geld heb uitgegeven dan in 4 weken indonesie (buiten het duiken om) dus voortaan geen singapore meer voor mij denk ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_46553313
Dag beste mensen,

Komend schooljaar wil ik graag in Singapore doorbrengen vanwege een stage/afstudeerperiode van een jaar. Ik ben momenteel al druk aan het solliciteren bij allerlei bedrijven en heb inmiddels een paar contacten die een optie zouden kunnen zijn, alleen is er nog niets helemaal rond helaas...

Heeft de heer Libris nog tips voor mij m.b.t. het vinden van een geschikte stage/afstudeerplaats, en woonruimte, etc? Hoeveel moet ik ongeveer rekeken voor fatsoenlijke woonruimte bijvoorbeeld?

I appreciate any help!
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:04:08 #39
19840 Libris
Live from Singapore
pi_46554312
Das een flinke schop

Ik kan je moeilijk helpen met een stageplaats vinden, meer dan je nu doet (de bedrijven aanschrijven kan ik ook niet bedenken). Woonruimte moet je denk ik hetzelfde denken als in Nederland, misschien iets duurder. Misschien dat Lithion je hier bij kan helpen? Ik heb mijn eigen apartement, maar dat is natuurlijk overdone als je maar een paar maanden hier bent. In welke sector zoek je een stageplek? En voor hoelang?
pi_46581247
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:04 schreef Libris het volgende:
Das een flinke schop

Ik kan je moeilijk helpen met een stageplaats vinden, meer dan je nu doet (de bedrijven aanschrijven kan ik ook niet bedenken). Woonruimte moet je denk ik hetzelfde denken als in Nederland, misschien iets duurder. Misschien dat Lithion je hier bij kan helpen? Ik heb mijn eigen apartement, maar dat is natuurlijk overdone als je maar een paar maanden hier bent. In welke sector zoek je een stageplek? En voor hoelang?
Als het me bevalt zou ik In principe van september 2007 t/m september 2008 kunnen blijven. Een heel jaar dus! Een geschikte stageplaats vinden zit ik nog niet eens over in. Ik zoek iets in de marketing/export/consulting sector, maar zoals gezegd heb ik al wel een aantal opties. Ik ben alleen toch een beetje huiverig qua woonruimte...

Ik heb al aantal (junior)expat websites afgesneupt voor advertenties waar woonruimte in wordt aangeboden, maar om dat hier vandaan op zo'n informele manier te regelen vertrouw ik toch niet helemaal... Zijn er geen officiele organisaties die zich met woonruimte (voor expats) bezig houden? Ik heb geen zin om straks van het vliegtuig te stappen met m'n hele hebben en houden om er vervolgens achter te komen dat ik toch geen woonruimte heb...

Oh, en klopt het dat ik geen visa nodig heb, maar alleen een traineekaart oid van mijn werkgever?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_52437002
Even een vraagje die ik ook hier heb gesteld maar ik heb een iets specifieker vraagje dus ik dacht, ik post het hier nu (ook)

Nu lees ik dus dat je via een stopover in Singapore bij aankomst een zogenoemde 'entry stamp' in je paspoort krijgt waarmee je 14 dagen in Singapore kan blijven.... enig idee of je toch nog iets langer in Singapore kunt blijven?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:05:57 #42
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_52546367
Libris, als "local" kan jij me misschien helpen met volgende vraag: volgende maand ben ik in Singapore (5-8 september). Momenteel lees ik in onze (Belgische) kranten bij het weerbericht steeds: SIngapore 30°, buien. Wat houden die buien precies in? Mooi weermaar een een paar keer per dag een fikse bui? Of toch maar overtrokken qua bewolking met best regelmatig een bui. Kwestie van geschikte kledij mee te nemen. Ik neem aan dat in Borneo (waarheen we nadien trekken) het weer vrij gelijkaardig zal zijn? Bij voorbaar dank!
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 23 september 2007 @ 12:48:55 #43
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53402601
Zo, na Dubai kwam ik aan in Singapore, voor een verblijf van een dag of 3 (overnachting in the Inncrowd Youth Hostel, Little India). De netheid, ruimte voor voetgangers en het vele groen in de straat werden enorm geapprecieerd door mij. Ook het eten in een Hawker Center (vooral Lau Pa Sat ) vond ik geweldig. 3 dagen vond ik trouwens ideaal, ik zag wat ik wilde zien (Botanische tuinen, Little India, Chinatown, de Merlion, Fountain of Wealth,gewoon wat rondwandelen in Singapore by night, eten in die Hawker Centers,..)

Aangezien ik goedkoop overnachtte (10¤/nacht) viel het qua prijzen daar reuzegoed mee, nooit gedacht dat het zo goedkoop zou zijn daar.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53403057
Dank voor je verslag. Ik ga binnenkort ook voor een paar dagen die kant op

Voorlopig lijstje: Jurong Bird Park, sentosa island, mount faber, songs of the sea
  zondag 23 september 2007 @ 13:27:45 #45
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53403645
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:05 schreef Masanga het volgende:
Libris, als "local" kan jij me misschien helpen met volgende vraag: volgende maand ben ik in Singapore (5-8 september). Momenteel lees ik in onze (Belgische) kranten bij het weerbericht steeds: SIngapore 30°, buien. Wat houden die buien precies in? Mooi weermaar een een paar keer per dag een fikse bui? Of toch maar overtrokken qua bewolking met best regelmatig een bui.
Om even te regaeren op mijn vraag: het weer is er volgens de locals erg onvoorspelbaar deze tijd van het jaar. Soms is het 3 dagen heet, zonder regen of wat dan ook, dan regent het weer een ganse dag.. De weersberichten die we hier lezen vinbd ik dus misleidend! Ik heb enkel warm en zonnig weer gehad in ieder geval!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_69444673
Kick!

Ik zit er sinds gisteren. Erg leuke stad, vriendelijke mensen

Kreeg de tip om naar de Singapore Zoo en nachtsafari te gaan, iemand daar geweest?
pi_69445258
Ik vond de nachtsafari erg leuk. Je rijdt met een treintje een rondje door het park, en op enkele plaatsen kan je ook uitstappen om een rondje te lopen. In het treintje wordt ondertussen uitleg gegeven over de dieren, maar verwacht ook elke minuut een waarschuwing dat er niet geflitst mag worden, wat mensen toch doen Volgens mij kan je ook zonder treintje het park in, maar de hele route is een kilometer of 6
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69445348
Dan gaan we dat maar eens doen, tijd genoeg

Thanks
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:38:11 #49
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_69446967
Eind Juni ook 2.5 week in Singapore. Kunnen overnachten bij iemand daar, dus lekker goedkoop. Vanaf daar gaan we ook naar Maleise en Indonesië voor een paar dagen. Willen ook wel een keer uit daar, wat zijn aanraders?
pi_69520585
Ik ben net terug gekomen uit Singapore waar ik jaren met veel plezier heb gewoond. Heb aan Holland Road gewoond waar de meeste Ang Mohs wonen.

Moet je eerlijk zeggen dat ik het weer in NL lekkerder vind op het moment, maar ik ben pas sinds begin april terug. In Singapore start de monsoon ergens in oktober/november en eindigt ergens in januari/februari. Dan kan het echt op sommige dagen de hele dag hard regenen. In deze tijd is het gewoon lekker warm (lees heet en humid) en om 4 uur precies een tropsiche bui. Daar kon je meestal de klok op gelijk zetten.

.
pi_69521504
Nogal, aanraders in Maleisie:

- Melaka. Oude Nederlandsche vestigingstad die je gemakkelijk uit Singapore kunt bereiken door 3 uur te bussen.
-Johore Bahru. Net ten noorden van Singapore. Beetje saai maar wel leuk als je even de grens over wilt hoppen voor een stempel in je paspoort.
- KL. De hoofdstad. Om het echte Azie te zien zijn er mooiere steden. Dan kun je mi veel beter naar Bangkok gaan. Het vliegen in Azie kost echt maar een grijpstuiver met al die discount airlines. Tiger is er eentje en die zijn een stuk beter dan de discounters hier.
- Voor de natuur is het leuk om naar Taman Negara te gaan of als je het weer in NL mist naar de Cameron Highlands.

aanraders voor Indonesie:
Eigenlijk te veel om op te noemen. Maar met Tiger Airlines zit je zo op Bali en van daaruit kun je naar Lombok of de andere eilanden.
- YogyaKarta. De borobadur.
- Jakarta. Lekker wegblijven en anders de havens bezoeken (Sunda Kelapa)
- Bandung. Wederom veel Nederlandsche historie en in de bergen bij de theeplantages.
- Als je meer hardcore wilt reizen en meer (veel meer) tijd hebt dan zijn de afgelegen eilanden zoals Borneo, Irian Jaya enz. een aanrader.
- Wat dacht je van duiken op Sulawesi? Vanuit Singapore is er een direkte vlucht met Silk naar Manado. Vanuit Singapore wordt ook veel gedoken op de eilanden ten oosten van Maleisie (Tioman, Air). Die eilanden zijn ook leuk als je lekker op het strand wil zitten / duken en weinig tijd hebt om te reizen. Het is een echte weekend bestemming voor Singaporeans.
- Dichter bij Singapore (met de ferry) kun je naar de Indonesische eilanden vlakbij Singapore zoals Batam. Net als Johore Bahru in Maleisie leuk om een stempel te halen, maar verder lekker wegblijven. Tenzij je in Singapore woont en gillend weg wilt in het weekend om te golfen.

Dit is maar een kleine opsomming. Ik heb een jaren gereisd en nog lang niet alles gezien. Het ligt er echt aan wat je leuk vindt en vooral ook hoeveel tijd je hebt.
pi_69532186
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:27 schreef Duikelaar het volgende:
Ik ben net terug gekomen uit Singapore waar ik jaren met veel plezier heb gewoond. Heb aan Holland Road gewoond waar de meeste Ang Mohs wonen.
Ik kom zojuist terug van Holland Village
quote:
In deze tijd is het gewoon lekker warm (lees heet en humid)
Inderdaad, lekker warm kun je lezen als bloedheet...
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:54 schreef Duikelaar het volgende:
Nogal, aanraders in Maleisie:

- Melaka. Oude Nederlandsche vestigingstad die je gemakkelijk uit Singapore kunt bereiken door 3 uur te bussen.


Ruim 4 uur duurde de reis trouwens (van Melaka naar Singapore).
quote:
- KL. De hoofdstad. Om het echte Azie te zien zijn er mooiere steden. Dan kun je mi veel beter naar Bangkok gaan. Het vliegen in Azie kost echt maar een grijpstuiver met al die discount airlines. Tiger is er eentje en die zijn een stuk beter dan de discounters hier.
Ik vond KL veel mooier dan Bangkok, maar het is Bangkok is meer Azië inderdaad.
pi_69538414
Wat vond je zo mooi dan in KL, behalve de vertrekhal van KLIA? Bangkok heeft veel meer te bieden (Chinatown, de markets, Sukumvit) en als je een moderne Aziatische stad wil zien kun je veel beter in Singapore blijven. Ik heb ook nog een paar jaar in Bangsar (bij KL) gewoond. Daar was het wel relaxed - tig jaar geleden.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:53:06 #54
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_69539372
quote:
[b]Op vrijdag 29 mei 2009 11:54 Hoop nuttige tips!
Bedankt voor al deze nuttige tips, zal het wel meenemen. Vooral Melaka zal ik overleggen met me vriendin. Gaan sowieso 3 dagen Kuala Lumpur doen. Heb zelf nog nooit zo ver gereisd, en wil ergens beginnen. Gaan ook maar 3 of 4 dagen Indonesië doen, baal er nu al van dat ik maar 3 weken de tijd heb. Maar als het me goed bevalt, waar ik wel van uit ga, wil ik zeker wel een paar maanden rond gaan reizen in Azië. Lijkt me zoveel te zien!
pi_69546628
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:27 schreef Duikelaar het volgende:
Wat vond je zo mooi dan in KL, behalve de vertrekhal van KLIA? Bangkok heeft veel meer te bieden (Chinatown, de markets, Sukumvit) en als je een moderne Aziatische stad wil zien kun je veel beter in Singapore blijven. Ik heb ook nog een paar jaar in Bangsar (bij KL) gewoond. Daar was het wel relaxed - tig jaar geleden.
Vliegveld ben ik niet geweest. KL is veel moderner, daar houd ik meer van. Reizen in de stad is ook beter. Veel dingen op loopafstand.

Maar begrijp mij niet verkeerd, Bangkok vond ik ook leuk.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:53 schreef nogal het volgende:
Maar als het me goed bevalt, waar ik wel van uit ga, wil ik zeker wel een paar maanden rond gaan reizen in Azië. Lijkt me zoveel te zien!
Moet je zeker doen
Voor mij zit het er alweer bijna op
pi_73349633
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:12 schreef Dizzee het volgende:
Libris, heb je toevallig wat foto's van The Warren ?

Ik krijg trouwens net te horen dat ik voordat ik het visum krijg een medische keuring moet ondergaan.
Even voor de zekerheid:
voor toeristen is toch geen visum nodig voor Singapore??
 FR
pi_73349766
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 01:20 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid:
voor toeristen is toch geen visum nodig voor Singapore??
Niet nodig inderdaad
pi_73349798
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
Dank voor je verslag. Ik ga binnenkort ook voor een paar dagen die kant op

Voorlopig lijstje: Jurong Bird Park, sentosa island, mount faber, songs of the sea
En DT? Hoe is dat bevallen?

Heb je er nog een verslag van gemaakt toevallig?


En heeft iemand nog tips voor een goed(koop) hotel of een prettige lokatie alwaar een hotelleke te boeken?
Ik ben er binnenkort voor 2 dagen/nachten, maar kom 's avonds vrij laat aan (half tien).


Ben errug benieuwd ; ik ben er ab-so-luut niet bekend dus weet nauwelijks wat me te wachten staat.
 FR
pi_73349809
@Ruud: oh toch. Bedankt voor je snelle antwoord!
 FR
pi_73349930
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 01:35 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

En DT? Hoe is dat bevallen?

Heb je er nog een verslag van gemaakt toevallig?


En heeft iemand nog tips voor een goed(koop) hotel of een prettige lokatie alwaar een hotelleke te boeken?
Ik ben er binnenkort voor 2 dagen/nachten, maar kom 's avonds vrij laat aan (half tien).


Ben errug benieuwd ; ik ben er ab-so-luut niet bekend dus weet nauwelijks wat me te wachten staat.
Ik zat in Cozy Corner (hostel). Beviel goed, zeker gezien de prijs.
pi_73350184
Oh dat is in de buurt bij Archord -ofzo- Road waar iedereen het over heeft in de topics, zie ik?
Is het vanaf het vliegveld een beetje gemakkelijk te bereiken, 's avonds laat?

Bedankt voor de tip, in ieder geval! Ik ga eens informeren!

(Geen lage leeftijdslimiet ofzo trouwens?)
 FR
pi_73351387
Even een postje hier

Midden November kom ik terug uit Indonesie en ik heb gekozen voor een super lange overstap op Singapore (kom aan rond 10.30 en vlieg verder om 23.00). Dit heb ik expres gedaan zodat ik Singapore kan gaan bekijken

Maar nu zoek ik tips om te doen. Wat zijn de dingen die ik echt niet mag missen; wat moet ik zien, wat moet ik proeven en ervaren?

De grote wolkenkrabbers e.d. vind ik wel leuk om te zien, maar dit zie je in elke grote stad ter wereld, dus liever zoek ik meer typische dingen...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_73352375
Henk, er is een speciale balie op Changi waar je terecht kan voor dit soort city trips. Zij kunnen de hele reis langs de hoogtepunten verzorgen en zorgen dat je ook weer op tijd aankomt op Changi voor je vlucht.

Anders kun je gewoon een taxi (veilig, zeer makkelijk en goedkoop) nemen vanaf de terminal en beginnen op Orchard road (straat met enorme shopping centres) en dan richting Central Business District (wolkenkrabbers) lopen naar China Town. China Town is ook heel leuk om te zien. Als je dan nog tijd of zin hebt, dan naar het historische gedeelte. Dit is allemaal redelijk bij elkaar in de buurt en het zal zeker je dag wel vullen.

Succes - ik heb zelf 3 jr in Singapore gewoond en heb veel Singapore visits samengesteld voor vrienden/familie.
pi_73353278
Hoi allemaal, ik wil volgend jaar een half jaar in Azië studeren, en heb op dit moment 3 opties: Singapore (NUS), Taipei (NTU) of Hong Kong (HKU of UST). Ik kan echter niet goed kiezen. Ik ga vooral voor de ervaring, maar het onderwijs moet ook relevant voor me zijn (informatiekunde, bedrijfskundige ICT). Ik heb al een beetje Azië ervaring (maand gereisd in Vietnam, en dat beviel heel goed). Singapore spreekt me aan omdat het onderwijs voor mij het meest relevant is op die universiteit, en omdat je meestal niet met 2 man op een kamertje hoeft te zitten zoals in Hong Kong het geval is (university housing). Taipei lijkt me erg avontuurlijk, maar er zijn maar een beperkt aantal courses Engelstalig, en sowieso word het er met Engels alleen wel lastig denk ik. Hong Kong lijkt me ook een leuke stad, maar daar zit je met z'n 2-en op een kamer van 10m², en ik weet niet of ik dat een half jaar uit houd. Zijn er hier toevallig mensen die in Singapore gewoond hebben en in Taipei en/of Hong Kong? Wat zou je me qua stad aanraden? Hoe is ook het uitgaansleven? Welke stad is goedkoper qua eten enzo?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73362663
Taipei zou ik niet doen als je geen Koreaans spreekt. Een Australische vriend van mij heeft een tijdje in Korea gewerkt en dat was echt een hell omdat werkelijk niets in het Engels is. Het is daar moeilijk om vriendschappen te maken en vaak zijn Koreanen afkerig van westerlingen (muv Guusje) - lees discrimineren.

In HK en Singapore wordt resp. goed/uitstekend Engels gesproken. HK heeft een wat beter leuker uitgaansleven, maar in Singapore is inderdaad meer ruimte en het is er niet zo druk. Beide zijn fantastisch om te wonen en als je bereid bent om niet als een Westerling te leven ook niet erg duur, maar ik zou ook kijken naar de reputatie van de uni's. NUS heeft een heel hoog niveau afhankelijk van de opleiding. Die in HK ken ik niet.

Wat je kunt doen is posten/zoeken op een website voor expats (niet zozeer studenten) in Singers en HK en daar om een mening vragen. Dit is die in Singers: http://www.expatsingapore.com/forum/. Daar kun je gelijk vragen wat je in kunt verwachten mbt woonruimte. NUS heeft een campus voor buitenlandse studenten.
pi_73363411
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh dat is in de buurt bij Archord -ofzo- Road waar iedereen het over heeft in de topics, zie ik?
Het is wel een stukje bij Orchard Road vandaan hoor.
quote:
Is het vanaf het vliegveld een beetje gemakkelijk te bereiken, 's avonds laat?
Uitstekend bereikbaar met de metro vanaf het vliegveld. Je stapt uit bij Bugis, dan ben je er al bijna.
quote:
Bedankt voor de tip, in ieder geval! Ik ga eens informeren! [ afbeelding ]

(Geen lage leeftijdslimiet ofzo trouwens?)
Niet dat ik weet
pi_73366701
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:46 schreef Duikelaar het volgende:
Taipei zou ik niet doen als je geen Koreaans spreekt. Een Australische vriend van mij heeft een tijdje in Korea gewerkt en dat was echt een hell omdat werkelijk niets in het Engels is. Het is daar moeilijk om vriendschappen te maken en vaak zijn Koreanen afkerig van westerlingen (muv Guusje) - lees discrimineren.

In HK en Singapore wordt resp. goed/uitstekend Engels gesproken. HK heeft een wat beter leuker uitgaansleven, maar in Singapore is inderdaad meer ruimte en het is er niet zo druk. Beide zijn fantastisch om te wonen en als je bereid bent om niet als een Westerling te leven ook niet erg duur, maar ik zou ook kijken naar de reputatie van de uni's. NUS heeft een heel hoog niveau afhankelijk van de opleiding. Die in HK ken ik niet.

Wat je kunt doen is posten/zoeken op een website voor expats (niet zozeer studenten) in Singers en HK en daar om een mening vragen. Dit is die in Singers: http://www.expatsingapore.com/forum/. Daar kun je gelijk vragen wat je in kunt verwachten mbt woonruimte. NUS heeft een campus voor buitenlandse studenten.
Taipei is Taiwan maar verder bedankt voor de informatie Ik ben sowieso van plan om gewoon op universiteitscampus te zitten, ik ga niet particulier huren. Is ook niet praktisch.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73367836
HK en Singapore zijn m.i. vergelijkbare steden. HK is iets meer op China georienteerd en Singapore meer op het westen. Ik heb in HK het HKUST en HKU bezocht (ter orientatie, ik heb er uiteindelijk niet gestudeerd). Het onderwijs is officieel in het Engels, maar het accent van de Chinese docenten is eerlijk gezegd niet zo goed te verstaan. Ook zie je op de campus dat aankondigingen van studentenverenigingen, menu's in de foodcourt etcetera veelal in het Chinees zijn. In Singapore is de meerderheid van de bevolking weliswaar ook Chinees, maar er wordt meer en beter Engels gesproken omdat er ook veel Indiase en Maleisische inwoners zijn.

Als het onderwijs in Singapore het meest relevant voor je is, dan zou ik Singapore kiezen. Als je een carriere in China op het oog hebt (toch niet de minste markt) dan is HK (of Taipei) misschien een meer logische opstap.
pi_73409608
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:03 schreef Duikelaar het volgende:
Henk, er is een speciale balie op Changi waar je terecht kan voor dit soort city trips. Zij kunnen de hele reis langs de hoogtepunten verzorgen en zorgen dat je ook weer op tijd aankomt op Changi voor je vlucht.

Anders kun je gewoon een taxi (veilig, zeer makkelijk en goedkoop) nemen vanaf de terminal en beginnen op Orchard road (straat met enorme shopping centres) en dan richting Central Business District (wolkenkrabbers) lopen naar China Town. China Town is ook heel leuk om te zien. Als je dan nog tijd of zin hebt, dan naar het historische gedeelte. Dit is allemaal redelijk bij elkaar in de buurt en het zal zeker je dag wel vullen.

Succes - ik heb zelf 3 jr in Singapore gewoond en heb veel Singapore visits samengesteld voor vrienden/familie.
Ik had inderdaad gehoord van die service op het vliegveld... Nou is dat natuurlijk ontzettend handig, maar ik ben bang dat ik dan het 'echte' Singapore ga missen.

Iemand trouwens nog tips waar en wat ik moet gaan eten als ik er ben?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:20:37 #70
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_73451040
HK en Singapore lijken absoluut niet op elkaar, maar dat is slechts mijn mening. Ik ken beide plekken heel erg goed en heb er ook vrienden en familie wonen. Wat het verschil is? De mensen en hun cultuur. Ik zou puur kijken naar de combinatie van educatie niveau en levenstandaard. Die is voor beide beter in Singapore.
No bad soldiers under a good leader
pi_86934917
Even een kick.
Ik ben van plan volgend jaar Mei/Juni naar Singapore te gaan om o.a. vrienden te bezoeken. Zijn er bepaalde must see locatie's in de stad of bepaalde gebieden die ik absoluut moet ontwijken?
pi_86968877
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:17 schreef DJJoris het volgende:
Even een kick.
Ik ben van plan volgend jaar Mei/Juni naar Singapore te gaan om o.a. vrienden te bezoeken. Zijn er bepaalde must see locatie's in de stad of bepaalde gebieden die ik absoluut moet ontwijken?
Wikitravel heeft wel een goede pagina over Singapore: http://wikitravel.org/en/Singapore

Voor specifieke tips is het misschien goed om aan te geven waar je interesses liggen.
pi_87611436
Klein schopje :)

Iemand enig idee in welke mate er in Singapore oud en nieuw wordt gevierd? Zit er aan te denken om er eind December heen te gaan voor een paar weken, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin in die gehypte toestanden :@ Dacht eigenlijk dat ze er meer van het Chinese O&N waren, but not sure enzo :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')