abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37875672
Ik heb het geaccepteerd! Mijn eigen appartementje in Zeist, wat dus betekent dat ik ergens deze week als het goed is mijn contract ga tekenenen de sleutels krijg. Ik ben van plan jullie op de hoogte te houden van de vorderingen door middel van dit topic, waar ik dan van jullie weer antwoord krijg op al mijn klus en woonvragen.
Zo ziet het er ongeveer uit:

De exacte maten enzo weet ik nog niet, maar het is zo'n 31m2 in het totaal.

Alvast een impressie van de binnenkant:

Mijn plannen zijn om eerst het contract te gaan tekenen , dan het behang er af te halen en de muren mooi wit te maken. De kozijnen (aan de binnenkant) en ook de verticale plintjes die er in zitten krijgen dan een leuk kleurtje, waarbij ik denk aan oranje, groen of lichtblauw ofzo.
Het laminaat in de gang moet nog even afgelegd worden (was de vorige bewoner niet aan te gekomen) en er moeten nog mooie plintjes in.

Over inrichting en indeling heb ik nog helemaal niet nagedacht, dus daar ga ik nu mee beginnen.

Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37876063
Gefeliciteerd!!!

Het zag er dus mooi uit. Is de indeling nou zo als op de tekening, met de hal op die plaats?
pi_37876109
Gefeliciteerd. Ben ook een beetje aan het zoeken naar een appartementje dus dit topic ga ik zeker volgen.

In welke prijsklasse zitten appartementjes van 31m2?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:36:48 #4
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37876818
wat een leuke indeling! zo heb je lekker toch 2 aparte ruimtes. Leuk hoor, ben benieuwd hoe het gaat worden!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37876853
Gefeliciteerd! Toch maar wel gedaan! Heeft zeker potentie, ondanks de 'maar 32 m2' ziet het er ruim uit!

Succes!
pi_37877893
Dankjullie wel . De hal zit inderdaad op de plaats van de tekening. Kosten zijn totaal 325 euro per maand, maar met aftrek van de huurtoeslag die ik krijg blijft er 220 over ongeveer. Net zoveel als ik nu betaal voor mijn studentenkamer dus.

Ik hoor net dat ik donderdag mag tekenen en de sleutel krijg .
pi_37878789
Leuk zeg, gefeliciteerd! * Mini_rulez is heel benieuwd hoe het gaat worden.

Mag ik vragen hoe je aan dat appartement komt? Ik ben namelijk ook al een hele tijd op zoek naar iets in de buurt van Utrecht, maar het wil niet zo vlotten.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:39:42 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37878932
Gefeliciteerd! Leuk zeg!
pi_37878972
Ik heb via woningnet gereageerd, met een wachttijd van pas 2 jaar. Heb vooral gekeken naar dingen voor 1 t/m1 personen, omdat ik dan geen last heb van al die mensen die samen willen wonen. Omdat dit appartement voor 23m2 op woningnet stond en maar een 1 kamerappartement was EN in Zeist, hebben er maar 19 ( ) mensen gereageerd. En ik was de eerste.

En eigenlijk was ik alleen maar aan het reageren om te kijken hoeveelste ik zou kunnen worden.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:51:30 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37879338
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar hoe je het indelen gaat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37879723
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:40 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb via woningnet gereageerd, met een wachttijd van pas 2 jaar.
Triest eigenlijk hè, dat een wachttijd van 2 jaar zo weinig is hier. Je zult toch nergens anders naartoe kunnen, of een gezin hebben, en dan zo lang moeten wachten.

Maar goed, wel leuk dat je het geworden bent. Uiteindelijk moet je gewoon geluk hebben, dat blijkt maar weer.
pi_37882029
Maar het zit toch niet in die super grote vollehove flat??
pi_37882249
Nope. Tis een flatje van 3 hoog en 4 breed. In een wijk zonder schotelantennes, met allemaal middenklasse auto, veel koopwoningen en veel groen. Basisscholen en winkelcentrum zijn ook in de buurt .
pi_37884622
Hoihoi, ook even over vanuit het slank de zomer in topic

Supergefeliciteerd met je mooie huisje, het ziet er nu al prachtig uit, maar ben helemaal benieuwd naar de ingerichte variant straks! Wil je daar tzt ook foto's van posten? (nee hoor, ben niet nieuwsgierig )
Heel veel plezier ervan, en vooral heeeeeeeeeerlijk genieten van het niet hebben van huisgenoten!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 19:58:18 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37899037
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:17 schreef Quinazoline het volgende:
Nope. Tis een flatje van 3 hoog en 4 breed. In een wijk zonder schotelantennes, met allemaal middenklasse auto, veel koopwoningen en veel groen. Basisscholen en winkelcentrum zijn ook in de buurt .
pi_37914271
ai ai, 31vierkante meter, dat is niet echt super groot. Maar je zult er vast goed over nagedacht hebben, ook qua indeling.
pi_37914508
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:36 schreef ranzige_pad het volgende:
ai ai, 31vierkante meter, dat is niet echt super groot. Maar je zult er vast goed over nagedacht hebben, ook qua indeling.
Voor Utrechtse begrippen, en dan voor die prijs, is het al heel wat hoor.
pi_37942097
Vandaag krijg ik de sleutel!! Om 13.15 uur teken ik het contract, en om 14.00 uur is dan de sleuteloverdracht. Ik ga wel foto's maken, maar ik ben bang dat die pas na het weekend komen. Hebben jullie nog tips? (hoewel ik me niet zo heel druk maak, want het is maar een huurhuis dus als er iets mis is kun je altijd nog naar de woningbouw stappen).

Ik vind het inderdaad niet te klein hoor: ik ben maar een student, en zou anders op een studentenkamer van 10-16 m2 zitten. Dan vind ik dit echt wel een vooruitgang. Zeker ook omdat het voor de zelfde prijs is als die studentenkamer.

Ik ben toch een beetje aan het afstappen van mijn eerdere idee om lichtblauw, lime en oranje te gebruiken. Het zijn wel heel erge modekleuren en op de een of andere manier wil ik altijd perse niet mee doen aan het grootste mode. Ik zit nu te denken aan een bruintint ofzo (hoewel dat ook wel een modekleur is eigenlijk) en om het dan heel netjes strak in te richten, met kleurige accenten ofzo.

Zijn er toevallig site waar je dit soort ideeen op kunt doen?
pi_37942367
Dit vind ik wel mooie impressies:
http://www.trendhopper.nl/index.php?mid=73&mod=general
en deze:
http://www.loods5.nl/category.php?cat_id=10

Erg leuk om naar te kijken en ideeen op te doen!
Gefeliciteerd met je huisje trouwens, Zeist is leuk om te wonen!
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:00:19 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37942415
Let bij de overdracht goed op beschadigingen aan bijvoorbeeld sanitair en keuken en deuren. En laat dat vast leggen. Anders schuiven ze het jou mss in de schoenen als je er ooit weer uit gaat. Hebben ze bij mij ook ooit eens geprobeerd, maar gelukkig lukte dat niet.
pi_37942579
Ze gaan het badkamerfonteintje nog vervangen, maar dat zal ik ook maar even vast laten leggen. Verder extra goed daar op letten inderdaad.

De keukenkastjes zijn trouwens van een extra hoog model, en sluiten dus aan op het plafond. De vorige bewoner had wel wat geld voer voor meerwerk .
pi_37942646
van HARTE met je app. Klinkt en ziet er goed uit !

Luxe toch als student achter je eigen voordeur !

Succes met de leuke klus van mooi maken .
pi_37943503

Zo ziet het er uit van de buitenkant.
pi_37943524
Ziet er leuk uit zeg. Ben stiekum wel een beetje jaloers op je.
pi_37985193
Ik heb de sleutel!! Het laminaat is inderdaad gratis, dus dat scheelt me een enorme hoeveelheid geld. Gisterenmiddag heb ik alles opgemeten, en het blijkt dat ik de plattegrond nog niet echt kloppend heb getekend. Ik probeer vandaag dus even een nieuwe te maken.

Verder zijn sommige muren van gips, en sommigen van beton dus dat wordt nog oppassen met het eraf halen van het behang, waar ik zondag mee ga beginnen. Als jullie nog tips hebben houd ik me aanbevolen.

Zaterdag ga ik naar Ikea, Gamma, Karwei etc. om ideeen op te doen voor de inrichting.

Foto's heb ik wel gemaakt, maar mijn vriend heeft de camera nu mee en komt pas maandagavond terug dus die kan ik nog niet plaatsen.
pi_37988662
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Let bij de overdracht goed op beschadigingen aan bijvoorbeeld sanitair en keuken en deuren. En laat dat vast leggen. Anders schuiven ze het jou mss in de schoenen als je er ooit weer uit gaat. Hebben ze bij mij ook ooit eens geprobeerd, maar gelukkig lukte dat niet.
Goede tip dit, zou ik zeker goed op letten. En verder: Gefeliciteerd, erg leuk flatje zo te zien! Mooi groen ook die omgeving

Voor tips qua kleuren enzo is dit wel een leuke site: http://www.vtwonen.nl/collecties/kleuren/
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_37992489
Die site is leuk ja! En via die site kwam ik op deze site terecht: http://www.flexa.nl/nl/Kleuren/
Ook erg leuk/handig!
pi_38050933
Vandaag voor het eerst geklust: we zijn begonnen met behang afhalen. Dat ging nog niet zo makkelijk, omdat er behalve betonnen muren en gipsen wandjes ook een aantal muren van karton of iets dergelijks bleken te zijn. Verder zaten er twee lagen behang op de muren, waarvan de onderste laag erg dun was en niet goed los te krijgen. We zijn toch verder gekomen dan verwacht: alle 'normale' muren zijn zo goed als klaar (bij twee nog het bovenste stuk). Alleen de kartonnen wandjes moeten nog, maar daarvoor zoek ik nog tips. Iemand die daar ervaring heeft?

Foto's komen er aan.
  zondag 21 mei 2006 @ 17:47:52 #30
141482 Q.
JurassiQ
pi_38051048
Ziet er leuk uit. Klein maar fijn dus.
For great justice!
pi_38051403

De kartonmuur:

En zo ver zijn we gekomen:

En de badkamer:

Heeft iemand ideeen hoe ik daar iets leuks van kan maken? Ik vind die roze tegels/rood-bruin-zwarte tegels erg lelijk, dus wil iets doen waardoor het helemaal niet meer opvalt. Ik zat te denken om het heel kitcherig in te richten maar heb niet een idee hoe ik dat kan gaan doen.
pi_38051617
Ow (ik blijf maar posten in mijn eigen topic ), ik heb ook gewinkeld voor behang dit weekend. Heb nu het idee om op 1 muur een kleurtje te doen met een patroontje erin en de rest gewoon wittig. Ik heb bij de Praxis leuk behangpapier gezien dat lichtgroen is met witte en grijze bloemen erop, maar het koste 20 euro per rol! Ik ga dus even verder kijken, voor andere lichtgroene dingen. Lichtgroen spreekt me namelijk wel aan.

Edit: dit behang, maar dan met een lichtgroene achtergrond:

[ Bericht 17% gewijzigd door Quinazoline op 21-05-2006 18:11:13 ]
pi_38059079
Hey Quinazoline,

Het behang gaat er makkelijker af als je gewoon met een hogedruk plantenspuit, met heet water een beetje afwasmiddel, nat spuit en dan ff laten weken. Dat werk echt als een trein en t is nog goedkoop ook.

Ow trouwens nog gefeliciteerd met je huisje.
pi_38059587
Ik ben al bezig geweest met emmer en spons, plantenspuit, heet water, afwasmiddel, biotex EN behangafstomer, dus volgens mij is het gewoon hartnekkige rotzooi. Het was ook wel duidelijk, want er was 1 muur waar de onderste laag zo'n beetje vanaf was, maar daarna hebben de vorige bewoners dat maar opgegeven.
pi_38059904
HA nog iemand met lelijke tegels in de badkamer Ik heb volgens mij dezelfde op de vloer

Ik heb de muren eromheen creme gemaakt, zodat de tegels niet zo afstaken (eerst was het wit), Dat hielp echt al enorm. Verder de accesoires dan ook maar in het creme. De wc wilde ik retro hebben, dus oranje en bruin, maar het is echt godsonmogelijk om een oranje pleeborstelhouder te vinden kennelijk dus die is nog in staat van inrichting.

En zodra ik een oranje pluchen wc-deksel-bedekker vind ga ik die ook kopen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38060052
Ff mijn topique spammen, foto badkamer staat op pag. 1

En uiteraard gefeliciteerd met je eigen plekkie!! Ik vind groen ook mooi, had eerst groen & lime in gedachen, maar helaas had ik de lelijke tegels ook in de open keuken...dus nu is het oranje en rood geworden.

En daar moet ik nog dringend foto's van maken en in mijn topic posten
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38060200
Oh link is ook handig... Syreen's eigen plekkie
pi_38061301
Dankjewel voor de tips. Bij jou is het ook erg mooi geworden, en het is zo grooooot!!

Ik vroeg me trouwens nog iets af: Voor water moet ik me aanmelden bij Hydron, maar waar moet ik zijn voor mijn electriciteit en mijn kookgas? En is er een site waar ik verschillende internet/tv abbo's kan vergelijken? Dat soort dingen moet ik natuurlijk allemaal op tijd regelen.
pi_38062026
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:33 schreef Quinazoline het volgende:
Dankjewel voor de tips. Bij jou is het ook erg mooi geworden, en het is zo grooooot!!

Ik vroeg me trouwens nog iets af: Voor water moet ik me aanmelden bij Hydron, maar waar moet ik zijn voor mijn electriciteit en mijn kookgas? En is er een site waar ik verschillende internet/tv abbo's kan vergelijken? Dat soort dingen moet ik natuurlijk allemaal op tijd regelen.
Elektro en gas kun je vrij kiezen nu.
Voor internet: http://www.internetten.nl/ (als je ADSL wil moet je wel er aan denken dat je dan nog kosten hebt van KPN, minimaal 10 euro, omdat je een telefoonlijn MOET hebben. Er zijn wel abbo's die beweren dat dat niet hoeft, maar dan betaal je die 10 euro aan hen omdat zij dan de aansluiting via KPN regelen).

Digitale TV moet je ook uitkijken, want dan kun je dus niet kanaal 1 bekijken en opnemen van kanaal 2. Of jij in de slaapkamer kanaal 1 kijken en iemand in de woonkamer kanaal 2. Ik vond het een nadeel, wat op zich raar is want ik woon alleen en neem nooit dingen op maar toch, het idee dat het allemaal niet kan.

Oja en een goeie site vond ik deze http://www.nibud.nl , omdat ik echt geen idee had wat ik kwijt zou zijn aan eten enzo.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:54:55 #40
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_38062729
Ziet er leuk uit! Heerlijk zo'n plekje voor jezelf! Gefeliciteerd!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_38064042
Ik kwam ook nog www.gaslicht.nl tegen. Als ik daar wat dingen invul komt er een verschil uit van 55 euro per jaar! Dat is nogal, dus nu moet ik daar ook nog over gaan beslissen. Ik denk dat ik gewoon voor kabelinternet en kabeltelevisie ga, wel zo makkelijk en ongeveer net zo duur.
  zondag 21 mei 2006 @ 22:18:14 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_38064242
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Quinazoline het volgende:
[afbeelding]
Zo ziet het er uit van de buitenkant.
Hee leuk, waar zit je? Ik kom ook uit Zeist nml

Ik woon vrije sector en ik ga ook maar es reageren want ik sta al 5 jaar ingeschreven en ik betaal me helemaal blauw
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_38064663
Zeist-West heet het geloof ik. Eigenlijk kijk ik, als ik door al het groen heen kijk, uit op de Kromme-Rijnlaan. Zit ook vrij dicht bij de (geloof ik) Utrechtseweg. Ben nog niet zo thuis in Zeist eigenlijk, maar dat gaat nog wel komen .
  zondag 21 mei 2006 @ 22:35:14 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_38065322
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:23 schreef Quinazoline het volgende:
Zeist-West heet het geloof ik. Eigenlijk kijk ik, als ik door al het groen heen kijk, uit op de Kromme-Rijnlaan. Zit ook vrij dicht bij de (geloof ik) Utrechtseweg. Ben nog niet zo thuis in Zeist eigenlijk, maar dat gaat nog wel komen .
Ik heb wel wat leuke adresjes voor je hoor, qua uitgaan enzo
Ik woon in het centrum btw.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_38065620
Ik kan nog niet eens een supermarkt vinden (maar heb dan nog niet zo goed gezocht). Verder ben ik natuurlijk wel heel erg op Utrecht gericht omdat ik daar studeer, maar leuke adresjes zijn altijd welkom. Ook voor eten bijvoorbeeld. Ik denk dat ik gewoon een keer als ik tijd heb de fiets moet pakken en richting het centrum moet gaan fietsen en dan eens goed rondkijken.

Ik begin het steeds leuker te vinden .
pi_38075046
En dan was er nog een probleempje: Bij het behang afhalen kwam er een stukje muur los dat net om de hoek zit. Daar zit zegmaar 8 cm muur naast de deur, maar dat werd alleen vastgehouden door het behang. Hoe moet ik dit nu maken? Gewoon met het nieuwe behang vastplakken? Of zijn daar andere methodes voor?
pi_38075180
Zakje snelgips halen bij de bouwmarkt en afsmeren. paar uurtjes laten drogen en eventueel vlakschuren. Hierna kun je er weer overheen behangen.

Als er echt een gat zit (Holle ruimte achter de gipsplaat) kun je purschuim overwegen. Goed laten uitharden, afsnijden, eventueel afsmeren met plamuur en behangen.

En als tip hoewel het bijna klaar is; Bij het behangafhalen is het beter je laminaat goed te beschermen. Er komt veel vocht kijken bij behang afhalen en dat is nu net iets waar laminaat niet echt van houdt.
pi_38075607
je kunt ook even bij je woningstichting nagaan of de muur niet opnieuw gestukadoord moet worden als hij erg poreus is.. hebben wij toendertijd ook gedaan en veel plezier van gehad
doen ze dat niet: dan zou ik inderdaad met gips dichtsmeren, wel eerst goed al het stof/gruis eruit zuigen
pi_38102082
Ik zag in een topic dat Conflict een tip gaf om behangafweekspul te gebruiken. Zou dat kunnen werken voor mijn 'kartonnen' muren? En na hoe lang zijn mijn muren behangbaar?
Die kartonnen muren zijn gewoon enkele bakstenen muren, maar daar tegenaan waarschijnlijk iets van isolatie en daartegen een dunne plaat van iets, dat van die vezeltjes afgeeft als je het erg nat maakt.

Ik ga denk ik even met de woningbouw bellen en overleggen over dat stukje muur, maar ik kreeg van meer mensen de tip om het gewoon dicht te plakken en er overheen te behangen.

En nog een vraag Hoe erg is het om 1 muur te doen met behang dat een patroon heeft dat passend geplakt moet worden? Mijn vriend (die toch eigenlijk de echte klusser is) heeft er namelijk niet zo'n zin in, maar ik begin het behang toch steeds mooier te vinden.
pi_38102517
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zag in een topic dat Conflict een tip gaf om behangafweekspul te gebruiken. Zou dat kunnen werken voor mijn 'kartonnen' muren? En na hoe lang zijn mijn muren behangbaar?
Die kartonnen muren zijn gewoon enkele bakstenen muren, maar daar tegenaan waarschijnlijk iets van isolatie en daartegen een dunne plaat van iets, dat van die vezeltjes afgeeft als je het erg nat maakt.

Ik ga denk ik even met de woningbouw bellen en overleggen over dat stukje muur, maar ik kreeg van meer mensen de tip om het gewoon dicht te plakken en er overheen te behangen.

En nog een vraag Hoe erg is het om 1 muur te doen met behang dat een patroon heeft dat passend geplakt moet worden? Mijn vriend (die toch eigenlijk de echte klusser is) heeft er namelijk niet zo'n zin in, maar ik begin het behang toch steeds mooier te vinden.
Valt wel mee volgens mijn vader Mijn slaapkamer met dat retrobehang is een patroon dat passend moet worden geplakt. Er gingen bij mij vier passende banen uit 1 rol (muren goed opmeten en denk aan 5 cm extra boven en beneden). Ik heb ook maar 1 muur gedaan omdat het ontzettend overheersend behang is.

Ik had trouwens vliesbehang (andere plaksel gebruiken!) en dat plak je meteen op de muur. Heel makkelijk. Dit in tegenstelling tot het behang van 2,50 de rol dat op de gangetjes hangt wat een kutbehang. Mijn vader had het ingesopt, wil het ophangen en het scheurt zo doormidden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')