abonnement Unibet Coolblue
pi_38977883
Ik ben nu 1 week terug na 4 weken backpacken in Thailand, ik heb uiteraard een geweldige tijd gehad. Ik zie veel mensen die aardig wat dagen in plannen voor Ko Samui, dit eiland viel bij mij een beetje tegen, misschien ook vanwege het weer op dat moment. Maar ik heb het relaxter gehad op het eiland ernaast, Ko Pha Ngang, ten eerste is het daar niet zo druk, behalve de 2 dagen voor Full Moon Party, en ten tweede kan je daar ook alle tours doen die je vanuit Ko Samui kan doen. Mijn advies is dan ook om niet al teveel dagen Ko Samui in te plannen:)
A wise guy's always right even when he's wrong, he's right.
  maandag 19 juni 2006 @ 07:26:56 #227
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_38992696
ik snap sowieso niet waarom mensen van tevoren zo'n strakke planning maken

je weet toch helemaal niet hoe het ergens zal zijn?

ik ben heir zonder plannen naartoe gekomen en dat bevalt me uitstekend, go with the flow
als het bevalt blijf je langer, is het te duur, dan ga je, voel je je niet lekker, doe je rustig aan
etc etc

als ik nu iets mis dan neem ik het de volgende keer wel weer mee
want terugkomen, dat doen we zeker!


Momenteel zit ik in Chiang Mai en zit te denken om een raft of kayak tour te doen voor 1 dag
heb nog tot en met de 22ste dus heb hier eerder tijd te kort, want er is hier echt enorm veel te doen!
  maandag 19 juni 2006 @ 10:56:31 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_38995777
quote:
Op maandag 19 juni 2006 07:26 schreef DarkHelmet het volgende:
ik snap sowieso niet waarom mensen van tevoren zo'n strakke planning maken

je weet toch helemaal niet hoe het ergens zal zijn?

ik ben heir zonder plannen naartoe gekomen en dat bevalt me uitstekend, go with the flow
als het bevalt blijf je langer, is het te duur, dan ga je, voel je je niet lekker, doe je rustig aan
etc etc

als ik nu iets mis dan neem ik het de volgende keer wel weer mee
want terugkomen, dat doen we zeker!


Momenteel zit ik in Chiang Mai en zit te denken om een raft of kayak tour te doen voor 1 dag
heb nog tot en met de 22ste dus heb hier eerder tijd te kort, want er is hier echt enorm veel te doen!
Niet iedereen denkt zoals jou, sommigen hebben maar een beperkt aantal dagen de tijd. En niet iedereen wil later per se weer terug, die willen andere landen zien naast Thailand. Daarom plannen die mensen hun vakantie een beetje vooruit zodat ze het meeste uit hun vakantie kunnen halen.

Als je 2 of 3 maanden in Thailand zit is dit natuurlijk een ander verhaal, dan heb je zo ontzettend veel tijd dat je best ergens wat langer kan blijven, maar de meesten zitten niet in die luxe positie
pi_39002537
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt zoals jou, sommigen hebben maar een beperkt aantal dagen de tijd. En niet iedereen wil later per se weer terug, die willen andere landen zien naast Thailand. Daarom plannen die mensen hun vakantie een beetje vooruit zodat ze het meeste uit hun vakantie kunnen halen.

Als je 2 of 3 maanden in Thailand zit is dit natuurlijk een ander verhaal, dan heb je zo ontzettend veel tijd dat je best ergens wat langer kan blijven, maar de meesten zitten niet in die luxe positie
Precies mijn punt!

We hebben maar twee weken de tijd, het is echt onmogelijk om langer te gaan, hoe jammer ik dat ook vind... En natuurlijk kunnen we altijd terug komen, maar we willen graag nog veel meer van de wereld zien! Wie weet willen we volgend jaar naar Zuid Amerika, of kamperen in Zuid Frankrijk...

Ik wil zoveel mogelijk uit deze twee weken vakantie halen. Als we een maand zouden gaan, konden we een stuk relaxter reizen en inderdaad ter plekke bepalen of we ergens blijven, of dat we verder gaan... Nu is daar domweg de tijd niet voor...
  maandag 19 juni 2006 @ 17:38:17 #230
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_39007601
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt zoals jou, sommigen hebben maar een beperkt aantal dagen de tijd. En niet iedereen wil later per se weer terug, die willen andere landen zien naast Thailand. Daarom plannen die mensen hun vakantie een beetje vooruit zodat ze het meeste uit hun vakantie kunnen halen.

Als je 2 of 3 maanden in Thailand zit is dit natuurlijk een ander verhaal, dan heb je zo ontzettend veel tijd dat je best ergens wat langer kan blijven, maar de meesten zitten niet in die luxe positie
ik ben ook 'maar' ruim 3 weken in Thailand...

maar ik heb waarschijnlijk een ander doel dan de mensen die plannen inderdaad
ik wil gewoon eruit zijn en hoef niet perse alles te zien
pi_39015505
Ik ga donderdag naar bangkok, en ik heb d'r echt zin in!
Heeft er iemand nog tips en tricks voor me in het vliegtuig of in Thailand?
Amstelveen de beste
  dinsdag 20 juni 2006 @ 00:44:51 #232
6941 APK
Factual, I think.
pi_39023374
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:30 schreef anisubs het volgende:
Ik ga donderdag naar bangkok, en ik heb d'r echt zin in!
Heeft er iemand nog tips en tricks voor me in het vliegtuig of in Thailand?
Deze topicreeks uitprinten en in het vliegtuig doorlezen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39026282
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:30 schreef anisubs het volgende:
Ik ga donderdag naar bangkok, en ik heb d'r echt zin in!
Heeft er iemand nog tips en tricks voor me in het vliegtuig of in Thailand?
Thais volkslied van buiten leren. Scoor je enorm mee!

[edit]omdat je het natuurlijk razend druk heb met de voorbereiding van je reis, heb ik de vrijhied genomen een linkje voor je te zoeken: http://www.learningthai.com/songs/anthem.html

[ Bericht 22% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 20-06-2006 09:07:00 ]
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 11:18:53 #234
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39029364
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:30 schreef anisubs het volgende:
Ik ga donderdag naar bangkok, en ik heb d'r echt zin in!
Heeft er iemand nog tips en tricks voor me in het vliegtuig of in Thailand?
Fijne combi: je avatar + een trip naar Bangkok.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_39031381
Hey, ik ga volgende week naar Thailand (vanuit Australie). Nou ben ik nogal een leek op Aziatisch gebied, en aangezien ik nu flink wat geld betaal per uur heb ik helaas geen tijd om het topic door te lezen.

- Ik heb ongeveer 20-25 euro per dag te besteden. Is dat genoeg voor eenvoudige accomodatie, eten, busreisje naar de volgende bestemming, misschien een tourtje en niet te vergeten een koud biertje (x5)?

- Zijn er hostels in Thailand? En als je je eigen kamer hebt, is het makkelijk om in contact te komen met andere reizigers? (ik ga ervan uit dat ik genoeg Thai ontmoet)

- Ik heb 28 dagen de tijd. Vind het prima om de toeristische strandjes af te struinen maar zou toch ook de afgelegen gebieden inwillen. Heb begrepen dat die vooral in het noorden liggen. Is 28 dagen genoeg voor 50% luieren@beach, 50% avontuur?

Nogal open, subjectieve vragen, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaring.
pi_39032065
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:25 schreef Kontiki het volgende:
Hey, ik ga volgende week naar Thailand (vanuit Australie). Nou ben ik nogal een leek op Aziatisch gebied, en aangezien ik nu flink wat geld betaal per uur heb ik helaas geen tijd om het topic door te lezen.

- Ik heb ongeveer 20-25 euro per dag te besteden. Is dat genoeg voor eenvoudige accomodatie, eten, busreisje naar de volgende bestemming, misschien een tourtje en niet te vergeten een koud biertje (x5)?
makkelijk.
quote:
- Zijn er hostels in Thailand? En als je je eigen kamer hebt, is het makkelijk om in contact te komen met andere reizigers? (ik ga ervan uit dat ik genoeg Thai ontmoet)
weet niet, maar backpackers guesthouses heb je in alle majeure toeristische holen.
quote:
- Ik heb 28 dagen de tijd. Vind het prima om de toeristische strandjes af te struinen maar zou toch ook de afgelegen gebieden inwillen. Heb begrepen dat die vooral in het noorden liggen. Is 28 dagen genoeg voor 50% luieren@beach, 50% avontuur?
beperken is een kunst
maar als een gemiddelde rondreis slechts drie weken is, heb jij een week extra
pi_39032488
a propos koude biertjes.

volgens mij is dit ongeveer de (subjectieve) beerguide to Thailand, in oplopende prijsvolgorde (de exacte prijzen zijn me een beetje ontschoten):

- Leo Beer; is een goedkopere (en minder krachtige, maar meer zoete) versie van Singha. Voor het werkersvolk Minder hoppig dan wij in het westen gewend zijn. Populair bij fulltime thailandgangers, omdat het goedkoop is, en je er niet zo snel dronken van wordt
- Chang Beer is de locale versie van Carlsberg. Eigenlijk zijn Leo en Chang ' b-merken' van deze twee grote brouwerijen.
- Singha; het patriotische bier. Onder het motto 'one beer, one land'. Hét biermerk van Thailand. Te verkrijgen in twee versies, alhoewel wij het verschil nooit echt begrepen.
-Tiger beer; uit Singapore. Geen slecht bier, maar haalt het niet bij de rest.
- Heineken; gegoeide localen drinken dit export beer. Ze komen weliswaar op hun brommertje aanrijden, maar met Heineken laat je zien dat je wat te verteren hebt Steevast gespeld als Heiniken op menus
- Carlsberg; vaak ook op de tap verkrijgbaar.


Draft (van de tap) is soms lastig te vinden, en omdat de omloopsnelheid soms niet zo hoog is ook van mindere kwaliteit, en vaak hetzelfde geprijsd als flesjes. Hangt af van de locatie. Localen schijnen flesjes te prefereren, en wie zijn wij om daar niet in mee te gaan

In de regel is bier in flessen van 2/3 liter te verkrijgen, of blikjes. Het verschil tussen supermarkt (gekoeld) en restaurants is vrij klein. Eet je op straat, dan kijkt er niemand raar van op als even een biertje in de supermarkt gaat halen. Sterker nog, als je een biertje bij je eten besteld, moet je niet raar opkijken als iemand voor je ogen naar de 7 Eleven loopt, en met een koud biertje naar buiten komt, en dat linea recta voor je neer zet

Do as locals doe: een flinke lading ijs in je bier. Het is even wennen, maar uiteindelijk wil je niet meer zonder

Onze voorkeur: mits goed gekoeld Chang of Singha. Weinig verschil. Met matige koeling geniet Singha de voorkeur. Leo is te zoet en te weinig hoppig. Waterig. Heineken drinken we thuis wel

Mocht je in de buurt van Laos komen, dan is Beer Lao een uitstekend alternatief overigens

en een linkje: http://www.thailandtravelers.com/thai-beer-brands.htm

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 20-06-2006 13:12:31 ]
pi_39046412
Bedankt voor de tips!
Ik zou graag een gedeelte van de vlucht willen filmen als ik naar Thailand ga, mag dat?
Amstelveen de beste
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:33:13 #239
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_39068427
Morgen weg!
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:46:26 #240
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_39068896
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:43 schreef anisubs het volgende:
Bedankt voor de tips!
Ik zou graag een gedeelte van de vlucht willen filmen als ik naar Thailand ga, mag dat?
hoe en wat wil je dan in godsnaam filmen aan een vlucht

ca 10 uur zittend in een stoel, waarschijnlijk wel het minst boeiende deel van je reis

maargoed, het kan wel, bij mij zaten er met EVA Air 2 Nederlanders die filmden omdat 1tje jarig was
pi_39075160
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:46 schreef DarkHelmet het volgende:

[..]

hoe en wat wil je dan in godsnaam filmen aan een vlucht

ca 10 uur zittend in een stoel, waarschijnlijk wel het minst boeiende deel van je reis

maargoed, het kan wel, bij mij zaten er met EVA Air 2 Nederlanders die filmden omdat 1tje jarig was
Neeh, joh.
Alleen de landing wik ik filmen

Morgen is 't zover NAAR BANGKOK!
Amstelveen de beste
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:48:13 #242
6941 APK
Factual, I think.
pi_39076023
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:26 schreef anisubs het volgende:

Neeh, joh.
Alleen de landing wik ik filmen
Als je pech hebt slaat een of andere schele Thai een golfbal in de motor en wordt het een spannende landing.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39076542
Een golfbal?
Amstelveen de beste
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:31:02 #244
6941 APK
Factual, I think.
pi_39077668
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:01 schreef anisubs het volgende:
Een golfbal?
Je landt op een golfbaan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:27:12 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39084238
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:31 schreef APK het volgende:

[..]

Je landt op een golfbaan.
Niet lang meer overigens, op 28 september gaat volgens de laatste berichten definitief het nieuwe vliegveld open...

Enige nadeel is dat ik dus op 29 september een terugvlucht heb naar NL... ik voorzie chaos omdat ik toch enige twijfel heb over de Thaise plantechnische mogelijkheden...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39086432
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet lang meer overigens, op 28 september gaat volgens de laatste berichten definitief het nieuwe vliegveld open...

Enige nadeel is dat ik dus op 29 september een terugvlucht heb naar NL... ik voorzie chaos omdat ik toch enige twijfel heb over de Thaise plantechnische mogelijkheden...
De thaise autoriteiten zeiden 3maanden geleden nog dat hij in juni open zou gaan.
Nu zeggen ze weer dat hij in september open is.
Amstelveen de beste
pi_39086446
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet lang meer overigens, op 28 september gaat volgens de laatste berichten definitief het nieuwe vliegveld open...

Enige nadeel is dat ik dus op 29 september een terugvlucht heb naar NL... ik voorzie chaos omdat ik toch enige twijfel heb over de Thaise plantechnische mogelijkheden...
verhuist de domestic terminal ook mee, of blijft die op het oude vliegveld?
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:03:41 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_39088301
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

verhuist de domestic terminal ook mee, of blijft die op het oude vliegveld?
Alle lijndiensten, zowel internationaal als domestic verhuizen naar het nieuwe vliegveld, slechts regeringsvliegtuigen en eventuele charters zullen op Don Muang vliegen.
En ik vrees dat de datum definitief is, er wordt door de AOT een bericht verstuurd om de luchtvaartmaatschappijen die nu op Don Muang vliegen op de hoogte te brengen dat vanaf 28 september uitsluitend vanaf het nieuwe vliegveld wordt gevlogen.

Terminal 2 wordt omgebouwd in een soort museum, Terminal 1 blijft wel bestaan, wellicht om in de toekomst capaciteitsproblemen op de nieuwe airport op te vangen.

Ben overigens ook benieuwd of er op het nieuwe vliegveld een 7/11 danwel family market zit, spendeer daar graag mijn laatste THB!

Tekst uit de Bangkok Post:

--------------------------------------------------------------------
SUVARNABHUMI

All flights must use new airport from Sept 28

AMORNRAT MAHITTHIROOK
Suvarnabhumi international airport will handle all regular commercial flights into Bangkok from Sept 28, caretaker Prime Minister Thaksin Shinawatra announced yesterday.
Mr Thaksin, who chaired a meeting of the Suvarnabhumi airport development committee yesterday, based his announcement on briefings he received on progress in the airport's construction.
Progress and system checks justified the confidence that Suvarnabhumi could take over all regular commercial operations from Don Muang airport in one go at 3am on Sept 28, he said.
He had ordered Airports of Thailand Plc (AoT) to inform all airlines flying into Bangkok of the decision.
A plan for Don Muang airport to serve low-cost airlines had been cancelled, Mr Thaksin said.
"All regular commercial flights will switch to Suvarnabhumi, while Don Muang airport will, from then on, serve only government and military flights, along with private and charter flights," he said.
Don Muang could be used to reduce the workload of Suvarnabhumi in the future if the new airport reaches its full capacity of serving 45 million passengers annually, he said.
Don Muang's air passenger volume stands at 39 million annually.
Caretaker Transport Minister Pongsak Raktapongpaisal expected Suvarnabhumi to be at full capacity in three years.
The first international terminal building and the domestic terminal at Don Muang would be maintained for possible future use. The second international terminal would be developed into a museum and exhibition complex.
Mr Pongsak said expanding Suvarnabhumi had not been discussed seriously yet to protect the price of AOT shares.
Ahead of Sept 28, Thai Airways International, Bangkok Airways, PB Air, Nok Air, One-Two-Go and Thai AirAsia would direct some of their non-connecting domestic flights to land at Suvarnabhumi from July 29 for real tests. But flights out of Bangkok would depart from Don Muang as usual.
There would be enough public transport services and facilities available to serve passengers of the selected flights from July 29 onwards, and the passengers would also receive special certificates to mark their early appearance at the new airport, said Mr Pongsak.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_39089885
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Ben overigens ook benieuwd of er op het nieuwe vliegveld een 7/11 danwel family market zit, spendeer daar graag mijn laatste THB!
dat zou inderdaad een groot en prijzig gemis zijn!
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:03:49 #250
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_39103257
Poe dan ben ik waarschijnlijk bij een van de eerste fokkers die gebruik maakt van het nieuwe vliegveld (vertrek 30 september)

Ik ben benieuwd.
Explore the World
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')