abonnement Unibet Coolblue
pi_37541744
Today We Think About ALL! Allied Soldiers Whom Gave Their Lives For Freedom


Vandaag is het dan 4 mei, herdenkings dag ! We zouden denken aan de omgekomen Nederlandse soldaten, maar ook aan de burgerslachtoffers. Zelf grijp ik deze dag ook altijd aan om te denken aan de omgekomen Amerikanen, maar ook de omgekomen helden waar wij niet vaak aan denken. De polen hebben ons met name goed geholpen met de bevrijding van Nederland.

Praat hier mee over wat 4 mei voor jou doet, sta je nog wel eens stil bij de vrijheid waar mensen voor omgekomen zijn ? Denk je nog wel eens eraan dat democratie nooit gratis is geweest en dat er ook nu wereldwijd gevochten word voor democratie en vrijheid wereldwijd.









Vergeet niet dat we niet alleen door de Amerikanen werden bevreid, maar ook door landen als Australië etc, denk daar eens aan als je weer is blind gaat bashen op 1 van de bovenstaande landen.








[ Bericht 2% gewijzigd door LrdMetalSonic op 04-05-2006 23:18:01 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:54:54 #2
107692 Martuh
Jepperdepep
pi_37541894
....

[ Bericht 93% gewijzigd door Godtje op 04-05-2006 13:02:38 (Niet nodig op deze dag vol respect.) ]
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_37541925
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:54 schreef Martuh het volgende:
...
Doe eens niet!

Dankzij o.a. vele Amerikaanse soldaten die belangeloos hun leven hebben gegeven kan jij nu dit luxe leventje leiden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Godtje op 04-05-2006 13:02:53 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:56:47 #4
107692 Martuh
Jepperdepep
pi_37541959
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:55 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Doe eens niet!
Niet happen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:57:22 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37541984
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:55 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Doe eens niet!

Dankzij o.a. vele Amerikaanse soldaten die belangeloos hun leven hebben gegeven kan jij nu dit luxe leventje lijden.
Wat hij zegt....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_37542179
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat hij zegt....
We waren beide bezig

/ontopic
Ik sta er zeker bij stil. Niets dan lof en repect voor de mensen die hun leven hebben gegeven tijdens de oorlog.
pi_37542212
Vergeet de russen niet he, die rukten helemaal op tot aan De reichstag
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:08:10 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_37542311
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:50 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Today We Think About ALL! Allied Soldiers Whom Gave Their Lives For Freedom
Praat hier mee over wat 4 mei voor jou doet, sta je nog wel is stil bij de vrijheid waar mensen voor omgekomen zijn ? Denk je nog wel is eraan dat democratie nooit gratis is geweest en dat er ook nu wereldwijd gevochten word voor democratie en vrijheid wereldwijd.
Ik sta daar regelmatig bij stil. Maar niet speciaal op 4 mei. Deze dag is dan ook voor mij een gewone dag.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:21:20 #9
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_37542773
Ik zou de vlag van het Verenigd Koninkrijk er ook bijzetten .

Ik zal overigens niet stil zijn om 8:00 uur. Ik heb een hekel aan zo een verplicht nummer. Als ik er bij stil wil staan dan doe ik wel op een moment dat ik daar voor de volle 100% achtersta en niet op een tijdstip wat toevallig van hogerhand bepaald is.

Ik heb een behoorlijk interesse in alles wat met (burger)oorlogen te maken heeft en lees er genoeg over en tijdens het lezen/bekijken heb je genoeg momenten waarbij je denkt aan wat de mensen overkomen is. Ik heb daar geen vaste dag per jaar voor nodig.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 4 mei 2006 @ 13:31:05 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37543102
Op zich hecht ik veel waarde aan deze dagen, de Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Ik irriteer me alleen een beetje aan het belerende toontje in de OP, de (waarom??) in de Engelse taal gestelde TT, het nogal BrEeZaH-aandoende Title Case Gebruik in de TT, en aan het veelvuldig optreden van de meest afschuwelijke taalverkrachting die je maar kan verzinnen: het "oh-hoort-het-niet-zo-dan?" gebruik van "is" waar iedere boerenlul met een beetje scholing weet dat het "eens" is.

Dus ja: Goed topic, maar zorg dat je serieus overkomt als je over serieuze zaken wil praten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37545555
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:05 schreef erikh het volgende:
Vergeet de russen niet he, die rukten helemaal op tot aan De reichstag
De vlag Sovjet vlag is toegevoegd, een grotere kon ik zo snel niet vinden via google.
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:21 schreef PirE het volgende:
Ik zou de vlag van het Verenigd Koninkrijk er ook bijzetten .

Ik zal overigens niet stil zijn om 8:00 uur. Ik heb een hekel aan zo een verplicht nummer. Als ik er bij stil wil staan dan doe ik wel op een moment dat ik daar voor de volle 100% achtersta en niet op een tijdstip wat toevallig van hogerhand bepaald is.

Ik heb een behoorlijk interesse in alles wat met (burger)oorlogen te maken heeft en lees er genoeg over en tijdens het lezen/bekijken heb je genoeg momenten waarbij je denkt aan wat de mensen overkomen is. Ik heb daar geen vaste dag per jaar voor nodig.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik vind dat er niks mis is met saamhorigheid, met zijn alleen stil zijn om 8:00 neem ik graag in acht. Je behoort dan misschien tijdelijk tot een massa die op dat moment allemaal hetzelfde doet. Het past niet bij je omdat je natuurlijk niet bij de “kudde” hoort. Maar het is wel die grote massa mensen die als “ massa” geniet van die vrijheid, het stemrecht etc etc …

Vaste dagen per jaar zijn inderdaad niet nodig voor jou, deze dag is dan ook niet speciaal voor jou bedoeld, het is eerder bestemd voor diegenen die zich er soms niet van bewust zijn waar ze nu van genieten. De fulltime manager die dag in dag uit alleen bezig is met zijn import/ export beleid, en de boer die denkt dat hij al jaren alleen op zijn landje zit. Mensen die er af en toe aan herinnerd moeten worden waar ze nu van genieten. Voor hen is zo’n vaste dag handig, het herinnerd ze eraan dat die vrijheid niet uit de lucht gevallen was.
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Op zich hecht ik veel waarde aan deze dagen, de Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Ik irriteer me alleen een beetje aan het belerende toontje in de OP, de (waarom??) in de Engelse taal gestelde TT, het nogal BrEeZaH-aandoende Title Case Gebruik in de TT, en aan het veelvuldig optreden van de meest afschuwelijke taalverkrachting die je maar kan verzinnen: het "oh-hoort-het-niet-zo-dan?" gebruik van "is" waar iedere boerenlul met een beetje scholing weet dat het "eens" is.

Dus ja: Goed topic, maar zorg dat je serieus overkomt als je over serieuze zaken wil praten.
Een interessante post , ik zal overal op reageren.
openingszin in het engels : omdat ik het engels zie als een wereldtaal, het geeft een verbinding met de landen die ons toen bevrijd hebben. Het laat zien dat Nederland bevrijd werd door andere landen.
Breezah titel ? ik heb 4nd3rs niet zoiets neergezet, ik laat de woorden hoofdletters beginnen om ze nog meer op te laten vallen. Het zijn allemaal belangrijke woorden die we niet moeten vergeten. Het liefste zou ik de TT dikgedrukt hebben, en dan gewoon zonder hoofdletters, maar dat kan niet.
taalverkrachting Ja dat zijn wat typo’s mijn excuses daarvoor, ik heb het wat aangepast, als er verder nog iets is, vermeld het mij dan maar.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:56:53 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37545628
Het lijkt me eigenlijk een mooi C&H topicje .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_37545651
Mijn post weer even normaal
Anders blijven die vlaggen zo hinderlijk staan

Fokken zit er in elk geval niet in om 20.00
Zoals elk jaar weer een moment van respect en op zwart gaan

[ Bericht 40% gewijzigd door Godtje op 04-05-2006 15:07:16 ]
pi_37545741
En bedankt Godlike 02!
pi_37545799
tja, kan niet zeggen dat deze dag me iets doet eigenlijk.
pi_37545929


en om het compleet te maken:



En al die andere talloze landen die hebben meegevochten in deze oorlog. Ik sta er inderdaad bij stil, maar 4 mei betekent meer dan alleen kijken naar WW2, ook naar recentere doden, ook door aanslagen e.d. 4 mei is best wel ver-algemeniseerd bij mij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37546260
Zo kijk ik er ook naar toe, ik denk aan het verleden, het heden maar ook de toekomst. Voordat we een land aanvallen moeten we ook denken aan de potentiële slachtoffers etc.
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:36:57 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_37546698
Ik ga naar huis.
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:56:21 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37555994
Kan iemand mij uitleggen wat de Marokkaanse vlag in dit topic doet?

Een paar huurlingen in het Franse leger die in de Meidagen in Zeeland omkwamen vind ik nou niet echt een noemenswaardige bijdrage aan de bevrijding.

En als we het over die paar Marokkanen in Monte Cassino hebben, mag ik dan ook aub de vlaggen van India, Brazilie, Nieuw Zeeland en Zuid Afrika erbij?

Of houden die zich wel koest tijdens de Nederlandse dodenherdenking zonder dat ze expliciet eerst zelf als helden geeerd moeten worden?

Politiek correctheid
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37556336
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:56 schreef Viajero het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de Marokkaanse vlag in dit topic doet?

Een paar huurlingen in het Franse leger die in de Meidagen in Zeeland omkwamen vind ik nou niet echt een noemenswaardige bijdrage aan de bevrijding.

En als we het over die paar Marokkanen in Monte Cassino hebben, mag ik dan ook aub de vlaggen van India, Brazilie, Nieuw Zeeland en Zuid Afrika erbij?

Of houden die zich wel koest tijdens de Nederlandse dodenherdenking zonder dat ze expliciet eerst zelf als helden geeerd moeten worden?

Politiek correctheid
Oh dus plotseling zijn die Marokkanen geen slachtoffer? Overigens noem ik meer dan 100.000 soldaten nou niet echt een "een paar huurlingen". Bovendien was ook noord-afrika toneel van WW2 herr Viajero en ja de Marokkanen waren nu als "berggeiten" onmisbaar in de veldslagen rondom Italie.

We herdenken ALLE gevallenen, maar niet de Marokkanen, want dat zijn moslims, dus is het politiek correct
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:18:24 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37556751
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh dus plotseling zijn die Marokkanen geen slachtoffer? Overigens noem ik meer dan 100.000 soldaten nou niet echt een "een paar huurlingen". Bovendien was ook noord-afrika toneel van WW2 herr Viajero en ja de Marokkanen waren nu als "berggeiten" onmisbaar in de veldslagen rondom Italie.

We herdenken ALLE gevallenen, maar niet de Marokkanen, want dat zijn moslims, dus is het politiek correct
Natuurlijk herdenken we ook de gevallen Marokkanen. Maar ik zie nergens bv een Tsjechische vlag, terwijl er duidelijk meer Tsjechen zijn gevallen dan Marokkanen.

Waar mijn frustratie vooral vandaan komt is dat er wordt geprobeerd Marokkanen koest te laten zijn tijdens de herdenking door te benadrukken dat er ook Marokkanen zijn gevallen.

Nee, je moet koest zijn omdat we in Nederland de gevallenen voor onze vrijheid herdenken, en als je in Nederland woont heb je dat te respecteren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37556820
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk herdenken we ook de gevallen Marokkanen. Maar ik zie nergens bv een Tsjechische vlag, terwijl er duidelijk meer Tsjechen zijn gevallen dan Marokkanen.

Waar mijn frustratie vooral vandaan komt is dat er wordt geprobeerd Marokkanen koest te laten zijn tijdens de herdenking door te benadrukken dat er ook Marokkanen zijn gevallen.

Nee, je moet koest zijn omdat we in Nederland de gevallenen voor onze vrijheid herdenken, en als je in Nederland woont heb je dat te respecteren.
Niet terugkrabbelen, dat er geen Tsjechische vlag gepost wordt komt waarschijnlijk omdat er niet of nauwelijks Tsjechen op het forum zijn. Dat betekent niet dat we ze automatisch niet herdenken. Je neerbuigende toon naar Marokkaanse slachtoffers is disrespectvol en ik neem dan ook aan dat je niet aan de herdenking hebt meegedaan (anders zou het erg hypocriet zijn). In Nederland herdenken we alle gevallenen, dat hoor je te respecteren. Gelijk huilen over politieke correctheid doe je maar als profeet Pim Fortuyn herdacht word. Nergens wordt BENADRUKT dat Marokkanen zijn gevallen, benadrukken zou betekenen dat we het er constant over hebben. Fact is dat er gewoon een heleboel mensen niet WETEN dat er ook Marokkanen gestorven zijn, als er dan over gesproken word, dan is het meteen benadrukken. Kom op zeg.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:21:14 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37556835
Kunnen we het zonder de persoonlijke sneren, heren?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_37557163
Ik had ook mijn twijvels over de Marrokaanse vlag, nooit gezien dat ze zij aan zij met de Amerikanen vochten ofzo, als er meer zijn die vinden dat de vlag weg moet is dat geen probleem. Anders laat ik het zo, maar laten we hier vooral niet een moslim bash topic van maken.
pi_37557259
Ik vind het vrij overdreven om de Marokkaanse vlag te plaatsen onder het mom van de geallieerde bevrijders. Die vlag hoort zeker niet thuis in een rijtje met de Britse vlag, Amerikaanse vlag, Russische en Canadeze vlag.

Waar is de Franse vlag bijv. Aan de andere kant is het slechts een opsomming van vlaggen waar hebben we het over. Natuurlijk horen de gevallen Marokkanen ook herdacht te worden maar het moet niet overdreven worden.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:34:36 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37557343
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het vrij overdreven om de Marokkaanse vlag te plaatsen onder het mom van de geallieerde bevrijders. Die vlag hoort zeker niet thuis in een rijtje met de Britse vlag, Amerikaanse vlag, Russische en Canadeze vlag.
All Allies are equal but some Allies are more equal than others?

Ik dacht nou net dat dat één van de dingen was, ter bestrijding waarvan al deze soldaten gevallen zijn?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:38:16 #27
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37557485
Ik mis nog de vlaggen van de geestelijk gehandicapten, de lichaamlijk gehandicapten, de homo's en de vlaggen van alle zigeuners, Roma, Sinti etc.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_37557516
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

All Allies are equal but some Allies are more equal than others?

Ik dacht nou net dat dat één van de dingen was, ter bestrijding waarvan al deze soldaten gevallen zijn?
quote:
Natuurlijk horen de gevallen Marokkanen ook herdacht te worden
Op die manier ontbreken er nog héél veel vlaggen in de OP.
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:39:13 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37557518
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:38 schreef sooty het volgende:
Ik mis nog de vlaggen van de geestelijk gehandicapten, de lichaamlijk gehandicapten, de homo's en de vlaggen van alle zigeuners, Roma, Sinti etc.
Als je de OP had gelezen, had je geweten dat de TS in dit topic wil stilstaan bij de militaire slachtoffers..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_37557543
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:38 schreef sooty het volgende:
Ik mis nog de vlaggen van de geestelijk gehandicapten, de lichaamlijk gehandicapten, de homo's en de vlaggen van alle zigeuners, Roma, Sinti etc.
Hebben die ook vlaggen? Je mag ze gewoon posten hoor, dat zijn ook gevallenen idd!
Allah Al Watan Al Malik
pi_37557559
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]


[..]

Op die manier ontbreken er nog héél veel vlaggen in de OP.
Nee, dat zeg je niet, waarom vallen de Marokkanen niet onder de geaillieerden, immers dat beweer je.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:40:59 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37557577
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]


[..]

Op die manier ontbreken er nog héél veel vlaggen in de OP.
Ik zeg niet dat er geen vlaggen meer bij kunnen. Maar ik zie geen reden om vlaggen te verwijderen als het betreffende land zich heeft ingezet voor de bevrijding van Europa. Op welke manier en in welke mate dan ook.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:43:15 #33
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37557660
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het vrij overdreven om de Marokkaanse vlag te plaatsen onder het mom van de geallieerde bevrijders. Die vlag hoort zeker niet thuis in een rijtje met de Britse vlag, Amerikaanse vlag, Russische en Canadeze vlag.

Waar is de Franse vlag bijv. Aan de andere kant is het slechts een opsomming van vlaggen waar hebben we het over. Natuurlijk horen de gevallen Marokkanen ook herdacht te worden maar het moet niet overdreven worden.
Die hebben meer met de Nazi's gevochten dan tegen ze, dus die hoort er al helemaal niet bij..

Maar gaat dit topic nu over de gevallenen of over de bevrijders? Als over de gevallenen, dan hebben we het over flink meer vlaggen dan over alleen bevrijders..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37557667
in de OP staat nog:
quote:
Zelf grijp ik deze dag ook altijd aan om te denken aan de omgekomen Amerikanen, maar ook de omgekomen helden waar wij niet vaak aan denken. De polen hebben ons met name goed geholpen met de bevrijding van Nederland.
Mooie aanvulling dacht ik zo
Allah Al Watan Al Malik
pi_37557706
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die hebben meer met de Nazi's gevochten dan tegen ze, dus die hoort er al helemaal niet bij..

Maar gaat dit topic nu over de gevallenen of over de bevrijders? Als over de gevallenen, dan hebben we het over flink meer vlaggen dan over alleen bevrijders..
Het gaat erom wat en wie jij herdenkt op 4 mei en wat het voor je betekend.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:44:36 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37557719
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die hebben meer met de Nazi's gevochten dan tegen ze, dus die hoort er al helemaal niet bij..
Geschiedenisboekje openslaan zou wel eens kunnen helpen voordat je wat roept. Wel eens van de Vrije Fransen en De Gaulle gehoord?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_37557862
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Viajero het volgende:
Die hebben meer met de Nazi's gevochten dan tegen ze, dus die hoort er al helemaal niet bij..
Hetzelfde geldt gedeelijk voor Marokko aangezien het een Frans protectoraat was. Laat de Fransen het overigens maar niet horen die dichten zichzelf het liefste een grote positieve rol toe.
quote:
Maar gaat dit topic nu over de gevallenen of over de bevrijders? Als over de gevallenen, dan hebben we het over flink meer vlaggen dan over alleen bevrijders..
Volgens mij loopt het doorelkaar.
pi_37557909
Wo2 is uitgevochten en beslist aan het oostfront, en aldus de volgende vlaggen:





pi_37557984
Marokko was inderdaad een Frans protectoraat, vandaar ook de 2e vlag die ik poste. Dat was namelijk de vlag van Marokko ten tijde van WW2. Echter Frankrijk knielde voor een gedeelte onder druk van de nazi's. (Vichy). Marokko weigerde zich over te geven aan nazi-duitsland en zweerde o.a. dat het geen Joden zou uitleveren en dat het zou vechten met de rest van geaillieerd Frankrijk.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:52:43 #40
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37558035
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:32 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het vrij overdreven om de Marokkaanse vlag te plaatsen onder het mom van de geallieerde bevrijders. Die vlag hoort zeker niet thuis in een rijtje met de Britse vlag, Amerikaanse vlag, Russische en Canadeze vlag.
Dat is zeker zo. Niet ieder land heeft een evenredige bijdrage geleverd (niet dat zoiets überhaupt kan, overigens), maar de participatie van Marokko wordt misdadig overdreven. Je vraagt haast af wat voor een hoeveelheid geld die mensen die beweren dat Marokko wel iets toegevoegd gekregen hebben voor hun verraad.
pi_37558060
en de duitsers dan ?
pi_37558093
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. Niet ieder land heeft een evenredige bijdrage geleverd (niet dat zoiets überhaupt kan, overigens), maar de participatie van Marokko wordt misdadig overdreven. Je vraagt haast af wat voor een hoeveelheid geld die mensen die beweren dat Marokko wel iets toegevoegd gekregen hebben voor hun verraad.
In Nederland nauwelijks, maar we herdenken dacht ik niet alleen de gevallenen die Nederland hebben bereikt. De slagvelden rondom Italie is andere koek bijvoorbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2006 @ 21:54:40 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37558104
Een topic over vrijheid, respect en herdenken en ik zie alleen gekibbel of een Marokkaanse vlag in de OP zou moeten staan.

Blijkbaar hebben we niets geleerd
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:55:07 #44
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37558126
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geschiedenisboekje openslaan zou wel eens kunnen helpen voordat je wat roept. Wel eens van de Vrije Fransen en De Gaulle gehoord?
Ja hoor. Weleens van Vichy gehoord? Oran, Algiers, Palestina, Syrie, Madagascar.. allemaal plaatsen waar de Britten en Amerikanen actief gevochten hebben tegen de Fransen die loyaal achter Petain en Hitler stonden.

Schandalig dat ze een zetel in de Veiligheidsraad en een deel van Duitsland kregen na de oorlog, maar ja, dat was de nieuwe realiteit van de koude oorlog..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37558226
Hoe zat het eigenlijk met de Spanjaarden, die zaten overal tussen in.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:58:43 #46
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37558263
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Een topic over vrijheid, respect en herdenken en ik zie alleen gekibbel of een Marokkaanse vlag in de OP zou moeten staan.

Blijkbaar hebben we niets geleerd
Ergens wel, ik zie de slappe politiek correctheid als vergelijkbaar met Weimar en later Chamberlain, en zal me hier dus altijd met woorden tegen blijven verzetten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37558298
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ergens wel, ik zie de slappe politiek correctheid als vergelijkbaar met Weimar en later Chamberlain, en zal me hier dus altijd met woorden tegen blijven verzetten.
Wat is er politiek correct aan het feit dat ik ook Marokkanen herdenk?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:00:03 #48
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37558318
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zat het eigenlijk met de Spanjaarden, die zaten overal tussen in.
Die hadden net hun eigen burgeroorlog beeindigd, waarbij de fascisten met Duitse en Italiaanse hulp hadden gewonnen.

Voelden er niks voor om direct weer oorlog te gaan voeren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:01:45 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37558393
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is er politiek correct aan het feit dat ik ook Marokkanen herdenk?
Daaraan niks, dat is een goede zaak. Maar dat ik door linkse autochtone Nederlanders wordt doodgegooid met verhalen over heroische Marokkanen is flink twijfelachtig.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37558407
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat zeg je niet, waarom vallen de Marokkanen niet onder de geaillieerden, immers dat beweer je.
Ik had het over de geallieerde bevrijders. Marokko heeft een rol gespeeld net zoals zovele andere landen.

Maar zeker niet de rol die GB, de VS, Canada en Rusland hebben gespeeld.
Ik heb het wellicht wat onduidelijk geformuleerd maar ik doelde dus op de grootheid waarmee men deelnam aan WOII vandaar dat ik zei dat de Marokkaanse vlag niet past tussen die van eerder genoemde landen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')