abonnement Unibet Coolblue
pi_37276696
Speel nu zo'n half jaar ernstig veel pool, vooral 8ball... en kan het nu toch wel redelijk

vaianten: 8ball, 9ball, straightball....

zijn er nog fanatieke poolers hier?
waar spelen jullie vooral?
wat voor keu gebruik je?

meld het hier
Nothing to see here, carry on
pi_37285010
stormlooptopic

My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_37285049
Ik kick em even naar SPT. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_37288708
whehe niemand speelt ooit pool,

boeren gaan liever darten...
Nothing to see here, carry on
pi_37361317
jammer dat ze geen pool uitzenden bij eurosport
Nothing to see here, carry on
pi_37361572
Ik speel om de week eens een paar uur bij het lokale pool cafe.
Meestal gewoon 8ball.
keu? gewoon dat ding dat er daar voor ligt
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_37362996
die keu's die ze zelf hebben zijn meestal vet krom en gaar...

daar stoot je alles mee mis
Nothing to see here, carry on
pi_37363076
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:45 schreef RijstNatie het volgende:
jammer dat ze geen pool uitzenden bij eurosport
Als ik kerels bij het snookeren zien spelen dan weet ik wel waarom poolen nooit wordt uitgezonden. Het is gewoon te simpel als je zo goed bent .
Maar zelf hou ik er wel van om af en toe eens eff wat te poolen, maar ben verder totaal niet goed ofzo.
Jammer dat een avondje poolen vaak best duur is (20-30 euro inc drankjes)
Jupiler is goed
pi_37363210
hele goeie snooker spelers zijn niet altijd goeie poolers, er zijn genoeg snooker speler die dik verliezen van nl's beste pool spelers
Nothing to see here, carry on
pi_37363487
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:42 schreef RijstNatie het volgende:
hele goeie snooker spelers zijn niet altijd goeie poolers, er zijn genoeg snooker speler die dik verliezen van nl's beste pool spelers
Ik heb nog nooit professionele poolers gezien maar ik stel me voor dat degene die begint de halve tafel leegpot en dan wint
Jupiler is goed
pi_37364317
ja de hele tafel, je krijgt 1 kans of geen kans tegen zo'n speler...
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:36:33 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37364622
Ik speel meestal 9ball omdat ik dan altijd de hoop kan houden dat ik het potje nog kan winnen
pi_37419919
Hm oke ik zal als serieuze pooler dan maar even reageren om het topic in leven te houden...

Ik ben 3,5 jaar geleden begonnen met snooker, en de afgelopen 2 jaar speel ik fulltime pool. Waarom eigenlijk? .. in snooker is het veel moeilijker om voorbij een bepaald niveau te komen. Het niveau dat het verschil maakt tussen hoge breaks en heel hoge breaks maken. Bij pool ligt die drempel (tafel leegschieten in dit geval) wat lager. Neemt niet weg dat pool niet helemaal te vergelijken is met snooker. Bij snooker zit je erg vaak hetzelfde te doen (rood, zwart, rood, zwart cannon in het pack, rood zwart etc) en bij poolen zit je veel vaker problemen op te lossen, en veel meer positie te spelen omdat de ballen echt overal kunnen liggen. Tja de ballen zijn groter, en de tafels zijn kleiner, dus het potten zelf is wel simpeler.

Ik speel nu wel bijna elke dag. Maandag is m'n vrije dag meestal, mits er een toernooi is (In Breda, huistoernooi) dinsdag is het clubavond, woensdag ergens anders clubavond, of toernooi in Tilburg, donderdag clubavond, vrijdag recreaties, zaterdag en zondag veel toernooien.

Gemiddeld speel ik toch wel minstens 4 keer per week, en dan sessies van 4 uur ongeveer. Echt trainen doe ik veels te weinig, dat wel. Maar dat doe ik nog wel soms als ik tijd heb.

Ik kan niet zeggen dat ik echt goed ben, ik zit meer in de middelmaat vind ik zelf. Ik kan wel zo'n beetje elke bal potten vanuit de vreemdste hoeken, en ik doe dat ook redelijk vaak, maar ik mis ook te vaak simpele ballen. Het probleem is bij mij meer iets mentaals. En daar ben ik nu goed op aan het letten.

M'n 'records'.. Snookerbreak van 48, 2 8 ball racks achter elkaar, en 2 9 ball racks achter elkaar. Straight pool break van 19, maar ik straight niet vaak. Die break gaat nog zeker omhoog, 30+ moet ik toch wel kunnen.

M'n materiaal.. Speelkeu van Falcon, een Nick Varmer, met standaard shaft, en een elkmaster medium pom d'r op. Breakkeu van Maxton, met een fenoliete beentje (zon zwarte harde). Voor de kennser: Ik geloof niet helemaal in dat hele Z-shaft verhaal van Predator. 't Is gewoon een hype als je 't mij vraagt. Goed poolen komt vanuit je zelf, niet uit je keu. Duur materiaal verbloemt slechte techniek in veel gevallen. Ik trek met mijn keu de ceuball net zover terug als met een Z-shaft. Wellicht komt dat door m'n snookertechniek...heb best een goede stroke namelijk.

M'n huidige ranking op de nationale ranglijst zit rond de 300 (de laatste was 318, maar er zijn inmiddels punten bij gekomen) maar ik heb de NK's gemist dit jaar. Dit is het eerste jaar dat ik voor de nationale ranglijst speel. Volgend seizoen, als ik de NK's meegespeeld heb (je krijgt al punten voor aanwezigheid bij de kwalificaties) dan zou m'n ranking rond de 200-250 moeten zitten hoop ik.

M'n huidige club is De Distel in roosendaal. Ik speel voor de rest nog bij de Pompadour in Breda en Provoosthuis in Bergen op Zoom. Af en toe speel ik nog toernooien in het Poolcafe in Breda, Jeto in Tilburg, en The Roadhouse in Middelburg. Binnenkort ga ik ook eens meedoen in Blaak en Thurston in Rotterdam en Touch in Eindhoven.

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan met de regionale teamcompetitie, en we zijn begonnen in de 2e klasse. We hebben gewonnen, en promoveren nu naar de 1e klasse 25 Juni meende ik zijn de nationale kampioenschappen voor de winnende teams. Daar doe ik dus ook aan mee.

Ik speel het spel eigenlijk nog niet zo heel lang, 2-2,5 jaar ongeveer, dus ik verwacht nog wel beter te worden. Er zit in ieder geval nog steeds een stijgende lijn in

Als er nog vragen zijn, brand maar los Ik heb een redelijk goede technische kennis

Ow en Djenneke zal hier ook nog wel reageren denk ik Maar zij snookert eigenlijk voornamelijk

pi_37419950
Maare, Rijst, ik zie dat jij in Steenbergen woont...

Waar pool jij eigenlijk altijd? Want ik ken niemand die Fezz heet...
pi_37421636
De pompadour in breda kom ik ook nog wel eens
Jupiler is goed
pi_37427803
Ik speel elke week in de Distel in roosendaal en ook elke week in de Touch in Eindhoven. In de Thurston kom ik ook nog soms...
In Eindhoven ben ik nu ook begonnen met het spelen van tournooien, maar kan bijna nooit winnen omdat de spelers daar echt van een te hoog niveau zijn
Speel ongeveer 5uurtjes per week, maar train nooit...

[ Bericht 14% gewijzigd door RijstNatie op 30-04-2006 15:49:37 ]
Nothing to see here, carry on
pi_37430377
In De Distel kom ik ook regelmatig, maar alleen recreatief eigenlijk .
sig verwijderd door FA
pi_37435620
Ken je trouwens dat kleine ventje van een jaar of 10-12 ? die speelt echt heel goed, wint zelfs van speler die in de top 50 staan. Hijs echt 1.50 groot ofso

heel bizar om te zien
Nothing to see here, carry on
pi_37438187
Die speelt in het team van Woensel Jeugd zeker? .. Da's een spelertje van de nationale selectie dan.

Ik heb afgelopen vrijdag nog klopt gekregen van een mannetje van 13-14 van de nationale selectie van Belgie. Stephan Lammers heette ie...

Nouja, ik ben zo en zo op dinsdag en donderdag in de Distel dus welliht zien we elkaar wel eens Ik ga daar ook onder de nick Faxie heheeh
pi_37438980
ik ben aziaat dus als ik er ben dan kan je me niet missen denk ik, zoveel azn's komen daar niet hehe..
meestal speel ik op maandag of dinsdag middig in de distel
Nothing to see here, carry on
pi_37439770
Klein kansje dat je Hoang kent? Die speelt daar ook in de club.
pi_37440406
nee
Nothing to see here, carry on
pi_37440792
Eerst werd pool uitgezonden op RTL5 als ik het goed herinner.
Toen zag ik dat een jonge Nederland het goed deed.
Andere goede spelers waren Strickland en een Filipijn?
Let the season begin!
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:58:51 #24
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37558273
Vrijdagavond is de poolavond bij uitstek.. toch?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_37559837
Voor recreatief poolen wel
pi_37560026
* Da_Sandman werkt in een poolhal, Cue Action te Vlissingen

Wil zelf graag beter worden, maar heb er domweg de tijd niet voor...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2006 @ 23:01:06 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37560638
ik vind 9 ball altijd wel leuk

wordt het ergens nog uitgezonden?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:01:59 #28
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_37562967
wil er iemand money poolen?
Nothing to see here, carry on
pi_37572799
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:45 schreef Da_Sandman het volgende:
* Da_Sandman werkt in een poolhal, Cue Action te Vlissingen

Wil zelf graag beter worden, maar heb er domweg de tijd niet voor...
Hee dan ken ik je wellicht (Mits je toernooien speelt daar in de buurt) en anders kom je me volgend jaar wel tegen, team Dis-Charge (waar ik in zit) speelt dan 1e klasse , en da's ook in Vlissingen dus. Tegen Atong enzo.
pi_37572816
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:01 schreef RijstNatie het volgende:
wil er iemand money poolen?
Moet je aan JP vragen in de Distel, die's daar altijd wel voor in hehe
pi_37602011
is dat die ouwe kale van 35?
die elke dag daar zit omdat tie denk ik geen werk heeft
Nothing to see here, carry on
pi_37602102
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef RijstNatie het volgende:
Speel nu zo'n half jaar ernstig veel pool, vooral 8ball... en kan het nu toch wel redelijk

vaianten: 8ball, 9ball, straightball....

zijn er nog fanatieke poolers hier?
Ja.
quote:
waar spelen jullie vooral?
Nooduitgang (Oosterhout), Pompadour (Breda), 't Poolcafé (Breda), De Distel (Roosendaal)
quote:
wat voor keu gebruik je?
Falcon
quote:
meld het hier
Heb ik net gedaan.

Hoi Faxie!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37603668
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:33 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hee dan ken ik je wellicht (Mits je toernooien speelt daar in de buurt) en anders kom je me volgend jaar wel tegen, team Dis-Charge (waar ik in zit) speelt dan 1e klasse , en da's ook in Vlissingen dus. Tegen Atong enzo.
Speel geen toernooien
Atong is mijn bedrijfsleider
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_37610010
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 13:01 schreef RijstNatie het volgende:
Speel nu zo'n half jaar ernstig veel pool, vooral 8ball... en kan het nu toch wel redelijk

vaianten: 8ball, 9ball, straightball....

zijn er nog fanatieke poolers hier?
waar spelen jullie vooral?
wat voor keu gebruik je?

meld het hier
Redelijk fanatiek sinds ik mijn lenzen heb (zo'n 4 maanden nu)

Ik speel gemiddeld zo'n 3 tot 4 keer per week in het Snooker-Pool Palace in Delft. Speel daar vooral 9-ball. Ik zal binnenkort vaker gaan 8-ballen en straighten.

Speel met een McDermott (EF-1 Blade) keu.

Records:
9-ball: 3 racks
8-ball: 2 racks
14.1: 26 (bijna nooit gespeeld, ik denk zo'n 3 of 4 keer)
Snooker: 46 (dat was nog met oogafwijking van -3 )
pi_37611105
Djenneke's Records:
9-ball: 3 racks
8-ball: 3-racks
straight: 12 (het enige frame (tot de 30) dat ik ooit gespeeld heb )
snooker: 56 (dat moet echt eens hoger)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37611417
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:08 schreef RijstNatie het volgende:
is dat die ouwe kale van 35?
die elke dag daar zit omdat tie denk ik geen werk heeft
Ouwe kale? ...elke dag? ...

Hm da's Jan denk ik Die heeft wel werk hoor, maar die is sinds kort een beetje verslaafd
  zondag 7 mei 2006 @ 12:46:48 #37
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_37625328
wordt met zo'n record bedoeld dat je, 3 racks achter elkaar alles erin pot?

dus break, tafel leeg, break, tafel leeg enz..?

dan zit ik op 1 rack
Nothing to see here, carry on
pi_37631990
Ja idd
  zondag 14 mei 2006 @ 20:40:59 #39
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_37825145
kickje
Nothing to see here, carry on
pi_37833225
Vandaag m'n straight break verbeterd van 19 naar 27
pi_37833911
goed bezig, fax het de volgende keer maar door....
Nothing to see here, carry on
pi_37833978
Dan kunnen de mensen hier er niet van meegenieten
pi_38340855
Nog mensen hier naar de play offs van de PTL wezen kijken afgelopen weekend? Viel me erg tegen dat er zo weinig toeschouwers aanwezig waren.. pool heeft nog een lange weg te gaan in NL!
pi_38349975
als je nou ff hier van te voren meld waar zoiets is... dan kom ik misschien ook wel
Nothing to see here, carry on
pi_38551762
Was op vakantie maar had zo en zo niet gekunnen...
pi_38635361
zijn er ook wel eens tournooien in de distel?
en wat kost het inschrijven..
Nothing to see here, carry on
pi_38636417
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:07 schreef RijstNatie het volgende:
zijn er ook wel eens tournooien in de distel?
en wat kost het inschrijven..
jups, vaak op zondag, kost 10 euro. Alleen is het seizoen inmiddels bijna voorbij (het is een cyclus, komt ieder jaar terug).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38637314
kut op zondag kan ik nooit..
Nothing to see here, carry on
pi_38643811
Zaterdagen zijn er toernooien in de Pompadour in Breda. Check www.playpool.nl voor data.
pi_38950738
Ik denk ik kick ff;)

Pooler: Ja, alleen de laatse jaren niet zo fanatiek meer, kost te veel tijd en tja de hypotheek moet worden betaald he...

Niveau: 1e divisie Noord

Persoonlijke records: 9ball een rack of 5, 6, 8ball een rack of 5, straight ongeveer break 40, 50

Sterke punten: Ik kan alles potten;), vooral bankshots erg sterk, zeer harde break, niet sjagrijnig te krijgen.
Zwak punt: Consistentie, soms pot ik tafel na tafel weg, soms mis ik de domste ballen, vaak positie verkloten op de laatste bal... dat was "vroeger" wel anders.

Keu: Schön STL 1 uit de VS laten importeren, had nogal wat eisen;): Lichtste soort genoesten esdoornhout, originele Schön shaft afgedraaid naat 12mm, Mori pommetje, zelf opgezet uiteraard; breakkeu Merk Onbekend;) Jumpkeu: doe ik niet aan, ik swirve liever!

Om geld spelen doe ik graag, weliswaar alleen in Groningen (Cue, Streetlife, Raxx.)


...Maar waar ik vooral om reageer is: Dit weekend de World Pool Masters in Egmond, ik heb begrepen dat dat op tv wordt uitgezonden, wie weet op welke zender en hoe laat? Vanaaf alleen pool vanuit Italië op Eurosport en da' s wel leuk, maar ik wil o'Sullivan zien! die speelt vanavond nl.
pi_38960592
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:30 schreef bsekoe het volgende:
Ik denk ik kick ff;)

Pooler: Ja, alleen de laatse jaren niet zo fanatiek meer, kost te veel tijd en tja de hypotheek moet worden betaald he...

Niveau: 1e divisie Noord

Persoonlijke records: 9ball een rack of 5, 6, 8ball een rack of 5, straight ongeveer break 40, 50

Sterke punten: Ik kan alles potten;), vooral bankshots erg sterk, zeer harde break, niet sjagrijnig te krijgen.
Zwak punt: Consistentie, soms pot ik tafel na tafel weg, soms mis ik de domste ballen, vaak positie verkloten op de laatste bal... dat was "vroeger" wel anders.

Keu: Schön STL 1 uit de VS laten importeren, had nogal wat eisen;): Lichtste soort genoesten esdoornhout, originele Schön shaft afgedraaid naat 12mm, Mori pommetje, zelf opgezet uiteraard; breakkeu Merk Onbekend;) Jumpkeu: doe ik niet aan, ik swirve liever!

Om geld spelen doe ik graag, weliswaar alleen in Groningen (Cue, Streetlife, Raxx.)


...Maar waar ik vooral om reageer is: Dit weekend de World Pool Masters in Egmond, ik heb begrepen dat dat op tv wordt uitgezonden, wie weet op welke zender en hoe laat? Vanaaf alleen pool vanuit Italië op Eurosport en da' s wel leuk, maar ik wil o'Sullivan zien! die speelt vanavond nl.
Het wordt niet in NL uitgezonden.
pi_38974011
die persoonlijke records, haal je die als je in je eentje aan het oefenen bent of tijdens een potje tegen iemand anders?
Nothing to see here, carry on
pi_38976428
Is verschillend. Ik heb de mijne op toernooien gehaald, maar m'n hoogste snookerbreak tijdens een trainingspartij.
pi_38976722
records horen in wedstrijdverband te zijn gemaakt, en anders hoor je te vermelden dat het in training was...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38978156
'k Vind van niet, record is record. 't Gaat om de prestatie zelf , niet om de context waarin die gemaakt is. Of je een 50 break nu schiet ergens in je eentje of op een toernooi, je hebt die 50 nou eenmaal geschoten. Wellcht zul je 'm niet onder druk schieten nee maar wat dan nog?

Misschien dat er op profielen ed er automatisch van uit gegaan wordt dat die records in wedstrijdverband zijn gemaakt...?
pi_38978358
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:12 schreef Faxie het volgende:
'k Vind van niet, record is record. 't Gaat om de prestatie zelf , niet om de context waarin die gemaakt is. Of je een 50 break nu schiet ergens in je eentje of op een toernooi, je hebt die 50 nou eenmaal geschoten. Wellcht zul je 'm niet onder druk schieten nee maar wat dan nog?

Misschien dat er op profielen ed er automatisch van uit gegaan wordt dat die records in wedstrijdverband zijn gemaakt...?
Zolang je eerlijk vermeldt dat het training is gemaakt, maakt het inderdaad niet uit. Maar wedstrijddruk telt wel degelijk mee natuurlijk.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38981195
Tuurlijk, mits vermeldt.
pi_38983385
Mja, wat is wedstrijdverband? Die van mij zijn gehaald tijdens een partij tegen een vriend (doe niet aan wedstrijdverband, af en toe een huistoernooitje).
Ik denk dat het makkelijker is om een break te schieten in wedstrijdverband dan dat je in je eentje aan het spelen bent.. in wedstrijdverband ben je vaak toch meer gefocust.
pi_38984576
Maar ook nerveuzer... vandaar denk ik..
pi_39325162
Leuk topic om te kicken!

Zelf speel ik ook fanatiek pool. Ik speel nu 2 jaar en speel in de 2e klasse Oost. Het materiaal dat ik gebruik is een Buffalo butt i.c.m. een Universal Smart Shaft LS waar een Moori Medium op zit en breaken doe ik met een Cuetec.

Om even 1 ding te verbeteren wat ik in het topic tegen kwam over de Z-shafts. Deze shafts zijn inderdaad wel hun geld waard. deze zogenaamde deflectieloze shafts hebben dus (haast) geen afwijking bij het gebruik van english. Wel is het aan te raden vroeg met zulke shafts te spelen omdat je anders aan de afwijking gewent raakt. Er zijn meerdere deflectieloze shafts zoals:
(Tussen haakjes de variant met een klein beetje deflectie(overgangsshaft))
Predator Z (Predator 314)
Universal Smart Shaft LS (Universal Smart Shaft RS)
Meucci Black Dot (Meucci Red Dot)
Annie O's E (Annie O's NT)
Zelf heb ik alle shafts mogen testen en uiteindelijk gekozen voor de Universal Smart Shaft. Maar de keuze van een goede shaft is erg persoonlijk. Zelf twijfelde ik heel erg tuusen de USS en de AO-E.
Het enige nadeel van deze shafts zijn de prijzen. Deze varieren tussen de 200 en 300 euro en dan heb je ook nog eens een butt nodig.

Zelf speel ik het liefst 9ball. In de competitie speel ik graag 1 pot 9ball en 1 pot 8ball, dit omdat ik geen geduld voor straight heb en ik nog problemen heb mijn bridge boven een andere objectbal te plaatsen. Iets wat je met straight niet kan gebruiken.
pi_39325708
Je hebt ook nog de OB-1 shaft, waar ik alleen maar positieve verhalen over hoor.. alleen is deze volgens mij niet in NL te krijgen/testen.
pi_39326790
De OB-1 is hier inderdaad niet te krijgen en is inderdaad een goede shaft. Hij is niet opgebouwd in de "pie-slices" zoals die hierboven genoemd, maar meer als puzzelstukjes. Zo zijn er nog wel meer shafts die goed zijn, maar hier niet of moeilijk te krijgen zijn zoals:
McDermott i-x
Tiger X-shaft (trouwens wel te krijgen bij fmcue, maar wel de mindere uit de genoemde)
Axiom
ect.
pi_39343424
Ook nog even over die Z shaft... wat ik bedoel met dat ik niet in dat verhaal geloof is dat het echt niet zo revolutionair is als dat ze het laten overkomen...

ELKE shaft geeft deflectie (niet heeft, deflectie is iets wat de cueball krijgt), de een wat meer dan de ander. Vorm van de pom heeft trouwens ook een kleine invloed op de deflectie. De Z shaft geeft wat minder deflectie dan de rest idd. Ik heb zelf net een nieuwe keu gehaald met een 314 erbij, de Z vind ik wat te dun.

Maar wat ik niet snap is dat sommige mensen, waar ik trouwens niet de mensen in dit topic mee bedoel, zo enorm veel belang aan zo'n shaft hechten. Ik hoor veel mensen praten alsof de Z shaft heilig is. 't Is nog steesd het mannetje d'r achter dat het allemaal doet hoor. En daarom vind ik het ook beter dat je met 'minder' materiaal begint, want zo word je gedwongen om je techniek helemaal goed te krijgen. En tegen de tijd dat je klaar bent om op beter materiaal over te stappen zal je toch wel voldoende inzicht moeten hebben om snel aan de nieuwe afwijking te wennen. En dan kan je met een goede techniek net dat beetje extra uit de bal halen. (Hoewel je eigenlijk nooit in de situatie zou moeten komen dat je dat beetje extra nodig hebt....)

En wat ook erg belangrijk is van een shaft, en een keu in het geheel, is hoe hij aanvoelt, en daarmee bedoel ik de feedback die je krijgt van de keu wanneer je de cueball raakt. Zie het zoals stijve/slappe vering bij auto's. En da's dus erg persoonlijk.

En volgens mij zitten ook erg veel mensen gewoon mee te lopen met de Predator hype... 't is zeker goed spul hoor, maar dat zijn veel andere merken ook. Marketing enzo denk ik ...

Ik heb nu zelf net een Longoni gehaald met een 314 shaft. De Classica LV2



Fijne keu vind ik dat

Ik heb afgelopen zondag NK Teams 2e klasse in Sittard gespeeld, 1e ronde bye, en in de 2e ronde verloren we jammer genoeg Beetje pech in het team... eentje had hooikoorts, verliest 6-5, ander scratched op 5-5 met 9 ball na een 9 ball combi... Ik had zelf een goede partij alleen hoefde 'm niet af te maken omdat we al 3 wedstrijden verloren hadden..

Zijn er trouwens nog mensen die met de Nationale Ranking Masters mee gaan doen? Ik wel in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faxie op 29-06-2006 03:58:51 ]
pi_39994243
ik heb laatst nog een paar potjes tegen die rik gespeeld, die kerel hangt volgens mij elke dag in de Distel

Ik weet niet of jullie van hem kunnen winnen, maar di kerel maakte mij wel redelijk in
Nothing to see here, carry on
pi_39994814
Rik had de potentie om een topspeler van Nederland te worden. Vanwege omstandigheden die ik zelf ook niet helemaal weet en hoef te weten is ie 5 jaar uit het circuit geweest. Daarvoor won ie zo'n beetje elke Distelcup met gemak.

Hij heeft in ieder geval erg veel kennis, en ik vind 'm een aardige kerel hoor, alleen hij lult je de oren van je kop haha
pi_39994908
ja hij lult teveel en hij schooit om peuken
Nothing to see here, carry on
pi_39994948
Ow die Nationale Ranking Masters kwalificatie ging niet helemaal lekker trouwens. Ik had niet veel geslapen en was dus al redelijk moe, maar heb m'n best gedaan. 1e Ronde tegen Jan Jongbloed verloren met 7-1. 'k Gaf er wel 4 weg ofzo maarja... dan moet ik maar niet missen op de 9....

1e Verliezersronde verloren met 6-5 dacht ik... speelde goed maar miste de belangrijkste ballen... meerdere tafels gerunned, dat wel...

Maarja niveau lag wel hoog in ieder geval. En goedde ervaring
pi_39994994
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:08 schreef RijstNatie het volgende:
ja hij lult teveel en hij schooit om peuken
En speelt om bier
pi_40142442
Eurosport doet verslag van het IPT North American Open 8-Ball Championship in Las Vegas.. vanmiddag Ronnie O'Sullivan al zien winnen. Vanavond van half 10 tot 12 op eurosport
pi_40142578
Er is tegenwoordig sowieso een hoop pool op eurosport.

Een week of wat terug was er de King of the Hill oid, tussen Efren Reyes en Mike Sigel.
pi_40143351
Jammergenoeg op Eurosport 2
pi_40143437
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:09 schreef Leatherface het volgende:
Er is tegenwoordig sowieso een hoop pool op eurosport.

Een week of wat terug was er de King of the Hill oid, tussen Efren Reyes en Mike Sigel.
Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euro
pi_40147859
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:38 schreef Hammerbee het volgende:

[..]

Die Mike Sigel stond daar door de microfoon te praten alsof het een demonstratie was..maar het ging dus om 200000 euro
Was wel leuk om te zien ja.

Twee oude meesters. Zo'n beetje de Steve Davis en Stephen Hendry van het pool.
pi_40147935
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:35 schreef Faxie het volgende:
Jammergenoeg op Eurosport 2
En gelukkig kan ik die ontvangen

Gisteren een stuk van Ronnie zijn partij gezien en vandaag Earl Strickland.
Het blijft toch ook een mannetje. Continue aan het praten


Nu trouwens Live op ES1
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40148344
Wel opvallend dat de spelers zelf de ballen terug moeten leggen en dat de referee dat dus niet doet.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40150613
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:44 schreef Bruce117 het volgende:

[..]


Gisteren een stuk van Ronnie zijn partij gezien en vandaag Earl Strickland.
Het blijft toch ook een mannetje. Continue aan het praten
Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.
pi_40150719
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Strickland gaat soms toch wel erg ver over de schreef. Een beetje tegendraads en controversieel is leuk, maar bij Earl is het echt over the top.
idd.

Een jaar of 2 geleden was hij toch aardig onbeschoft bezig tegen Michaela Tabb tijdens de Mosconi Cup.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40150765
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:49 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

idd.

Een jaar of 2 geleden was hij toch aardig onbeschoft bezig tegen Michaela Tabb tijdens de Mosconi Cup.
Ja, en tegen Steve Davis.

Als je dat bij iemand niet moet flikken is het Steve Davis. Dat is zowat een halfgod in de keusporten.
pi_40167184
Hm het schijnt trouwens toch wel op eurosport 1 te zijn.... even in de gaten houden...
pi_40172517
jah op europsort 1 is de North american open
Nothing to see here, carry on
pi_40174616
Vanavond om 23.30, morgen om 14.30 en 0.00 weer op Eurosport.

Wat heeft Ronnie O'Sullivan gisteren gedaan?
pi_40180612
Nu Johnny Archer - Ronnie O'Sullivan Live op Eurosport 2

[ Bericht 7% gewijzigd door Bruce117 op 25-07-2006 22:12:16 ]
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40181048
Johnny Archer
pi_40237629
Om 19.30 live op ES1, met waarschijnlijk een partij van Feijen (tegen Immonen) en later op de avond Van den Berg (tegen Strickland)
pi_40254226
Wat heeft Feijen nog gedaan?

Van den Berg staat nu 7-7 tegen Strickland, spannend...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40254286
En verliest met 8-7. Wit weg bij de break deed hem de das om...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40254325
En ze gaan elkaar verbaal te lijf .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40254361
Haha die cowboy
pi_40254370
Strickland blijft ook een vreselijke eikel.

Hij keek Nick niet aan bij het handenschudden na de partij, waarop Nick gewoon zijn hand vast hield en dat vond meneer niet zo leuk.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40254392
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:13 schreef Da_Sandman het volgende:
En ze gaan elkaar verbaal te lijf .
Dat is heel normaal when Earl's involved.
pi_40254414
"You suck... YOU SUCK"

Strickland is dan ook een grote mongool.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40254443
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:14 schreef Bruce117 het volgende:
Strickland blijft ook een vreselijke eikel.
Rasechte redneck.
pi_40254575
Een beetje psychologische oorlogsvoering is niets mis mee, dat hoort bij sport, maar het is maar goed dat ik niet tegen zo iemand hoef te spelen (in wat voor sport dan ook).

Weet niet of ik me zou kunnen beheersen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40254617
Het aantal incidenten met Strickland in de hoofdrol zijn niet meer op 1 hand te tellen.

Meest memorabele was nog wel de laatste wk - finale die hij won. Hij speelde tegen Bustamante, van wie een week of wat eerder een kind was overleden. Onbegrijpelijk dat zo'n man doorspeelt en ook nog de finale haalde.

Maar Strickland kon zichzelf helemaal niet inhouden, was constant van alles aan het blaten en ging heel demonstratief op de tafel staan dansen. Terwijl je als je zo iemand tegenover je hebt alle waardigheid en nederigheid zou moeten tonen.

I rest my case.
pi_40270426
wat een idioot is die strickland indd, totaal geen respect voor andere... typisch een yankee.
wel mooi dat nick nog zei van; i dont understand why people clap for u...
Nothing to see here, carry on
pi_40283307
Ik viel ook bijna van de bank van verbazing over de arrogantie van die Strickland kende alleen zijn faam als goed pooler. (Ben nog een beetje een pool noob.).
Een beetje psychologische oorlogsvoering o.k. Maar dan kan je je tegenstander toch wel even aankijken als je zijn hand schut. Ik vond Nick zijn reactie echt geweldig, die hand vasthouden zodat Rod wel moest kijken.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
pi_40330496
Vanavond de finale van de 2006 IPT North American Open 8-Ball Championship

De wedstrijd gaat tussen Marlon Manalo en Thorsten Hohmann

Zo te zien zal ook deze wedstrijd om een b.o. 15 gaan, zoals alle andere wedstrijden dit toernooi.

Eurosport 2 zal het vanaf 21:50 live uitzenden.

Meer info is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bruce117 op 30-07-2006 21:05:08 ]
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_40337987
Maandag om 20.45 wordt hij uitgezonden op Eurosport 1.
pi_40339124
Gaat ES ook nog de US Open en de WK uitzenden?
pi_40339311
Volgens mij alleen de IPT en de Eurotour.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')