abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:08:12 #226
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_37189786
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:25 schreef peristilius het volgende:

[..]

Erg zielig zulk soort dingen, waarom zeikt Nintendo Microsoft altijd zo af als ze toch niet bang voor ze zijn? Volgens mij schijten ze gewoon keihard in hun broek en krijgen ze daardoor zulk soort praatjes.

Leuk trouwens dat ze nog maar eens benadrukken dat ze Japan als de belangrijkste markt zien, maar ja, dat is ook de enige markt waar ze het de afgelopen generatie goed hebben gedaan.
Was het niet Bill Gates die Nintendo een niche player noemde voor de nieuwe generatie?

Kortom, andersom gebeurt net zo goed
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_37190378
Ach Microsoft en Nintendo moeten gewoon betere mensen zoeken . Ken Kutaragi zegt tenminste waar het op staat: "We will kill Microsoft"
Gewoon simpel en duidelijk zeggen waar het op staat .
En Ken vermaakt ons ook af en toe met geweldige uitspraken
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:34:13 #228
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_37190509
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:30 schreef Retuobak het volgende:
Ach Microsoft en Nintendo moeten gewoon betere mensen zoeken . Ken Kutaragi zegt tenminste waar het op staat: "We will kill Microsoft"
Gewoon simpel en duidelijk zeggen waar het op staat .
En Ken vermaakt ons ook af en toe met geweldige uitspraken
Nee, Ken zegt: "ZOMFG, TSJEK, 4D!!11!!eins11!!!!!"
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_37190581
Ik vond die van "Microsoft aims for the moon, we aim for the sun" wel aardig. Het is bullshit, maar toch leuk verzonnen.
Houd van een lijntje.
pi_37190606
a move into the 4D world
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:37:43 #231
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_37190645
"We want to sell a Billion Xbox 360's.. And we think that's posible".

hahaha.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:38:24 #232
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_37190672
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:36 schreef Retuobak het volgende:
a move into the 4D world
OMG. PS3 controller krijgt 3 analoge sticks.

I kid, I kid.. PS3 controller word een Revolution rip-off. 99% zeker.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_37191131
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:33 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ondanks het floppen van het zoveelste proprietary formaat van Sony kan ik me niet voorstellen dat de aandeelhouders ontevreden zijn met een handheld die, met name in Europa en de VS, uitermate goed presteert voor een nieuwe entree in een markt die voorheen als monopolie bestempeld kon worden.
Kwa hardware wel ja, maar de winst word met de games gemaakt en daar worden er volgens mij niet zo enorm veel van verkocht.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_37191217
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:53 schreef Kill_em_all het volgende:
Kwa hardware wel ja, maar de winst word met de games gemaakt en daar worden er volgens mij niet zo enorm veel van verkocht.
Nog niet nee, maar alles begint met een ruime hardware base. Overigens heeft de PS2 ook gewoon een lage games/console verhouding, dit in tegenstelling tot de obsceen hoge games/console verhouding van de Xbox/Xbox 360 en in mindere mate die van de Cube.
pi_37191512
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
quote:
Let's look at it like this:

In order to have a christmas launch, sony needs the ps3 out there by november. That's 7 months from now.

7 * 30 = 210

They have 210 days to make their production runs. If they started tomorrow, they would need to make 4761 units per day just to reach 1,000,000 units world wide. That would be less than the 360 launch.

1,000,000 / 210 = 4761

So let's say they need at least a million units per reigon in order to have a realistic world wide launch. That would require sony produce 14,000 units per day starting May 1st.

3,000,000 / 210 = 14,286

Let's say sony doesn't get the console finalized until june, gets the production facilities running until July. That gives them just 4 months to reach the 3,000,000 figure. They would need to produce 25,000 consoles per day, every day.

3,000,000 / 120 = 25,000

This all assumes that there are no manufacturing glitches. Remember when sony decided to retool the chip fab facility from .25 micron chips to .18 micron chips right before the ps2 launch? That cut the output of the production facility in half.

While we're throwing numbers around, lets assume Sony does make 3,000,000 units at a $200 dollar loss....

3,000,000 * 200 = 600,000,000

That's a six hundred million dollar loss.... good luck with that
Conclusie, Revolution gaan ownen .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_37191698
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]

Conclusie, Revolution gaan ownen .


Waar heb je dat vandaan btw?
pi_37191720
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]

Conclusie, Revolution gaan ownen .
Weet je.......zo ongeloofwaardig klinkt dat nog niet
Dit kan nog heel grappig worden
pi_37191759
Dat sony teveel hooi op z'n vork heeft genomen lijkt mij wel duidelijk
Houd van een lijntje.
pi_37191903
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat sony teveel hooi op z'n vork heeft genomen lijkt mij wel duidelijk
Harvest Moon op PS3
pi_37192062
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:11 schreef Xrenity het volgende:

[..]



Waar heb je dat vandaan btw?
Van een gast die bij een grote developer werkt waar ze werken aan 360/PS2/NGC games



All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:39:49 #241
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37192677
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]

Conclusie, Revolution gaan ownen .
Die berekening is echt niet onhaalbaar..
Sony heeft in 7 jaar meer dan 100Miljoen ps2's verkocht.
7x365 = 2555
100.000.000/2555 = 39138 stuks per dag. En dat is minimaal want er zijn er heel wat meer gemaakt dan verkocht.

Sony claimed zelf rond de 1miljoen stuks per maand te produceren en tegen het eind van het fiscaal jaar 2006(maart 2007 dus) rond de 6 miljoen stuks te hebben geproduceert. En dat moet opzich haalbaar zijn wanneer de productie eenmaal is begonnen.

En de verliezen die sony zal maken op de ps3 zijn echt wel ingecalculeerd.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_37192827
Yields zullen in het begin ook niet denderend zijn, en de shortages in high-end GDDR-III zullen net als bij MS ook Sony ongetwijfeld parten spelen. Productie later in de product cycle zal dan ook veel hoger zijn dan in het begin, zoals altijd al het geval is geweest.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:58:30 #243
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37193233
Natuurlijk zal de productie in het begin lager liggen. En zover ik had begrepen wilde sony met 1 miljoen launchen en dan iedere maand een miljoen leveren. Ik denk wel dat sony minder last zal hebben van shortages dan MS, omdat sony veel meer ervaring heeft met het wereldwijd leveren van hardware dan MS.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_37193680
Knap dat Sony met ervaring magisch GDDR-3 chips tevoorschijn kan toveren
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:27:38 #245
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37194174
Er was geen shortage aan die GDDR-3 chips, Infineon had MS verkeerde chips geleverd die langzamer waren dan 700Mhz en dat was een van de redenen van de shortage aan xbox360's.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_37194369
Er was niet alleen een shortage, er IS een shortage. Nu grafische kaarten in de midrange ook GDDR-3 geheugen beginnen te gebruiken beginnen nVidia en ATi een enorme druk uit te oefenen op de vraag. En daarnaast oefent OOK MS zware druk uit op de vraag. Ik denk dat je er best van uit mag gaan dat Sony ook niet alle GDDR-3 chips zal krijgen die ze willen
pi_37194490
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:56 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Nog niet nee, maar alles begint met een ruime hardware base. Overigens heeft de PS2 ook gewoon een lage games/console verhouding, dit in tegenstelling tot de obsceen hoge games/console verhouding van de Xbox/Xbox 360 en in mindere mate die van de Cube.
Hoe hoog wil je dat hebben dan? iedereen roept de psp doet het goed, dan zou je dus zeggen dat er al een redelijke user base is, waar blijven die games dan? want er word ook niet echt veel aangekondigt. Voor de DS werden er bv wel een boel titels aangekondigt voordat het ding als een idioot begon te verkopen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_37194547
Leuk hoe de revolution topic altijd uitdraait op een discussie over ps3/360/pc
Houd van een lijntje.
pi_37194889
Sorry
(overigens gaat het niet echt over de PC, puur over het feit dat PC-hardware-fabrikanten invloed hebben op de productie van de 360 en PS3)
Maar ik zal ophouden
pi_37194902
Houd van een lijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')