Was het niet Bill Gates die Nintendo een niche player noemde voor de nieuwe generatie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:25 schreef peristilius het volgende:
[..]
Erg zielig zulk soort dingen, waarom zeikt Nintendo Microsoft altijd zo af als ze toch niet bang voor ze zijn? Volgens mij schijten ze gewoon keihard in hun broek en krijgen ze daardoor zulk soort praatjes.
Leuk trouwens dat ze nog maar eens benadrukken dat ze Japan als de belangrijkste markt zien, maar ja, dat is ook de enige markt waar ze het de afgelopen generatie goed hebben gedaan.
Nee, Ken zegt: "ZOMFG, TSJEK, 4D!!11!!eins11!!!!!"quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:30 schreef Retuobak het volgende:
Ach Microsoft en Nintendo moeten gewoon betere mensen zoeken. Ken Kutaragi zegt tenminste waar het op staat: "We will kill Microsoft"
Gewoon simpel en duidelijk zeggen waar het op staat.
En Ken vermaakt ons ook af en toe met geweldige uitspraken
OMG. PS3 controller krijgt 3 analoge sticks.quote:
Kwa hardware wel ja, maar de winst word met de games gemaakt en daar worden er volgens mij niet zo enorm veel van verkocht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:33 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ondanks het floppen van het zoveelste proprietary formaat van Sony kan ik me niet voorstellen dat de aandeelhouders ontevreden zijn met een handheld die, met name in Europa en de VS, uitermate goed presteert voor een nieuwe entree in een markt die voorheen als monopolie bestempeld kon worden.
Nog niet nee, maar alles begint met een ruime hardware base. Overigens heeft de PS2 ook gewoon een lage games/console verhouding, dit in tegenstelling tot de obsceen hoge games/console verhouding van de Xbox/Xbox 360 en in mindere mate die van de Cube.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:53 schreef Kill_em_all het volgende:
Kwa hardware wel ja, maar de winst word met de games gemaakt en daar worden er volgens mij niet zo enorm veel van verkocht.
Conclusie, Revolution gaan ownenquote:Let's look at it like this:
In order to have a christmas launch, sony needs the ps3 out there by november. That's 7 months from now.
7 * 30 = 210
They have 210 days to make their production runs. If they started tomorrow, they would need to make 4761 units per day just to reach 1,000,000 units world wide. That would be less than the 360 launch.
1,000,000 / 210 = 4761
So let's say they need at least a million units per reigon in order to have a realistic world wide launch. That would require sony produce 14,000 units per day starting May 1st.
3,000,000 / 210 = 14,286
Let's say sony doesn't get the console finalized until june, gets the production facilities running until July. That gives them just 4 months to reach the 3,000,000 figure. They would need to produce 25,000 consoles per day, every day.
3,000,000 / 120 = 25,000
This all assumes that there are no manufacturing glitches. Remember when sony decided to retool the chip fab facility from .25 micron chips to .18 micron chips right before the ps2 launch? That cut the output of the production facility in half.
While we're throwing numbers around, lets assume Sony does make 3,000,000 units at a $200 dollar loss....
3,000,000 * 200 = 600,000,000
That's a six hundred million dollar loss.... good luck with that
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]
Conclusie, Revolution gaan ownen.
Weet je.......zo ongeloofwaardig klinkt dat nog nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]
Harvest Moon op PS3quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat sony teveel hooi op z'n vork heeft genomen lijkt mij wel duidelijk
Van een gast die bij een grote developer werkt waar ze werken aan 360/PS2/NGC gamesquote:
Die berekening is echt niet onhaalbaar..quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
[..]
Hoe hoog wil je dat hebben dan? iedereen roept de psp doet het goed, dan zou je dus zeggen dat er al een redelijke user base is, waar blijven die games dan? want er word ook niet echt veel aangekondigt. Voor de DS werden er bv wel een boel titels aangekondigt voordat het ding als een idioot begon te verkopen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:56 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nog niet nee, maar alles begint met een ruime hardware base. Overigens heeft de PS2 ook gewoon een lage games/console verhouding, dit in tegenstelling tot de obsceen hoge games/console verhouding van de Xbox/Xbox 360 en in mindere mate die van de Cube.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |