abonnement Unibet Coolblue
pi_36993774
Wat zijn de do's en don't bij het huren van een auto. Waar op te letten, wat zijn goede vergelijkingsites, nog tips bij het huren van een auto, wat zijn de punten waarop te letten bij huur van een auto in het buitenland, etc. etc.
pi_36994483
Heb op Kreta en Lanzarote een auto gehuurd. De reisorganisatie kwam beide keren met een bedrijf waar het verantwoordelijk was om een auto te huren. Voordat je de auto instapt moet je met het bedrijf gewoon effe een rondje rond de auto lopen. Dit is niet raar. Kijk waar er al krassen zitten en laat dit eventueel noteren, zodat jij niet de lul bent.. Op Lanzarote hadden we een auto bij Avia gehuurd en qua verzekering etc zat dat verder goed in elkaar.
Soms heb je de mazzel (zoals wij) dat de kleinere auto's op zijn en je een groter krijgt voor dezelfde prijs... Mijn advies is dus echt om een auto te huren bij het bedrijf die de reisorganisatie heeft aangeprezen (correct Nederlands?!?!?).
pi_36994904
kan deze niet centraal
pi_36995316
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:30 schreef Poepoog het volgende:
kan deze niet centraal
Uiteraard


Ook nog wat handige links erbij:

http://www.easyrentacar.com
http://www.e-sixt.nl/
www.alamo.com
www.hertz.com
www.avis.com
www.europcar.nl

Waar je in ieder geval goed aan doet is om even de prijzen te vergelijken als je niet van te voren geboekt hebt (wat vaak voordeliger is). De boekingskantoortjes zitten vaak dicht bijelkaar en het kan veel geld schelen om even een bij allemaal binnen te lopen en precies hetzelfde te vragen.
pi_36995665
Oh ja, op Kreta heb ik de auto bij Hertz gehuurd. Ook zeer aan te raden. En echt waar, ga vooral geen auto huren bij zo'n rare kerel om de hoek. Je hoort vaak genoeg verhalen omtrent oplichters en dergelijke...
pi_36997339
Hoelang moet je je papiertje hebben voordat je eigenlijk mag huren in het buitenland ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36999039
Staat mij iets bij van 2 jaar, maar dat weet ik dus niet zeker. Is vast wel te vinden ergens op internet..
pi_36999237
quote:
Op zondag 16 april 2006 02:39 schreef Steve-O het volgende:
Hoelang moet je je papiertje hebben voordat je eigenlijk mag huren in het buitenland ?
Ligt er aan pér land en pér verhuurbedrijf, de meeste verhuurbedrijven hebben zo en zo hebben ook nog een toeslag als je jonger bent dan een bep. leeftijd. Meestal 23-25.
pi_36999251
quote:
Op zondag 16 april 2006 02:39 schreef Steve-O het volgende:
Hoelang moet je je papiertje hebben voordat je eigenlijk mag huren in het buitenland ?
Dat ligt aan de autocategorie. OVer het algemeen 1 jaar. Bij grotere auto's 2 jaar.
pi_36999357
quote:
Op zondag 16 april 2006 02:39 schreef Steve-O het volgende:
Hoelang moet je je papiertje hebben voordat je eigenlijk mag huren in het buitenland ?
Hangt van het betreffende land af. Net zoals het al dan niet nodig hebben van een internationaal rijbewijs. Verder moet je voordat je ergens iets gaat huren eerst even rondzoeken in je reisgids, internet, etc. Weet je meteen of het verantwoord is om van een privaat persoon zijn auto te huren (dit is misschien zelfs illegaal), of dat je beter bij een van de grotere jongens kunt huren.

Verder het standaardwerk: controleer dat alle krassen en deuken etc. zijn genoteerd voordat je er mee weg rijdt, check de verzekering en wat de dekking precies is (ik betaal altijd liever wat meer voor 100% CDW, geen zin in gezeik op vakantie), check de kleine letters (ook met een "stoere" Suzuki Jimny mag je vaak niet eens van het asfalt af, hoeveel km mag je rijden, mag alleen jij rijden of ook een passagier, etc.), check de factuur en bewaar deze voor wanneer thuis de credit card afrekening binnenkomt.

Bovenstaande is voor het huren in het buitenland maar geldt volgens mij grotendeels ook voor huren in Nederland.
pi_37011257
Ik heb gehoord dat het vaak goedkoper is om in Duitsland een auto te huren. Klopt dat? Iemand daar ervaring mee, of adressen voor?
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:57:48 #12
87694 Robin__
letitredno
pi_37064245
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:32 schreef Robin__ het volgende:
Oke het word weer zomer, en dan wil je weg.. zoook een aantal vrienden + ikzelf. Afgelopen zomer goed bevallen dus wij willen weer lekker naar frankrijk, de auto waar we opgerekent hadden.. is total loss en is vervangen door een lease auto zonder prive kilometers

Nu zit het dus zo, we zijn dit jaar met 6 personen waarvan iig 2 met rijbewijs (21 jaar en 18 jaar) en 1 met een canadees rijbewijs (ik weet eerlijk gezegt niet of hij in een handgeschakelde auto kan rijden) en ik hoop zelf ook een rijbewijs te hebben (ben ook 18) Nu hebben we sowieso 1 auto (van een mama uit het gooi.. golf cabrio, leer, stoelverwarming etc ) Daar kan je met 4 personen goed inzitten maar veel bagage wil er dan niet meer bij. Kortom er zal iets bijmoeten. Zoals ik het zie is 3 personen + bagage per auto het comfortabelst dus er moet nog een auto komen waar dat dus inpast.

We denken 2500km nodig te hebben (dat is bij een hoop verhuurbedrijven prima te krijgen, ga je daarna wel naar 20cent/km .. 20euro/100km) in de periode 22-07 tot 04-08 ophalen almere/amsterdam oid. Dus nu zijn we een beetje opzoek naar alle soorten tips, maatschappijen, autos, verzekeringen maar ook vooral of het uberhaupt te doen is om 18 jarigen in een huur auto te laten rijden. In principe mogen de kosten incl bezine uitkomen op zo'n 200 euro pp (x5 = 1000)

Nou ik hoop dat iemand wat tips do's/don'ts heeft

Alternatieven.. als busreis, trein, vliegtuig vallen eigenlijk wel af.. we willen niet met een soort jongeren reis, gewoon op een camping (we hebben een lijstje) en daar vooral relaxt beetje vakantie vieren.. maar die vrijheid die je met de auto heb spreekt ons erg aan.
Zoals ik vroeg in een ander topic..
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:08:17 #13
45833 crew  Fogel
pi_37075307
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:48 schreef Zolena het volgende:
Ik heb gehoord dat het vaak goedkoper is om in Duitsland een auto te huren. Klopt dat? Iemand daar ervaring mee, of adressen voor?
Mijn ervaring is dat Budget (www.budget.de) in Duitsland vrij goedkoop is, in ieder geval voor 1 of 2 dagen huren.
Ligt er natuurlijk aan wat je wil hebben, ik kreeg toen een Ford Ka mee en betaalde voor twee dagen ongeveer 100¤.
Heb ook een keer een Smart Roadster in Frankfurt gehuurd voor 1 dag en dat was 70¤.

Adressen voor Duitsland, kan je zelf even kijken (bedragen verschillen ook per stad...):
www.sixt.de
www.europcar.de
www.hertz.de
www.avis.de
www.budget.de

Andere ervaringen:
Nederland:
* VW Touran, 2 dagen bij Hertz ongeveer 200¤
* Ford Ka, 3 dagen bij Hertz ongeveer 120¤
Noorwegen:
* Nissan Micra, 1 dag bij Avis ongeveer 120¤
* Renault Megane, 3 dagen bij Hertz ongeveer 190¤

De meeste verhuurbedrijven hebben ook scherpe weekend- en weekaanbiedingen, kijk daar ook naar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_37241598
Dit jaar wil ik samen met mijn vriend in juli ongeveer 3 weken door Frankrijk gaan touren met de auto. We hebben beschikking over 2 auto's, een klein busje en een peugeot 106. Probleem is echter dat het busje wel erg oud is en we bang zijn dat deze het onderweg gaat begeven. En in de peugeot kan wel heel weinig bagage (en we hebben hem 1x meegenomen op vakantie en toen stond ie stil....)

Nu willen we dus kijken of we een auto kunnen huren om vanuit Nederland dus naar Frankrijk te rijden. Heeft iemand dit weleens eerder gedaan en is dit bevallen? En waar kan je dat doen? En wat zijn de prijzen?
  maandag 24 april 2006 @ 13:00:58 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37241635
Maak even een paar foto's ervan voor je hem meeneemt.
Vampire Romance O+
  maandag 24 april 2006 @ 13:23:22 #16
87694 Robin__
letitredno
pi_37242282
Das wel een goede tip
pi_37248778
Ik ben nu zelf op zoek naar een huurauto. Ben zelf 24 en daar komen in Engeland kosten bij. Alleen echter bij Sixt niet. Scheelt toch per dag zo'n 16 euro.

Ik heb nu deze aanbieder gevonden, alleen betekent dit van 23 t/m 24 of alleen als je 23 bent?
quote:
# Minimum driver age 23.
# Maximum driver age is 74.
# Drivers ages 23 through 24 pay an additional fee to drive.
Was trouwens op easyterra.nl
pi_40361901
Een tip voor Portugal is autojardim, rechtstreeks te boeken in een van de kantoren in oa. de Algarve.

Rechtstreeks naar een "grote" verhuurder stappen is een stuk duurder, was in dit geval 2-3 keer duurder. Ook een tip is om de auto te boeken via de touroperater, meestal niet zo heel erg duur. Goedkoper vinden is zeker mogelijk, maar of je daar zin en tijd voor hebt...
pi_40367004
Om een auto te huren moet je meestal 21 zijn (soms 2 jaar rijbewijs) en een creditcard hebben.
Ik had geen CC dus kon ik na een aanrijding in Frankrijk niet gebruik maken van vervangend vervoer van de ANWB...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40371728
Persoonlijk koop ik altijd het eigen risico af als ik een auto huur in het buitenland.. Kost wel wat (niet overdreven veel) maar het rijdt wel een stuk rustiger vind ik Banden en onderkant zijn alleen vaak niet inbegrepen..
Verder moet je bijna altijd 21 zijn en minimaal 2 jaar je rijbewijs hebben om een auto te mogen huren.
Nog een handige verhuurder:
www.sunnycars.nl
Volgens mij hebben zijn geen eigen auto's, maar onderhuren bij andere maatschappijen. Er zit vrij veel inbegrepen, zoals bijvoorbeeld 1 extra bestuurder gratis (heb daar ook wel eens voor bij moeten betalen ).

Verder zou ik vooral een foto nemen van alle kanten van de auto wanneer je 'm inlevert, zodat ze achteraf niet nog moeilijk kunnen gaan doen. En van tevoren alles goed controleren, en het duidelijk melden als er iets mis is.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40371906
zorg voor een CC
pi_42489899
Aanstaande woensdag vertrek ik naar Amerika voor een 18 daagse vakantie in California

In eerste instantie zouden we, mijn vriendin en ik, daar een auto lenen van een kennis. Nu kregen we alleen gisteren het bericht zij zelf een auto nodig hebben, dit omdat hun tweede auto betrokken was bij een ongeluk....

Op zich geen ramp dachten we, dan huren we een auto. Maar nu blijkt dat de meeste verhuurmaatschappijen alleen werken met CC's.. Laat ik daar nog net niet over beschikken door een te lange inschrijvingsprocedure...

Ikzelf ben 21 dus qua leeftijd moet 't geen probleem zijn.

Zijn er hier mensen die wel zonder cc een auto in Amerika gehuurd hebben, en zo ja bij welke maatschappij?

alvast bedankt..
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:22:52 #23
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_42490018
Wat is een CC ?
pi_42490671
Houdt er rekening mee dat je behoorlijk wat bijbetaald als je een auto huurt als je onder de 26 bent als ik me niet vergis

Zonder CC moet wel lukken denk ik, alleen dan kan het best dat je 1000$ borg betaald ofzo vantevoren
pi_42490998
Onder de 25 betaal je een behoorlijke toeslag bij verhuurmaatschappijen inderdaad...

Ik heb geen idee of je zonder CC (creditcard ) een auto kunt huren, vraag het eens na bij hertz ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')