Oke het word weer zomer, en dan wil je weg.. zoook een aantal vrienden + ikzelf. Afgelopen zomer goed bevallen dus wij willen weer lekker naar frankrijk, de auto waar we opgerekent hadden.. is total loss en is vervangen door een lease auto zonder prive kilometers
Nu zit het dus zo, we zijn dit jaar met 6 personen waarvan iig 2 met rijbewijs (21 jaar en 18 jaar) en 1 met een canadees rijbewijs (ik weet eerlijk gezegt niet of hij in een handgeschakelde auto kan rijden) en ik hoop zelf ook een rijbewijs te hebben (ben ook 18) Nu hebben we sowieso 1 auto (van een mama uit het gooi.. golf cabrio, leer, stoelverwarming etc
![]()
) Daar kan je met 4 personen goed inzitten maar veel bagage wil er dan niet meer bij. Kortom er zal iets bijmoeten. Zoals ik het zie is 3 personen + bagage per auto het comfortabelst dus er moet nog een auto komen waar dat dus inpast.
We denken 2500km nodig te hebben (dat is bij een hoop verhuurbedrijven prima te krijgen, ga je daarna wel naar 20cent/km .. 20euro/100km) in de periode 22-07 tot 04-08 ophalen almere/amsterdam oid. Dus nu zijn we een beetje opzoek naar alle soorten tips, maatschappijen, autos, verzekeringen maar ook vooral of het uberhaupt te doen is om 18 jarigen in een huur auto te laten rijden. In principe mogen de kosten incl bezine uitkomen op zo'n 200 euro pp (x5 = 1000)
Nou ik hoop dat iemand wat tips do's/don'ts heeft
![]()
Alternatieven.. als busreis, trein, vliegtuig vallen eigenlijk wel af.. we willen niet met een soort jongeren reis, gewoon op een camping (we hebben een lijstje) en daar vooral relaxt beetje vakantie vieren..
![]()
maar die vrijheid die je met de auto heb spreekt ons erg aan.