En je kan op die A75 wel lekker doorrijden, het is een gewone snelweg? Waar houdt de tolweg op dan, ergens na Parijs? Ik denk dat wij deze weg gaan nemen naar Cap d'Agde. Wij gaan trouwens 's nachts rijden dus veel zullen we helaas niet van de omgeving zien...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:03 schreef highway101 het volgende:
De A75 is een goed alternatief voor de soms overvolle autoroute du soleil. Soms staat er min of meer file tussen Beaune en Perpignan (700km ofzo). De A75 is werkelijk een prachtige route, in mijn ogen de mooiste snelweg van Frankrijk. Er komen is simpel; Lille -> Paris -> Orléans -> Clermont-Ferrand ->Béziers.
Bovendien is die weg op het Viaduc de Millau na tolvrij. En een stuk rustiger. Wel een harde dobber als je een caravan hebt, deze weg is de hoogste snelweg van Frankrijk (tot 1100m).
Je gaat naar Nice ? Veel succes !! Wij hebben ons daar vorig jaar rot geergerd aan het verkeer. In en rondom Nice is het overal vreselijk druk, je komt veel rotondes tegen en de fransen rijden daar als gekken.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:39 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Ah ok, duidelijk. Thanks.
Nu nog uitzoeken wat de beste route is vanaf Alphen a/d Rijn naar Nice.
Ik vind het wel meevallen. Fransen rijden aanzienlijk relaxter dan NL'ers als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:34 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Je gaat naar Nice ? Veel succes !! Wij hebben ons daar vorig jaar rot geergerd aan het verkeer. In en rondom Nice is het overal vreselijk druk, je komt veel rotondes tegen en de fransen rijden daar als gekken.
Die rotondes zijn vaak 2-baans. En als een fransoos een afslag wil nemen dan NEEMT hij hem ook gewoon, ook al rijdt hij/zij op de binnenste baan en jij op de buitenste. Echt vreselijk![]()
Ik krijg alweer stress als ik aan dat verkeer denk...
Eerst heb je tol van Lille t/m Parijs, dan ga je over de Peripherique heen van Parijs en na Parijs ga je weer op de tolweg en die stopt idd ongeveer bij Clermont Ferrand. Daarna nog 5 euro tol betalen voor de brug van Millau en dan ben je klaar.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:58 schreef Daiha het volgende:
[..]
En je kan op die A75 wel lekker doorrijden, het is een gewone snelweg? Waar houdt de tolweg op dan, ergens na Parijs? Ik denk dat wij deze weg gaan nemen naar Cap d'Agde. Wij gaan trouwens 's nachts rijden dus veel zullen we helaas niet van de omgeving zien...![]()
Hoeveel betaal je dan in totaal aan tol? En hoelang rij je erover, als je normaal rijdt (130km/u)?quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Eerst heb je tol van Lille t/m Parijs, dan ga je over de Peripherique heen van Parijs en na Parijs ga je weer op de tolweg en die stopt idd ongeveer bij Clermont Ferrand. Daarna nog 5 euro tol betalen voor de brug van Millau en dan ben je klaar.
Tis idd een hele rustige weg, bij Clermont Ferrand wordt het wat heuvelachtiger. In de winter kan het daar aardig koud zijn en veel sneeuwen (afgelopen winter was de ruitenwisservloeistof bevroren) Ik heb deze weg een aantal keer gereden omdat er familie van mijn vriendin 45 minuten van Millau woont. Wat ik je wel aanraad is om 's nachts te vertrekken zodat je voor de ochtendspits Parijs voorbij bent. Als wij dat doen dan zijn we binnen de 4 uur voorbij Parijs.
http://www.anwb.nl/publis(...)-frankrijk-68572.pdfquote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:27 schreef Daiha het volgende:
[..]
Hoeveel betaal je dan in totaal aan tol? En hoelang rij je erover, als je normaal rijdt (130km/u)?
Ok, thanks!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/publis(...)-frankrijk-68572.pdf
Hip, daar zijn mijn wederhelft en ik net 3 weken geleden geweest!quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:58 schreef Daiha het volgende:
[..]
En je kan op die A75 wel lekker doorrijden, het is een gewone snelweg? Waar houdt de tolweg op dan, ergens na Parijs? Ik denk dat wij deze weg gaan nemen naar Cap d'Agde. Wij gaan trouwens 's nachts rijden dus veel zullen we helaas niet van de omgeving zien...![]()
De A75 is idd vrij heuvelachtig, komt ook omdat je door het Centraal Massief heen rijd, maar met de auto kun je gewoon flink doorkarren daar (vooral bergafquote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:24 schreef JDude het volgende:
De route via Millau is véle malen rustiger en voor een groter deel tolvrij.
De "oude" route is echter, ondanks het drukke verkeer, wel sneller.
De A75 is erg bochtig en heuvelachtig.
Nu speelt het wel mee dat we met een 3,5t bakwagen reden, met een personenauto zal het verschil vast kleiner zijn.
Ik heb het ook niet over Fransen in het algemeen, maar alleen over die uit de omgeving van Nice. Daar vind ik het rijgedrag een stuk erger dan in de rest van Frankrijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:24 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Fransen rijden aanzienlijk relaxter dan NL'ers als je het mij vraagt.
Het punt over de rotondes dat je noemt is zeker waar. Ook al rijdt een Fransman links op de rotonde, dan nog zal hij zonder richting aan te geven opeens de rotonde kunnen oversteken en rechtsaf slaan. Als je dan zelf de rotonde op wilt rijden, kan dat zomaar tot blikschade leiden omdat je niet verwacht dat iemand plotseling naar rechts gaat. Maar als je er eenmaal aan gewend bent of het een keer meegemaakt hebt, leer je het snel af! Kortom: pas een rotonde oprijden als die helemaal vrij is. O ja, er zijn er heeeeel veeeel , van die rotondes.
LET OP: Op de A1 Parijs - Lille staat een flitspaal in de middenberm bij kilometerpaaltje 130,5quote:Op zondag 23 juli 2006 20:47 schreef KonnieKipke het volgende:
OF ga 's nachts rijden over de tolwegen. Heb je een lager tarief, en het rijdt veel en veeeel sneller. Zo zijn wij uit Val Thorens via Parijs naar NL gereden toen het zo verschrikkelijk sneeuwde. De eerste 600 km alleen maar file, maar daarna met 180-190 km/u naar NL gereden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |