abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36652415
Wow nooit gedacht ik ooit een topic in Sport zou starten .

Maar goed, bij ons op de sportschool doen ze nu steeds meer lessen van Les Mills. (www.lesmills.nl)
quote:
Les Mills is een uniek fitnessconcept dat bestaat uit 7 enerverende groepsfitnessprogramma's. Deze zijn stuk voor stuk ontwikkeld door topchoreografen en zorgen overal ter wereld voor een doorslaand succes, door hun aanstekelijke mix van beweging en muziek.
In Nederland en Vlaanderen hebben vele fitnesscentra één of meerdere Les Mills programma's op het lesrooster staan. De instructeurs van deze clubs hebben een intensieve opleiding gevolgd en krijgen continu bijscholing. Zo ben je altijd verzekerd van een geweldige workout met ongekend resultaat!
Een vaste choreografie op erg leuke muziek dus! Dit zijn de programma's:

Bodypump

quote:
Wat is BODYPUMP?
BODYPUMP is een revolutionaire 60 minuten durende fitnessworkout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden. Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht. BODYPUMP is een vernieuwend programma op het gebied van fitness. Wereldwijd wordt BODYPUMP nu al bij meer dan 7000 clubs gegeven. In Nederland en Vlaanderen kun je voor BODYPUMP terecht bij meer dan 500 clubs.
Bodycombat

quote:
Wat is BODYCOMBAT?
BODYCOMBAT is een groepsfitnessprogramma op basis van bewegingen uit verschillende vechtsporten, waaronder karate, boksen en tai-chi. Dit betekent dat er bij BODYCOMBAT niet alleen intensieve en explosieve, maar ook rustige en ontspannende bewegingen worden uitgevoerd, gericht op evenwicht, concentratie en coördinatie. De combinatie van vechtbewegingen en fantastische muziek zorgt voor zowel een lichamelijke als een mentale uitdaging.
Bodyattack

quote:
Wat is BODYATTACK?
Bij BODYATTACK worden geen materialen gebruikt. Het enige dat je nodig hebt, is een paar goede sportschoenen en een beetje lef!
BODYATTACK is gericht op uithoudingsvermogen en calorieverbruik. BODYATTACK verbetert je hart- en longfunctie zodat je de inspanningen, tijdens andere vormen van sport, makkelijker aankunt.
Bodystep

quote:
Wat is BODYSTEP?
BODYSTEP is waar iedereen op heeft gewacht: Een (r)evolutie op het gebied van steps! Het ultieme stepprogramma op basis van toegankelijke en afwisselende combinaties met als doel een optimaal trainingsresultaat. BODYSTEP staat voor kwaliteit, veiligheid en resultaat.
Een BODYSTEP workout is low impact en high fun! Vanwege het hoge calorieverbruik, de verschillende bewegingen en vele herhalingen op meeslepende en enerverende muziek, is het dé manier om in shape te komen.
RPM

quote:
Wat is RPM?
RPM is een effectief fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken, conditie wil verbeteren of een betere fietsprestatie wil neerzetten. Er is maar één manier om echt af te slanken en dat is door veel calorieën te verbruiken. Uit een vergelijkend onderzoek tussen RPM, steps, aerobics en trainen met gewichten bleek RPM het hoogste calorieverbruik per tijdseenheid te hebben. Deze zeer hoge verbranding maakt een einde aan vet op buik, billen en benen. Het ultieme BBB programma dus! RPM kent een vaste opbouw waarbij elke drie maanden de muziek en de choreografie wisselen.
Bodybalance

quote:
Wat is BODYBALANCE?
BODYBALANCE is een body & mind groepsfitnessles. Deze les maakt gebruik van het traditionele Yoga en Tai Chi. Onderdelen van BODYBALANCE zijn gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie.
Bodyjam

quote:
Wat is BODYJAM?
BODYJAM is een sensationele high-impact dance workout met een mix van de leukste bewegingen uit hip-hop, latin, disco en funk.
Op de sounds van de laatste hits word je bij BODYJAM
in een mum van tijd in hogere sferen gebracht,
zodat je snel vergeet dat je bezig bent met een workout.
De nadruk ligt op plezier, terwijl de intensiteit van de workout toch zeker niet onderschat mag worden.
pi_36654304
Ik doe regelmatig BodyPump dat is echt wel cool, had alleen van de week nog 2 dagen spierpijn, omdat ik paar maanden niet ben geweest
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_36654514
Ik ben absoluut niet van de gewichten dus geen Pump voor mij! Ben zelf erg enthousiast over BodyBalance, Bodystep en RPM. Body Jam wil ik nog graag uitproberen, schijnt gaaf te zijn!
  woensdag 5 april 2006 @ 00:05:32 #4
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_36660325
elk programma heeft zo zijn charmes

en Jam is idd een aanrader (als ook de rest, haha :d )
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_36895155
weet iemand waar je producten met name van body combat kan verkrijgen?
pi_36916908
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:43 schreef brwmartijn het volgende:
In Deventer zit een zaak, zal thuis ff website zoeken van die club.
Hun sturen op, of je kan afhalen.
  donderdag 13 april 2006 @ 12:25:43 #7
43276 Scighera
pi_36917217
pi_36917732
Inderdaad
pi_36954720
Kan iemand mij wat meer over Bodystep vertellen? Zitten daar erg ingewikkelde passen en draaien bij?
pi_36999060
Bodystep is een aanrader, niet overdreven moeilijk maar je kunt er zeer zeker wel een fanatieke training uit halen.

Bodyjam vind ik persoonlijk net minder. Balance is gewoon helemaal goed.

Scig; jij ook hier nog?!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  zondag 16 april 2006 @ 14:07:15 #11
43276 Scighera
pi_37004387
bodyStep is idd een aanrasden, pasjes vallen mee, muziek omzwepend en intensiteit is te bepalen

zo nu en dan Nyame
pi_37009439
Bodyjam ziet er wel het vrolijkst uit
  maandag 17 april 2006 @ 13:32:38 #13
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_37030506
RPM 5x per week af en toe ook nog eens bodypump
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_38118910
welke producten zoek je van de combat......heb jij trouwens al de nieuwe combat 28 tracks?
Groetjes Johanna
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:43 schreef brwmartijn het volgende:
pi_38181989
heeft iemand al de nieuwe tracklijst van de combat, pump of rpm?
pi_38198751
Nee, zag alleen het thema van de nieuwe BC, Unleash.

Ik doe nu anderhalve maand of zo weer aan sport, ik doe twee keer per week BB, een keer per week BP, en verder wisselt het nogal door mijn wisselende werktijden, maar ik doe vier tot zes lessen per week. Ik heb twee keer Jam gedaan, een keer Burn, een paar keer Step, en een paar keer Attack. Het is verder de bedoeling dat ik wekelijks Combat doe, maar ik moet al drie weken iedere keer op alle drie de tijden dat Combat gegeven wordt werken.

Combat en Pump vind ik het leukst. Balance doe ik na de andere programma's, zodat ik er geen spierpijn aan overhoud.

Jam vind ik niet zo boeiend, ik vind het niet echt een workout en mijn talent voor dansen is ver te zoeken. Ik vind het niet leuk om te doen en vraag me echt af wat ik daar sta te doen.

Step vind ik wel leuk en best intensief. Aan het eind heb ik echt wel hte idee dat ik wat gedaan heb en m'n kleren zijn echt doorweekt dan.

Attack vind ik rampzalig, na twintig minuten ben ik het al goed zat en na veertig minuten ben ik dood, maar ik hoop op verbetering in de nabije toekomst.

Burn heb ik voor het eerst gedaan van de week en dat was leuk.

Balance lijkt makkelijk, maar ik had er de eerste keer wel drie dagen spierpijn van. Het went snel en nu is het dus ideaal als stretchen/cooling down na BP.

Na anderhalve maand merk ik dat ik de technieken makkelijker uitvoer (geen doorgezakte polsjes bij BP meer), m'n balans is iets beter, m'n coordinatie gaat langzaam vooruit (dat was echt rampzalig), met BP gebruik ik nu al 2 x 2,5 ipv 1,25 kg, en met een beetje mazzel leer ik dit jaar het verschil tussen rechts en links nog ;-)
Sanity is (not) statistical
pi_38208169
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:35 schreef sita-tiger het volgende:
Dit stond wel op het BT forum over Pump:

Continuous improvement has been a constant hallmark of BODYPUMP and this new class is no exception. It's packed with great new songs and more ways to get the most out of this incredible weights-based workout. A special focus on shoulder alignment will help people engage their muscles more effectively and develop better posture - both during the class and in daily life. A new move combining frontal and lateral raises is fun to do and delivers the goods in shoulder conditioning. Pumpers warm up to upbeat I'll Be Your Light from Kristine W and start to feel the load with Republica's Drop Dead Gorgeous in the squats. Love Shack is an awesome tune for the chest work and Motiv8 do just that with Riding on the Wings in the back track. Great sounds from Pink, Breathe and BodyRockers make the workout fly past, with You Raise Me Up by Josh Groban delivering a well-earned final stretch. This class comes with a strong emphasis on correct technical instruction - providing participants with the guidance they have sought in their feedback - and with plenty of Les Mills' trademark "exertainment" appeal.
pi_38429454
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:35 schreef sita-tiger het volgende:
BP 58 tracklist:
01 I'll Be You Light - Kristine
02 Drop Dead Gorgeous - Republica
03 Love Shack - The B-52's
04 Riding On The Wings - Motiv 8
05 Let's Get Down - Supafly Vs. Fishbowl
06 Stand By Me - Mr. Timothy Feat. Inaya Day
07 Breathe - One More Angel
08 Round And Round - Bodyrockers
09 Intuition - Jewel
10 You Raise Me Up - Josh Groban
uit: Bodypump topic

BC 28 tracklist:
01 Listen To Your Heart - ColorBox / Trouble - Pink
02 The Final Countdown - HeavyDance
03 Come With Me - Special D
04 Push It Again - DJ Lawless Vs. Oliver Swab
05 Hymn - Tina Cousins
06 Hung Up - SBI
07 Fight - KopyKatz
08 Reach Out - Maximum
09 Switch - Will Smith
10 Because Of You - Kelly Clarkson

Combat is weer lekkerrrr!!! Al druk aan het oefenen hier voor de release van a.s. woensdag
pi_39074083
Round and Round zat vorige keer bij Body Attack, en Listen to your Heart ook.
Grappig om te zien hoe ze die dingen recyclen voor andere programma's.

Ik doe alleen Body Attack. Dat vind ik erg leuk, lekker intensief en veelzijdig. Er zijn hier verder maar weinig mensen die Attack doen?
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:00 schreef karoltje het volgende:
Kan iemand mij wat meer over Bodystep vertellen? Zitten daar erg ingewikkelde passen en draaien bij?
In tegenstelling tot de andere mensen hier, vond ik dit vreselijk. Het ligt denk ik aan mij want ik kan gewoon niet met de step omgaan. Ik snapte niets van de pasjes en het ding schoof de hele tijd heen en weer.
pi_39075916
Ik vind de pasjes van Step makkelijker dan van Attack eigenlijk. Van BA word ik helemaal gestoord, het gaat veel te snel en zodra je door hebt wat je moet doen is het weer over. Bij BS heb je meer 'blokken' van pasjes en die komen dan iedere keer terug, dat vind ik makkelijker. Sowieso is BA te intens voor mij en BS kan ik precies nog volhouden.
pi_39083388
Ik vind BC28 best lekker, behalve ergens in het midden die slow front en back kicks . Best saai en evenwichtsproblemen (heb ik) ook niet.
pi_39083579
Dat vind ik idd ook wel makkelijk te doen, maar ik vind het dan wel een welkome afwisseling om iets te doen wat ik wél kan. =P
pi_39083643
Ach ik ben ook behoorlijk slecht in BC hoor . Maar ja, ik vind het best leuk om als conditietraining te doen. En ik word er wel steeds beter in.
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:10:44 #24
21912 Serpent
Au secours!
pi_39083718
Ah een les mills topic Ik doe zelf pump, jam, combat en attack. Ik vind Jam het leukste om te doen, Attack het vermoeiendst..

Dat langzame nummer bij combat is even wennen vind ik.. Onze instructor doet tussen de kicks door steeds squads om het zwaarder te maken trouwens. Misschien kan LedZep dat proberen
The piano keys are black and white,
But they sound like a million colours in your mind.
pi_39083898
Squad?

Dat zegt google bij squad, volgens mij bedoel je dat niet.

Bij ons zitten er ook squats tussen dus, maar om nou te zeggen dat dat het zwaarder maakt? Moah.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:08 schreef LedZep het volgende:
Ach ik ben ook behoorlijk slecht in BC hoor . Maar ja, ik vind het best leuk om als conditietraining te doen. En ik word er wel steeds beter in.
Moah, ik overdrijf schromelijk. Ik heb zeven jaar kyokushinkai gedaan, dan is combat niet zo ingewikkeld hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')