abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:58:30 #1
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_36027585
deeltje 37

regels:
  • als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • hoe lang ben je er mee bezig geweest
  • wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken.
  • waarmee heb je je site gemaakt
  • gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
  • alleen eigen gemaakte sites kunnen hier worden aangeboden
  • het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
  • zorg ervoor dat er geen (reclame)popups bij je site openen. de dot.tk banner is bijvoorbeeld gewoon uit te zetten in je registratie.
  • het wordt zeer op prijs gesteld als men voor/na het plaatsen van een site, ook zelf de moeite neemt om een site te reviewen.
  • hou er rekening mee dat als je een site plaatst deze commentaar kan krijgen, een pluim is ook mogelijk!
  • commentaar is oke, afzeiken niet.
  • spam, cu2 sites en andere ongewenste zaken kunnen zoals altijd in het fb topic worden gemeld. ga niet lopen ruzieën, maar meld het.


    handige links:
  • http://www.w3c.org/
  • http://validator.w3c.org
  • http://www.w3schools.com/
  • http://www.alistapart.com/
  • http://www.glish.com/
  • http://www.htmlhelp.com/
  • http://meyerweb.com/eric/css/edge/index.html
  • http://academ.hvcc.edu/~kantopet/index.php


    vorige delen:
    01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
    31 32 33 34 35 36


    dubbeltopic & neventopic
    deel 17b (met slotje)
    maak hier reklame voor je eigen internetsite


    bij volgend deel, deze opovernemen aub
  • Where's my fear???
      dinsdag 14 maart 2006 @ 17:00:50 #2
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_36027671
    quote:
    op maandag 13 maart 2006 15:15 schreef fluxi het volgende:
    ik heb mijn oude website ook maar weer eens opgepakt een opknap beurt gegeven en weer online gegooid.

    ik heb een aantal vraagjes ik zou boven de 2 collomen misschien een horizontale balk willen plaatsen over de gehele lengte van de 2 verticale. wie heeft hier een leuk idee voor qua opmaak of inhoud.

    tweede puntje ik moet ergens 2 kleine icoontjes kwijt voor een zoekgevalletje en een inlog dingetje. ik heb ze al op diverse plaatsen gehad maar het staat eigenlijk nergens echt mooi. wie heeft hier een idee voor.

    verder zijn alle op of aanmerkingen van harte welkom.

    website is http://www.narf.nl
    quote:
    op dinsdag 14 maart 2006 16:56 schreef jagermaster het volgende:

    beetje lange kolom links, vind je niet? zeker in combinatie met een leeg eerste scherm.. zou in ieder geval er voor zorgen dat er iets staat op het eerste scherm.. het geheel plaatsen binnen een ander kleurig deel zoals op fok (beige, grijs, beige) zou het al meer een geheel van maken.
    Where's my fear???
    pi_36027691
    quote:
    ik vind je design niet mooi en fantasieloos. je logo is te simpel. de tekst rond het "powered by spreadshirt"-logo staat te dicht op elkaar. oogt rommelig. die grote knoppen voor de navigatie vind ik niet mooi, past ook verder niet bij het onderwerp.

    de navigatie (shop, winkelwagen, etc) staat te dicht op de tekst erboven.

    als ik op faq klik krijg ik de 'help' pagina (ik verwacht een faq-pagina). klik ik van daaruit op adres, betaling methode of bevestiging krijg ik mijn winkelwagen te zien

    als ik op contact klik krijg ik een "over ons"-pagina te zien. die ook nog eens veel langer is dan de content.

    waarom je een rss-linkje hebt ontgaat me volledig. dit is een overduidelijk voorbeeld van "dat is hip, dat moet ik ook hebben, ook al slaat het nergens op". ik vind rss niet echt geschikt om heel je voorraad in te hangen.

    van je html-source klopt werkelijk waar geen donder. ik zou iemand anders inhuren. je hebt o.a. twee body's, je sluit midden in je body je head-sectie nog een keer af.

    waarom zou je als webshop advertenties van anderen (google) op je site hebben staan.

    je how to buy pagina doet het niet.

    waarom jij een iframe gebruikt snap ik niet. herstel. dat snap ik nu wel. je hebt helemaal geen webshop, die webshop ( http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=117700&op=articles ) frot jij in je brakke iframe.

    al met al schreeuwt deze pagina dat je er niets moet kopen.

    het klinkt een beetje hard wellicht, maar iedere jan boerenlul denkt tegenwoordig snel geld te kunnen verdienen met een wankel webshopje.
    jij vind het fantasieloos, dat heeft met smaak te maken, ik hou van een strak design, jij wellicht niet (niet te veel frutsels op de pagina).

    en dat ik officieel helemaal geen gebruik maak van een totaal eigen shop heeft er mee te maken dat ik totaal niet kan programmeren of html of wat dan ook kan, ik wil gewoon mijn eigen gemaakte designs de wereld inbrengen, je kan er ook respect voor hebben dat ik het gewoon probeer, niet persee om geld te maken maar ontwerpen is een hobby van mij.
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:08:50 #4
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36052755
    sinds gister is een website van een vriend van mij en ikzelf online!
    het is een usenet community.
    kort inleidend verhaal:
    als je geinteresseerd bent in usenet en een leuke\behulpzame community zoekt, neem dan eens een kijkje op www.gebruiknet.nl meld je even aan en kijk rustig rond, zodra iets je niet snap post dat dan gewoon. er zijn naast mijzelf een paar zeer ervaren gebruikers lid van deze community die je zo goed mogelijk zullen proberen te helpen!

    de website is geheel gratis, zonder gevraagd\gezeur\dwang naar enige vorm van betaling.
    de inhoud van de website is 100% legaal, er zijn duidelijk regels opgesteld die iedereen moet naleven en die iedereen moet naleven...

    ik zou graag suggesties over zowel het uiterlijk als de inhoud van de website willen horen. welke topics leuk zijn om toe te voegen e.d.
    zoals je snapt heb ik mezelf gepijnigd met nadenken over verschillende gespreksonderwerpen, misschien dat iemand iets leuks weet
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:09:38 #5
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36052783
    ho, sorry, double post :|
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:17:18 #6
    52200 ViPeRII
    It's a good day to die
    pi_36053073
    vinno,

    je hebt helemaal geen site gemaakt, je hebt een skin van phpbb en phpbb er op gezet en een plaatje met de tekst gebruiksnet gemaakt..
    vind het dus niet echt gemaakt....
    -- ViPeRII --
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:24:40 #7
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36053338
    volgens mij snap je het niet helemaal...
    wij hebben juist de standaard skin helemaal zelf aangepast\gewijzigd, er is totaal geen gebruik gemaakt van downloadbare skins o.i.d.

    en zoals ik al zei, gaat het ook om de inhoud...
    pi_36057765
    quote:
    op woensdag 15 maart 2006 13:24 schreef vinno het volgende:
    volgens mij snap je het niet helemaal...
    wij hebben juist de standaard skin helemaal zelf aangepast\gewijzigd, er is totaal geen gebruik gemaakt van downloadbare skins o.i.d.

    en zoals ik al zei, gaat het ook om de inhoud...
    uit de op:
    quote:
    het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
      woensdag 15 maart 2006 @ 16:06:12 #9
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_36059273
    ach, als iemand een compleet eigen layout heeft gemaakt voor een standaard cms is het echt bullshit om hem daarom maar niet te gaan beoordelen.

    maar die site van vinno is natuurlijk nog wel overduidelijk phpbb.
    Ik ga naar huis.
    pi_36081193
    quote:
    op dinsdag 14 maart 2006 17:00 schreef jagermaster het volgende:

    [..]


    [..]
    ja de kolom links word uiteindelijk max 20 plaatjes oid endan met een volgende pagina knopje, dit scheelt ook wel een hele hoop in de load hoop ik

    het is inderdaad wel een idee om wat op die eerste pagina neer te gooien, ga ik fixen.

    bedankt voor de opmerkingen
    www.narf.nl
    I think, therefor i Mac.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 22:08:45 #11
    62525 Bibikuif22
    <3 <3 <3 <3 <3
    pi_36130110
    wie oh wie heeft zin om mijn site te checken

    http://www.kuif.com

    het is de (2e) site die ik heb gemaakt voor mijn dochtertje. ze is nu alweer 2,5 dus tijd om de baby lay-out wat te veranderen.

    hij is nu qua tekst nog wel redelijk leeg maar met de tijd als er wat te melden valt verandert dat. het gaat mij dus meer om hoe vinden jullie de kleuren, het gebruik van plaatjes, de menu's, de duidelijkheid, het ahhhhh gossie wat een scheetje (;)) gehalte.

    ik ben er zelf heel blij mee! hij is gemaakt in dreamweaver html en ik heb er een avond of 9 aan gewerkt.

    ik ben nog een noob in het maken van sites dus kommaar met de tips als je die hebt!

    thanxx vast!
    Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
    pi_36132091
    nice nice. werkt in ieder geval goed in safari.
    pi_36132390
    ook in firefox.
    vind je frames handiger dan tabellen of divs ?
    pi_36153847
    opera ook geen probleem.

    kleur gebruik is wel goed, geheel is prettig te lezen.

    maar waarom 2 menu's? het werkt overzichtelijker als je aan 1 kant een menu hebt, eventueel kun je met submenu's werken om het hoofdmenu compact te houden.
    Nee!
      dinsdag 28 maart 2006 @ 23:15:58 #15
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36450024
    www.bigdusty.net

    kennis van mij wil wat tips over de site, hoe hij hem beter kan maken, wie heeft tips? vooral de forum integratie en hij wil meer bezoekers en mensen die op zijn forum posten, hoe dat te bewerkstelligen??

    [ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-03-2006 23:42:12 ]
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36451663
    op 1024x768 moet ik al naar rechts scrollen...
    pi_36452096
    quote:
    op vrijdag 17 maart 2006 22:08 schreef bibikuif22 het volgende:
    wie oh wie heeft zin om mijn site te checken

    http://www.kuif.com

    het is de (2e) site die ik heb gemaakt voor mijn dochtertje. ze is nu alweer 2,5 dus tijd om de baby lay-out wat te veranderen.

    hij is nu qua tekst nog wel redelijk leeg maar met de tijd als er wat te melden valt verandert dat. het gaat mij dus meer om hoe vinden jullie de kleuren, het gebruik van plaatjes, de menu's, de duidelijkheid, het ahhhhh gossie wat een scheetje (;)) gehalte.

    ik ben er zelf heel blij mee! hij is gemaakt in dreamweaver html en ik heb er een avond of 9 aan gewerkt.

    ik ben nog een noob in het maken van sites dus kommaar met de tips als je die hebt!

    thanxx vast!
    ziet er tof uit zet alleen die belachelijke rechtermuisknopbeveiliging uit. je source en plaatjes vallen evengoed wel te kopieren, en het is heel vervelend als je bijvoorbeeld met de pijltjes (toetsenbord) wilt scrollen (gaat niet)...
    pi_36452134
    goed, nog een poging dan! ik heb mijn website: www.soccerdesign.nl een flinke huisstijl verandering gegeven.

    ik ben trouwens een leek als het gaat om html(verwacht dus geen technisch hoogstaande site) ik vind het namelijk gewoon leuk om bezig te zijn met illustrator.

    dus mijn vragen zijn, hoe vinden jullie het ogen? en ten tweede, werkt de site een beetje okay?
      woensdag 29 maart 2006 @ 01:38:56 #19
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_36452905
    quote:
    op dinsdag 28 maart 2006 23:15 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
    www.bigdusty.net

    kennis van mij wil wat tips over de site, hoe hij hem beter kan maken, wie heeft tips? vooral de forum integratie en hij wil meer bezoekers en mensen die op zijn forum posten, hoe dat te bewerkstelligen??
    voordat je een site gaat maken ga je bedenken wat voor doelgroep de site heeft. zo te zien aan deze site is de doelgroep een aantal bekenden en verder niet. als je meer mensen naar de site wilt halen moet je de doelgroep vergroten. dit doe je door enige vorm van informatie er op te zetten. op dit moment is het voor mij niet meer dan "bla", fotootje, fotootje, rammstein en wat prijzen, fotootjes en wat dingen die mij niet trekken om te lezen. misschien heb je het al begrepen, al scannend ben ik de eerste pagina van de site langs gegaan. het enigste wat mij interresseerde was het woord rammstein. er stonden verder alleen wat prijzen bij waar ik niets mee kon, dus sloeg ik de rest ook maar over.

    om het forum te integeren is het handigst om te kijken naar de hoe de layout is opgebouwd van het forum. dit staat allemaal in de layout map van het forum. gewoon zoeken en lekker gaan proberen of het lukt om de site om het forum te krijgen. andere keus zou kunnen zijn om iets van een inline frame of frames te gebruiken..
    Where's my fear???
      woensdag 29 maart 2006 @ 01:45:29 #20
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_36452950
    quote:
    op woensdag 29 maart 2006 00:43 schreef apekoek het volgende:
    goed, nog een poging dan! ik heb mijn website: www.soccerdesign.nl een flinke huisstijl verandering gegeven.

    ik ben trouwens een leek als het gaat om html(verwacht dus geen technisch hoogstaande site) ik vind het namelijk gewoon leuk om bezig te zijn met illustrator.

    dus mijn vragen zijn, hoe vinden jullie het ogen? en ten tweede, werkt de site een beetje okay?
    weet je eerste niet meer, had hem dacht ik wel bekeken maar volgens mij niets overgezegt?
    het geheel komt mij een beetje te fel over. het gras op de achtergrond komt heel erg hard naar voren. zelf zou ik er voor kiezen de achtergrond wat rustiger te houden en minder naar voren te laten komen. misschien zou je ook kunnne kijken naar de overloop van de plaatjes van de achtergrond, zie namelijk de blokjes waaruit de achtergrond is opgebouwd.

    waarom een witte achtergrond in het midden? een hele lichte grijstint is toch rustiger dan fel wit.

    jammer dat je bestel hulp pagina niet in dezelfde layout zit en wat moet ik met bestel hulp? kan daar bestellen maar zie niet echt hulp, dus dat menuitem komt een beetje vaag op mij over.

    tja verder is het een eenvoudige pagina, misschien iets doen met de header? logo aan klikbaar maken? misschien het oranje gedeelte van de header kleiner maken, plaatje van die voetballers groter maken en doorlaten lopen in het witte eronder?? noem maar iets. vind het nu zo weinig zeggend..

    van mij mogen de teksten nog iets verder van de randen in de boxjes met afgeronde hoeken. zeker bij de t-shirts!
    Where's my fear???
    pi_36455570
    quote:
    op woensdag 29 maart 2006 01:45 schreef jagermaster het volgende:

    [..]

    weet je eerste niet meer, had hem dacht ik wel bekeken maar volgens mij niets overgezegt?
    het geheel komt mij een beetje te fel over. het gras op de achtergrond komt heel erg hard naar voren. zelf zou ik er voor kiezen de achtergrond wat rustiger te houden en minder naar voren te laten komen. misschien zou je ook kunnne kijken naar de overloop van de plaatjes van de achtergrond, zie namelijk de blokjes waaruit de achtergrond is opgebouwd.

    waarom een witte achtergrond in het midden? een hele lichte grijstint is toch rustiger dan fel wit.

    jammer dat je bestel hulp pagina niet in dezelfde layout zit en wat moet ik met bestel hulp? kan daar bestellen maar zie niet echt hulp, dus dat menuitem komt een beetje vaag op mij over.

    tja verder is het een eenvoudige pagina, misschien iets doen met de header? logo aan klikbaar maken? misschien het oranje gedeelte van de header kleiner maken, plaatje van die voetballers groter maken en doorlaten lopen in het witte eronder?? noem maar iets. vind het nu zo weinig zeggend..

    van mij mogen de teksten nog iets verder van de randen in de boxjes met afgeronde hoeken. zeker bij de t-shirts!
    de kleuren zijn persoonlijk, ik heb dit met echte designers doorgenomen funkidesign.nl , mijn eerste site was te flets, deze springt teminste naar voren, en dat is precies wat de bedoeling is. dus voor een ander soort publiek. dus fel moet het blijven, blijft een persoonlijke voorkeur.

    bestel hulp pagina kan ik nog in dezelfde layout doen.
    maar is het dan niet duidelijk genoeg dat je daar niet kunt bestellen? er staat toch duidelijk hulp? en in de eerste zin van de hulp staat dat het slechts een bescrijving is, moet duidelijk zijn lijkt mij. (maarja er zullen wel meer mensen zoals jou daar tegen aan kijken, dus wel een intressant puntje)

    hoe komt dat jij blokjes ziet? want dat is iets waar ik zeker wat aan moet doen als dat op meerdere computers te zien is. persoonlijk heb ik het op verschillende pc's niet kunnen zien, dus een intressant punt. (of bedoel je dat als je pas een gebied aan het selecteren bent?)

    [ Bericht 3% gewijzigd door Apekoek op 29-03-2006 10:21:23 ]
    pi_36589889
    willen jullie deze 'mini' site eens gaan checken, ben bezig om een betere versie van de oude php2hex builder te maken die begrijpbaar is..

    oude versie:

    http://www.bruggema.nl/php2hex

    en de nieuwere (ga nog kleine aanpassingen doen) maar hoor graag wat jullie er van vinden en wat eventueel veranderd kan worden.

    http://www.bruggema.nl/php2hex/test12312231.html
    Just say hi!
      maandag 3 april 2006 @ 00:58:51 #23
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_36597022
    quote:
    op zondag 2 april 2006 21:25 schreef chandler het volgende:
    willen jullie deze 'mini' site eens gaan checken, ben bezig om een betere versie van de oude php2hex builder te maken die begrijpbaar is..

    oude versie:

    http://www.bruggema.nl/php2hex

    en de nieuwere (ga nog kleine aanpassingen doen) maar hoor graag wat jullie er van vinden en wat eventueel veranderd kan worden.

    http://www.bruggema.nl/php2hex/test12312231.html
    gooi je site eens door een html checker. er zit nogal wat warnings in...
    pi_36600184
    castor; ik heb aardig wat foutjes gefixt maar loop nog steeds tegen /> foutjes aan ed... kan helaas niet vinden waarom het fout gaat? misschien dat jij het weet? maar verder? wat vond je van de layout opzich? overzichtelijk? goede kleuren gebruikt? duidelijk?
    Just say hi!
      maandag 3 april 2006 @ 09:57:09 #25
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_36600442
    quote:
    op maandag 3 april 2006 09:40 schreef chandler het volgende:
    castor; ik heb aardig wat foutjes gefixt maar loop nog steeds tegen /> foutjes aan ed... kan helaas niet vinden waarom het fout gaat? misschien dat jij het weet? maar verder? wat vond je van de layout opzich? overzichtelijk? goede kleuren gebruikt? duidelijk?
    krijg er nog wel meer dan dat.. <select> kent bijvoorbeeld de eigenschappen cols en rows niet. volgens mij moet je inplaats van <select></select> <select /> doen?

    de grote vraag die ik heb als ik de website bekijk is, wat is het, wat doet het?
    zelf vind ik persoonlijk de head waar het logo in staat wat te groot..
    Where's my fear???
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')