Isolatiemateriaal/trillingsdemping.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:43 schreef twixx het volgende:
Just curious: wat ga je met een paar van die rondjes doen?
Dat is idd ook een slim plan.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:02 schreef bonke het volgende:
als je er geen stempels of machines voor hebt kunje een grotegatenzaag gebruiken
slijp met een slijptol de tanden ervanaf en maak met dezelfde slijptol de rand flink scherp
dan neem je een flink stuk hout waar je je rubber oplegt, je legt je zaag op et rubber, nog ff een dik stuk houd op de zaag en dan een flinke klap met de hamer geven
tadaaaa
Bij jou zou het niet zoveel uitmaken als het ene rondje 75 mm is en het ander 85, bij dat bedrijf zal alles hetzelfde gemaakt moeten worden. De order moet worden ingeboekt, en nog meer adminstratieve meuk, mischien ook nog een stansmes maken, waardoor je toch wel aan die prijs van 100 euro kan komen.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:08 schreef joshus_cat het volgende:
Bij dat laatste zou ik de EHBO-doos wel klaarzetten.
Heb trouwens een tijdje geleden gevraagd hoeveel zoiets zou kosten bij een rubberbedrijf, en die vroegen 100 euro voor 100 stuks. Fantasieprijs natuurlijk.![]()
(een plaat rubber kost een tientje, en volgens mij is dit een klus die je in een half uurtje wel geklaard kunt hebben. Een uurloon van 100-200 euro vind ik wel errug royaal.)
mwochquote:Op maandag 27 februari 2006 16:17 schreef Basp1 het volgende:
Geen geld toch maar 1 euro per stuk voor een minifrisbee.
Ieks. Net wat zitten rekenen, en de drukkracht die je daarvoor nodig hebt is akelig hoog. Volgens http://pass-ag.com/englis(...)kraftberechnung.html kom je voor een aluminium plaatje van 65x1.5 uit op ongeveer 60 ton. D'r van uitgaande dat de 'shear strength' van rubber ergens rond de 100 N/mm-2 ligt, kom ik op 27 ton persgewicht uitquote:Op maandag 27 februari 2006 16:02 schreef bonke het volgende:dan neem je een flink stuk hout waar je je rubber oplegt, je legt je zaag op et rubber, nog ff een dik stuk houd op de zaag en dan een flinke klap met de hamer geven
komop zeg met een normale hamer een paar keer slaan en je hebt een bierviltjequote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:43 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ieks. Net wat zitten rekenen, en de drukkracht die je daarvoor nodig hebt is akelig hoog. Volgens http://pass-ag.com/englis(...)kraftberechnung.html kom je voor een aluminium plaatje van 65x1.5 uit op ongeveer 60 ton. D'r van uitgaande dat de 'shear strength' van rubber ergens rond de 100 N/mm-2 ligt, kom ik op 27 ton persgewicht uit![]()
Nou is dat natuurlijk het worst-case geval, maar 't betekent dus een hele scherpe stans of een hele zware pers![]()
een holpijp van 90 mm zal vrij duur zijnquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:00 schreef fokkieslim het volgende:
weleens van een holpijp gehoord?
Kun je kopen of zelf maken.
Kind doet de was.
Wat zijn netentrees?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:17 schreef joshus_cat het volgende:
Lijkt me geen slecht idee.
Ander vraagje: als je grote gaten (zeg 35 mm) in alumium wilt maken, voor netentrees enzo, moet je dan wel 'n stevige pons of pers hebben?
(grr, zou eigenlijk een stevig boek over materiaalbewerking willen hebben, maar waar vind je die zo snel... gisteren al wat bij de slegte gesnuffeld, maar 't assortiment viel een beetje tegen..)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |