abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:42:17 #276
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35563400
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:39 schreef hijodedios het volgende:

[..]

nou, het lijkt me niet dat hoogdbegaafdheidsproblematiek ook maar iets te maken heeft met wat mensen op internetfora roepen over mensen die zichzelf tot hoogbegaafde bombarderen.
dit soort reacties komen hoogbegaafden in de echte wereld ook tegen hoor. en dat is wel degelijk een probleem voor die mensen.

en flauw dat je nu weer begint over 'zichzelf tot hoogbegaafd bombarderen'.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_35563401
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:41 schreef speth het volgende:
overigens heb ik ook een hekel aan het hoogbegaafden-subcultuurtje... ik werd door leerkrachten op mijn 10e doorgestuurd naar facta
heh lol daar zat ik ook ..
pi_35563411
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:39 schreef meurdoos het volgende:

[..]

precies, iedereen moet dit zelf uitvinden, maar met lotgenoten discussieren helpt mss
met lotgenoten discusseren zorgt alleen maar voor lekker gezamelijk zwelgen in 't verdriet. er zijn drie dingen die je kan doen. of je zet je computer uit, loopt naar buiten en gaat leven, of je koopt een goede fles kentucky straight bourbon whiskey, of je loopt bij holland spoor het perron af om de thalys naar parijs een goede kopstoot te verkopen. dat gelul allemaal is weinig, heel weinig constructief.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35563424
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:43 schreef hijodedios het volgende:

[..]

met lotgenoten discusseren zorgt alleen maar voor lekker gezamelijk zwelgen in 't verdriet. er zijn drie dingen die je kan doen. of je zet je computer uit, loopt naar buiten en gaat leven, of je koopt een goede fles kentucky straight bourbon whiskey, of je loopt bij holland spoor het perron af om de thalys naar parijs een goede kopstoot te verkopen. dat gelul allemaal is weinig, heel weinig constructief.
The gum you like, is coming back in style.
pi_35563433
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:43 schreef hijodedios het volgende:

[..]

met lotgenoten discusseren zorgt alleen maar voor lekker gezamelijk zwelgen in 't verdriet.
ik heb toch wel moeite gehad met mezelf een weg te banen door het leven dankzij het sociale aspect van hb. ik sta dus wel open om mensen die er moeite mee hebben van repliek te voorzien.
pi_35563449
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:42 schreef erikt het volgende:

[..]

dit soort reacties komen hoogbegaafden in de echte wereld ook tegen hoor. en dat is wel degelijk een probleem voor die mensen.

en flauw dat je nu weer begint over 'zichzelf tot hoogbegaafd bombarderen'.
dat is het grote probleem, het accent in de discussie ligt volkomen scheef. zeg me nu, wat is het probleem, de boven modale intelligentie, of de depressie, motivatiestoornis, whatever? waar moet het om gaan?

ik ben hoogbegaaf en depressief

of...

ik ben hoogbegaafd en depressief.

ziet u, mensen; het is niet erg om wat slimmer te zijn.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35563464
het is geen depressiviteit, maar iets wat daar sterk op lijkt. je hebt het vermogen jezelf uit de knoop te redeneren, doe dat dan!

alleen die motivatie wil af en toe ook niet komen
pi_35563469
ik vind het al niet slim om die term in de mond te nemen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_35563476
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:48 schreef meurdoos het volgende:
het is geen depressiviteit, maar iets wat daar sterk op lijkt. je hebt het vermogen jezelf uit de knoop te redeneren, doe dat dan!

alleen die motivatie wil af en toe ook niet komen
voor dat laatste hebben we dus kentucky straight bourbon whiskey.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35563488
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:48 schreef meurdoos het volgende:
het is geen depressiviteit, maar iets wat daar sterk op lijkt. je hebt het vermogen jezelf uit de knoop te redeneren, doe dat dan!
depressiviteit is voor zover ik weet gewoon het gevolg van een gebrek aan endorfinen, "leven" en dingen ondernemen is waarschijnlijk een betere remedie dan je tijd verdoen door erover na te denken.

of je slikt het in pilvorm, chemisch vrolijk is ook vrolijk.
pi_35563495
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:49 schreef hijodedios het volgende:

[..]

voor dat laatste hebben we dus kentucky straight bourbon whiskey.
da's goei spul, gosjemikkie!
pi_35563509
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:50 schreef meurdoos het volgende:

[..]

da's goei spul, gosjemikkie!
ik kan 't weten. van de week voelde ik me weer eens futloos dus toen heb ik een paar glazen achterover gewerkt. later op de avond had ik een proces verbaal voor vernieling op zak. de drie uur daartussen bespaar ik jullie, maar het schortte me in ieder geval niet aan motivatie kan ik jullie zeggen!

.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:51:39 #288
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_35563510
ben ik weer even, overdag geen tijd gehad om te reageren... jammer inderdaad dat het nergens meer over lijkt te gaan, helaas.

aan reacties van mensen als erikt en dat meisje dat aan de uu studeert (maeghan als ik het goed heb) kun je merken dat ze weten waar ze over praten. helaas zijn er veel te veel die niét weten waar ze over spreken.

ja, hoogbegaafd klinkt arrogant. sorry, ik heb de term niet bedacht. en ja, er is een samenhang tussen hoogbegaafdheid en depressie, vaak speelt onderpresteren een rol. de stelling dat echte hoogbegaafden niet in de problemen komen is aperte onzin, baarlijke nonsens, bullshit. zoek maar eens wat cijfers op, daar schrik je van. sterker, wetenschappelijk onderzoek leert ons dat hb-ers vaak veel meer 'voelsprieten' hebben voor allerlei stimuli, en vaak de neiging hebben overal tot in den treure over na te denken. dit bij elkaar opgeteld kan tot problemen leiden, wanneer je niet goed in je vel zit, zoals ik.

zoals maeghan al zei komt er dan idd een moment waarop je overkookt, omdat je niet alles meer kunt rationaliseren.

er is inderdaad niet een knopje dat je om kunt zetten. ik bedoelde met een streep zetten ook meer het punt waarop ik op het diepste ben, waarop het niet kutter kan. ik dacht even dat ik dat bereikt had, maar toen ging het twee weken terug weer uit met mijn vriendin waar ik twee jaar hartstikke gek op was en ben, en dan wordt je weer helemaal teruggeworpen.

onderdeel van de problematiek in onze relatie was dat ik me altijd moest verdedigen. hetzelfde gebeurt hier in het topic. ik ben blij dat erikt en maeghan een tegengeluid hebben kunnen geven, want ik baal er zo verschrikkelijk van dat ik altijd moet opboksen tegen onbegrip.

ik zal enkele dingen uitleggen, voor de mensen die het nog steeds niet snappen.
- hb heeft niks met schoolprestaties te maken
- hb heeft alles met zaken als onderpresteren te maken
- veel hb-ers kampen met problemen
- het is helemaal niet zo dat het iets is wat ik graag wil zijn, pertinent niet, maar het is op dit moment een van de belangrijkste factoren in mijn leven, omdat ik tegen zo veel zaken aanloop die er het gevolg van zijn...

ik zou iedereen adviseren om de post van maeghan van zondag 18.38 te lezen. wat daarin staat klopt gewoon.

thaleia, ik zit hier niet te mijmeren of te klagen of te zwelgen in zelfmeelij. ik stel me kwetsbaar op, teneinde er uiteindelijk beter van te worden. ik leg mijn problemen bloot, ik word meerdere malen gedwongen extra uitleg te geven, en zoals ik al zei: het is een combinatie van externe en interne factoren.

en als we toch die paralel gebruiken: denk je dat die zwarten eerst niet met lotgenoten gecommuniceerd hebben, voordat rosa parks besloot voorin die bus te blijven zitten?

@erikt: ik heb er wel over nagedacht om er iets bij te pakken, maar op dit moment kost het me al mijn energie om het gewone curriculum te volgen. ik heb afgelopen semester zelfs maar 20 ects gevolgd. als ik er iets verder bovenop ben wil ik wel naar de mogelijkheid kijken.

@hijodedios & johnnyfootballhero: ik heb het volgens mij meerdere keren uitgelegd wat de link is tussen hb en depressie, dus als je het nog niet snapt moet je maar een keer lezen. als jullie het belachelijk willen maken moet je dat zelf weten, vooral johnny, maar je weet overduidelijk niet maar je over praat dus doe het ergens anders. ik heb de term hoogbegaafd niet bedacht, als het x had geheten had ik het x genoemd. helaas is het voor sommige mensen moeilijk zich werkelijk in materie te verdiepen en daarna een oordeel te vellen.

het is inderdaad veel leuker om iets belachelijk te maken, zonder je daarbij te realiseren dat je hiermee een hele groep mensen beledigt.

johnny is toch mod op dit forum? heb je dan niks beters te doen dan dit scheitlollige kleutergedoe?

jullie sarcastische opmerkingen zijn nou precies het voorbeeld van hoe dom mensen op iets kunnen reageren op iets waar een persoon, in dit geval ik, totaal niet voor gekozen heb.

echt supertriest...
pi_35563514
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:50 schreef speth het volgende:

[..] door erover na te denken.
maar nadenken is verslavend, weet je..
pi_35563530
het lijkt wel een obsessie voor je.

wel eens aan professionele hulp gedacht?
The gum you like, is coming back in style.
pi_35563544
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:51 schreef omnifacer het volgende:
ik zal enkele dingen uitleggen, voor de mensen die het nog steeds niet snappen.
- hb heeft niks met schoolprestaties te maken
- hb heeft alles met zaken als onderpresteren te maken
- veel hb-ers kampen met problemen
- het is helemaal niet zo dat het iets is wat ik graag wil zijn, pertinent niet, maar het is op dit moment een van de belangrijkste factoren in mijn leven, omdat ik tegen zo veel zaken aanloop die er het gevolg van zijn...
volledig herkenbaar maar je kan er uit komen, trust me,
pi_35563553
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:53 schreef johnny_footballhero het volgende:
het lijkt wel een obsessie voor je.

wel eens aan professionele hulp gedacht?
jezelf moedwillig dom laten spuiten
pi_35563560
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:55 schreef meurdoos het volgende:

[..]

jezelf moedwillig dom laten spuiten
domheid is een zegen joh. echt. die mensen zijn sneller gelukkig.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:56:58 #294
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35563563
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:50 schreef speth het volgende:

[..]

depressiviteit is voor zover ik weet gewoon het gevolg van een gebrek aan endorfinen, "leven" en dingen ondernemen is waarschijnlijk een betere remedie dan je tijd verdoen door erover na te denken.

of je slikt het in pilvorm, chemisch vrolijk is ook vrolijk.
niet perse, er zijn veel vormen van depressie.
depressie kan ook een gevolg zijn van een te hoge (werk) druk of een traumatische ervaring. let wel zelfs verhuizingen/begravenissen/relatie die stuk gaat..etc etc, ziet men in de psychologie allemaal als " trauma "

een chronisch laag serontonine peil is dus niet per definitie de oorzaak. overigens is dat juist de meest makkelijke vorm van depressie omdat deze met medicijnen gecorrigeerd kan worden.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:58:16 #295
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_35563576
dat hoop ik ook, t zal nog wel lang duren.

de shitload onbegrip, afkeur en sarcasme die je hier ontmoet herinnert me weer precies waarom ik me zo vaak kut voel in sociale situaties.

iedereen wil een waardeoordeel vellen, maar wie weet nou echt genoeg van de materie om dat te kunnen?
pi_35563577
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:56 schreef she het volgende:

[..]

niet perse, er zijn veel vormen van depressie.
depressie kan ook een gevolg zijn van een te hoge (werk) druk of een traumatische ervaring. let wel zelfs verhuizingen/begravenissen/relatie die stuk gaat..etc etc, ziet men in de psychologie allemaal als " trauma "

een chronisch laag serontonine peil is dus niet per definitie de oorzaak. overigens is dat juist de meest makkelijke vorm van depressie omdat deze met chemicalieen gecorrigeerd kan worden.
dat is zo goed als nooit de oorzaak. er is meestal een probleem. dat kan niet altijd worden opgelost, wat betekent dat je ermee om moet leren gaan.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:59:03 #297
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35563583
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:56 schreef johnny_footballhero het volgende:

[..]

domheid is een zegen joh. echt. die mensen zijn sneller gelukkig.
ignorance is bliss. er zit een kern van waarheid in.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_35563585
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:51 schreef omnifacer het volgende:


-knip-
nergens zal ik ontkennen dat er geen verband is tussen hoogbegaafdheid en problematiek, maar om dat zo ongenuanceerd te laten en voorbij te gaan aan het feit dat er heel veel, maar dan ook echt heel veel self-proclaimed hb'ers rondlopen met self-proclaimed problematiek. een vraag die hier centraal zou moeten staan is, is hoe problematisch de problematiek van de mensen alhier allemaal wel niet eens. laten we eerlijk zijn, wie heeft hier nu professionele hulp moeten zoeken, wie zit er in aan de zoloft, wie heeft zelfmoordpogingen ondernomen? het is juist dat eeuwige geneuzel van 'ja, ik herken me erin, ja ik heb het ook', dat ervoor zorgt dat men dit onderwerp maar al te vaak (en vaak terecht) belachelijk maakt.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35563589
quote:
op dinsdag 28 februari 2006 01:56 schreef she het volgende:

[..]

niet perse, er zijn veel vormen van depressie.
depressie kan ook een gevolg zijn van een te hoge (werk) druk of een traumatische ervaring. let wel zelfs verhuizingen/begravenissen/relatie die stuk gaat..etc etc, ziet men in de psychologie allemaal als " trauma "

een chronisch laag serontonine peil is dus niet per definitie de oorzaak. overigens is dat juist de meest makkelijke vorm van depressie omdat deze met medicijnen gecorrigeerd kan worden.
ok, i stand corrected... ik kan natuurlijk ook niet alles weten, misschien heb ik meer een idiot savant syndroom..?
pi_35563595
't is een erg populaire modeziekte, let wel. mijn kind heeft hoogdbegaafdheidproblematiek klinkt toch chiquer dan mijn kind heeft darmkanker, niet waar?
Who's the leader of the club that's made for you and me?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')