abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 februari 2006 @ 00:02:58 #26
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35241642
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
op zutphen apeldoorn VV zit in de DM90's ook geen plee meer?
Zou zomaar kunnen.

Concessieverleners geilen meer op fancy treintjes en lage kosten ipv vriendelijkheid voor de reizigers.

Dus als het afsluiten van de plee dusdanig in de kosten scheelt dat de concessie gewonnen kan worden, sja, dan moet dat maar he?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35241877
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen.

Concessieverleners geilen meer op fancy treintjes en lage kosten ipv vriendelijkheid voor de reizigers.

Dus als het afsluiten van de plee dusdanig in de kosten scheelt dat de concessie gewonnen kan worden, sja, dan moet dat maar he?
vind t ook een vrij doelloos lijntje om eerlijk te zijn
  zondag 19 februari 2006 @ 00:17:36 #28
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35242105
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vind t ook een vrij doelloos lijntje om eerlijk te zijn
Waarom? Omdat je er zelf niet woont?

Dan kunnen ze het halve net wel afbreken omdat jij het toevallig doelloos vind.
Het is vanaf Utrecht/Amersfoort juist en prima manier om in Zutphen te komen, voor voor mensen uit het gebied tussen Arnhem, Zutphen en Goor is het sneller dan via Deventer, Hengelo of Arnhem.
Het is er vaak druk genoeg dat de trein aardig vol zit.

Vooral omdat je vanaf Apeldoorn in Deventer de sneltrein naar het zuiden mist, kan dat juist met het lijntje naar Zutphen ook weer.

Misschien eerst eens zelf gaan kijken voor je iets als nutteloos bestempeld?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35242188
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom? Omdat je er zelf niet woont?

Dan kunnen ze het halve net wel afbreken omdat jij het toevallig doelloos vind.
Het is vanaf Utrecht/Amersfoort juist en prima manier om in Zutphen te komen, voor voor mensen uit het gebied tussen Arnhem, Zutphen en Goor is het sneller dan via Deventer, Hengelo of Arnhem.
Het is er vaak druk genoeg dat de trein aardig vol zit.

Vooral omdat je vanaf Apeldoorn in Deventer de sneltrein naar het zuiden mist, kan dat juist met het lijntje naar Zutphen ook weer.

Misschien eerst eens zelf gaan kijken voor je iets als nutteloos bestempeld?
tis meer dat ze heen en weer rijden tussen Apeldoorn en Zutphen, T zal vast wel een reden hebben, anders was het vast al opgeheven in de zin van heen en weer rijden
  zondag 19 februari 2006 @ 00:29:04 #30
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35242527
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tis meer dat ze heen en weer rijden tussen Apeldoorn en Zutphen, T zal vast wel een reden hebben, anders was het vast al opgeheven in de zin van heen en weer rijden
Ze kunnen wel van/naar Nijmegen gaan rijden, maar dan rijdt je met je dure diesels onder de draad, dat is toch wat zonde.

Binnenkort opent er wel nieuw station in Zutphen, en ook twee in Apeldoorn (waarvan een bediend door deze diesel), dus wordt de lijn wat nuttiger. Er wordt nu trouwen ook al gestopt in Klarenbeek.

Nog korter (ik meen 5,8km) is trouwen Zwolle-Kampen, zonder stops.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35242579
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze kunnen wel van/naar Nijmegen gaan rijden, maar dan rijdt je met je dure diesels onder de draad, dat is toch wat zonde.

Binnenkort opent er wel nieuw station in Zutphen, en ook twee in Apeldoorn (waarvan een bediend door deze diesel), dus wordt de lijn wat nuttiger. Er wordt nu trouwen ook al gestopt in Klarenbeek.

Nog korter (ik meen 5,8km) is trouwen Zwolle-Kampen, zonder stops.
zwolle kampen is wel altijd vrij goed bezet heb ik t idee? scholieren enzo? dus dat zal wel goed uit kunnen ?

maar vanaf kampen was het ooit (of nog steeds?) de bedoeling om het spoor door te trekken naar lelystad? (hanzelijn?)
  zondag 19 februari 2006 @ 00:34:03 #32
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35242690
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zwolle kampen is wel altijd vrij goed bezet heb ik t idee? scholieren enzo? dus dat zal wel goed uit kunnen ?
Niet meer of minder bezet dan Apd-Zp heb ik het idee.
quote:
maar vanaf kampen was het ooit (of nog steeds?) de bedoeling om het spoor door te trekken naar lelystad? (hanzelijn?)
Nou ja, meer om Kampen heen, het huidige station zou dan of opgedoekt worden, of verplaatst naar een onlogische plek aan de rand van het grefo dorp.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35242789
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Niet meer of minder bezet dan Apd-Zp heb ik het idee.
kom ik vast op de rustige tijden op dat lijntje apeldoorn - zutphen
quote:
Nou ja, meer om Kampen heen, het huidige station zou dan of opgedoekt worden, of verplaatst naar een onlogische plek aan de rand van het grefo dorp.
nja nu ligt t wel mooi tegen t busstation aan, doortrekken wordt ook lastig bedenk ik me net,

nja mischien kunnen ze dr nog Kampen Centrum - Kampen nogwa van maken als die hanzelijk dr ooit nog komt
  zondag 19 februari 2006 @ 00:39:35 #34
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35242838
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..] als die hanzelijk dr ooit nog komt
Dat is vrij zeker, de vraag is alleen nog even in welke variant.

Ik ben zelf voor doortrekken Flevolijn van Lelystad naar Heerenveen, Drachten en Groningen. En niet zo'n achterlijk zweeflijn natuurlijk, dat is totaal niet practisch.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35242892
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:39 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is vrij zeker, de vraag is alleen nog even in welke variant.

Ik ben zelf voor doortrekken Flevolijn van Lelystad naar Heerenveen, Drachten en Groningen. En niet zo'n achterlijk zweeflijn natuurlijk, dat is totaal niet practisch.
zuiderzeelijn bedoel je met flevolijn? iig zo staat die hier bekend,

En idd door trekken! maar dan wil ik hier in dit gat ook een station, aangezien dan de snelbusdienst groningen lelystad ook opdoekt
pi_35242981
Ik reis elke dag tussen ommen en zwolle, maar ik vroeg me al af waarom ze met de SM90 *weet nu hoe ie heet haha* niet meer rijden, in 2005 reden ze nog behoorlijk vaak.....maar ze worden dus nu niet meer ingezet? Jammer...want vin het verdomd fijn reizen met die trein. ZIt nu elke keer in een lawaaige hondekop
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  zondag 19 februari 2006 @ 00:44:29 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35242985
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zuiderzeelijn bedoel je met flevolijn? iig zo staat die hier bekend,
Nee, Zuiderzeelijn is Amsterdam-Heerenveen-Groningen, Hanzelijn is Lelystad-Zwolle, via Dronten/Kampen.
Flevolijn is weer de lijn Weesp-Almere-Lelystad.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35243030
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, Zuiderzeelijn is Amsterdam-Heerenveen-Groningen, Hanzelijn is Lelystad-Zwolle, via Dronten/Kampen.
Flevolijn is weer de lijn Weesp-Almere-Lelystad.
hmm meende dat de zuiderzeelijn naar groningen zou? nja maakt ook weinig uit, als de verbindingen dr beter op worden vind ik t best
  zondag 19 februari 2006 @ 00:46:45 #39
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35243050
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:44 schreef kebabkever het volgende:
Ik reis elke dag tussen ommen en zwolle, maar ik vroeg me al af waarom ze met de SM90 *weet nu hoe ie heet haha* niet meer rijden, in 2005 reden ze nog behoorlijk vaak.....maar ze worden dus nu niet meer ingezet?
Omdat het in dienst houden van een kleine treinserie (9 stuks) redelijk duur is, ivm inleren monteurs en reserve onderdelen enzo.
quote:
Jammer...want vin het verdomd fijn reizen met die trein. ZIt nu elke keer in een lawaaige hondekop
Hondekoppen rijden er al een tijdje niet meer Maar die plan V's die er nu rijden zijn inderdaad een enorme achteruitgang tov SM90, eeuwig zonde, want ik vond dat SM90 geweldig rijden! Snel, stil, modern, en redelijk ruim binnen...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 19 februari 2006 @ 00:47:30 #40
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35243071
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm meende dat de zuiderzeelijn naar groningen zou? nja maakt ook weinig uit, als de verbindingen dr beter op worden vind ik t best
Dat typ ik toch letterlijk?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35243096
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Omdat het in dienst houden van een kleine treinserie (9 stuks) redelijk duur is, ivm inleren monteurs en reserve onderdelen enzo.
[..]

Hondekoppen rijden er al een tijdje niet meer Maar die plan V's die er nu rijden zijn inderdaad een enorme achteruitgang tov SM90, eeuwig zonde, want ik vond dat SM90 geweldig rijden! Snel, stil, modern, en redelijk ruim binnen...
SM 90 Teh Pwn! lekker stil comfortabel you name it they had it!

goed IRM is ook niet slecht, maar das toch niet ff anders
  zondag 19 februari 2006 @ 00:52:40 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35243208
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
goed IRM is ook niet slecht, maar das toch niet ff anders
Tractie van IRM is afgekeken van SM'90.
Grote delen DM'90 zijn ook afgekeken van SM'90.

Vroeger hadden ze zelfs 3+2 opstelling van de banken (aantal stoelen-gangpad-aantal stoelen) ipv 2+2 zoals nu.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35243236
Maar wie weet wat de vervanger van de sm90 wordt dan? ....want dit is ook eigenlijk niks, die plan V's
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_35243258
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Tractie van IRM is afgekeken van SM'90.
Grote delen DM'90 zijn ook afgekeken van SM'90.

Vroeger hadden ze zelfs 3+2 opstelling van de banken (aantal stoelen-gangpad-aantal stoelen) ipv 2+2 zoals nu.
k weet t SM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,
hoewel ? dr zijn andere locs/stellen/wagons die nog korter hebben mee gedraait?
  zondag 19 februari 2006 @ 00:55:24 #45
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35243274
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k weet t SM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,
hoewel ? dr zijn andere locs/stellen/wagons die nog korter hebben mee gedraait?
Beel locs, was nogal een drama.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35243280
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k weet t SM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,
hoewel ? dr zijn andere locs/stellen/wagons die nog korter hebben mee gedraait?
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:53 schreef kebabkever het volgende:
Maar wie weet wat de vervanger van de sm90 wordt dan? ....want dit is ook eigenlijk niks, die plan V's
Plan V / T zou vervangen worden door SM'90 maar ja tis nu dus weer vervangen door de V.
en wat er komt? k heb geen idee
pi_35243297
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Beel locs, was nogal een drama.
zegt me zo niks wist alleen dat er bepaalde anderen ook Dramatisch slecht waren
pi_35243318
wordt dus nog jaaaaren in de spits ingepakt zitten.........., kijk soms wel is naar binnen bij de machinist bij die plan V's. Maar het ziet er wel erg oud uit allemaal zeg pff
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_35243353
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:57 schreef kebabkever het volgende:
wordt dus nog jaaaaren in de spits ingepakt zitten.........., kijk soms wel is naar binnen bij de machinist bij die plan V's. Maar het ziet er wel erg oud uit allemaal zeg pff
tis ook wel oud

nieuwste Vtjes zijn van de jaren 70? dus tja
maar op zwolle - emmen rijden wel aangepaste Vtjes meende ik, kunnen wat sneller optrekken?
pi_35243430
ow ben ik soms ook 10 min korter onderweg?.....en nu je het zegt..sommige trekken veeel langzamer op dan andere
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')