Zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
op zutphen apeldoorn VV zit in de DM90's ook geen plee meer?
vind t ook een vrij doelloos lijntje om eerlijk te zijnquote:Op zondag 19 februari 2006 00:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen.
Concessieverleners geilen meer op fancy treintjes en lage kosten ipv vriendelijkheid voor de reizigers.
Dus als het afsluiten van de plee dusdanig in de kosten scheelt dat de concessie gewonnen kan worden, sja, dan moet dat maar he?
Waarom? Omdat je er zelf niet woont?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t ook een vrij doelloos lijntje om eerlijk te zijn
tis meer dat ze heen en weer rijden tussen Apeldoorn en Zutphen, T zal vast wel een reden hebben, anders was het vast al opgeheven in de zin van heen en weer rijdenquote:Op zondag 19 februari 2006 00:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je er zelf niet woont?
Dan kunnen ze het halve net wel afbreken omdat jij het toevallig doelloos vind.
Het is vanaf Utrecht/Amersfoort juist en prima manier om in Zutphen te komen, voor voor mensen uit het gebied tussen Arnhem, Zutphen en Goor is het sneller dan via Deventer, Hengelo of Arnhem.
Het is er vaak druk genoeg dat de trein aardig vol zit.
Vooral omdat je vanaf Apeldoorn in Deventer de sneltrein naar het zuiden mist, kan dat juist met het lijntje naar Zutphen ook weer.
Misschien eerst eens zelf gaan kijken voor je iets als nutteloos bestempeld?
Ze kunnen wel van/naar Nijmegen gaan rijden, maar dan rijdt je met je dure diesels onder de draad, dat is toch wat zonde.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis meer dat ze heen en weer rijden tussen Apeldoorn en Zutphen, T zal vast wel een reden hebben, anders was het vast al opgeheven in de zin van heen en weer rijden
zwolle kampen is wel altijd vrij goed bezet heb ik t idee? scholieren enzo? dus dat zal wel goed uit kunnen ?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze kunnen wel van/naar Nijmegen gaan rijden, maar dan rijdt je met je dure diesels onder de draad, dat is toch wat zonde.
Binnenkort opent er wel nieuw station in Zutphen, en ook twee in Apeldoorn (waarvan een bediend door deze diesel), dus wordt de lijn wat nuttiger. Er wordt nu trouwen ook al gestopt in Klarenbeek.
Nog korter (ik meen 5,8km) is trouwen Zwolle-Kampen, zonder stops.
Niet meer of minder bezet dan Apd-Zp heb ik het idee.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zwolle kampen is wel altijd vrij goed bezet heb ik t idee? scholieren enzo? dus dat zal wel goed uit kunnen ?
Nou ja, meer om Kampen heen, het huidige station zou dan of opgedoekt worden, of verplaatst naar een onlogische plek aan de rand van het grefo dorp.quote:maar vanaf kampen was het ooit (of nog steeds?) de bedoeling om het spoor door te trekken naar lelystad? (hanzelijn?)
kom ik vast op de rustige tijden op dat lijntje apeldoorn - zutphenquote:Op zondag 19 februari 2006 00:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet meer of minder bezet dan Apd-Zp heb ik het idee.
nja nu ligt t wel mooi tegen t busstation aan, doortrekken wordt ook lastig bedenk ik me net,quote:Nou ja, meer om Kampen heen, het huidige station zou dan of opgedoekt worden, of verplaatst naar een onlogische plek aan de rand van het grefo dorp.
Dat is vrij zeker, de vraag is alleen nog even in welke variant.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..] als die hanzelijk dr ooit nog komt
zuiderzeelijn bedoel je met flevolijn? iig zo staat die hier bekend,quote:Op zondag 19 februari 2006 00:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is vrij zeker, de vraag is alleen nog even in welke variant.
Ik ben zelf voor doortrekken Flevolijn van Lelystad naar Heerenveen, Drachten en Groningen. En niet zo'n achterlijk zweeflijn natuurlijk, dat is totaal niet practisch.
Nee, Zuiderzeelijn is Amsterdam-Heerenveen-Groningen, Hanzelijn is Lelystad-Zwolle, via Dronten/Kampen.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zuiderzeelijn bedoel je met flevolijn? iig zo staat die hier bekend,
hmm meende dat de zuiderzeelijn naar groningen zou? nja maakt ook weinig uit, als de verbindingen dr beter op worden vind ik t bestquote:Op zondag 19 februari 2006 00:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, Zuiderzeelijn is Amsterdam-Heerenveen-Groningen, Hanzelijn is Lelystad-Zwolle, via Dronten/Kampen.
Flevolijn is weer de lijn Weesp-Almere-Lelystad.
Omdat het in dienst houden van een kleine treinserie (9 stuks) redelijk duur is, ivm inleren monteurs en reserve onderdelen enzo.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:44 schreef kebabkever het volgende:
Ik reis elke dag tussen ommen en zwolle, maar ik vroeg me al af waarom ze met de SM90 *weet nu hoe ie heet haha* niet meer rijden, in 2005 reden ze nog behoorlijk vaak.....maar ze worden dus nu niet meer ingezet?
Hondekoppen rijden er al een tijdje niet meer Maar die plan V's die er nu rijden zijn inderdaad een enorme achteruitgang tov SM90, eeuwig zonde, want ik vond dat SM90 geweldig rijden! Snel, stil, modern, en redelijk ruim binnen...quote:Jammer...want vin het verdomd fijn reizen met die trein. ZIt nu elke keer in een lawaaige hondekop
Dat typ ik toch letterlijk?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm meende dat de zuiderzeelijn naar groningen zou? nja maakt ook weinig uit, als de verbindingen dr beter op worden vind ik t best
SM 90 Teh Pwn! lekker stil comfortabel you name it they had it!quote:Op zondag 19 februari 2006 00:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat het in dienst houden van een kleine treinserie (9 stuks) redelijk duur is, ivm inleren monteurs en reserve onderdelen enzo.
[..]
Hondekoppen rijden er al een tijdje niet meer Maar die plan V's die er nu rijden zijn inderdaad een enorme achteruitgang tov SM90, eeuwig zonde, want ik vond dat SM90 geweldig rijden! Snel, stil, modern, en redelijk ruim binnen...
Tractie van IRM is afgekeken van SM'90.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
goed IRM is ook niet slecht, maar das toch niet ff anders
k weet t SM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,quote:Op zondag 19 februari 2006 00:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Tractie van IRM is afgekeken van SM'90.
Grote delen DM'90 zijn ook afgekeken van SM'90.
Vroeger hadden ze zelfs 3+2 opstelling van de banken (aantal stoelen-gangpad-aantal stoelen) ipv 2+2 zoals nu.
Beel locs, was nogal een drama.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k weet t SM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,
hoewel ? dr zijn andere locs/stellen/wagons die nog korter hebben mee gedraait?
quote:Op zondag 19 februari 2006 00:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k weet t SM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,
hoewel ? dr zijn andere locs/stellen/wagons die nog korter hebben mee gedraait?
Plan V / T zou vervangen worden door SM'90 maar ja tis nu dus weer vervangen door de V.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:53 schreef kebabkever het volgende:
Maar wie weet wat de vervanger van de sm90 wordt dan? ....want dit is ook eigenlijk niks, die plan V's
tis ook wel oudquote:Op zondag 19 februari 2006 00:57 schreef kebabkever het volgende:
wordt dus nog jaaaaren in de spits ingepakt zitten.........., kijk soms wel is naar binnen bij de machinist bij die plan V's. Maar het ziet er wel erg oud uit allemaal zeg pff
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |