abonnement Unibet Coolblue
pi_35517014
Update Ik ben naar een beddenspeciaalzaak in de buurt geweest en heb daar een lekker kussen voor ¤22,- gekocht met 1200!!! gram polyester bolletjes en schuimrubberstaafjes, die zorgen dat de boel wat beter in model blijft. (Heb er wel 500 gram uitgehaald, kan altijd weer bijvullen).

Hij slaapt heerlijk

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2006 18:15:24 ]
pi_38624173
Ik heb sinds 2 maanden ook zo'n traagschuimkussen met een bult.

De eerste 4 nachten was het wennen, maar nu wil ik niets anders meer. Ik slaap aan een stuk door en word 's morgens goed uitgerust wakker zonder pijn/kramp in nek of schouder. Met normale kussens had ik dat wel eens, en ik werd ook een aantal keer per nacht wakker Dat is nu verleden tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wakey op 07-06-2006 14:15:34 (typo) ]
Ik zoek niet, ik vind.
pi_38625084
Ik zou toch zweren dat ik hier zojuist een tvp had geplaatst. Worden die tegenwoordig verwijderd ofzo?
Anyway...
Is zo'n Tempur (traagschuim) kussen ook aan te raden als je de matras niet hebt? Ik heb een goed matras, maar niks bijzonders, geen veren of springs of traagschuim enz, alleen wordt ik helemaal gek van mijn kussen. Heb vooral last van het feit dat alle druk zeg maar op één punt van mijn achterhoofd ligt (ik slaap meestal op mijn rug) Ik zit nu te denken aan iets van zo'n Yubisaki geval of een traagschuim kussen, maar over Yubisaki heb ik niet veel positieve berichten kunnen vinden... Dat zou kraken enzo. Wordt het gewicht van je hoofd op een traagschuim kussen wel goed verdeeld? Want je zakt er toch weer een beetje in, begrijp ik.
pi_38629022
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:22 schreef flutterbye het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik hier zojuist een tvp had geplaatst. Worden die tegenwoordig verwijderd ofzo?
Ja daar reageerde ik op, ik ben getuige
Je kunt zo'n kussen op een gewoon matras gebruiken, dat doe ik ook en het heeft mijn nachtrust wel verbeterd. Je zakt er inderdaad een beetje in, want het kussen vormt zich naar je lichaam, maar het is niet superzacht dus het gewicht wordt verdeeld. Het is totaal niet te vergelijken met een 'normaal' kussen, wat eigenlijk nauwelijks steun biedt. Ik raad je aan om het gewoon eens te proberen. Niet meteen een tempur kussen kopen, maar gewoon een van 6 euro bij de action ofzo. Wel even doorzetten, want de eerste paar nachten zijn niet echt prettig.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_38646262
O, gelukkig, ik zit me geen dingen in te beelden ofzo.
Ik heb ook al op verschillende sites gelezen dat je idd even moet wennen aan het materiaal. Het schijnt alleen dat die goedkope niet zo lang mee gaan, dat ze na een jaar helemaal plat zijn ofzo. Maarja, voor 6 euro is dat niet zo erg natuurlijk. Ik vind die echte Tempur kussens enzo ook wel erg duur zeg! Wat voor merk heb jij, Wakey?
pi_38763132
Zulke kussens liggen echt heerlijk. De eerste nacht vond ik het echt heel beroerd liggen maar daarna lag het echt zoo lekker. Maar ik had dan niet echt zo'n echte zegmaar maar dan n vrij goedkope om gewoon uit te proberen, maar ik zou nu wel zo'n echte willen van Tempur ofzo. Heeft iemand enig idee hoe duur dat ongeveer is? :s
En zijn er hier mensen die dat Yubisaki Pillow van Tell Sell besteld hebben?
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, eentje met een verhoging die in de holte van je nek valt, zeg maar. Je ligt dus zowel met je hoofd als met je nek ondersteund. Erg prettig

Zoiets:
http://www.ruwette.nl/shop/images/artikelen/001407.jpg
Ehm, nu ik dit zie zou jij dit als een 'deuk' kunnen beschouwen ja
pi_38825154
Ik heb ook zo'n goedkope van 7 euro. Hij is inderdaad al een beetje slapper als in het begin, maar zo vind ik 'm eigenlijk wel lekker, ik denk echter niet dat hij jaren goed zal blijven. Als deze versleten is ga ik wel een soortgelijke kopen.

Kussens van Tempur kosten rond de 100 euro. Ik twijfel niet over de kwaliteit maar vind het bizar duur. Voor hetzelfde geld kun je 15 merkloze kussens kopen, die ook prima liggen.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_38826159
Yubisaki pillow
pi_38827312
Ik heb een Libelle kussen!

Hij is echt zooo fijn! Hij blijft de hele nacht in vorm, er zit ook een neksteunrol in!

http://www.libelledekbedden.nl/

Hij is er in 3 diktes, ik heb de standaard.


De dikste is echt voor brede mensen want dan lig ik helemaal met mijn hoofd omhoog!
pi_38883437
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:34 schreef Wakey het volgende:
Ik heb ook zo'n goedkope van 7 euro. Hij is inderdaad al een beetje slapper als in het begin, maar zo vind ik 'm eigenlijk wel lekker, ik denk echter niet dat hij jaren goed zal blijven. Als deze versleten is ga ik wel een soortgelijke kopen.

Kussens van Tempur kosten rond de 100 euro. Ik twijfel niet over de kwaliteit maar vind het bizar duur. Voor hetzelfde geld kun je 15 merkloze kussens kopen, die ook prima liggen.
Hmm duur idd . Mja die goedkope gaan indeuken en dan krijg k nog last van me nek dus vandaar dat k nu voor n Tempur kussen aant kijken ben.
pi_38884901
Tja, maar gaat zo'n tempur kussen nou echt 10 jaar mee of zakt die ook in?
  donderdag 15 juni 2006 @ 15:21:20 #62
142125 Joeks79
Beyond the Velvet Rope
pi_38885680
Geef mij mijn Auping Vivaldi Firm maar. Ik heb problemen met mijn nek, waardoor een goede houding tijdens het slapen cruciaal is. Ik zou als er brand is daarom mijn kussen als eerste redden (hij is nergens meer te krijgen volgens mij).
Life belongs to those who are alive
pi_38890016
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:02 schreef flutterbye het volgende:
Tja, maar gaat zo'n tempur kussen nou echt 10 jaar mee of zakt die ook in?
Er zit 3 jaar garantie op een Tempur kussen, voor een kussen is dat echt veel. Een goed kussen hoort tussen de 3 en de 5 jaar mee te gaan btw. 10 jaar is voor een kussen echt te lang.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_38890170
Verhip, mn eigen topic.

Kussen slaapt nog altijd heerlijk Heb tot op heden ook nog geen vulling erbij hoeven stoppen
pi_41483080
Ik ben zelf onlangs met pensioen gegaan maar heb altijd gewerkt in een slaap-adviescentrum.
Hierbij het volgende advies:
Hoofdkussens zijn er in twee hoofdgroepen.
Er zijn kussens met een losse vulling.
Denk aan kussens met een veren, dons, synthetische vezels of bolletjes, pitten, schuimsticks of zelfs vlokken vulling. Deze kussens kun je 's avonds in een lekkere vorm proppen. Wanneer je de volgende morgen wakker wordt hebben ze echter een hele andere vorm gekregen. Je bent dus gedurende de nacht comfort verloren en kunt dus wakker worden met een pijnlijke nek. Ondanks dat deze kussens ook worden gemaakt met extra nekrollen zal ik dit niet adviseren voor mensen met nekklachten. De nekrollen zijn voor de meeste mensen langer dan de lengte van de nek en geven niet de juiste ondersteuning.

Je hebt ook kussens met een vaste vorm.
Denk hierbij aan kussens met traagschuim of latex. Traagschuim, ookwel memoschuim of nasaschuim (v.b. tempur, m-line) heeft de nare eigenschap dat het slecht ventileert en snel broeierig worden. Probeer er maar eens doorheen te blazen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat daarom uit naar latex ofwel rubber. Het liefst met een zo hoog mogelijk natuurlijk latexsap gehalte. (hoe hoger hoe veerkrachtiger) Dit kan max. 90% zijn. Een goed voorbeeld hiervan is het Butterfly kussen. Dit kussen is leverbaar in diverse hoogtes en heeft al een aangename voorgepropte vormgeving met nekondersteuning.
Kijk ook eens op **********
daar vindt je meer info over kussens.
Verder wens ik jullie allemaal een goede nacht en welterusten.



[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 04-09-2006 15:57:23 (spam verwijderd) ]
pi_41507367
Tja, nou weten we nog niet waar we op moeten kijken...
pi_41507401
Ik heb hele goedkope kussens, maar ik leg mijn kussens altijd op mijn hoofd ipv dat ik erop lig, dus het liefst een zo licht mogelijk
pi_41509039
Na een tijdje veel nekklachten gehad te hebben slaap ik op/met een Tempur Classic kussen, en ik kan niets anders zeggen dan dat het fantastisch slaapt. Écht heerlijk, zelfs op een camping matje !
Fingerspitzgefühl
pi_41509430
Slaap nog steeds goed
pi_41520726
-edit: kappen met spammen

Adverteren op FOK!

[ Bericht 76% gewijzigd door Mylene op 05-09-2006 17:26:28 ]
pi_41525250
Ik heb al 7 maanden een goed kussen
pi_41527826
Ik heb net een kussen besteld van NASA-schuim (is dacht ik traagschuim), ook wel een 'Medics'-kussen genoemd (zoiets in die richting).

Lag lekker, dus nu nog even wachten voor een uitgebreidere test
pi_41528496
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:06 schreef D-MIXXX het volgende:
Ik heb net een kussen besteld van NASA-schuim (is dacht ik traagschuim), ook wel een 'Medics'-kussen genoemd (zoiets in die richting).

Lag lekker, dus nu nog even wachten voor een uitgebreidere test
TEMPUR is de enige fabrikant die door NASA gecertificeerd is. Geen enkele andere.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_41534834
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:45 schreef nacracat het volgende:
Ik ben zelf onlangs met pensioen gegaan maar heb altijd gewerkt in een slaap-adviescentrum.
Hierbij het volgende advies:
Hoofdkussens zijn er in twee hoofdgroepen.
Er zijn kussens met een losse vulling.
Denk aan kussens met een veren, dons, synthetische vezels of bolletjes, pitten, schuimsticks of zelfs vlokken vulling. Deze kussens kun je 's avonds in een lekkere vorm proppen. Wanneer je de volgende morgen wakker wordt hebben ze echter een hele andere vorm gekregen. Je bent dus gedurende de nacht comfort verloren en kunt dus wakker worden met een pijnlijke nek. Ondanks dat deze kussens ook worden gemaakt met extra nekrollen zal ik dit niet adviseren voor mensen met nekklachten. De nekrollen zijn voor de meeste mensen langer dan de lengte van de nek en geven niet de juiste ondersteuning.

Je hebt ook kussens met een vaste vorm.
Denk hierbij aan kussens met traagschuim of latex. Traagschuim, ookwel memoschuim of nasaschuim (v.b. tempur, m-line) heeft de nare eigenschap dat het slecht ventileert en snel broeierig worden. Probeer er maar eens doorheen te blazen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat daarom uit naar latex ofwel rubber. Het liefst met een zo hoog mogelijk natuurlijk latexsap gehalte. (hoe hoger hoe veerkrachtiger) Dit kan max. 90% zijn. Een goed voorbeeld hiervan is het Butterfly kussen. Dit kussen is leverbaar in diverse hoogtes en heeft al een aangename voorgepropte vormgeving met nekondersteuning.
Kijk ook eens op **********
daar vindt je meer info over kussens.
Verder wens ik jullie allemaal een goede nacht en welterusten.

goed verhaal, nog enkele aanvullingen:

indien je overmatig transpireert in bed is een latex kussen af te raden omdat latex de warmte van het hoofd vast houd --> je gaat nog meer zweten.

edit: me verwarring verwijderd

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2006 00:07:18 ]
pi_41535308
Tempur is dus juist wel het enige door NASA gecertificeerde schuim

Het is alleen zo dat het materiaal niet ontwikkeld is om de G-krachten bij een lancering draaglijk te maken voor de astronauten maar simpelweg als een soort padding in die pakken om het beter draagbaar te maken
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_41535362
quote:
Op woensdag 6 september 2006 00:05 schreef Mastroianni het volgende:
Tempur is dus juist wel het enige door NASA gecertificeerde schuim

Het is alleen zo dat het materiaal niet ontwikkeld is om de G-krachten bij een lancering draaglijk te maken voor de astronauten maar simpelweg als een soort padding in die pakken om het beter draagbaar te maken
(welke beddenzaak werk je trouwens? )

ik ben helemaal in de war

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2006 00:09:19 ]
pi_41536659
quote:
Op woensdag 6 september 2006 00:06 schreef DutchTSE het volgende:

[..]

(welke beddenzaak werk je trouwens? )

ik ben helemaal in de war
Ik help mensen graag met wat advies op het gebied van slapen, maar ik ga hier niet lopen spammen. Ik werk niet voor een beddenzaak maar ben eigen baas gelukkig
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_41540698
Wat is nou eigenlijk spammen? Ik post hier ook wel eens een link waar mensen info kunnen vinden en die zijn nog nooit verwijderd door een mod.
pi_41540824
Interessant topic en jammer dat de links zijn weggehaald, want ik hoopte er interessante informatie op te kunnen vinden.
pi_41541133
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:57 schreef flutterbye het volgende:
Wat is nou eigenlijk spammen? Ik post hier ook wel eens een link waar mensen info kunnen vinden en die zijn nog nooit verwijderd door een mod.
Als ik bijv mijn eigen winkel flink staan zou te promoten en mijn eigen product.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_41542491
Maar als dat bijdraagt aan dit topic? Er wordt (werd ) immers gevraagd om een goed kussen en info... als jouw site net een site is met fantastische kussens, is het toch leuk te weten waar je die dan kan vinden
pi_41542701
Ja, dat dacht ik ook. Nacracat, is er niet een zoekterm die we in google in kunnen typen om de site te vinden?
*under the radar spam*
pi_41542741
Nee, niet gewenst. De ervaring leert dat mensen er speciaal voor registreren om hun site te spammen. Zo ook Nacracat (4-9-2006) die dat tot nu toe twee keer heeft gedaan. Bij de derde keer maak ik er melding van in het FA topic waarna de betreffende user van FOK! zal worden geweerd.

Reclame laten maken voor je site kun je doen via Adverteren op FOK!.

Ontopic maar weer.
pi_41543165
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:32 schreef schatje het volgende:
Nee, niet gewenst. De ervaring leert dat mensen er speciaal voor registreren om hun site te spammen. Zo ook Nacracat (4-9-2006) die dat tot nu toe twee keer heeft gedaan. Bij de derde keer maak ik er melding van in het FA topic waarna de betreffende user van FOK! zal worden geweerd.

Reclame laten maken voor je site kun je doen via Adverteren op FOK!.

Ontopic maar weer.
Je hebt gelijk. Kijk eens wat ik tegenkom op een ander forum toen ik zocht op Nacracat
quote:
Ik heb geen ervaring met dit kussen maar ben zelf onlangs met pensioen gegaan en heb altijd gewerkt in een slaap-adviescentrum.
Hierbij het volgende advies:
Hoofdkussens zijn er in twee hoofdgroepen.
Er zijn kussens met een losse vulling.
Denk aan kussens met een veren, dons, synthetische vezels of bolletjes, pitten, schuimsticks of zelfs vlokken vulling. Deze kussens kun je 's avonds in een lekkere vorm proppen. Wanneer je de volgende morgen wakker wordt hebben ze echter een hele andere vorm gekregen. Je bent dus gedurende de nacht comfort verloren en kunt dus wakker worden met een pijnlijke nek. Ondanks dat deze kussens ook worden gemaakt met extra nekrollen zal ik dit niet adviseren voor mensen met nekklachten. De nekrollen zijn voor de meeste mensen langer dan de lengte van de nek en geven niet de juiste ondersteuning.

Je hebt ook kussens met een vaste vorm.
Denk hierbij aan kussens met traagschuim of latex. Traagschuim, ookwel memoschuim of nasaschuim (v.b. tempur, m-line) heeft de nare eigenschap dat het slecht ventileert en snel broeierig worden. Probeer er maar eens doorheen te blazen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat daarom uit naar latex ofwel rubber. Het liefst met een zo hoog mogelijk natuurlijk latexsap gehalte. (hoe hoger hoe veerkrachtiger) Dit kan max. 90% zijn. Een goed voorbeeld hiervan is het Butterfly kussen. Dit kussen is leverbaar in diverse hoogtes en heeft al een aangename voorgepropte vormgeving met nekondersteuning.
Dezelfde tekst

Overigens staat daar nog wel een link bij voor de geinteresseerden.
pi_41543242
Ja, wat dat betreft heeft Schatje wel gelijk idd..
pi_41543769
Aha, nou snap ik het. Maar weer even ontopic idd, zo'n butterfly kussen ziet er nou niet echt comfortabel uit. En latex/rubber? Ventileert dat wel goed dan?

Op dat forum staan trouwens wel wat goeie posts over het Yubisaki kussen, ik heb er tot nu toe zo weinig over kunnen vinden! Maarja, veel tevreden mensen dus alleen word het kussen na een half jaar steeds harder... Dus dat word het ook niet voor mij denk ik. Begin toch steeds meer naar zo'n Tempur kussen te neigen. Dat schijnt wat warm te worden maar ik denk niet dat ik daar echt last van zal hebben.

[ Bericht 57% gewijzigd door flutterbye op 06-09-2006 11:26:45 ]
pi_41550842
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:14 schreef flutterbye het volgende:
Aha, nou snap ik het. Maar weer even ontopic idd, zo'n butterfly kussen ziet er nou niet echt comfortabel uit. En latex/rubber? Ventileert dat wel goed dan?

Op dat forum staan trouwens wel wat goeie posts over het Yubisaki kussen, ik heb er tot nu toe zo weinig over kunnen vinden! Maarja, veel tevreden mensen dus alleen word het kussen na een half jaar steeds harder... Dus dat word het ook niet voor mij denk ik. Begin toch steeds meer naar zo'n Tempur kussen te neigen. Dat schijnt wat warm te worden maar ik denk niet dat ik daar echt last van zal hebben.
Latex/Rubber ventileert net zo goed als Tempur... Amper dus, wil nog niet zeggen dat het geen comfortabel kussen is natuurlijk. Die Butterfly kussens zijn op zich prima, alleen het is onzin om te zeggen dat die wel goed ventileren want dat is dus ook niet zo.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_41553907
Ik zie dat ze bij de Ikea ook hoofdkussens hebben met 'memoryfoam'. Is dat nou hetzelfde als traagschuim? In eerdere posts word geadviseerd om zo'n goedkope variant te kopen om het uit te testen, is dat de moeite waard of ishet compleet iets anders?
Er zit wel een niet-goed-geld-terug garantie op Tempur, dus wat me weerhoud weet ik eigenlijk niet...
pi_41554556
Er zát een niet goed geld terug garantie op tempur. Bij mijn weten is dat dus niet meer zo.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_41557080
Mastroianni, weet jij of die anatomische slaapkussens van Hästens goed zijn? Of kan je iets beters aanraden?
pi_41557601
Die anatomische hoofdkussens zijn geloof ik gevuld met 15% eendendons (goedkoop!) en kosten 120 euro. Prijs/kwaliteit is dus imho niet in orde. Voor 120 euro heb je ook een kussen van een véél mooiere donskwaliteit (ook bij Hästens btw) of bijv. een Silvana Support kussen (75 euro).

[ Bericht 2% gewijzigd door Mastroianni op 06-09-2006 19:34:05 ]
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_46454804
Ik slaap de laatste tijd echt zwaar slecht en wordt meestal brak en met nekkrampen wakker . Zijn die Tempur kussens aan te raden? Ik wil gewoon weer es een goeie nachtrust
  maandag 16 juli 2007 @ 17:13:20 #93
148059 Pritt
Atheïst
pi_51527229
Topic-bump.

Ik zoek een kussen met veel doorluchting, welke stof voldoet goed aan deze eis?

(tevens tvp voor als ik tijd heb om te lezen)
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 16 juli 2007 @ 17:15:29 #94
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51527313
goed kussen of niet, ik koop elk jaar een nieuw hoofdkussen, ze zakken na verloop van tijd toch in en bolletjeskussens kun je dus niet wassen, vrij onhygienisch als je er tien jaar op gaat liggen dunkt mij..
pi_51528979
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:13 schreef Pritt het volgende:
Topic-bump.
Ik zoek een kussen met veel doorluchting, welke stof voldoet goed aan deze eis?
(tevens tvp voor als ik tijd heb om te lezen)
http://www.visco-pro.com.my/products_pillow.htm
Van dat 'deluxe traditional' ding heb ik er 2, ligt heel goed en wordt niet warm ofzo. Heb ze gekregen voor 40 euro per stuk, normaal geloof ik 69 euro oid. Best de moeite waard om ff naar te gaan kijken denk ik.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')