abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 00:28:44 #101
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35629622
Ik bedoel, dat Potter een groter publiek heeft

Snap persoonlijk niet wat er aan Potterboeken zo goed is, kom er niet doorheen. Films zijn prima, de boeken slecht geschreven, net als de boeken van Brown overigens,
pi_35630108
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar verkeerd zit, van Harry Potter 6 zijn er in de VS al 20.000.000 verkocht, de Da Vinci Code zijn er in totaal iets van 36 miljoen verkocht.
Per deel zit Potter op gemiddeld 50 miljoen.
Wat doen boeken van Tom Clancy gemiddeld? Die man is toch ook wel, in de USA dan, mateloos populair.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:49:27 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35630211
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:24 schreef SunChaser het volgende:
Potter is geen roman maar een kinderboek. Maar idd, ook Rowling weet met haar jatwerk miljoenen te verdienen.
Hoezo jatwerk? Om het nu allemaal zo geweldig te noemen, ...
Maar jatwerk?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_35630231
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:28 schreef SunChaser het volgende:
Ik bedoel, dat Potter een groter publiek heeft

Snap persoonlijk niet wat er aan Potterboeken zo goed is, kom er niet doorheen. Films zijn prima, de boeken slecht geschreven, net als de boeken van Brown overigens,
MARKETING AND DEMOGRAPHICS.

.

Nee, ja, waarom is het zo populair. Om het gewoon maar op de wansmaak van het grote publiek te gooien is ook weer zoiets hè.

.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:53:33 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35630338
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:45 schreef HijoDeDios het volgende:


Wat doen boeken van Tom Clancy gemiddeld? Die man is toch ook wel, in de USA dan, mateloos populair.
Ook zo een ontzettende saaie, vruchteloze en voorspelbare schrijver. Je komt helemaal geen enkele originele gedachte tegen in zijn boeken. Alles wordt volgens vast en voorspelbaar stramien in een bepaalde vorm gegoten. Een vast thema, wat research en technische data, een in het algemeen belachelijk ingewikkelde verhaallijn waar uiteindelijk niks mee verteld wordt en voilá.


Noem eens één Amerikaanse bestseller auteur van de laatste jaren die ook nog goed kan schrijven?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 00:54:44 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35630366
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoezo jatwerk? Om het nu allemaal zo geweldig te noemen, ...
Maar jatwerk?
Er is weinig origineels aan haar thema's. Zoek maar eens op/
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 00:54:46 #107
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35630368
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoezo jatwerk? Om het nu allemaal zo geweldig te noemen, ...
Maar jatwerk?
Er is weinig origineels aan haar thema's. Zoek maar eens op/
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:59:29 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35630477
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:54 schreef SunChaser het volgende:

Er is weinig origineels aan haar thema's. Zoek maar eens op/
Natuurlijk maakt ze gebruik van veel klassieke en mythologische figuren en verhaal-lijnen. Maar dat is nog geen jatten. Bijna iedere auteur heeft inspiratie uit de (Griekse) mythologie gehaald. De figuren die ze gebruikt moeten natuurlijk ook herkenbaar zijn voor het publiek.

Nu moet ik overigens bekennen dat ik nooit iets van Rowling gelezen heb, dus misschien klopt van bovenstaande helemaal niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_35630648
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook zo een ontzettende saaie, vruchteloze en voorspelbare schrijver. Je komt helemaal geen enkele originele gedachte tegen in zijn boeken. Alles wordt volgens vast en voorspelbaar stramien in een bepaalde vorm gegoten. Een vast thema, wat research en technische data, een in het algemeen belachelijk ingewikkelde verhaallijn waar uiteindelijk niks mee verteld wordt en voilá.


Noem eens één Amerikaanse bestseller auteur van de laatste jaren die ook nog goed kan schrijven?
Philip Roth.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35630760
Tom Clancy en de centen;
quote:
In 1997 Tom Clancy signed a book deal with Pearson Custom Publishing and Penguin Putnam Inc. (both part of Pearson Education), that paid him US$50 million for the world-English rights to two new books. He then signed a second agreement for another US$25 million for a four-year book/multimedia deal. Clancy followed this up with an agreement with Berkley Books for 24 paperbacks to tie in with the ABC television miniseries "Tom Clancy's Net Force" in an agreement worth US$22 million bringing the total value of the package to US$97 million.
Doet'ie toch niet slecht.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:12:19 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35630777
Financieel zal het allemaal best wel geregeld zijn.

Philip Roth zeg je? Dan zal ik die eens bestellen. Heb je ook nog een specifieke titel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_35630803
Daar is zo'n uitdrukking over. Money makes you rich, but poor and art makes you poor, but rich. Nou ja, dat is ook wel weer een beetje romanties gezwemel...
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35630831
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:12 schreef LXIV het volgende:
Financieel zal het allemaal best wel geregeld zijn.

Philip Roth zeg je? Dan zal ik die eens bestellen. Heb je ook nog een specifieke titel?
Portnoy's Complaint. Dat moet je toch wel gelezen hebben hoor.

Oh, ik doe nog een Amerikaanse bestseller die goed schrijft; Charles Bukowski.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 01:21:23 #114
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35630986
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:07 schreef HijoDeDios het volgende:

[..]

Philip Roth.
Nicolas Sparks
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:31:37 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35631133
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:14 schreef HijoDeDios het volgende:

[..]

Portnoy's Complaint. Dat moet je toch wel gelezen hebben hoor.

Oh, ik doe nog een Amerikaanse bestseller die goed schrijft; Charles Bukowski.
Dan ga ik die lezen.

Ik moet overigens bekennen dat ik de gehele Anglo-Saksische wereld verwaarloosd heb met betrekking tot mijn algemene ontwikkeling. Daar heerst een lacune ter grootte van de Marianen-trog.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_35631439
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan ga ik die lezen.

Ik moet overigens bekennen dat ik de gehele Anglo-Saksische wereld verwaarloosd heb met betrekking tot mijn algemene ontwikkeling. Daar heerst een lacune ter grootte van de Marianen-trog.
Ja, dat is toch wel een beetje zonde, kan ik je vertellen. Er komen toch wel leuke dingen uit die hoek van de wereld.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35631462
Zie ook nog dit topic; Gezocht: Goede engelse boeken
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35631479
Maar inderdaad, er komt ook een heleboel, maar dan ook echt een heleboel kutzooi uit die hoek van de wereld. De vraag hier is eigenlijk; geldt dat niet voor elke hoek van de wereld?
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35631484
En het antwoord is; ja, dat geldt ook voor elke hoek van de wereld.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35631515
Ik vind Nederland nog wel de grootste beerput van de wereld, maar dat komt natuurlijk omdat ik daar het meeste mee wordt geconfronteerd. Ik weet dat het een cliché is, maar Nederlandse boeken zijn gewoon k.u.t. De eerste die erin slaagt mij een goed Nederlands boek in de handen te stoppen, dat wil zeggen; een boek dat kan tippen aan niet-Nederlandse boeken die bij mij bekend zijn, zuig ik al 't zaad uit z'n ballen..
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35631534
Een vrouw acht ik er namelijk niet toe in staat. De afschuwelijke wansmaak van vrouwen vind ik nog elke dag een wonder.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35631563
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:59 schreef HijoDeDios het volgende:
Een vrouw acht ik er namelijk niet toe in staat. De afschuwelijke wansmaak van vrouwen vind ik nog elke dag een wonder.
Misschien is dat wel een of ander evolutionair voordeel, de wansmaak van vrouwen, omdat sommige mannen het gevoel moeten hebben superieur te zijn aan een vrouw voordat ze hun snikkel erin wensen te steken. Ikzelf heb dat niet zo, zeg ik u. Eerder; ik ben liever de mindere van de twee.

Of drie. Of vier. Je bent een kinky motherfucker of je bent het niet. .
Who's the leader of the club that's made for you and me?
  Redactie Frontpage donderdag 2 maart 2006 @ 02:03:49 #123
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35631581
Het is lang geleden dat t hier over de Delta Deceptie ging
pi_35631595
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 02:03 schreef SunChaser het volgende:
Het is lang geleden dat t hier over de Delta Deceptie ging
Houden zo. Doodzwijgen, zeg ik je, doodzwijgen.

.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35634649
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:58 schreef HijoDeDios het volgende:
Ik vind Nederland nog wel de grootste beerput van de wereld, maar dat komt natuurlijk omdat ik daar het meeste mee wordt geconfronteerd. Ik weet dat het een cliché is, maar Nederlandse boeken zijn gewoon k.u.t. De eerste die erin slaagt mij een goed Nederlands boek in de handen te stoppen, dat wil zeggen; een boek dat kan tippen aan niet-Nederlandse boeken die bij mij bekend zijn, zuig ik al 't zaad uit z'n ballen..
Harry Mulisch - Siegfried
Dat is wel een mooi boek.
Xbox Live: koenpijl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')