abonnement Unibet Coolblue
pi_36310561
Nee. Ik ben alleen van mening dat mensen verder moeten kijken dan Zildjian.
pi_36312241
quote:
Nee. Ik ben alleen van mening dat mensen verder moeten kijken dan Zildjian.
Heb ik al gedaan. Ik zeg niet dan andere merken slechter zijn, ik zeg alleen dat ík Zildjian wil. Meer niet... maarre.. anders koop jij dat bekken?
pi_36312616
Nee ik heb geen crash nodig...alleen een hihat en ride
pi_36319790
Je kunt er nog een kopen en dan heb je een grote hihat

Ride kan ook wel, mits je houdt van een crash-geluid

Overigens, ik heb 1 Zildjian, 4x Sabian en 1x Masterwork Cymbals. Tuurlijk is je bekkensmaak persoonlijk en als iemand alleen merk X wilt, moet hij dat vooral doen, al vind ik het persoonlijk wel jammer. Je kunt namelijk perfect geluiden/bekkenmerken ook mengen. Kan aanzienlijk schelen in de portemonnee en je geluid kan er beter op worden.

Da's hetzelfde zeggen als:
Ik gebruik alleen Pearl want dat is het beste merk, of nog een simpeler voorbeeld:
"Ik wil alleen maar een gele fiets want een groene fiets is minder goed heb ik gehoord"

Voor alles is het verstandig om verder te kijken dan je eigen wereldje. Ik dacht vroeger ook dat Tama "da bomb" was. Tama is allang verkocht en ik drum nu op in mijn ogen een veel betere Gretsch.

Conclusie: Kijk altijd verder dan je neus lang is.
pi_36335094
quote:
Je kunt er nog een kopen en dan heb je een grote hihat
quote:
Overigens, ik heb 1 Zildjian, 4x Sabian en 1x Masterwork Cymbals. Tuurlijk is je bekkensmaak persoonlijk en als iemand alleen merk X wilt, moet hij dat vooral doen, al vind ik het persoonlijk wel jammer. Je kunt namelijk perfect geluiden/bekkenmerken ook mengen. Kan aanzienlijk schelen in de portemonnee en je geluid kan er beter op worden.
Ik moet zeggen, in de oefenruimte lag een hele lekkere Sabian crash van enkele tientallen jaren oud...

Ik heb veel geprobeerd in de afgelopen jaren, sommige soorten en merken bevielen héél goed, andere minder. Maar is wel lastig open minded te blijven: Zo heb ik bijvoorbeeld in de tijd dat Meinl begon een crash en een ride daarvan gekocht. Wat een kutdingen waren dat zeg!!!!
Nu heb ik al van diverse kanten gehoord dat Meinl tegenwoordig redelijk goed is, maar toch....
Mijn hihat is een 13" van Royal, een ding uit de jaren zestig. En mijn splash is van Sabian, maar die past niet bij mijn stijl, het is een 12" BX8 Pro waar nog een keer een Zildjian voor in de plaats moet komen, zo'n lekkere 10" bright splash!
Owja, en ik hád een Zildjian Avedis China Low Boy (geen wonder dat mensen die níet drummen er niks van snappen met zulke namen) maar die heb ik geruild tegen een Paiste chinees van een vriend van mij.
De rest van de ijzerzooi zijn Zildjian K's die ik pas na een lange zoektocht aangeschaft heb en waar ik géén spijt van heb, ze bieden wat ik zoek - vandaar dat ik de rest ook wel uit die serie wil.

eigenlijk is het gewoon een kwestie van geldgebrek: anders kocht ik gewoon van elk merk een setje maarja, zo rijk ben ik niet helaas
pi_36335131
quote:
"Ik wil alleen maar een gele fiets want een groene fiets is minder goed heb ik gehoord"
Gele fietsen schijnen echt beter te zijn

Je hebt overigens wel gelijk over die mensen die Zildjians kopen omdat het Zildjians zijn, dat is net zoiets als mensen die Nike-schoenen kopen omdat er Nike op staat, oftewel, zoek een hobby...

[ Bericht 53% gewijzigd door Nemephis op 24-03-2006 18:15:27 (aanvullingkje) ]
pi_36337687
kreeg net paar pics van gisteren van de bard toegemaild




pi_36339163
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:13 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Gele fietsen schijnen echt beter te zijn

Je hebt overigens wel gelijk over die mensen die Zildjians kopen omdat het Zildjians zijn, dat is net zoiets als mensen die Nike-schoenen kopen omdat er Nike op staat, oftewel, zoek een hobby...
Ik ging er wel eerder door naar luisteren.
Gaaf drumstelletje trouwens!
pi_36352206
quote:
Gaaf drumstelletje trouwens!
Thnx! Is nog uit de tijd van Keith Moon
pi_36361333
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Thnx! Is nog uit de tijd van Keith Moon
pi_36382896
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]


[..]

eigenlijk is het gewoon een kwestie van geldgebrek: anders kocht ik gewoon van elk merk een setje maarja, zo rijk ben ik niet helaas
Ik wil er ooit nog een keer een hele set Wuhans bij...gewoon om te kijken hoe dat nou een keer live klinkt...
pi_36401530
Klinkt vast niet slecht, maar dan mag je wel elke 3 maanden nieuwe kopen
Ik sla ze in elk geval kapot. Maar ik had een China die best heel goed klonk, lekker trashy en niet zoveel irritante boventonen zoals de middenklassers vaak hebben (omdat ze te dik zijn).
pi_36404803
Mijn crash is anders nog steeds heel...
pi_36410372
Het zijn Zildjian Paper Thin K's die ik al acht jaar heb (maar er is er één kapot gegaan in het begin, viel gelukkig onder garantie)
  maandag 27 maart 2006 @ 22:57:23 #191
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36420492
Ik heb mijn Meinl classic en me paiste alpha's nog steeds, uhm 6 jaar nu ondertussen, bevalt me prima, nog nooit wat kapot geslagen.
Geld is op dus kom niet met dure adviesen, owja ik vroeg niet eens om advies, hehe
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_36421641
quote:
Geld is op dus kom niet met dure adviesen, owja ik vroeg niet eens om advies, hehe
Gratis advies dan: niet harder gaan slaan


En voor de geïnteresseerden onder ons: morgenavond vanavond TV aan!
quote:
Keith Moon

In Het Uur van de Wolf de documentaire over het verwoestende leven van Keith Moon, drummer bij The Who van 1965 tot 1978. Moon was de verpersoonlijking van seks, drugs en rock ‘n roll. Zijn agressieve en virtuoze drumstijl, prettig gestoorde gedrag bij optredens en humor maakte hem populair bij het publiek. Maar zijn excessieve levensstijl kostte hem het leven, hij stierf op zijn 32ste. In de documentaire vertellen collega’s en vrienden het buitengewone levensverhaal van ‘Moon the Loon’.

dinsdag 28 maart 2006
om 20.25 uur bij de NPS op Nederland 3


[ Bericht 1% gewijzigd door Nemephis op 28-03-2006 17:51:58 ]
pi_36589236
*schop omhoog*

wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?

ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.

hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
pi_36589465
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*

wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?

ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.

hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
Haha de traps

Ik ben nu met mijn ouders aan het discuseren of ik die mag voor mijn verjaardag!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  maandag 3 april 2006 @ 12:00:46 #196
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36603420
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*

wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?

ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.

hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
Ik heb zelf een Roland td3 kitset. Ik heb alleen een snare met gaasvel. De bass is idd het enigste probleem waar je mee kunt zitten. Ik zelf heb een pad als kick, geen gaas. Ik heb wel eens gespeeld op gaaskitje en het lawaai is aanzienlijk minder dan een pad set.

Ik vind alleen bij het traps setje het niet zo stevig uitzien. Maar daar zeg ik het al, Uitzien, heb er geen ervaring mee.

Wat mischien heel erg goed zal helpen is een klein drumpodiumpje maken van pellets met een vloertje erop, en eventueel vloerbedekking.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_36618240
Ik ga A.S Zaterdag naar Feedback om die kit te bekijken. Dus dan horen jullie het wel. Maar mag je het daar ook uit proberen eigenlijk? Want dan ga ik meteen kijken hoe die speelt.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_36714722
Zijn er hier wat mensen met cajon ervaring? Ik krijg binnenkort een cajon voor mn verjaardag ( toffe ouders ) en ik kan kiezen tussen twee merken

een Stagg CAJ-50 (69euro incl tas)

en een Meinl Headliner (79 euro)

what to do?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_36715258
kiezen voor Pearl

nee serieus; kun je ze niet allebei uitproberen??
pi_36715300
nou, het probleem is dat ik de bovenste pas over een maand kan proberen ( hij moet eerst weer aan die winkel geleverd worden) en die andere is in Rotterdam ( ik ben opt moment en brabant ) en ik wil hem nu
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')