abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 januari 2006 @ 16:23:12 #1
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_34616386


* Lost?

Lost is een serie die afgelopen jaar is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon de standaard aantal personages.



Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.



Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar vader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.



Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zit hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij heeft zich ontfermd over claire, en het lijkt er op dat er langzaamaan een romance ontwikkelt.



Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...



Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen.



Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Hij is wel als een van de weinigen bezig om daadwerkelijk van het eiland te komen, d.m.v. een vlot. Helaas mislukt dat idee door duistere oorzaken...



Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reist hij nu met samen met Michaeal en zijn hond, Vincent. Ook Walt zat op het vlot, zijn huidige verblijfplaats is onduidelijk.



James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat ging niet zo.



John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.



Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.



Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit wordt echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. Zonder dat Jin het weet, spreekt Sun wel Engels. Maar omdat ze niet wilt dat Jin hier achter komt, heeft ze dit geheim slechts aan een select gezelschap toevertrouwd.



Ana-Lucia Cortez
Ana-Lucia is een van de overlevenden van het staartgedeelte. Ze is nogal opvliegend, wat haar in het verleden in de problemen heeft gebracht in haar werk als agente. Ze gaat graag solo, wat niet echt helpt bij de acceptatie van de groep.



Mr. Eko
Mr. Eko is nog een groot mysterie. Samen met Ana-Lucia is hij een van de weinigen die de crash in het staartstuk hebben overleefd. Er is nog weinig van hem bekend, behalve dat hij sterk is en open staat voor religieuze dingen.

Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
http://www.thefuselage.com

Informatieve sites:
"Lost" op IMDb
Lost op TVToMe

Overige sites:
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep (Real format)
http://www.lostlinks.net/promo.htm


De vorige topics:
  • Lost: nieuwe Serie van J.J. Abrams, de maker van Alias
  • Lost season 1 @ USA (deel 2)
  • Lost @ USA (deel 3)
  • Lost @ USA (deel 4)
  • Lost : USA (deel 5).
  • Lost (USA) Deeltje 6
  • Lost (USA) Deeltje 7
  • Lost (USA) Deel 8
  • Lost (USA) deel 9
  • Lost (USA) deel 10
  • Lost (USA) deel 11
  • Lost (USA) Deel 12
  • Lost (USA) Deel 13: You All Everybody!
  • Lost (USA) deel 14 You all everybody
  • Lost (USA) Deel 15: Don't tell me what I can't do!
  • Lost (USA) Deel 16: Waar is die ijsbeer gebleven?!
  • Lost (USA) Deel 17: This is our Island!
  • Lost (USA) Deel 18: Are you using again?!

    ***Deze openingspost is hier te vinden!***
    Met dank aan InTre
  •   maandag 30 januari 2006 @ 16:25:38 #2
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_34616477
    Uit het andere topic:
    quote:
    Is het eigenlijk iemand opgevallen dat Claire helemaal niet meer zou mogen vliegen als ze al zo lang zwanger is als ze was?
    "MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
    pi_34616506
    Als ik me verveel ga ik even de OP aanpassen denk ik. No offense, hij is heel uitgebreid, maar het klopt niet altijd even goed (bv dat Claire het niet over haar hart kon verkrijgen om haar kind af te staan ).

    Anyway, tvp dus
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
    pi_34616549
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 16:25 schreef Molluck het volgende:
    Uit het andere topic:
    [..]
    Jack heeft het aan haar gevraagd, of haar dokter dat wel goed vond. Zij zei van wel, dat ze net nog voor een checkup was geweest, maar het klonk best alsof ze loog Hetzelfde zal ze wel aan de vluchtmaatschappij verteld hebben, hen boeit dat verder ook niet natuurlijk.
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
      Lieve Belg maandag 30 januari 2006 @ 16:27:49 #5
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_34616553
    Nog zo lang voor volgende aflevering
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_34616620
    Hmm, van wie was die quote uit de topic-titel ook alweer ?
    pi_34616645
    Hurley tegen Libby .
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
      maandag 30 januari 2006 @ 16:32:02 #8
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_34616666
    Shit, vergeten dat er een oude episode komt donderdag.

    Hoort Libby overigens niet in het rijtje te staan? Ze staat wel in de banner namelijk.
    pi_34617142
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 16:11 schreef Molluck het volgende:
    Is het eigenlijk iemand opgevallen dat Claire helemaal niet meer zou mogen vliegen als ze al zo lang zwanger is als ze was?
    quote:
    Op babycenter.com staat het volgende:
    Question: My family has planned a trip to Florida when I'll be around seven months pregnant. Is it safe to fly this late in pregnancy?

    Answer: Although it can be perfectly safe to fly during much of your third trimester (up to 36 weeks), be sure to discuss your trip plans with your midwife or doctor before you book your flight.
    Vliegen als je 7 maanden zwanger bent (zoals Claire) is voor de meeste luchtvaartmaatschappijen geen enkel probleem.
      maandag 30 januari 2006 @ 16:51:59 #10
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_34617273
    Hmmmm Kaaate !! (Homer citaat, maar dan ff iets anders)
    Weisst
    pi_34617444
    dus woensdag/donderdag komt er een oude aflevering? en de week erop weer een nieuwe?
      maandag 30 januari 2006 @ 17:07:03 #12
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_34617793
    Deze week geen lost?
    Ik word geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek !
    opgezegd@fok.nl
    pi_34618812
    Ben benieuwd of deze vol als er weer een nieuwe aflevering komt..
    pi_34619713
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:39 schreef Frenkel het volgende:
    Ben benieuwd of deze vol als er weer een nieuwe aflevering komt..
    dan zijn we denk ik bij deeltje 21.
      maandag 30 januari 2006 @ 18:19:15 #16
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_34619940
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:39 schreef Frenkel het volgende:
    Ben benieuwd of deze vol als er weer een nieuwe aflevering komt..
    Met al die tvp's moet dat wel lukken. (en nutteloze posts als deze hier van mij.)
      Moderator maandag 30 januari 2006 @ 18:21:48 #17
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_34620003
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 18:19 schreef Trancelocator het volgende:

    [..]

    Met al die tvp's moet dat wel lukken. (en nutteloze posts als deze hier van mij.)
    Die worden altijd verwijderd: Voor alle users die TVP's gebruik(t)en.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_34620314
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 18:21 schreef Mike het volgende:

    [..]

    Die worden altijd verwijderd: Voor alle users die TVP's gebruik(t)en.
    Als een tvp verdwijnt komt het door een BUG? Vat em niet helemaal.
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_34620337
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:07 schreef FoXje het volgende:
    Deze week geen lost?
    Ik word geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek !
    Nou nou nou.

    Aarde vergaat niet.
    pi_34620460
    Ben voor school weer ff bezig met de echte John Locke..

    Moest ineens aan een citaat van onze Locke denken uit de vorige ep. "Who are we to tell what someone can or can't do?"..

    Kan me uit eerdere episodes geen andere dingen bedenken waar de gelijkenis verder gaat dan alleen de naam.. Of wel?
    I don't really come from outer space || Last.fm
    pi_34620924
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 18:37 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
    Ben voor school weer ff bezig met de echte John Locke..

    Moest ineens aan een citaat van onze Locke denken uit de vorige ep. "Who are we to tell what someone can or can't do?"..

    Kan me uit eerdere episodes geen andere dingen bedenken waar de gelijkenis verder gaat dan alleen de naam.. Of wel?
    In beide gevallen heet de vader Anthony Cooper toch?
    [edit] op wikipedia staat:
    quote:
    John Locke, after whom the character John Locke is named, was a famous social contract philosopher who dealt with the relationship between nature and civilization. Also, the TV Locke's father is named Anthony Cooper, named for Lord Anthony Ashley-Cooper, the real-world John Locke's political mentor and patron. The real Locke believed that, in the state of nature, all men had equal rights to punish transgressors; to ensure fair judgment for all, governments were formed to better administer the laws. This philosophy is paralleled by the character of Locke, who embraces both nature and the need for organization among the survivors.
    [/edit]

    Ben ik trouwens de enige die dat liedje van Charlie over twee broers heel goed vond klinken?
    Als ze een cd uitbrengen van 'Driveshaft' zou dat ongetwijfeld een succes worden.

    Hier staat het liedje, onderaan.

    [ Bericht 14% gewijzigd door Symer op 30-01-2006 19:57:02 ]
      maandag 30 januari 2006 @ 18:51:30 #22
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_34620969
    Donderdag geen aflevering? Balen.

    Nouja, morgen toch 24.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_34624029
    Geen prison break, geen south park, geen lost... Wat een kutweek .
    I was an atheist until I realized I was God
    pi_34625144
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:07 schreef kastanova het volgende:
    Geen prison break, geen south park, geen lost... Wat een kutweek .
    Idd
    Dat zijn nou precies de series die ik ook allemaal volg
    Geen lost dus deze week .
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
      maandag 30 januari 2006 @ 21:46:41 #25
    20694 FCDB
    The Blue White Dragons!
    pi_34628770
    Ik snap niet waarom ze steeds we(e)k(en) er tussen uit gaan.... ze kunnen toch gewoon uit blijven zenden... of zijn ze te lam om wat harder te werken?
    Nobody likes us.We Don't Care
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')