quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:37 schreef Alicey het volgende:Zitten er hier eigenlijk mensen die persoonlijk last hebben gehad met glaasje draaien? Ik ken wel via-via de verhalen, maar ik heb nooit first-hand van iemand er over gehoord.
![]()
Echt heel erg last gehad heb ik er niet van, maar jaren geleden hebben ik en 2 vriendinnen glaasje gedraaid waarbij wel van alles is gebeurd!
Het was een dag waarbij we ons vreselijk verveelden en we ons in het hoofd hadden gehaald om maar eens glaasje te gaan draaien.( dat hebben we bij mijn beste vriendin thuis gedaan)
We waren er zelf heel sceptisch over en hadden zoiets ' wat kan ons gebeuren'
Hoe we precies zijn begonnen weet ik niet eens meer , wat er wel gebeurde is dat plotseling het glas begon te bewegen en ik dacht dat 1 van mijn vriendinnen een grapje maakte om het glas te bewegen. Dat was dus niet het geval want ze waren beide net zo geschrokken als ik op dat moment.
Ik wilde toen al niet meer mee doen.. en ben naar buiten gegaan. Totdat mijn vriendin begon te gillen dat het glaasje wel heel erg aan het bewegen was. Ze hadden allerlei vragen gesteld en sommige klopten ook maar anderen ook helemaal niet.
Op het laatst had ik echt zoiets van jongens nu stoppen want het voelt niet goed. maar ze wilden nog 1 laatste vraag stellen.
Dat hebben ze dan ook gedaan en de vraag was wat zijn/haar naam was.
En daar begon het glaasje weer te bewegen eerst naar de S dan naar de A de T de A . Toen heb ik het glas gepakt weggebracht en alle letters doorelkaar gegooit.
Op dat zelfde moment raakte mijn beste vriendin haar kat helemaal in paniek en rende naar buiten.(die hebben we dagen daarna niet weer gezien)
Mijn andere vriendin moest daarna naar huis om te gaan eten en ik zou bij mijn beste vriendin blijven eten.
Terwijl mijn vriendin bezig was met eten koken voelde ik steeds een windvlaag en ook zag ik af en toe een schim,plotseling werd ik aan mijn vinger getrokken. En kwam in paniek bij mijn vriendin in de keuken (ook zij zag af en toen een schim en voelde een windvlaag) ook zij raakte daardoor ook een beetje in paniek maar we konden nog wel redelijk rustig blijven. Toen was het een poosje stil, totdat we begonnen te eten. We werden steeds in onze rug geduwd en dat bleef een tijdje doorgaan. ( we hebben er toen maar geen acht opgeslagen hoewel we vreselijk bang waren)
Na een paar uur kwam mijn andere vriendin weer terug en zaten we met zijn allen in de woonkamer. En we vertelden haar wat er was gebeurd.We zaten haar gerust te stellen dat er al een tijdje niets was gebeurd. Totdat ik in de openhaard zat te kijken (zat glas voor) en ik zag in de spiegeling ineens een ' geraamte vinger' op me afkomen die een gebaar maakte van 'foei' Dat zelfde moment zag mijn beste vriendin ' iets' uit de openhaard komen wat richting mijn andere vriendin ging. Dus ze schreeuwde snel ga daar weg toen zijn we met zijn drieen de kamer uitgerend en naar boven gevlucht.
Met mijn beste vriendin voorop toen ik en daarna mijn andere vriendin die helemaal in paniek raakte dat ze vast zat (maar wij konden niet zien waaraan) dus moesten mijn beste vriendin en ik met geweld haar naar boven trekken (want ze zat idd ergens aan vast).
Toen hebben we een tijdje daar op een slaapkamer gezeten en daarna zijn we uit huis gegaan.
' s nachts heeft mijn beste vriendin bij haar moeder geslapen en hoorde ze af en toe voetstappen op de trap.
Een paar dagen later was mijn vriendin samen met haar moeder aan het afwassen en knapte het glas waar we glaasje mee hadden gedraaid zo in haar handen.
Daarna was het een paar maanden rustig in dat huis en toen begon het weer.
We stonden met een andere vriendin in de gang en ineens vlogen alle deuren tegelijk open (Het kon geen wind zijn want er zitten geen ramen in de hal bij hun) nou die vriendin wist niet hoe snel ze uit het huis moest vluchten.En mijn beste vriendin en ik deden alle deuren maar weer dicht, behalve de garage deur die ik niet dicht kreeg (het was net op die deur werd tegengehouden) zelfs met zijn tweeen kregen we de deur niet dicht. (waardoor we vreselijk moesten lachen)
Ik liet toen de deur maar los en toen werd mijn vriendin (die nog wel de deur vasthad) ineens met deur en al de garage ingetrokken.Daarna kon ze de deur wel dicht krijgen en dat was dan ook het laatste wat we er nog van hebben gemerkt.
Ik weet niet of daar nog steeds wat in huis zit maar ik hoor mijn vriendin er nooit meer over.
Maar goed het zal voor de sceptici onder ons een heel raar verhaal zijn maar het is toch echt gebeurd.