abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34605185
(kijk ik net naar de topics op het forum, heeft er iemand gewoon terwijl ik er ook mee bezig was, ook een topic over glaasje draaien geopend :| ik hoop niet dat dit erg is, Mirage? We hadden er beiden geen erg in denk ik!)

Natuurlijk komt er weer allerlei kritiek op dit topic, zoals altijd, maar ach, dat hoort erbij zullen we maar zeggen. Dat maakt het alleen maar interessanter. Er zijn natuurlijk veel topics over dit onderwerp geopend, maar ik denk niet dat veel mensen deze site kennen.
Ik kom weleens op de ghosthunter.nl (deze man beweert een spokenjager te zijn), omdat er best interessante zaken op zijn site staan(o.a. de spookkastelen en filmfragment van de vliegende orb).

Via onderstaande link waarschuwt deze meneer voor de gevaren van het alom bekende 'glaasje draaien'. Als je een stukje naar beneden scrollt kun je een filmfragment aanschouwen. Niet oninteressant lijkt mij
Oordeel voor jezelf of het glaasje aangestuurd wordt door een geest, of dat deze mensen het zelf bewegen (wat ik me nauwelijks voor kan stellen, maar goed er bestaan overal gekken...).

Hieronder de link:
http://www.theghosthunter.nl/glaasje_draaien.htm

Ook niet oninteressant is het filmpje van de vliegende orb(ook wel lichtbol), die met een razend tempo door het beeld gaat. Er waren mensen hier op het forum, een tijdje geleden, in de veronderstelling dat het doodgewoon het licht van een zaklamp betreft, een bolbliksem of een vuurvlieg. Het kan natuurlijk altijd, maar ik denk dat de mensen die erbij waren (o.a. cameracrew van SBS6) wellicht wel beter weten......
Als je goed kijkt kan het in elk geval gewoon geen lichtreflectie van een zaklamp zijn
Het is er te 3D voor, en het heeft een hele aparte vorm. Een beetje ovaal met puntjes aan de uiteinden, zoals een ufo of zo bijna (ja, ik maak het nog gekker, leuk hè!)

Hieronder de link:
(naar beneden scrollen tot het eerste filmpje, je moet de 'play' knop even zoeken. Voor de minder oplettenden onder ons)
http://www.theghosthunter.nl/maarten.htm

Voor nu: laat de discussies maar losbarsten (een beetje sensatie kan geen kwaad, toch?)
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34605957
Deze mensen bewegen zelf zeer duidelijk het glaasje.. kijk dat meisje rechtsachter gewoon echt kracht zetten om dat glaasje te bewegen

ik vind dit echt wat voor gothix

die deur bij die 6pack aflevering is trouwens wel vaag, maar zal vast wel wetenschappelijk te verklaren zijn
www.ikstastrakvande.pep
Icons niet groter dan 100kb my ass.. bouw daaar een functie voor in dan snol
pi_34606060
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:03 schreef Dark0r het volgende:
Deze mensen bewegen zelf zeer duidelijk het glaasje.. kijk dat meisje rechtsachter gewoon echt kracht zetten om dat glaasje te bewegen

ik vind dit echt wat voor gothix

die deur bij die 6pack aflevering is trouwens wel vaag, maar zal vast wel wetenschappelijk te verklaren zijn
Ik weet het niet, het lijkt er wel op, dat was me ook opgevallen. Maar zeker weten doe ik het niet....misschien lijkt het alleen maar zo.
Die deur....die vonden sommigen hier juist om te lachen. Iedereen denkt wel weer iets anders.
Wat vond je van die orb?
pi_34606087
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:09 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik weet het niet, het lijkt er wel op, dat was me ook opgevallen. Maar zeker weten doe ik het niet....misschien lijkt het alleen maar zo.
Die deur....die vonden sommigen hier juist om te lachen. Iedereen denkt wel weer iets anders.
Wat vond je van die orb?
die orb lijkt net een Mot??? die heel dicht bij de camera langsvliegt, en die door het licht dat er op schijnt net een lichtbol lijkt
www.ikstastrakvande.pep
Icons niet groter dan 100kb my ass.. bouw daaar een functie voor in dan snol
pi_34606195
de site die je noemt komt zo amateuristisch over. Wat een onzin allemaal. Bijvoorbeeld de meisjes uit de achterhoek waarvan er al 3 zelfmoord gepleegd hebben. Zo uit de duim gezogen... kom dan met feiten ipv beweringen.
pi_34606362
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:15 schreef snoekiesnoek het volgende:
de site die je noemt komt zo amateuristisch over. Wat een onzin allemaal. Bijvoorbeeld de meisjes uit de achterhoek waarvan er al 3 zelfmoord gepleegd hebben. Zo uit de duim gezogen... kom dan met feiten ipv beweringen.
De site komt zo amateuristisch over. Misschien heeft deze meneer geen geld om spectaculaire dure commerciele websites te bouwen? En taalkundig is hij misschien niet zo bedreven als menig wetenschapper. Nou en? Je moet daar doorheen leren kijken. Het zijn juist die 'kleine' sitejes waar misschien wel de waarheid achter zit.
En waarom uit de duim gezogen? Dus alles wat niet in de krant staat, is dan maar niet waar? Wie weet stond het trouwens wel in de krant.
pi_34606588
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:10 schreef Dark0r het volgende:

[..]

die orb lijkt net een Mot??? die heel dicht bij de camera langsvliegt, en die door het licht dat er op schijnt net een lichtbol lijkt
Zou kunnen, maar het is moeilijk in te schatten vind ik.....er staan nog meer filmpjes op de site. ik kan ze alleen even niet zo gauw terug vinden.
pi_34606635
Serieus, een vriend van mij heeft na een keer glaasje te hebben gedraaid 14 dagen niet durven te schijten. Dit omdat er anders wat ergs zou gebeuren .
pi_34606680
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:23 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Het zijn juist die 'kleine' sitejes waar misschien wel de waarheid achter zit.
Dit is natuurlijk een argument van niks. Maar geloof wat je wilt geloven, mij overtuig je echter niet met dit soort argumenten en met dit soort voorbeelden.
pi_34606779
niet zozeer dat glaasje draaien, maar de site van die ghosthunter is zeer interessant
  maandag 30 januari 2006 @ 10:43:29 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34606791
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:15 schreef snoekiesnoek het volgende:
Waar staat dat verhaal dan van die meisjes? Ik kan het niet vinden
pi_34606817
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:37 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een argument van niks. Maar geloof wat je wilt geloven, mij overtuig je echter niet met dit soort argumenten en met dit soort voorbeelden.
Ik wil je ook niet overtuigen, beste. Dat kan alleen jijzelf, toch?
pi_34610312
Glaasje draaien heb ik nooit gedaan. Wel hebben we ooit tijdens een samenkomst een tafel 'laten dansen'. Schijnt hetzelfde principe te zijn. Energie opbouwen, en slechts de vingertoppen licht op de tafel zetten. Wie of wat de tafel beweegt, daar ben ik nog niet uit. De tafel schoof willekeurig naar mensen in de kring toe, die hun hand op de tafel mochten leggen en een vraag mochten stellen. Om bedrog uit te sluiten, stelde ik vragen waar ik het antwoord op wist, en deed dit in gedachten. 'De tafel' bevestigde de antwoorden die ik dus al wist.

Wat het ook was, voor mij was dit een van de indrukwekkendste ervaringen met dit soort zaken, in de zin van dat er voor iedereen fysiek iets te zien was, namelijk het 'rondlopen' van de tafel.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34610590
Ik ken iemand die weleens glaasje heeft gedraaid. Ze is toen zo bang geworden, dat ze het nooit meer heeft gedaan.
Ze vroeg om een teken. Het glas zelf bewoog niet, maar er werd ineens heel hard op de tafel geklopt.
Ze is toen meteen naar beneden gerend. Doodsbang was ze.
pi_34612028
Een neef van me heeft ook een keer glaasje gedraaid met vrienden, omdat ze er toch niets van geloofden en dachten 'ach, er gebeurd toch niks'.

Na een tijdje onstond er een beetje mist en niet lang erna hing het hele huis vol met dikke mist. Iedereen is daarna ook naar buiten gerend en later is de mist weer verdwenen. Heel vreemd.
pi_34612409
Eigenlijk zouden sceptici het ook moeten gaan doen, want, er is immers toch niets om bang voor te zijn?
Ik daag jullie uit, wanneer gaan jullie iets dergelijks doen? Of ben je bang dat je voor gek staat
Ben benieuwd wat voor andere smoezen er dan nog meer komen.
Als jullie iets hebben gedaan, geef dan een oordeel. Ipv achter je pc je denkbeelden op een forum zetten.
Ik ga het zelf in elk geval niet doen, want wij hebben een kleintje van bijna 9 maanden en ik ben net weer in verwachting. Een te groot risico dus, en het feit dat ik het nooit heb gedaan is omdat ik door mijn opa ooit ben gewaarschuwd. En door een jongen die ik vroeger kende.
Maar wie wil experimenteren? Van de rationeel denkenden?
  maandag 30 januari 2006 @ 14:37:51 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34613164
Zitten er hier eigenlijk mensen die persoonlijk last hebben gehad met glaasje draaien? Ik ken wel via-via de verhalen, maar ik heb nooit first-hand van iemand er over gehoord.
  maandag 30 januari 2006 @ 14:44:25 #18
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_34613393
ff een kleine analyse van het filmpje:

In het begin zie je het glas een paar graden met de klok mee draaien, maar nog niet schuiven. De vrouw rechtsachter is de enige die tegelijk met deze draaiing haar hand beweegt. Bij de eerste beweging draait het glas wederom eerst een paar graden rechtsom. Je ziet dan ook duidelijk dat de voorste twee personen dit niet kunnen doen, aangezien het glas onder hun vingers door draait. Bij de eerste beweging moet de persoon linksachter moeite te doen om bij te houden.

De enige die constant op het juiste moment meebeweegt en nogal een stevige vinger op het glas lijkt te hebben is de vrouw rechtsachter. Het vreemde is dat ze een aantal keren schuin omhoog kijkt naar de perso(o)n(en) achter de camera en een seconde nadat ze weer terug naar het glas kijkt beweegt het.

Het komt dus op mij een beetje onecht over, maar dan nog zal ik me niet met dit bezighouden, aangezien ik wel waarde hecht aan de verhalen van anderen die zeggen dat ze er gedonder mee kregen. Waarom zou men hierover liegen, dat snap ik niet. Als er niets zou gebeuren, dan zouden mensen elkaar wel aanmoedigen om het ook eens te proberen.
pi_34614374
ik als scepticus ( ) heb t nog nooit gedaan...maar je hoort altijd waarschuwingen..
ben wel benieuwd, hoewel ik denk dat het niks met overleden personen te maken heeft

het zal een soort dieper bewustzijn zijn, vermoed ik

dat filmpje op die site van 6pack ( ) is trouwens totaal niet interessant
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_34614531
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:23 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

De site komt zo amateuristisch over. Misschien heeft deze meneer geen geld om spectaculaire dure commerciele websites te bouwen? En taalkundig is hij misschien niet zo bedreven als menig wetenschapper. Nou en? Je moet daar doorheen leren kijken. Het zijn juist die 'kleine' sitejes waar misschien wel de waarheid achter zit.
En waarom uit de duim gezogen? Dus alles wat niet in de krant staat, is dan maar niet waar? Wie weet stond het trouwens wel in de krant.
alsof kranten zo geloofwaardig zijn
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  maandag 30 januari 2006 @ 15:29:17 #21
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_34614703
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:37 schreef Alicey het volgende:
Zitten er hier eigenlijk mensen die persoonlijk last hebben gehad met glaasje draaien? Ik ken wel via-via de verhalen, maar ik heb nooit first-hand van iemand er over gehoord.
Echt heel erg last gehad heb ik er niet van, maar jaren geleden hebben ik en 2 vriendinnen glaasje gedraaid waarbij wel van alles is gebeurd!

Het was een dag waarbij we ons vreselijk verveelden en we ons in het hoofd hadden gehaald om maar eens glaasje te gaan draaien.( dat hebben we bij mijn beste vriendin thuis gedaan)
We waren er zelf heel sceptisch over en hadden zoiets ' wat kan ons gebeuren'

Hoe we precies zijn begonnen weet ik niet eens meer , wat er wel gebeurde is dat plotseling het glas begon te bewegen en ik dacht dat 1 van mijn vriendinnen een grapje maakte om het glas te bewegen. Dat was dus niet het geval want ze waren beide net zo geschrokken als ik op dat moment.

Ik wilde toen al niet meer mee doen.. en ben naar buiten gegaan. Totdat mijn vriendin begon te gillen dat het glaasje wel heel erg aan het bewegen was. Ze hadden allerlei vragen gesteld en sommige klopten ook maar anderen ook helemaal niet.
Op het laatst had ik echt zoiets van jongens nu stoppen want het voelt niet goed. maar ze wilden nog 1 laatste vraag stellen.

Dat hebben ze dan ook gedaan en de vraag was wat zijn/haar naam was.
En daar begon het glaasje weer te bewegen eerst naar de S dan naar de A de T de A . Toen heb ik het glas gepakt weggebracht en alle letters doorelkaar gegooit.
Op dat zelfde moment raakte mijn beste vriendin haar kat helemaal in paniek en rende naar buiten.(die hebben we dagen daarna niet weer gezien)

Mijn andere vriendin moest daarna naar huis om te gaan eten en ik zou bij mijn beste vriendin blijven eten.
Terwijl mijn vriendin bezig was met eten koken voelde ik steeds een windvlaag en ook zag ik af en toe een schim,plotseling werd ik aan mijn vinger getrokken. En kwam in paniek bij mijn vriendin in de keuken (ook zij zag af en toen een schim en voelde een windvlaag) ook zij raakte daardoor ook een beetje in paniek maar we konden nog wel redelijk rustig blijven. Toen was het een poosje stil, totdat we begonnen te eten. We werden steeds in onze rug geduwd en dat bleef een tijdje doorgaan. ( we hebben er toen maar geen acht opgeslagen hoewel we vreselijk bang waren)

Na een paar uur kwam mijn andere vriendin weer terug en zaten we met zijn allen in de woonkamer. En we vertelden haar wat er was gebeurd.We zaten haar gerust te stellen dat er al een tijdje niets was gebeurd. Totdat ik in de openhaard zat te kijken (zat glas voor) en ik zag in de spiegeling ineens een ' geraamte vinger' op me afkomen die een gebaar maakte van 'foei' Dat zelfde moment zag mijn beste vriendin ' iets' uit de openhaard komen wat richting mijn andere vriendin ging. Dus ze schreeuwde snel ga daar weg toen zijn we met zijn drieen de kamer uitgerend en naar boven gevlucht.

Met mijn beste vriendin voorop toen ik en daarna mijn andere vriendin die helemaal in paniek raakte dat ze vast zat (maar wij konden niet zien waaraan) dus moesten mijn beste vriendin en ik met geweld haar naar boven trekken (want ze zat idd ergens aan vast).

Toen hebben we een tijdje daar op een slaapkamer gezeten en daarna zijn we uit huis gegaan.

' s nachts heeft mijn beste vriendin bij haar moeder geslapen en hoorde ze af en toe voetstappen op de trap.

Een paar dagen later was mijn vriendin samen met haar moeder aan het afwassen en knapte het glas waar we glaasje mee hadden gedraaid zo in haar handen.
Daarna was het een paar maanden rustig in dat huis en toen begon het weer.

We stonden met een andere vriendin in de gang en ineens vlogen alle deuren tegelijk open (Het kon geen wind zijn want er zitten geen ramen in de hal bij hun) nou die vriendin wist niet hoe snel ze uit het huis moest vluchten.En mijn beste vriendin en ik deden alle deuren maar weer dicht, behalve de garage deur die ik niet dicht kreeg (het was net op die deur werd tegengehouden) zelfs met zijn tweeen kregen we de deur niet dicht. (waardoor we vreselijk moesten lachen)
Ik liet toen de deur maar los en toen werd mijn vriendin (die nog wel de deur vasthad) ineens met deur en al de garage ingetrokken.Daarna kon ze de deur wel dicht krijgen en dat was dan ook het laatste wat we er nog van hebben gemerkt.

Ik weet niet of daar nog steeds wat in huis zit maar ik hoor mijn vriendin er nooit meer over.

Maar goed het zal voor de sceptici onder ons een heel raar verhaal zijn maar het is toch echt gebeurd.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:39:25 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34615022
Vooral dat met die openslaande deuren vind ik eng, Sasami.. Bedankt voor je verhaal.
pi_34615113
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:29 schreef Sasami het volgende:

[..]
Hadden jullie ook geblowd, of andere drugs gebruikt?
pi_34615374
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:42 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Hadden jullie ook geblowd, of andere drugs gebruikt?
pi_34615381
duwen of niet?

Persoonlijk vind ik dit een betere verklaring waarom het glas beweegt dan om daar geesten de schuld van te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')