abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34467795
Naar aanleiding van wat offtopic-gedoe in een hamtopic kwam ik hier op.
Recent eens een item bij 2Vandaag gezien over een Belg die heel exclusief die runderen kweekte en volgens mij was het de kok van restaurant Beluga in Maastricht het die het vlees klaarmaakte.

Exclusief en volgens mij erg duur.

Ge-aderd beetje vet rundvlees:

http://www.vvhp.nl/gids_product.asp?ID=239

http://www.wagyu.nl/

[ Bericht 11% gewijzigd door golfer op 26-01-2006 00:35:27 (toevoeging van linkje) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_34471565
Dit is best lekker spul!!!!! Zelfs spullen die normaal uren moeten stoven...zijn nu als biefstuk te bakken.
pi_34471838
da vlees koste iets van 500 euro de kilo
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_34474360
Dat is niet ge-aderd, maar gemarmerd vlees. Dat kun je nog steeds nie als biefstuk bakken, maar dr zit wel veeeel meeer smaak aan.
pi_34474400
Tevens zag vroeger AL het vlees bij de slager er zo uit, maar de hedendaagse maatschappij heeft het lekker verkloot en nu wil iedereen nog alleen een mager stukje vlees.
Gelukkig weten ouderen (55+), vlees met een radje nog wel te waarderen...
pi_34484971
Wow dit moet wel goddelijk stoofvlees zijn !
pi_34485023
Is toch Japanns? Die dieren worden met bier gevoerd toch?
pi_34485505
En gemasserd worden, ik wou dat ik zo'n koe was. . . . .
pi_34485767
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:14 schreef Developersrus het volgende:
Is toch Japanns? Die dieren worden met bier gevoerd toch?
De Japanse runderen krijgen hun traditionele behandeling die bestaat uit een menu van gras, granen en bierbostel en een dagelijkse massage. Dat geeft het vlees een prachtige fijne marmering van, met name, onverzadigd vet en een exquise smaak die onvergelijkbaar is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:21:51 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34489184
quote:
Japanse runderen uit Limburg.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:22:53 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34489207
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:21 schreef Martijn_77 het volgende:

Japanse runderen uit Limburg.....
Wat is daar mis mee
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:36:20 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34489589
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee
Volgens mij kan dat niet echt (Taaltechnisch gezien enzo) en daarnaast dacht ik dat die runderen altijd in een bepaald gebied in Japan geleefd moesten hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:06:44 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34490572
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet echt (Taaltechnisch gezien enzo) en daarnaast dacht ik dat die runderen altijd in een bepaald gebied in Japan geleefd moesten hebben.
Als je het linkje in de OP even leest kan je zien hoe dat is gegaan.
quote:
Door de strenge veterinaire voorschriften is het onmogelijk om Wagyu runderen in Europa in te voeren. Een oplossing werd gevonden in de techniek van embryo transplantatie. Nadat enkele wagyu runderen een jaar in quarantaine hadden gestaan, slaagden wij er in om hieruit embryo's te produceren die voldeden aan de strenge Europese gezondheidseisen zodat deze uiteindelijk in Nederland door de douane mochten.

Verkoop embryo's
Sinds juni 2003 produceren wij top-kaliteit embryo's voor eigen gebruik en verkoop aan partners binnen ons Châteaux Wagyu produktie en marketing programma.
Voor kleinere producenten bestaat de mogelijkheid tot aankoop van embryo's in drachtige draagmoeders.

Poef.....gone! ©golfer
pi_34491864
Ik heb een paar keer wagyu gegeten, bij Okura/Yamazato als deel v.e. kaiseki maaltijd en in de VS in de sushi bar waar ik werkte als kobe sushi. De wagyu van Okura kwam uit Belgie, die in de VS was Amerikaans of Japans. Ik hoop dit jaar naar Japan te gaan op vakantie en dan kan ik iig. Japanse wagyu uitproberen.
Ik ben geen rund/biefstuk kenner dus ik kan de kwaliteit niet vergelijken met andere rundsoorten, maar de kwaliteit is super.
Wagyu is ook wel bekend als Kobe beef, dat is wagyu uit de Kobe streek in Japan, waar de soort oorspronkelijk vandaan kwam. In Kobe is een subgebied, Matsuzake als ik het me goed herinner waar de beste Kobe beef vandaan komt. Tegenwoordig worden soms wagyu karkassen uit de VS overgevlogen naar Japan en daar geslacht waardoor ze verkocht mogen worden als Kobe beef.
Wagyu staat bekend om de gelardeerde vetlaag in het vlees. Ik heb me laten vertellen dat dat genetisch is en het feit dat het rund gemasseerd wordt geen invloed hierop heeft. De Japanse runderen worden gemasseerd omdat de boerderijen in Japan vaak geen ruimte hebben om de runderen te laten rondlopen, vandaar dat ze de runderen masseren. Ik heb een keer een home video van een Japanse chef gezien die bij een wagyu boerderij in Kobe was geweest en daarin was te zien dat de boer bijna naast de stal woont vanwege het gebrek aan ruimte.

Ik heb nog ergens wat foto's liggen. Als ik ze vind zal ik ze online zetten. Oja, het woord wagyu betekent wa=Japans en gyu= rund(vlees), dus Japans rundvlees.

[ Bericht 6% gewijzigd door mirugai op 26-01-2006 19:54:20 ]
pi_34507882
die foto's lijken me wel leuk om te zien!.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:48:52 #16
122182 Chrisje101
Semper Delicata
pi_34513781
En dan te bedenken dat er in Japan tot eind 19de eeuw o.i.v. Boeddhisme en Shintoisme bijna geen vlees werd gegeten!
Voor de nieuwste recepten en updates op Coquinaria:
http://uk.groups.yahoo.com/group/coquinaria/
pi_34523542
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 08:47 schreef donleo het volgende:
die foto's lijken me wel leuk om te zien!.
ok, hier een paar foto's..

Plakjes wagyu, de witte schaal is ongeveer 20 bij 30 centimeter. Helaas is de foto niet helemaal scherp.

Wagyu sushi. Even de brander erop en geserveerd met een op miso gebaseerde saus. Erg, erg goed!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:07:57 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34524641
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:28 schreef mirugai het volgende:

Wagyu sushi. Even de brander erop en geserveerd met een op miso gebaseerde saus. Erg, erg goed!
[afbeelding]
Lijkt mij erg lekker.
Poef.....gone! ©golfer
pi_34543249
Ziet er goed uit!
Heb me wel eens laten vertellen dat Madonna alleen nog maar dit rundvlees wil...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_34554759
Dat ziet er echt prachtig uit zeg
Op http://www.wagyu.nl/ staan leuke filmpjes!
pi_34754312
heb welleens gegeten in hong kong... heeel dun lapje a 250 hk dollar =0 25 euro ongeveer.. maar lekker dat het was :p smelt gewoon op je tong... ik krijg weer zin erin
  zondag 5 februari 2006 @ 12:24:40 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34754635
Kobe beef en Wagyu is in principe hetzelfde vlees alleen Kobe is van koeien uit Japan en Wagyu van dezelfde runderen buiten Japan. Ik heb zowel Kobe als Wagyu gegeten, Kobe is veel duurder dan de Wagyu, in HongKong kost ossehaas van Wagyu uit Australie 15 Euro per ons. Het is echt heerlijk maar een beetje te prijzig vind ik.
pi_44555136
Het is natuurlijk goedkoper als je de wagyu zelf bereidt, alleen heb je geen garantie als je het aan laat branden .
Hier kun je Recepten met Wagyu vlees bekijken
pi_44556008
Ik heb dit ook wel eens gegeten. Ze maakten het direct voor ons klaar op een hete kookplaat. Het "braden" van dit het stukje vlees was heel snel!

Echt lekker, van buiten heel krokant en van binnen mals. Wel moet ik zeggen dat je er toch niet veel van kan eten.. Dat is maar goed ook vanwege de prijs
pi_44589273
In singapore gegeten (kobe beef)
echt subliem, nog eens wat anders dan je biefstukje van de slager hiero
durf het in nl eigenlijk niet zelf te kopen/maken, bang voor teleurstelling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')