Inderdaad. Volgens mij is het nog erger als 50%. Ik zou voor TFT gaan, ga naar de plaatselijke mediamarkt en zie het verschil.quote:
nou, een sony 40" LCD; (S40a10)quote:Op woensdag 28 december 2005 21:08 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik meende dat ergens gelezen te hebben, kan het alleen even niet zo snel vinden.
durf jij te beweren dat een LCD tv een beter beeld geeft dan een plasma?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:10 schreef rashudo het volgende:
[..]
Inderdaad. Volgens mij is het nog erger als 50%. Ik zou voor TFT gaan, ga naar de plaatselijke mediamarkt en zie het verschil.
Heb het zelf gezien.. stuk of 60 verschilllende plasma's en LCD's naast elkaar, sommige plasma's waren beter dan sommige LCD's en andersom, maar de beste LCD's waren beter als de beste plasma's. Dat was trouwens wel met HD signaal.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:16 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
durf jij te beweren dat een LCD tv een beter beeld geeft dan een plasma?
Is het ook niet, al heb ik me wel een beetje laten leiden door die ene uitzending van Kassa en het voor waarheid aangenomen.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:15 schreef paarse_paashaas het volgende:
Maar stroomverbruik lijkt me ook niet bepaald de belangrijkste factor om zo'n tv aan te schaffen.
leuk, met HD signaal. Waar denk je dat je thuis meestal naar zal kijken?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:20 schreef rashudo het volgende:
[..]
Heb het zelf gezien.. stuk of 60 verschilllende plasma's en LCD's naast elkaar, sommige plasma's waren beter dan sommige LCD's en andersom, maar de beste LCD's waren beter als de beste plasma's. Dat was trouwens wel met HD signaal.
Ook wederom grotendeels nonsens uit het verleden. Ben vorige week nog bij iemand thuis geweest die een 107cm plasma van philips al een jaar had hangen aan een witte muur, en die had het daar ook nog over. Maar geen enkel spoor van verkleuring te zien.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:23 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Is het ook niet, al heb ik me wel een beetje laten leiden door die ene uitzending van Kassa en het voor waarheid aangenomen.
Nu je hier toch bent, klopt het dat een plasma (wat dus inmiddels mijn voorkeur heeft) veel warmte uitstraalt aan de achterkant, waardoor je roet-achtige verkleuring achter de tv krijgt? Ook dat was in een uitzending van Kassa verteld.
Astra satelliet heeft een HD demokanaal..quote:Op woensdag 28 december 2005 21:28 schreef blackbully het volgende:
op het gebied van kleur berijk en contrast blijft plasma voorop lopen.
maar dan moet je wel naar de duurdere plasma's
plasma staat ook niet stil in de ontwikkelingen hoor.
alleen de verbeteringen die ze aanbrengen zijn misschien niet zo bekend als die bij een lcd.
persoonlijk zou ik gaan voor plasma.
sommige mensen komen aan met het verhaal dat plasma inbrand en lcd niet.
tja plasma brand in maar ik heb ondertussen ook al zat lcd schermen gezien die niet in zouden moeten kunnen branden. maar om te zien wat het schema was het afgelopen jaar wat er op te zien was. daar was geen 220V voor nodig. dat kon je zo ook wel lezen.
het blijft allemaal een kwestie van smaak.
even een andere vraag. waar heb jij HD gezien?
een HD scherm met daarop een draaiend dvd-tje is nog geen HD signaal.
dus ben benieuwd (kan zijn dat ik wat gemist heb ondertussen maar betwijfel het.)
Ze stonden allemaal op HD, dus geen signaal verlies, het is digitaal signaal, de instellingen zijn zoals uit de fabriek. Als de instellingen vernaggelt zijn is dat de schuld van de fabrikant zelf. Niet alle winkels over 1 kam scheren.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:29 schreef blieblie het volgende:
Overigens kan je NOOIT een tv vergelijken in een zaak als de MM, BCC of Elektroworld. Daar pluggen ze die tv's met 10en tegelijk aan 1 coax aansluitingkje met een miserabele versterker er tussen waardoor er erg brak beeld op 90% van die tv's staat. Daarnaast zijn de instellingen ook vaak vernaggelt. Kortom, zeggen dat je ergens 50 tv's naast elkaar heb gezien en dat tv X er beter uitzag dan Y... Sorry, dat zegt waarschijnlijk niets.
Dat is net zoiets als speakers testen in een rumoerige winkel, volume open draaien tot max en roepen "Jaaah! Goeie speakers! Ze gaan goed hard!"![]()
.
Speciale PC met HD demo's en een HDMI aansluiting hadden we bij BCC.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:28 schreef blackbully het volgende:
op het gebied van kleur berijk en contrast blijft plasma voorop lopen.
maar dan moet je wel naar de duurdere plasma's
plasma staat ook niet stil in de ontwikkelingen hoor.
alleen de verbeteringen die ze aanbrengen zijn misschien niet zo bekend als die bij een lcd.
persoonlijk zou ik gaan voor plasma.
sommige mensen komen aan met het verhaal dat plasma inbrand en lcd niet.
tja plasma brand in maar ik heb ondertussen ook al zat lcd schermen gezien die niet in zouden moeten kunnen branden. maar om te zien wat het schema was het afgelopen jaar wat er op te zien was. daar was geen 220V voor nodig. dat kon je zo ook wel lezen.
het blijft allemaal een kwestie van smaak.
even een andere vraag. waar heb jij HD gezien?
een HD scherm met daarop een draaiend dvd-tje is nog geen HD signaal.
dus ben benieuwd (kan zijn dat ik wat gemist heb ondertussen maar betwijfel het.)
Lol ,TFT's, plasma's en LCD's gebruiken toch veel minder stroom dan de glazuh kanonnen??!!quote:Op woensdag 28 december 2005 21:02 schreef Dirkh het volgende:
De Plasma tv vindt ik persoonlijk mooi beeld hebben. Nadeel is dat het stroomverbruik 50% hoger ligt en dat de ontwikkeling "stil" ligt.
Ik ga geen duizenden euro's uitgeven en dan oordelen op de weergave van een verouderd formaat.. zwart en kleuren zijn leuk, maar als ik het niet kan zien ga ik er geen geld aan uitgeven.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
leuk, met HD signaal. Waar denk je dat je thuis meestal naar zal kijken?
En dan nog, plasma's hebben gewoon een veel betere kleur echtheid en veel betere zwartweergave. Het enige echte plusplunt van LCD's tv is dus idd dat ze bijna allemaal
geschikt zijn voor HD signalen, en plasma's bijna nooit.
waarom ?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:31 schreef ABBAfan het volgende:
Vroeger kocht je op een zaterdagmiddag een tv-toestel. Nu moet je eerst een cursus tv-techniek volgen om in de winkel een goede keuze te kunnen maken.![]()
zet een half jaar een logo in beeld en ook bij een lcd staat het er in.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:30 schreef Danny het volgende:
Heb zelf sinds kort de als beste geteste (door nagenoeg ALLE vakpers) philips 37pf9830. Dit is dus een LCD scherm met een contrastratio van 5000:1. Zwart zal vast niet echt zwart zijn, maar ik zie het verschil niet. Bij donker beeld dimt de tv automatisch de backlight waardoor zwart veel dichter bij zwart zit dan andere LCD's. Daarnaast is 'ie HD ready, heeft 'ie de hoogste resolutie van alle tv's in omloop, ambilight 2, pixel plus 2, dynamic noise reduction, twin tuner etc.
Perfect apparaat imo en was ook de beste die we bij BCC verkochten. Het beeld sprong eruit, zelfs naast de PDP50 plasmaserie van Pioneer.
Vergeet daarnaast niet dat Plasma's in kunnen branden. LCD's kennen dat probleem NIET.
Persoonlijk zou ik voor LCD gaan, maar die zijn in aanschaf wel wat duurder.
Je loopt een winkel binnen en je koopt een mooie voor je budget. Geen technische kennis noodzakelijk. Alleen voor ons freakies is dat interessantquote:Op woensdag 28 december 2005 21:31 schreef ABBAfan het volgende:
Vroeger kocht je op een zaterdagmiddag een tv-toestel. Nu moet je eerst een cursus tv-techniek volgen om in de winkel een goede keuze te kunnen maken.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |