abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33364260
De Telegraaf opent op de voorpagina met het volgend artikel:
quote:
Kilo’s snel kwijt met dna-pillen

Primeur voor Nederland
Aan de vooravond van kerst krijgen Amerika en Nederland een spraakmakende primeur voor mensen die snel op hun ideale gewicht willen komen: de dna-pil.

Amerikaanse en Nederlandse wetenschappers zijn er na jaren van onderzoek in geslaagd een formule te ontwikkelen waarmee het op basis van iemands persoonlijke dna mogelijk is een pil te fabriceren waarmee een cliënt binnen enkele maanden zijn ideale gewicht bereikt.
De overtollige kilo’s verdwijnen, zonder dat men eten of drinken hoeft te laten staan.
Iedere klant krijgt zijn eigen unieke pillen, geproduceerd op basis van zijn eigen dna. Volgens fabrikant Salugen inc. zijn stofwisseling van de betrokkene en het gewicht gemiddeld binnen drie maanden weer op orde.
De revolutionaire pil, die Genotrim gaat heten, komt per direct op de Amerikaanse en Nederlandse markt. De EU heeft inmiddels het licht op groen gezet voor het jongste afslankmiddel. De rest van Europa volgt in januari. Genotrim bevat natuurlijke grondstoffen en heeft geen farmaceutische of synthetische toevoegingen.
Het laten uitvoeren van de gentest, waarbij wangslijm wordt afgenomen, kost 325 euro. De pillenkuur kost, afhankelijk van de samenstelling van de pillen, tussen de 40 en 80 euro.
In Amerika gaat tv-ster Oprah Winfrey, die altijd last heeft van een jojogewicht, de pil in haar oudejaarsshow presenteren. Ze neemt daarbij zelf de proef op de som.
Vervolg op pagina 6:
quote:
Voor elke klant anders

Wetenschappers hebben een revolutionaire pil ontwikkeld, waarvan de samenstelling wordt bepaald door het dna van de (te dikke) klanten.
Daarom ook is de hoeveelheid ingrediënten voor iedereen steeds anders.

De formule is gebaseerd op de vier tot zestien genen die bij ieder mens de stofwisseling bepalen. De fabrikant belooft dat bijvoorbeeld iemand van 110 kilo binnen drie maanden op de 85 kilo is, als hij drie keer daags een halfuur voor iedere maaltijd de pil slikt.
De ontwikkeling heeft zo’n 30 miljoen dollar gekost. Dat is grotendeels opgebracht door een aantal Nederlandse miljonairs die brood in het veelbelovende afslankmiddel zien.
Voor Nederland is voor de introductie het bureau ToBeOne van de broers Jan en Harmen Roeland geselecteerd.
De distributie vindt voorlopig plaats via het internet. De Nederlandse vertegenwoordiger van Salugen inc., Peter Maltha, ontkent met klem dat er sprake is van ’genetische manipulatie’. „Wij voeden het lichaam op de juiste manier waardoor een herstructurering van het lichaam plaatsvindt.”
Het bedrijf stond onlangs met een stand op de Miljonair Fair in Amsterdam. Er tekenden 35 mensen in die inmiddels hun dna hebben afgestaan.
bron

Natuurlijk heel handig als het werkt, maar mensen worden zich zo niet bewust van hun eet- en levenspatroon dat in de meeste gevallen vaak de reden is waarom mensen zijn aangekomen in hun gewicht. Als je je daar eenmaal bewust van bent hoef je je levenlang geen pillenkuren te slikken.

Wat vinden jullie?
pi_33364307
Mijn ervaring met afslankpillen is dat het allemaal maar tijdelijke resultaten geeft. En daar zit je niet op te wachten als je wilt afvallen. En idd, mensen worden zich niet bewust van eetpatronen en eten lekker door, want dat kan tenslotte met die pillen.Hoe dan ook moet je toch uiteindelijk zelf het "werk" doen.
this bitch bites
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:06:35 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33364434
Lijkt me erg sterk dat dit al mogelijk is nu. Het hele metabolisme van een mens zit complex in elkaar en lang niet alle mechanismen zijn nog helemaal ontrafeld. Laat staan dat ze al precies weten welke genvarianten precies voor welke verstoring zorgen en welke mix van medicijnen ze moeten geven om overgewicht bij genpatroon x tegen te gaan. Er zijn sowieso weinig medicijnen tegen overgewicht.
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:07:50 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33364440
Gerloof er geen reet van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:17:13 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33364490
De zoveelste dieet ellende die écht écht écht werkt.
Je snapt niet dat met al die troep die écht écht écht werkt, en al die superdieeten, er überhaupt nog mensen met overgewicht zijn.
Ik kom denk ik ook maar eens met een dieet:
Het Piet Verdriet Echtscheidingsdieet. Zorg dat je met je partner in een vreselijke scheiding komt, uit elkaar gaat, drama, echte ellende, dan vallen de kilo´s er an masse af.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:20:23 #6
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33364509
Ik geloof er ook niet veel van. Als je gewoon alles mag blijven eten en drinken en je valt toch af dan zullen de mensen met veel overgewicht, die vaak erg ongezond eten, alleen maar meer en slechter voedsel gaan eten.
Ze zijn immers verslaafd aan ongezond voedsel en met deze pil vallen ze toch wel af, dus waarom zouden ze minderen.
De pillen zullen pas werken als ze er ook voor zorgen dat er een "knopje" in de hersenen wordt omgezet waardoor ook de eetverslaving verdwijnt.
pi_33364557
Ik geloof het ook niet..

Sowieso, voor die 400 euro koop ik zelf liever een abonnement voor het zwembad....

Dat is veel beter...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33364588
Ben benieuwd wat dat soort gespeel met genetische manipulatie, want dat is het natuurlijk gewoon, voor een afwijkingen gaat veroorzaken, bij de patiënt of bij potentiëel naageslacht.

Verder blijft de aangewezen manier van afvallen natuurlijk gewoon minder eten dan je verbrandt of vice versa.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:35:50 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33364603
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Je snapt niet dat met al die troep die écht écht écht werkt, en al die superdieeten, er überhaupt nog mensen met overgewicht zijn.
Het Piet Verdriet Echtscheidingsdieet. Zorg dat je met je partner in een vreselijke scheiding komt, uit elkaar gaat, drama, echte ellende, dan vallen de kilo´s er an masse af.
Ik werk op een Cybercenter met drie verdiepingen werkt prima plus de medicijnen die ik slik. Ben de afgelopen twee maanden 13 kilo afgevallen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:42:50 #10
4177 Jojogirl
pi_33364633
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:33 schreef rucksichlos het volgende:
Ben benieuwd wat dat soort gespeel met genetische manipulatie, want dat is het natuurlijk gewoon, voor een afwijkingen gaat veroorzaken, bij de patiënt of bij potentiëel naageslacht.

Verder blijft de aangewezen manier van afvallen natuurlijk gewoon minder eten dan je verbrandt of vice versa.
Dit is zo te horen geen gespeel met genetische manipulatie, maar inspelen op genetische verschillen die die mensen al hebben. Aan hun DNA wordt niks veranderd.
Vergelijk het maar met mensen bij wie de erfelijke (genetische dus) vorm van hoog cholesterol in de familie zit. Die mensen worden getest om te kijken of zij het ook hebben. Zo ja, dan moeten ze al vanaf jonge leeftijd cholesterolverlagers slikken.
pi_33364637
Als ze niets veranderen hoe gaan die pillen dan voor verandering zorgen?

Van het vergelijken van DNA val je niet af hoor.
rechts op de roltrap
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:58:11 #12
4177 Jojogirl
pi_33364723
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:44 schreef rucksichlos het volgende:
Als ze niets veranderen hoe gaan die pillen dan voor verandering zorgen?

Van het vergelijken van DNA val je niet af hoor.
Ik neem aan dat ze die pillen laten aangrijpen op het specifieke gen dat in jouw geval zorgt voor overgewicht. Gewoon reguleren van de werking van dat gen dus, niet het gen aanpassen. Overgewicht en sowieso metabolisme is complex en in elk gen dat betrokken is (en dat zullen er tientallen zoniet honderden zijn), kan je dus een "afwijking" hebben die jou gevoeliger maakt voor overgewicht.
pi_33364750
Het zal voor sommige een uitkomst kunnen zijn .... maar of het werkt geen idee.

Ik denk dat het dan voor extremen moet gaan werken en de gemiddelden toch nog steeds hun voedingspatroon het beste kunnen aanpassen en meer bewegen.
Volgens mij is dat nog steeds de remedie.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:06:59 #14
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33364775
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
mwah...als je emotie eter bent zoals ik vreet je er dan juist 40 kilo aan volgens mij

tsja, t klinkt mooi, en een quick fix is wat iedereen wil. maar zelfs voor een "extreme" zoals ik, ik heb 45 kilo overgewicht gehad, nu nog 35, is gezond eten en meer bewegen nog altijd de beste oplossing. Ik ben daar vrij strikt in....Zlefs maagbandjes en duodenal switches enzo vind ik eigenlijk hele ongezonde oplossingen. Ook mensen die 60 kilo te zwaar zijn kunnen wel zelf afvallen, echt.....

Ik ga gewoon door zoals ik nu bezig ben. bewuster eten en meer bewegen. 10kg in 7 maanden is niet veel, maar voor mij is het genoeg. als ik in januari de broekriem weer wat strakker aantrek en de gympen weer uit de kast trek ga ik gewoon voor de volgende 10....beter 20kg blijvend langzaam eraf dan een quickfix waardoor je 40 kilo afvalt in 3 maanden en er in 2 weer 40 aankomt...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_33364791
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:58 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze die pillen laten aangrijpen op het specifieke gen dat in jouw geval zorgt voor overgewicht. Gewoon reguleren van de werking van dat gen dus, niet het gen aanpassen. Overgewicht en sowieso metabolisme is complex en in elk gen dat betrokken is (en dat zullen er tientallen zoniet honderden zijn), kan je dus een "afwijking" hebben die jou gevoeliger maakt voor overgewicht.
Het reguleren van een gen is volgens jou dus geen genetische manipulatie of genetische verandering?
rechts op de roltrap
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:10:46 #16
4177 Jojogirl
pi_33364812
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:08 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Het reguleren van een gen is volgens jou dus geen genetische manipulatie of genetische verandering?
Nee, dat is namelijk was een hele hoop van de huidige medicijnen ook doen. Bijvoorbeeld door het blokkeren van de binding van een eiwit waar een gen voor codeert.
Bovendien verander je daarmee het DNA/de genen van een persoon niet en dat is nou net wat genetische manipulatie is.
pi_33364848
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:10 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Nee, dat is namelijk was een hele hoop van de huidige medicijnen ook doen. Bijvoorbeeld door het blokkeren van de binding van een eiwit waar een gen voor codeert.
Bovendien verander je daarmee het DNA/de genen van een persoon niet en dat is nou net wat genetische manipulatie is.
Oke, klinkt plausibel maar ik blijf het een eng idee vinden en de tijd zal leren of er rare dingen van komen.

Ik blijf echter wel bij mijn standpunt dat de enige verantwoorde manier van afvallen is door meer te verbranden dan wat je binnen krijgt.
rechts op de roltrap
pi_33365061
Tis handig voor de mensen die er echt problemen mee hebben.. Was zelf iets te zwaar (lees: 68 kilo) maar na een dag goed zieken ben ik nu weer 63.5 en moet dus weer 1.5 aankomen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:00:12 #19
45206 Pietverdriet
pi_33365221
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:44 schreef Chandler het volgende:
Tis handig voor de mensen die er echt problemen mee hebben.. Was zelf iets te zwaar (lees: 68 kilo) maar na een dag goed zieken ben ik nu weer 63.5 en moet dus weer 1.5 aankomen
68 kilo en te zwaar?
Hoe groot ben je dan, 1.50?
pi_33365265
Whaha... nee ik ben 178 ofzo... maar vind 65 een mooi streven... anders ben ik bang dat me blokjes weg gaan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:06:37 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33365301
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
68 kilo en te zwaar?
Hoe groot ben je dan, 1.50?
1.78 volgens zijn fotoboek. Ach ja... mannelijke anorexia komt ook steeds meer voor.

Ik hoorde hier net al iets over voorbij komen op het nieuws maar kon het niet goed horen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de gewone gebruiksresultaten. Is toch altijd weer anders dan een testpanel.
pi_33365350
Hoe zwaar mag ik dan zijn? ik heb absoluut geen anorexia...ennuh me vel zit nog stak om me lichaam hoor heb geen last van slappe spieren.. tenminste volgens de sportschool spierbal genoeg... maar hoe zwaar mag ik dan zijn? volgens het gemiddelde?
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 december 2005 @ 11:11:21 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33365370
De vraag is meer of het effect blijvend is, wanneer je stopt met die pillen.
Anders is het enigzins nutteloos. Afvallen kan ik ook zonder pillen. Het op gewicht blijven is het grote probleem.
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:11:45 #24
45206 Pietverdriet
pi_33365378
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:03 schreef Chandler het volgende:
Whaha... nee ik ben 178 ofzo... maar vind 65 een mooi streven... anders ben ik bang dat me blokjes weg gaan
Jeez, je streeft naar een hongerwinterlook?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 december 2005 @ 11:12:31 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33365397
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:09 schreef Chandler het volgende:
Hoe zwaar mag ik dan zijn? ik heb absoluut geen anorexia...ennuh me vel zit nog stak om me lichaam hoor heb geen last van slappe spieren.. tenminste volgens de sportschool spierbal genoeg... maar hoe zwaar mag ik dan zijn? volgens het gemiddelde?
http://www.overgewicht.nl/modules/berekenbmi/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')