Vervolg op pagina 6:quote:Kilo’s snel kwijt met dna-pillen
Primeur voor Nederland
Aan de vooravond van kerst krijgen Amerika en Nederland een spraakmakende primeur voor mensen die snel op hun ideale gewicht willen komen: de dna-pil.
Amerikaanse en Nederlandse wetenschappers zijn er na jaren van onderzoek in geslaagd een formule te ontwikkelen waarmee het op basis van iemands persoonlijke dna mogelijk is een pil te fabriceren waarmee een cliënt binnen enkele maanden zijn ideale gewicht bereikt.
De overtollige kilo’s verdwijnen, zonder dat men eten of drinken hoeft te laten staan.
Iedere klant krijgt zijn eigen unieke pillen, geproduceerd op basis van zijn eigen dna. Volgens fabrikant Salugen inc. zijn stofwisseling van de betrokkene en het gewicht gemiddeld binnen drie maanden weer op orde.
De revolutionaire pil, die Genotrim gaat heten, komt per direct op de Amerikaanse en Nederlandse markt. De EU heeft inmiddels het licht op groen gezet voor het jongste afslankmiddel. De rest van Europa volgt in januari. Genotrim bevat natuurlijke grondstoffen en heeft geen farmaceutische of synthetische toevoegingen.
Het laten uitvoeren van de gentest, waarbij wangslijm wordt afgenomen, kost 325 euro. De pillenkuur kost, afhankelijk van de samenstelling van de pillen, tussen de 40 en 80 euro.
In Amerika gaat tv-ster Oprah Winfrey, die altijd last heeft van een jojogewicht, de pil in haar oudejaarsshow presenteren. Ze neemt daarbij zelf de proef op de som.
bronquote:Voor elke klant anders
Wetenschappers hebben een revolutionaire pil ontwikkeld, waarvan de samenstelling wordt bepaald door het dna van de (te dikke) klanten.
Daarom ook is de hoeveelheid ingrediënten voor iedereen steeds anders.
De formule is gebaseerd op de vier tot zestien genen die bij ieder mens de stofwisseling bepalen. De fabrikant belooft dat bijvoorbeeld iemand van 110 kilo binnen drie maanden op de 85 kilo is, als hij drie keer daags een halfuur voor iedere maaltijd de pil slikt.
De ontwikkeling heeft zo’n 30 miljoen dollar gekost. Dat is grotendeels opgebracht door een aantal Nederlandse miljonairs die brood in het veelbelovende afslankmiddel zien.
Voor Nederland is voor de introductie het bureau ToBeOne van de broers Jan en Harmen Roeland geselecteerd.
De distributie vindt voorlopig plaats via het internet. De Nederlandse vertegenwoordiger van Salugen inc., Peter Maltha, ontkent met klem dat er sprake is van ’genetische manipulatie’. „Wij voeden het lichaam op de juiste manier waardoor een herstructurering van het lichaam plaatsvindt.”
Het bedrijf stond onlangs met een stand op de Miljonair Fair in Amsterdam. Er tekenden 35 mensen in die inmiddels hun dna hebben afgestaan.
Ik werk op een Cybercenter met drie verdiepingen werkt prima plus de medicijnen die ik slik. Ben de afgelopen twee maanden 13 kilo afgevallen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De zoveelste dieet ellende die écht écht écht werkt.
Je snapt niet dat met al die troep die écht écht écht werkt, en al die superdieeten, er überhaupt nog mensen met overgewicht zijn.
Ik kom denk ik ook maar eens met een dieet:
Het Piet Verdriet Echtscheidingsdieet. Zorg dat je met je partner in een vreselijke scheiding komt, uit elkaar gaat, drama, echte ellende, dan vallen de kilo´s er an masse af.
Dit is zo te horen geen gespeel met genetische manipulatie, maar inspelen op genetische verschillen die die mensen al hebben. Aan hun DNA wordt niks veranderd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:33 schreef rucksichlos het volgende:
Ben benieuwd wat dat soort gespeel met genetische manipulatie, want dat is het natuurlijk gewoon, voor een afwijkingen gaat veroorzaken, bij de patiënt of bij potentiëel naageslacht.
Verder blijft de aangewezen manier van afvallen natuurlijk gewoon minder eten dan je verbrandt of vice versa.
Ik neem aan dat ze die pillen laten aangrijpen op het specifieke gen dat in jouw geval zorgt voor overgewicht. Gewoon reguleren van de werking van dat gen dus, niet het gen aanpassen. Overgewicht en sowieso metabolisme is complex en in elk gen dat betrokken is (en dat zullen er tientallen zoniet honderden zijn), kan je dus een "afwijking" hebben die jou gevoeliger maakt voor overgewicht.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:44 schreef rucksichlos het volgende:
Als ze niets veranderen hoe gaan die pillen dan voor verandering zorgen?
Van het vergelijken van DNA val je niet af hoor.
mwah...als je emotie eter bent zoals ik vreet je er dan juist 40 kilo aan volgens mijquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De zoveelste dieet ellende die écht écht écht werkt.
Je snapt niet dat met al die troep die écht écht écht werkt, en al die superdieeten, er überhaupt nog mensen met overgewicht zijn.
Ik kom denk ik ook maar eens met een dieet:
Het Piet Verdriet Echtscheidingsdieet. Zorg dat je met je partner in een vreselijke scheiding komt, uit elkaar gaat, drama, echte ellende, dan vallen de kilo´s er an masse af.
Het reguleren van een gen is volgens jou dus geen genetische manipulatie of genetische verandering?quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:58 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die pillen laten aangrijpen op het specifieke gen dat in jouw geval zorgt voor overgewicht. Gewoon reguleren van de werking van dat gen dus, niet het gen aanpassen. Overgewicht en sowieso metabolisme is complex en in elk gen dat betrokken is (en dat zullen er tientallen zoniet honderden zijn), kan je dus een "afwijking" hebben die jou gevoeliger maakt voor overgewicht.
Nee, dat is namelijk was een hele hoop van de huidige medicijnen ook doen. Bijvoorbeeld door het blokkeren van de binding van een eiwit waar een gen voor codeert.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:08 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Het reguleren van een gen is volgens jou dus geen genetische manipulatie of genetische verandering?
Oke, klinkt plausibel maar ik blijf het een eng idee vinden en de tijd zal leren of er rare dingen van komen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:10 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nee, dat is namelijk was een hele hoop van de huidige medicijnen ook doen. Bijvoorbeeld door het blokkeren van de binding van een eiwit waar een gen voor codeert.
Bovendien verander je daarmee het DNA/de genen van een persoon niet en dat is nou net wat genetische manipulatie is.
68 kilo en te zwaar?quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:44 schreef Chandler het volgende:
Tis handig voor de mensen die er echt problemen mee hebben.. Was zelf iets te zwaar (lees: 68 kilo) maar na een dag goed zieken ben ik nu weer 63.5 en moet dus weer 1.5 aankomen
1.78 volgens zijn fotoboek.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
68 kilo en te zwaar?
Hoe groot ben je dan, 1.50?
Jeez, je streeft naar een hongerwinterlook?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:03 schreef Chandler het volgende:
Whaha... nee ik ben 178 ofzo... maar vind 65 een mooi streven... anders ben ik bang dat me blokjes weg gaan
http://www.overgewicht.nl/modules/berekenbmi/quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:09 schreef Chandler het volgende:
Hoe zwaar mag ik dan zijn? ik heb absoluut geen anorexia...ennuh me vel zit nog stak om me lichaam hoorheb geen last van slappe spieren.. tenminste volgens de sportschool
spierbal genoeg... maar hoe zwaar mag ik dan zijn?
volgens het gemiddelde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |