abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32917559
Wat is volgens jullie de juiste wijze om een liedje te noteren?
Artiest - Titel
of
Titel - Artiest?

Als ik zo berichten en fora op internet lees zie ik dat iedereen het verschillend doet.
Ook; WinAmp gebruikt (standaard) Artiest - Titel, terwijl iTunes (standaard) Titel - Artiest gebruikt.

Persoonlijk en ik voortander van Artiest - Titel. Want als je dan liedjes in volgorde zet, zitten alle artiesten bij elkaar.

Ben benieuwd!
pi_32917641
Artiest - Titel, lijkt me logisch omdat je dan inderdaad alle nummers van een artiest bij elkaar hebt.

mijn losse nummers laat ik ook weergeven als Artiest - Titel in FooBar, mijn cd's als
Artiest - [Jaar] Album - Nr. - Titel
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_32917744
Alles is bij mij Artiest - Titel
Naam van de cd en jaartal vind ik niet belangrijk
XBox gamertag:NLGoliath
  donderdag 8 december 2005 @ 14:06:52 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32917771
Artiest - Titel uiteraard, ik zou met geen mogelijkheid kunnen bedenken waarom iemand het andersom zou willen doen.
  donderdag 8 december 2005 @ 14:08:15 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_32917803
Vroeger deed ik altijd titel-artiest omdat de Top 40 het ook zo in hun blaadje had staan.
Maar al een paar jaar doe ik artiest-titel gewoon omdat het makkelijker leest...
pi_32917807
Mooi, iedereen mee eens dus, waarom schrijven veel mensen dan toch (in forum's bijvoorbeeld) dat ze van "zij gelooft in mij - andre hazes" (sorry voor het voorbeeld...) houden?
pi_32918161
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:08 schreef brrt het volgende:
Mooi, iedereen mee eens dus, waarom schrijven veel mensen dan toch (in forum's bijvoorbeeld) dat ze van "zij gelooft in mij - andre hazes" (sorry voor het voorbeeld...) houden?
misschien dat die - in het voorbeeld een verbastering is van het woordje "van" ofzo ?
  donderdag 8 december 2005 @ 14:47:35 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32918723
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

misschien dat die - in het voorbeeld een verbastering is van het woordje "van" ofzo ?
Zoiets zat ik ook aan te denken.
In spreektaal zeg je natuurlijk niet: 'Weet je wat ik een goed nummer vind? André Hazes met Zij gelooft in mij', nee, je zegt: 'Weet je wat ik een goed nummer vind? Zij gelooft in mij van André Hazes.'
In gewoon spraakgebruik is het dus wel vaak titel - artiest, en sommige mensen hanteren die volgorde bljikbaar ook als ze schrijven.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:02:04 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_32919064
Ik doe altijd Artiest - Titel, behalve bij verzamelalbums, dan heb ik het zo:
[Album afkorting][CD1/2] [Nummer]. [Artiest] - [Titel]
Dan blijft alles tenminste goed staan als ik het sorteer.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')