abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 november 2005 @ 19:19:36 #51
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_32238907
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom jij nog voor een verassing te staan als je denkt dat het elders zoveel beter is. Natuurlijk is het leuk om naar het buitenland te gaan en Nederland is echt niet perfect maar wel een van de beste plaatsen op aarde om te wonen.
Nou, ik zit liever in Canada, heb daar al familie zitten. Binnen een paar jaar kun je de canadese nationaliteit krijgen (staan wel wat regels voor, maar zolang je je deel bijdraagt aan de maatschappij en niet met de politie in aanraking komt is dat allemaal niet zo moeilijk) en als je belasting betaald ben je ook meteen verzekerd voor veel medische zaken (bijverzekeren is nog wel nodig, maar in ieder geval geen 120 euro per maand die we hier volgend jaar mogen gaan betalen
Heb er al contacten lopen, dus het is nu een kwestie van m'n tijd uitzitten hier... Liever een landverrader in jouw ogen dan nog één jaar te veel in NL te zitten
  zondag 13 november 2005 @ 19:29:26 #52
102466 cappp
Ondertitel
pi_32239170
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:18 schreef Lammie het volgende:

[..]

Dan ben je hetzelde als Achmet.
Zou ik daar mee zitten dan?
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  zondag 13 november 2005 @ 19:29:37 #53
81237 releaze
best of both worlds
pi_32239178
ah we hebben al die migranten nog nodig. voor nederlanders is schoonmaken en stekken veel te min, dus daar willen we graag iemand voor hebben. en die gozer die iedere zandkorrel in het middenoosten kent wilt dat probleem graag ff voor ons oplossen
  zondag 13 november 2005 @ 19:30:17 #54
102466 cappp
Ondertitel
pi_32239193
quote:
Op zondag 13 november 2005 19:19 schreef Miguel het volgende:
Liever een landverrader in jouw ogen dan nog één jaar te veel in NL te zitten
Precies.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_32244269
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef marq het volgende:
als een goed geschoolde NL'er naar 't buitenland gaat, dan hebben ze er wat aan.. als achmed hier komt hebben we niet zoveel aan het feit dat ie iedere zandkorrel uit het middenoosten kent.
Alsof iedere Achmed dom is. Ik geloof dat je niet weet hoeveel domme Nederlanders in dit land wonen.
pi_32244366
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:12 schreef Erik.Martens het volgende:
Ik zie even het punt van deze discussie niet.
Als een Duitser in Nederland wil komen wonen kan dit toch gewoon?
Of een Belg, Fransman, Amerikaan, ...
Waarom zou dit andersom dan niet mogen?

Als er mensen uit een zeer arm land naar Nederland willen komen, maar dit om welke reden ook niet mogen, met hun laatste geld in een vliegtuig stappen (...vakantie...) en hun paspoort door het toilet spoelen, zijn ze illegaal in Nederland.
Ik zie maar weinig mensen naar dat soort landen emigreren, ik denk niet dat dat van toepassing is.

Wij leven in een zorgstaat. Daar betalen wij Nederlanders aan mee.
Er zijn landen waar geen sprake is van een zorgstaat (vrij veel overigens).
Is het dan eerlijk om burgers van deze landen onbeperkt op te nemen in onze zorgstaat waar ze (in eerste instantie) niet aan meebetalen?
Ik geloof dat je als Nederlander niet zo gemakkelijk in bepaalde landen komt zoals de VS . Je kunt binnen de EU vrij gemakkelijk emigreren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stratos op 13-11-2005 22:25:39 ]
pi_32244560
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kom jij nog voor een verassing te staan als je denkt dat het elders zoveel beter is. Natuurlijk is het leuk om naar het buitenland te gaan en Nederland is echt niet perfect maar wel een van de beste plaatsen op aarde om te wonen.

En TS snapt het helemaal niet. Wij brengen kennis, ervaring en expertise naar het buitenland. Je komt echt niet zomaar elk land binnen, zeker niet als je niks te bieden hebt. Veel asielzoekers en vluchtelingen komen hier op zoek naar een beter leven zonder dat ze iets kunnen bieden voor onze samenleving, en vaak willen ze niet eens iets toevoegen.
Je zegt het zelf een van de beste landen. Er zijn zat landen waar het beter gaat dan in NL en waar de mensen uit verschillende achtergronden in de samenleving een stuk beter met elkaar omgaat. Mijn advies verleg je grenzen desnoods buiten Europa.

Kan jij bewijzen dat asielzoekers vaak niets willen toevoegen? Of is dat een vooroordeel van jouw kant?
pi_32244654
quote:
Op zondag 13 november 2005 15:30 schreef Prego het volgende:
ik woon sinds 8 maanden in frankrijk Lyon.
ik begon tijdelijk voor het steunpunt van de ANWB hier. toen dat contract afliep heeft de franse assistance me een vast contract aangeboden omdat ik 4 talen spreek. kun je wel een verrijking noemen, het engels van de meeste fransen is om te brullen zo slecht.


TS: ik vind dat je posts nogal gepiekeerd overkomen, of ligt dat aan mij? het lijkt wel alsof je je er druk over maakt..
Komt doordat de meesten Fransen vertikken het Engels te spreken. Heb je als je zo nationalistisch bent.
pi_32250533
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:25 schreef Stratos het volgende:

[..]

Je zegt het zelf een van de beste landen. Er zijn zat landen waar het beter gaat dan in NL en waar de mensen uit verschillende achtergronden in de samenleving een stuk beter met elkaar omgaat. Mijn advies verleg je grenzen desnoods buiten Europa.
Daar kom ik dus net vandaan. Misschien moet jij gewoon eens gaan wonen en werken in een compleet ander land, dan zul je merken dat we het hier echt niet slecht hebben. Al dat gezeur van Nederlanders over de meest triviale onzin is een beetje triest eigenlijk. En in andere westerse landen zijn net zoveel problemen, alleen weer net iets anders.
quote:
Kan jij bewijzen dat asielzoekers vaak niets willen toevoegen? Of is dat een vooroordeel van jouw kant?
Het is makkelijk te beredeneren, z komen hier op zoek naar een beter leven voor henzelf, niet om het land waar ze naartoe gaan beter te maken. En natuurlijk zijn er genoeg die willen, maar er zijn er maar zo weinig die ook daadwerkelijk kunnen, het is naief om de grenzen open te gooien voor iedereen die belooft zijn best te doen om er wat van te maken.
pi_32251450
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:54 schreef Lammie het volgende:
Nederlanders verplicht in Nederland laten wonen.

Het is toch hypocriet dat een Nederlander wel mag immigreren naar een ander land, om zichzelf te verijken of om welk voordeel dan ook te behalen. En een buitenlander hier niet.

Terwijl hier geen oorlog is, geen hongersnood of waterramp .
Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd en er is democratie en toch vertrekken Nederlanders massaal weg van hier.

Met dit strenge intergratie beleid zouden eigenlijk ook alle Nederlanders verplicht moeten worden, om niet in het buitenland te mogen gaan wonen, of een bedrijf daar op te zetten.
Eigelijk zouden alle landen nu ook moeten zeggen, iedere Nederlander die alleen hierheen komt om economisch voordeel te halen:
ERUIT of acuut het ASSIELCENTRUM in.
Omdat bijvoorbeeld Nederlandse agrariers overal terecht kunnen in de wereld, ze hoeven maar te knikken en zijn al welkom.

En hoe komt dit? Omdat deze Nederlanders het "nieuwe' land veel opleveren, niet omdat we zo aardig zijn.

Een Achmed uit het rifgebergte kost meestal alleen maar geld.
  maandag 14 november 2005 @ 22:51:37 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32273093
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Lammie het volgende:
Okee die Nederlander leerd dan wel sneller de taal.
Ik betwijfel het

On-Topic: Ik ben met een Amerikaanse getrouwd. Zij is tevens ook Nederlandse, dus we hebben de KEUZE om in Nederland of Amerika te gaan wonen.

Ik heb dus momenteel gekozen voor Amerika omdat mijn liefje na meer dan 4 jaar Nederland heimwee had gekregen naar Amerika. Ik werk hier gewoon, ik betaal hier belasting en geef mijn geld uit in deze economie, en help daarmee ook de stimulatie van de economie.

Een immigrant in een ander land die legaal werkt, belasting betaald, en geld uitgeeft in dat land is van economisch oogpunt net ze belangrijk als iemand afkomstig van dit land. Iemand die gewoon werkt en belasting betaald leverd meer op voor de maatschappij dan dat deze geld kost. Iemand die natuurlijk uitkeringen probeerd te snoepen kost natuurlijk alleen maar geld.

Wie ben jij precies om mij te verbieden om in Amerika te gaan wonen, te werken, en belasting te betalen. En wie ben jij precies om mijn vrouw ditzelfde recht te weigeren? Ook zij werkte en betaalde belasting in Nederland toen we daar woonden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 november 2005 @ 23:02:45 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32273433
quote:
Op maandag 14 november 2005 09:06 schreef more het volgende:
Een Achmed uit het rifgebergte kost meestal alleen maar geld.
Klinkklare onzin.

Het percentage werklozen onder de niet-westerse immigranten bedraagt momenteel 16 %, en dus is er een percentage van 84% welke gewoon belasting betalen. Het gaat hier natuurlijk alleen om de werkenden, niet om de familieleden die rekenen op inkomsten van de werkende, maar de meeste immigrantenfamilies uit niet-westerse omgevinging werken dus gewoon voor hun centjes, betalen belastingen, schoolgeld, en geven geld uit in de Nederlandse economie.

Een beeeetje flink vooroordeel dus, die uitspraak.
quote:
Omdat bijvoorbeeld Nederlandse agrariers overal terecht kunnen in de wereld, ze hoeven maar te knikken en zijn al welkom.
Ook onzin. Alhoewel er in Canada bijvoorbeeld wel leuke belastingvoordeeltjes bestaan als je als immigrant een boerenbedrijf op wil zetten, moet je in eerste instantie wel met een hele flinke bom duiten aan komen zetten om een bedrijf te beginnen. Dit kan natuurlijk omdat je het boerenbedrijf in Nederland verkoopt, maar je moet nog steeds de financiele middelen hebben om een bedrijf te starten.

Nederlandse Boeren met een flinke zak duiten in de hand zijn welkom. Nederlandse boeren die failliet zijn worden linea recta weer naar huis gestuurd. En dat geldt trouwens ook voor een Afrikaanse boer die in Canada iets zou willen beginnen..... als je een flinke bom duiten meeneemt om direct een boerderij te kopen en land te ontwikkelen dan ben je als boer uit Ghana net zo welkom. Alleen die rijke boeren uit Afrika komen nooit naar het westen omdat ze het in die corrupte landen al goed genoeg hebben..... Maar in principe zijn de regels gelijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_32277541
En wat als je liefde in het buitenland woont? Ik ben naar Canada vertrokken omdat ik getrouwd met een Canadese was en het lukte ons niet om een verblijfsvergunning voor haar te krijgen in Nederland...wat doe je dan? We zijn inmiddels uitelkaar maar ik heb werk hier, een huis, een auto, vrienden...Ik zou toch echt niet zosnel naar Nederland verhuizen, tenzij er een familie noodoorzaak is.
pi_32277558
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Ook onzin. Alhoewel er in Canada bijvoorbeeld wel leuke belastingvoordeeltjes bestaan als je als immigrant een boerenbedrijf op wil zetten, moet je in eerste instantie wel met een hele flinke bom duiten aan komen zetten om een bedrijf te beginnen. Dit kan natuurlijk omdat je het boerenbedrijf in Nederland verkoopt, maar je moet nog steeds de financiele middelen hebben om een bedrijf te starten.

Nederlandse Boeren met een flinke zak duiten in de hand zijn welkom. Nederlandse boeren die failliet zijn worden linea recta weer naar huis gestuurd. En dat geldt trouwens ook voor een Afrikaanse boer die in Canada iets zou willen beginnen..... als je een flinke bom duiten meeneemt om direct een boerderij te kopen en land te ontwikkelen dan ben je als boer uit Ghana net zo welkom. Alleen die rijke boeren uit Afrika komen nooit naar het westen omdat ze het in die corrupte landen al goed genoeg hebben..... Maar in principe zijn de regels gelijk.
Ja dit klopt inderdaad, ik woon in Saskatchewan en daar proberen ze zoveel mogelijk mensen aan te trekken aangezien deze provincie leegloopt. Het oppervlak van deze provincie is 4 maal zo groot als Nederland en er wonen maar 950.000 mensen, genoeg plaats om een boerderij over te nemen of te beginnen!
  dinsdag 15 november 2005 @ 03:05:37 #65
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32277567
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:54 schreef Lammie het volgende:
Nederlanders verplicht in Nederland laten wonen.

Het is toch hypocriet dat een Nederlander wel mag immigreren naar een ander land, om zichzelf te verijken of om welk voordeel dan ook te behalen. En een buitenlander hier niet.

Terwijl hier geen oorlog is, geen hongersnood of waterramp .
Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd en er is democratie en toch vertrekken Nederlanders massaal weg van hier.

Met dit strenge intergratie beleid zouden eigenlijk ook alle Nederlanders verplicht moeten worden, om niet in het buitenland te mogen gaan wonen, of een bedrijf daar op te zetten.
Eigelijk zouden alle landen nu ook moeten zeggen, iedere Nederlander die alleen hierheen komt om economisch voordeel te halen:
ERUIT of acuut het ASSIELCENTRUM in.
- Het heeft ermee te maken dat veel buitenlanders die naar Nederland komen niet blank zijn
- Het heeft ermee te maken dat veel buitenlanders die naar Nederland komen geen enkele taal spreken behalve die van henzelf.
- Het heeft ermee te maken dat veel buitenlanders die naar Nederland komen andere gebruiken hebben en er een andere leefwijze op nahouden.

Nederlanders die naar het buitenland vertrekken zijn vaak 'gewoon' blank en daar wordt dus niet raar naar gekeken.
Nederlanders die naar het buitenland vertrekken beheersen meestal op z'n minst de Engelse taal. Soms ook nog Duits of Frans. Erg handig.
Nederlanders die naar het buitenland vertrekken gedragen zich vaak precies hetzelfde.

Verder zit er nog wel een verschil in opleiding vaak, en die kennis kan welkom zijn.


Laat het flamen maar beginnen, maar als je gaat ontkennen dat buitenlanders vanwege die redenen niet geaccepteerd worden ben je een leugenaar.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 16 november 2005 @ 21:09:50 #66
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32325795
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 03:05 schreef Nembrionic het volgende:Nederlanders die naar het buitenland vertrekken gedragen zich vaak precies hetzelfde.
Precies!! Ik woon dus in de VS, en als ik even met mijn vrouw iets wil overleggen waarvan we niet willen dat iedereen het kan horen, dan doen we dit eventjes in een hoekje en in het Nederlands.

Maar als twee Marokkanen in het Arabisch aan het praten zijn DAN is het opeens verdacht.... Welnu, als ik hier in de trein of het vliegtuig zit dan spreek ik af en toe gewoon lekker Nederlands met mijn vrouw. Wie zal mij tegenhouden? En waarom zou dat niet kunnen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 17 november 2005 @ 00:59:34 #67
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32332750
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Precies!! Ik woon dus in de VS, en als ik even met mijn vrouw iets wil overleggen waarvan we niet willen dat iedereen het kan horen, dan doen we dit eventjes in een hoekje en in het Nederlands.

Maar als twee Marokkanen in het Arabisch aan het praten zijn DAN is het opeens verdacht.... Welnu, als ik hier in de trein of het vliegtuig zit dan spreek ik af en toe gewoon lekker Nederlands met mijn vrouw. Wie zal mij tegenhouden? En waarom zou dat niet kunnen?
Oh fuck...ik had het woord "precies" niet mogen gebruiken
Nou goed...."BIJNA precies eender". Nou goed?

En dat heeft dus te maken met je kleurtje ja.
Tuurlijk moet het kunnen, niemand kan je tegenhouden. Maar ben jij er ook weer zo één die gaat ontkennen dat het gros van de mensen WEL zo denkt?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_32335870
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:09 schreef maartena het volgende:


dan spreek ik af en toe gewoon lekker Nederlands met mijn vrouw.
Inderdaad af en toe, maar je beheerst wel de taal van het land waar je woont. En dat is het grote verschil.
  donderdag 17 november 2005 @ 17:51:08 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32349339
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Oh fuck...ik had het woord "precies" niet mogen gebruiken
Nou goed...."BIJNA precies eender". Nou goed?

En dat heeft dus te maken met je kleurtje ja.
Tuurlijk moet het kunnen, niemand kan je tegenhouden. Maar ben jij er ook weer zo één die gaat ontkennen dat het gros van de mensen WEL zo denkt?
Ik denk dat het gros van het klootjesvolk in Nederland (en dat zijn er nogal wat) inderdaad denken dat als twee Marokkanen even afgezonderd met elkaar in het Arabisch staan te praten dat men het meteen over criminele of terroristische organisaties hebben..... terwijl in realiteit ze even afspreken dat ze bij elkaar komen voor het suikerfeest.

Ik denk dat het met de taal en de kleur te maken heeft..... maar vooral met het wantrouwen van moslims bij Nederlanders. Als twee Antillianen in Papiamento (spelling?) spreken denkt niemand er wat over. Maar als twee Marokkanen in Arabisch spreken, dan is het meteen verdacht.

En dat ligt gewoon helemaal aan hoe je ZELF over Marokkanen denkt. Ik heb er in ieder geval totaal geen problemen mee als een bepaalde immigrantengroep in hun eigen taal spreekt als ze onder elkaar zijn. Ik wacht rustig mijn beurt af in de Indiase winkel waar ik mijn Naan en Curries haal, en laat de andere klanten rustig in het Hindoestaans converseren met de winkeleigenaar. Heb ik geen probleem mee, en had ik ook nooit problemen mee als ik in de Kanaalstraat in Utrecht ging winkelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 17 november 2005 @ 17:52:41 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32349390
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:41 schreef more het volgende:
Inderdaad af en toe, maar je beheerst wel de taal van het land waar je woont. En dat is het grote verschil.
Mjah... 25% van de staat California spreekt geen Engels, dus het is maar hoe relatief je dat opvat natuurlijk. Ik spreek namelijk geen woord Spaans....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_32397448
quote:
Op zondag 13 november 2005 19:19 schreef Miguel het volgende:

[..]

Nou, ik zit liever in Canada, heb daar al familie zitten. Binnen een paar jaar kun je de canadese nationaliteit krijgen (staan wel wat regels voor, maar zolang je je deel bijdraagt aan de maatschappij en niet met de politie in aanraking komt is dat allemaal niet zo moeilijk) en als je belasting betaald ben je ook meteen verzekerd voor veel medische zaken (bijverzekeren is nog wel nodig, maar in ieder geval geen 120 euro per maand die we hier volgend jaar mogen gaan betalen
Heb er al contacten lopen, dus het is nu een kwestie van m'n tijd uitzitten hier... Liever een landverrader in jouw ogen dan nog één jaar te veel in NL te zitten
ik ga met je mee, heb daar ook familie zitten..

maar on-topic, volgens mij komt een gemiddelde Nederlander ook niet zomaar een ander land binnen en moet daar wel het e.e.a. voor meebrengen in de vorm van financien en vakmanschap (indien je niet op voorhand een baan krijgt). Anders zit je ook op het eerste vliegtuig weer terug.

Nederland is overigens al lang niet meer het geweldige land wat het eerst was met al die graaiende topmensen en ambtenaren die het leven hier onnodig duur maken. Ik zeg hier dan ook dat iedereen maximaal 1 baan/functie mag hebben dan is het met de werkloosheid zo gedaan.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:45:31 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_32397812
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:54 schreef Lammie het volgende:
Nederlanders verplicht in Nederland laten wonen.

Het is toch hypocriet dat een Nederlander wel mag immigreren naar een ander land, om zichzelf te verijken of om welk voordeel dan ook te behalen. En een buitenlander hier niet.

Terwijl hier geen oorlog is, geen hongersnood of waterramp .
Iedereen heeft een dak boven zijn hoofd en er is democratie en toch vertrekken Nederlanders massaal weg van hier.

Met dit strenge intergratie beleid zouden eigenlijk ook alle Nederlanders verplicht moeten worden, om niet in het buitenland te mogen gaan wonen, of een bedrijf daar op te zetten.
Eigelijk zouden alle landen nu ook moeten zeggen, iedere Nederlander die alleen hierheen komt om economisch voordeel te halen:
ERUIT of acuut het ASSIELCENTRUM in.
Wat een onzin. Ik ben met een Duitser getrouwd en woon in Duitsland. Dus we zouden maar moeten gaan scheiden zodat ik weer in Nederland kan gaan wonen? En waar moeten mijn kinderen met de Nederlandse én de Duitse nationaliteit dan gaan wonen? De één in Nederland en de ander in Duitsland? Of gewoon doormiddensnijden die twee? Dan is het natuurlijk wel eerlijk verdeeld.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:48:41 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_32397878
Ohja, ik mag ook geen eigen bedrijf beginnen in Duitsland volgens jou. Nou, ter informatie: ik verdien op het moment juist geld dankzij het feit dat ik als Nederlandse in Duitsland woon. Vertaal brieven, behandel nl-accounts etc.. Er zou erg weinig werk voor mij zijn als ik in Nederland hetzelfde zou proberen....
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_32418406
quote:
Op maandag 14 november 2005 05:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Daar kom ik dus net vandaan. Misschien moet jij gewoon eens gaan wonen en werken in een compleet ander land, dan zul je merken dat we het hier echt niet slecht hebben. Al dat gezeur van Nederlanders over de meest triviale onzin is een beetje triest eigenlijk. En in andere westerse landen zijn net zoveel problemen, alleen weer net iets anders.
[..]

Het is makkelijk te beredeneren, z komen hier op zoek naar een beter leven voor henzelf, niet om het land waar ze naartoe gaan beter te maken. En natuurlijk zijn er genoeg die willen, maar er zijn er maar zo weinig die ook daadwerkelijk kunnen, het is naief om de grenzen open te gooien voor iedereen die belooft zijn best te doen om er wat van te maken.
Ik heb niet gezegd dat we het hier slecht hebben, ik heb wel gezegd dat er landen zijn waar het beter gaat dan in NL. En ik heb zeker weten in het buitenland gewoond en zal zeker weer in het buitenland wonen, eerst even mijn masters halen.
pi_32420334
Als ik in Tasmanie wil wonen omdat daar een mooie kust met uitgestrekte hopvelden en een rustig leven te vinden zijn, wil ik kunnen vertrekken. Je houdt met andere woorden geen rekening met diegenen die hier weg willen, niet om economische redenen, maar omdat een ander land ze eenvoudigweg meer trekt.

Verder is het "Asielzoekerscentrum"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')