abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:17:20 #101
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33662851
@ Urguhart, luisterde jij nog naar Jensen en Jan op Yorin?
Of is er niet meer live!!
pi_33662940
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:17 schreef Haaibaaike het volgende:
@ Urguhart, luisterde jij nog naar Jensen en Jan op Yorin?
Of is er niet meer live!!
Ik luisterde altijd, maar het laatste jaar werden er alleen maar voice-tracks van Jensen gebruikt.
Jan zat er nog wel, en draaide alleen maar platen en praatte het af en toe aan elkaar. En dan was er nog die persoon die Froger na kon doen.
Het was dus niet echt geweldig.

Het niveau van Jensen in de Ochtend op Veronica, hebben ze nooit meer gehaald. Bij de overstap naar Noordzee FM ging het al fout.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:21:28 #103
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33668579
Kijk in de Vegte zei net bij Boulevard dat de verkoop rond is, en dat er is beloofd 'dat er goed zal worden omgegaan met het nog aanwezige personeel'. SBS zou Yorin FM weer willen omdopen in het vroegere Hitradio Veronica. In het AD van vandaag staat dat Robert Jensen zo goed als zeker bij RTL zal blijven.

Dan was er ook nog nieuws over de Jensen vs. Holt-affaire. Fons van Westerloo van RTL had er een goed gesprek over gehad met de officier van justitie. Hij kon zich de woede van Viola wel voorstellen, maar zei ook: "Ze vroeg er natuurlijk wel een beetje om. Als je haar bezig zag in Bobo's in de Bush..." Uit de woorden van Van Westerloo zou kunnen worden opgemaakt dat er geen strafzaak komt tegen Jensen.
En nu kan er gereageerd worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 januari 2006 @ 02:15:28 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33682470
dus ze gaan het weer gewoon opnemen tegen 538 SlamFm vist ook al in die vijver (en steeds succesvoller). Ik zie het geen succes worden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33682909
Als ze het Hitradio Veronica gaan noemen ben ik wel benieuwd wat er met het huidige Radio Veronica gaat gebeuren.

Ik zie het al aankomen dat mensen niet begrijpen wat ik zeg. Dus maar even (proberen) uit te leggen.

Er is een vereniging Veronica. Die heeft een klein percentage (3,5 %) aandelen in de Sky Radio-groep en tot voor kort hadden ze ook wat aandelen in de Nederlandse tak van SBS.
Bij de Sky Radio-groep hoort Sky Radio (vanzelfsprekend), Sky Radio Hessen (Duitsland), Radio Veronica en Classic FM Nederland.
Bij de Nederlandse tak van SBS horen o.a. Veronica Digitaal (de internetafdeling), Veronica Uitgeverij (die geeft het blad uit) en de zenders Net 5, SBS 6 en Veronica.
De vereniging Veronica zelf heeft ook nog aandelen in Kink FM en een eigen radioschool.

Nu is het zo dat de Sky Radio-groep te koop staat (ook al). Dus als SBS ook Radio Veronica koopt kan iemand anders Sky Radio en Classic FM kopen. Dan heeft SBS alle commerciële activiteiten onder de naam Veronica in handen. En twee radiozenders die ze allebei onder de naam Veronica zouden kunnen uitzenden (bijv. een Hitradio Veronica met nieuwere muziek en Veronica Gold met gouwe ouwe), of ze kunnen voor één van die twee ook een hele andere naam kiezen.
pi_33684657
Ik lees net weer in de krant dat jensen ook meegaat. Eerst voor een half jaar en daarna bekijkt hij of hij blijft.
pi_33686301
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 07:40 schreef Stansfield het volgende:
Ik lees net weer in de krant dat jensen ook meegaat. Eerst voor een half jaar en daarna bekijkt hij of hij blijft.
Welke krant? Het lijkt mij niet dat Jensen zijn succesvolle talkshow bij RTL zal opgeven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 januari 2006 @ 12:05:43 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33689282
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 02:47 schreef JesseKuiper het volgende:
Als ze het Hitradio Veronica gaan noemen ben ik wel benieuwd wat er met het huidige Radio Veronica gaat gebeuren.

Ik zie het al aankomen dat mensen niet begrijpen wat ik zeg. Dus maar even (proberen) uit te leggen.

Er is een vereniging Veronica. Die heeft een klein percentage (3,5 %) aandelen in de Sky Radio-groep en tot voor kort hadden ze ook wat aandelen in de Nederlandse tak van SBS.
Bij de Sky Radio-groep hoort Sky Radio (vanzelfsprekend), Sky Radio Hessen (Duitsland), Radio Veronica en Classic FM Nederland.
Bij de Nederlandse tak van SBS horen o.a. Veronica Digitaal (de internetafdeling), Veronica Uitgeverij (die geeft het blad uit) en de zenders Net 5, SBS 6 en Veronica.
De vereniging Veronica zelf heeft ook nog aandelen in Kink FM en een eigen radioschool.

Nu is het zo dat de Sky Radio-groep te koop staat (ook al). Dus als SBS ook Radio Veronica koopt kan iemand anders Sky Radio en Classic FM kopen. Dan heeft SBS alle commerciële activiteiten onder de naam Veronica in handen. En twee radiozenders die ze allebei onder de naam Veronica zouden kunnen uitzenden (bijv. een Hitradio Veronica met nieuwere muziek en Veronica Gold met gouwe ouwe), of ze kunnen voor één van die twee ook een hele andere naam kiezen.
SBS mag iig niet SKy overnemen, maar 2 Veronica kanalen op die manier klinkt niet slecht. Aangezien het huidige radio Veronica best redelijk draait zal daar weinig aan veranderd worden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33691192
Van RADIO.nl:
quote:
'Verkocht Yorin FM gaat Hitradio Veronica heten'

Yorin FM is verkocht aan SBS Broadcasting. Dat zei Fons van Westerloo in RTL Boulevard tegen Jeroen Kijk in de Vegte. Volgens de topman van RTL Nederland zijn de onderhandelingen afgerond en is hij blij met de voorwaarden waaronder de overname gesloten is. SBS zou namelijk goed zorgen voor de huidige medewerkers van Yorin FM. Kijk in de Vegte lanceerde in de uitzending het gerucht dat de zender Hitradio Veronica gaat heten.

SBS heeft momenteel een licentie van de Vereniging Veronica om de naam Veronica te mogen gebruiken voor haar televisiestation en het magazine. Radio Veronica staat momenteel in de verkoop, maar is momenteel nog in handen van Sky Radio. SBS zou dus Radio Veronica kunnen kopen en zo Veronica op televisie en op de radio kunnen exploiteren.

Het zou niet de eerste keer zijn dat Nederland een radiostation heeft met de naam Hitradio Veronica, want van 1 september 1995 tot 1 januari 1998 kenden we ook al een zender met die naam. Het station was toen eigendom van de Holland Media Groep (nu RTL Nederland). Dj’s van de zender waren onder andere Edwin Evers, Robert Jensen, Gijs Staverman en Jeroen van Inkel. De naam werd in 1998 gewijzigd in Veronica FM nadat de zender de beschikking kreeg over FM-frequenties.

De persdienst van RTL wilde vandaag nog niet zeggen of Yorin FM daadwerkelijk verkocht is. “Gedurende de onderhandelingen doen wij geen mededelingen over de radiostations.” De algemene verwachting is dat woensdag in een persbericht officieel bekend wordt gemaakt dat SBS Broadcasting de nieuwe eigenaar wordt van Yorin FM en er zullen dan waarschijnlijk ook enkele plannen naar buiten komen.
quote:
Henk Westbroek: 'We hebben gezwalkt'

Henk Westbroek zegt in het Algemeen Dagblad dat Yorin FM gezwalkt heeft en dat hij anderhalf jaar geleden naaar Yorin FM ging uit pure wraak. Het ene moment werd de toen 52-jarige dj na twintig jaar dienstverband vanwege ’te oud’ afgedankt bij het publieke popstation 3FM, het andere begon hij vol goede moed aan zijn tweede jeugd bij de commerciëlen. Nu bekend is geworden dat concurrent SBS Yorin FM voor een onbekend bedrag heeft gekocht, is zijn radiotoekomst weer ongewis.

Echt druk maakt Westbroek zich niet. Op de radio grapte hij gistermiddag alweer luchtig dat hij een nieuwjaarskaartje van SBS had gekregen. Over het mislukken van Yorin FM, heeft hij een uitgesproken mening. “Het station heeft gezwalkt. Er is nooit gekozen voor een heldere lijn die is vastgehouden. In de tijd dat ik er bij zit is de muzikale koers van het station vijf keer veranderd. Vijf keer! Dodelijk.’’

Toen Westbroek begon bij Yorin FM, werd de zender in de markt gezet als een puur pop-rock station. Maandenlang werd dat in advertenties van de daken geschreeuwd. Met Stenders, Jensen en Westbroek moest Yorin FM dé tegenhanger worden van Radio 538, dat volop r&b-muziek en dance draait. Yorin zou zich juist uitsluitend op ‘volwassen popmuziek’ concentreren. “Maar de plaatjes waarvan we eerst hard riepen dat we ze nóóóooit zouden draaien, stonden een dag later juist pontificaal op het hoofdmenu.”

Westbroek uit scherpte kritiek op de leiding van Yorin FM. “Dan had zo’n leidinggevende weer eens een marktonderzoekje laten uitvoeren. En voor je het wist stond je dan Britney Spears aan te kondigen. En zo'n formulewijziging werd dan niet netjes aan de luisteraars medegedeeld. Nee, die plaatjes werden er een beetje geniepig tussendoor gedraaid. Luisteraars konden daar geen touw aan vastknopen. Had je ze eindelijk veroverd, dan joegen we ze eigenhandig weer weg.”

Westbroek gelooft in een station waar de dj weer meer over de muziek te zeggen heeft. “Radiostations draaien allemaal muziek volgens een vast format. Met als gevolg dat een generatie dj’s is opgegroeid die over van alles en nog wat zit te leuteren, behalve over de plaatjes die worden gedraaid. Ze hebben geen enkel gevoel meer met de muziek. Terwijl bekend is dat muziek nog altijd dé reden is voor mensen om voor een bepaald station te kiezen. Daar wringt dus iets.” Ook denkt Westbroek dat het tijdperk met enorme salarissen voor dj’s voorbij is.
quote:
'Stenders en Jensen mee naar SBS'

Rob Stenders en Robert Jensen gaan volgens het Algemeen Dagblad mee naar SBS Broadcasting. De krant baseert zich op geluiden van insiders. Jensen gaat in eerste instantie mee voor een klein half jaar. Daarna beslist hij of hij definitief overstapt. Of Henk Westbroek ook meegaat, is nog niet bekend.

Zowel SBS als RTL wilden afgelopen dinsdag geen commentaar geven, maar naar verluid komt er vandaag een persbericht.

Deejay Rob Stenders probeert vanochtend vanuit het SBS-gebouw in Amsterdam zijn ochtendshow te presenteren als protest omdat hij al het nieuws rondom de overname in de krant heeft moeten lezen.

Update
Zojuist heeft rtl nederland via het nieuws van 11 uur op Yorin FM officieel bekend gemaakt dat SBS Broadcasting Yorin FM overneemt.

Fons van westerloo heeft vlak daarvoor het voltallige personeel ingelicht. In principe neemt SBS het grootste deel van het personeel over. Volgens het RTL Nieuws onderhandelt SBS nog met topdj's Stenders, Jensen, Westbroek en Staverman.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:06:24 #111
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33691559
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Jensen werkt voor RTL?!
Ja, een beetje vreemd verhaal.

Dus dan zou hij op de tv eigenaar zijn van RTL Nederland, er vanuit gaande dat zijn succesvolle talkshow op de buis blijft. En op de radio eigenaar van het concurrerende SBS
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 januari 2006 @ 13:19:35 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33691780
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:14 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ja, een beetje vreemd verhaal.

Dus dan zou hij op de tv eigenaar zijn van RTL Nederland, er vanuit gaande dat zijn succesvolle talkshow op de buis blijft. En op de radio eigenaar van het concurrerende SBS
eigenaar? is jouw baas ook eigenaar van jou? hij werkt gewoon op de radio voor de ene en op de tv voor de andere.

SBS zal wel eisen dat hij vaker op de radio is denk ik.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33691782
Tja, als hij contractueel gezien beide gescheiden houdt zie ik geen problemen. Nu zal ie in z'n middagshows vast niet meer z'n avondshow aankondigen ofzo, maar voor de rest moet dit gewoon kunnen denk ik.
pi_33691827
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:19 schreef rubbereend het volgende:

SBS zal wel eisen dat hij vaker op de radio is denk ik.
Dat is wel weer een pluspunt. Maar ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:31:39 #116
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33692280
Stenders en Jensen mee naar SBS
quote:
RTL zet vanmiddag zijn handtekening onder een contract waardoor Yorin FM wordt verkocht aan concurrent SBS. Dat meldt het ANP. De dj's van het verliesgevende popstation vertrokken vanmorgen al vanuit Hilversum met een truck naar het SBS-pand in Amsterdam om daar de uitzendingen te verzorgen.

Aangekomen in Amsterdam zongen de dj's een welkomstlied.

Hoeveel SBS voor Yorin FM betaalt, is niet duidelijk. SBS was al langere tijd op zoek naar een radiozender. Naast SBS waren ook ondernemer Lex Harding, De Telegraaf en PCM Uitgevers geïnteresseerd. DJ's Rob Stenders en Robert Jensen verhuizen met Yorin FM mee, meldt het Algemeen Dagblad. Jensen gaat in eerste instantie mee voor een klein half jaar. Daarna beslist hij of hij definitief overstapt. Over het lot van Henk Westbroek is nog niets bekend.

Westbroek: "Het station heeft gezwalkt. Er is nooit gekozen voor een heldere lijn die is vastgehouden. In de tijd dat ik er bij zit is de muzikale koers van het station vijf keer veranderd. Vijf keer! Dodelijk. De plaatjes waarvan we eerst hard riepen dat we ze nóóóooit zouden draaien, stonden een dag later juist pontificaal op het hoofdmenu. Had zo’n leidinggevende weer eens een marktonderzoekje laten uitvoeren. En voor je het wist stond je dan Britney Spears aan te kondigen. En zo'n formulewijziging werd dan niet netjes aan de luisteraars medegedeeld. Nee, die plaatjes werden er een beetje geniepig tussendoor gedraaid. Luisteraars konden daar geen touw aan vastknopen. Had je ze eindelijk veroverd, dan joegen we ze eigenhandig weer weg."

RTL-baas Fons van Westerloo reageert betreurd op het verlies van Yorin FM. "We hebben aangekondig dat we Yorin aan het verkopen zijn, dat is bijna rond", aldus Van Westerloo. "Dat zijn wel beslissingen die pijn doen, dat doe je niet met groot plezier uiteraard. Op een gegeven moment moet een onderneming als deze, wat ook onderdeel is van een hele sterke Europese mediagroep, soms dat soort besluiten nemen. Je ziet ook vaak gebeuren dat dit soort zenders die verkocht worden aan anderen dan onder een nieuw bedrijf lekker gaan floreren. Dat zou ik helemaal niet erg vinden, want dat gun ik de mensen van harte."
BRON
pi_33692353
Ik denk dat Jensen na dat half jaar zal stoppen met zijn radio-activiteiten.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:35:02 #118
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33692425
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:33 schreef Urquhart het volgende:
Ik denk dat Jensen na dat half jaar zal stoppen met zijn radio-activiteiten.
Je hoorde hem nu nooit meer .
Ik denk dat ie ermee stopt naar een half jaar !!
pi_33693019
Hij zal eerst aankijken wat de luistercijfers worden, zijn die slecht... dan zal hij zich vast alleen gaan concentreren op z'n televisieshow. Logisch ook.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:07:44 #120
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33697534
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:50 schreef Klingon het volgende:
Hij zal eerst aankijken wat de luistercijfers worden, zijn die slecht... dan zal hij zich vast alleen gaan concentreren op z'n televisieshow. Logisch ook.
Hij heeft ook veel ze druk met zijn televisie-werkzaamheden.
pi_33699458
06-09 - Stenders Stendersvroegop
09-12 - Peter R de Vries - Misdadig Mooie Muziek
12-13 - Hart in aktie - Wendy van Dijk
13-16 - Dart in aktie - Raymond van Barneveld
16-17 - All you need is lovesongs - Robert ten Brink
17-19 - De muzieksmaakpolitie - Rob geus
19-22 - Piets uitgebreide weerbericht

Moeten we hier aan denken?
pi_33704376
Voor de luisteraars van Yorin FM zal de overname op korte termijn nauwelijks gevolgen hebben. SBS-topman Tillieux: "De programmering van de zender blijft vooralsnog overeind. Het belangrijkste is dat de zender en de medewerkers een plek binnen de organisatie van SBS krijgen. Natuurlijk gaan we daarna meteen werken aan de verdere versterking en verbetering van de zender."

De luisteraars zullen nog weinig van de overname merken, omdat het format waarschijnlijk het eerste half jaar nog niet wordt aangepast, evenals de naam. Indien mogelijk wil SBS het station Hitradio Veronica gaan noemen. Zoals gezegd is het in principe de bedoeling dat alle medewerkers van Yorin FM meegaan naar SBS. Robert Jensen gaat een half jaar naar SBS en zal daarna bekijken of hij blijft. Het ligt dan voor de hand dat Jensen niet meer elke werkdag te horen is, maar bijvoorbeeld alleen nog maar een show in het weekend gaat maken. Rob Stenders en Henk Westbroek stappen waarschijnlijk ook over.

SBS mag het station niet zomaar Hitradio Veronica noemen. De Vereniging Veronica heeft Sky Radio namelijk een licentie gegeven om de naam Veronica te mogen gebruiken voor haar radiostation. Radio Veronica staat momenteel in de verkoop en de Vereniging Veronica mag bepalen of de naam ook door de nieuwe eigenaar gevoerd mag gaan worden. De Vereniging kan dan bepalen om SBS een licentie te geven om de naam Veronica voor een radiozender te gebruiken. De nieuwe eigenaar van Radio Veronica moet dan een andere naam kiezen.
pi_33706545
Mag Mark in the Dark dan terug, als de DJ's weer zelf muziek uit mogen kiezen?
pi_33708007
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:35 schreef Omaha het volgende:
Mag Mark in the Dark dan terug, als de DJ's weer zelf muziek uit mogen kiezen?
Zou top zijn

Hele stomme fout geweest van yorin om hem de deur uit te werken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cool_Runner op 04-01-2006 21:19:18 ]
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_33722186
Mark in the Dark
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')