abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31766109
M'n ouders willen graag een LCD tv voor in de kamer kopen. Waar moeten ze bij aanschaf van zo'n ding op letten? Welke merken zijn aan te raden? Kunnen ze allemaal aan de muur gehangen worden? Ze willen graag 1 die groter is dan 100 cm.

Of kunnen ze beter een plasma scherm kopen? Ik hoorde zelf dat ze een nogal korte levensduur hadden namelijk (ong 5 jaar).

[edit]
Kan een modje even de topictitel wat verbeteren? .
En nog wat voor meneer/mevrouw modje.. ik ben op het forum wezen zoeken maar geen van allen geven echt duidelijke voordelen/nadelen en zeggen niet wat je het beste kan nemen (soort tv/merk).

[ Bericht 16% gewijzigd door Mordreth op 28-10-2005 22:08:51 ]
pi_31766571
Als je een LCD tv koopt moet je een tv kopen die een lage responstijd heeft. De allernieuwste (en allerduurste) hebben een tijd van 8 nano seconde (8ns).
Waarom is dit interresant?? Als je een tv heb met een hoge responstijd kan je last krijgen van ghosting. Dit betekent dat een object wat snel door het beeld verplaats vaag wordt.
Je kan dit ook op je computer testen als je effe googled op "tft test".
Sterkte!
Het spijt me echt hoor
pi_31766644
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:18 schreef vet_seg het volgende:
Als je een LCD tv koopt moet je een tv kopen die een lage responstijd heeft. De allernieuwste (en allerduurste) hebben een tijd van 8 nano seconde (8ns).
Waarom is dit interresant?? Als je een tv heb met een hoge responstijd kan je last krijgen van ghosting. Dit betekent dat een object wat snel door het beeld verplaats vaag wordt.
Je kan dit ook op je computer testen als je effe googled op "tft test".
Sterkte!
ns is wel heel erg overdreven
pi_31766694
En plasma schermen gingen in het jaar 2000 ongeveer 10 jaar mee ja, we zijn nu 5 jaar verder en de technologie houdt het wel een jaartje of 20 uit hoor, ondanks de warmte.
Ik post om het posten.
pi_31767179
ze hebben beide voor en nadelen.

lcd kan geen zwart waarden weergeven die worden alleen benaderd.
kleurechtheid van een plasma is beter maar deze verbruiken veel energie (mocht dat een probleem zijn) ook de levensduur van een plasma is iets minder.

Ik zou voor plasma gaan of als je nog even kunt wachten tot volgend jaar wacht dan. Er komt namelijk een nieuwe techniek aan die gebruik maakt van de oude technologie van een crt scherm (wat de meeste hebben) maar wel plat is. En tegen die tijd is er misschien meer bekend over wat HDTV gaat doen. Op de meeste tv's staat wel HDTV ready maar dat is niet full hdtv om het zo maar even te zeggen.

Met andere woorden wacht even, kun je niet wachten neem een plasma.
pi_31767904
Ik vind het altijd een riskant zaakje met plasma, dat kan namelijk inbranden.
pi_31767964
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:03 schreef EvilWasp het volgende:
LCD niet natuurlijk.
Ik post om het posten.
pi_31769358
Nee, dat kan idd niet.
pi_31769438
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:56 schreef EvilWasp het volgende:
Nee, dat kan idd niet.
Nee, onmogelijk.
Ik post om het posten.
pi_31769623
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:59 schreef Furious het volgende:

[..]

Nee, onmogelijk.

Nu ophouden?
pi_31769649
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:03 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Nu ophouden?
Nee. LCD kan net zo goed in branden.

Nu klaar.
Ik post om het posten.
pi_31771062
Niet!
pi_31771250
Wat is het nu?
pi_31771842
quote:
Q: Do LCD’s have a burn-in problem?
A: No
www.macosx.com/articles/Buying-a-Plasma-or-LCD-TV-FAQs.html
quote:
LCD television ADVANTAGES over Plasma include:
1. No burn-in of static images.
http://hometheater.about.com/od/lcdtvfaqs/f/lcdfaq2.htm
quote:
Q: Do LCD’s have a burn-in problem?
A: No
www.macosx.com/articles/Buying-a-Plasma-or-LCD-TV-FAQs.html
Viva los Vatos Locos
pi_31772052
Ik heb in mijn magische bol gekeken, en dit leek mij wel een passende titel. Dit mag de volgende keer mooi in een topic-report, dat maakt het voor ons beide wat makkelijker

Bij deze nog wat topics die hier goed bijpassen:
Breedbeeld, Plasma of LCD TV
n00b-vraag: Verschil tussen Plasma en LCD
pi_31784471
Anders staat in de consumentengids van november 2005 een heel stukje van LCD/plasma/projectie/beeldbuis en beamers. De voor en nadelen enzo.
Blz 16 en 17
Sterkte
Het spijt me echt hoor
  woensdag 9 november 2005 @ 14:55:02 #17
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_32118074
Als je persee nu een LCD-televisie neemt moet je er ook rekening meehouden dat je eigenlijk niet onder digitale televisie uit kan, dus digitenne, versatel, kpn of de lokale kabelboer. Het probleem hiervan is dat je ten aller tijde een extra kastje in je kamer heb moeten staan.Dus zal ik als ik jullie was toch afwachten tot ze geintregreerd zijn en de techniek wordt ook steeds verfijnder.
Een responstijd van 16ms is redelijk te doen hoor, zelfs met computerspellen(laat staan met een gewone televisieuitzending.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_32118128
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:03 schreef EvilWasp het volgende:
Dan moet je wel je best doen hoor .
Bij normaal gebruik zal je in ieder geval geen last hebben van inbranden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')