Uiteraard zijn al mijn cijfers per 100 000 inwoners: zowel die van Rotterdam, Washington, VS en Nederland. Anders kun je toch niet vergelijken. Dus oordeel niet zo snel met je 'LEZEN', wil je. Daarmee vergiftig je direct de discussie. En doe dat zeker niet als je zelf niet na kunt denken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:19 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
@gimmick .. LEZEN .. 8 moorden per 100.000 = 8X6= 48 moorden in Rotterdam volgens deze site
Volgens Elsevier waren er op 28 december "pas" 20 moorden gepleegd. Evenveel als Amsterdam.
Hebben ze nog vlug in 3 dagen 28 moorden gepleegd
'nuff said.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:13 schreef Gimmick het volgende:
2001 Moord en doodslag
Nederland
1,6 slachtoffers per 100 000
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)2004k2b15p024art.pdf
VS
5,6 slachtoffers per 100 000
http://www.fbi.gov/ucr/ci(...)ns/table_01-01a.html
(link van Monique)
De Terring heyquote:Op donderdag 20 oktober 2005 05:49 schreef fernando_redondo het volgende:
Gelukkig is hij dood maar het is maar een voorbeeldje
[..]
Vs en Nederland zijn niet met elkaar te vergelijken. In de VS is wapenbezit vrij en heb je grotere etnische minderheden, en andere cultuur (geen verzorginstaat e.d)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:13 schreef Gimmick het volgende:
2001 Moord en doodslag
Nederland
1,6 slachtoffers per 100 000
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)2004k2b15p024art.pdf
VS
5,6 slachtoffers per 100 000
http://www.fbi.gov/ucr/ci(...)ns/table_01-01a.html
(link van Monique)
In de VS zitten er weer een heleboel vast vanwege softdruggebruik e.d.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:56 schreef detulp050 het volgende:
Overigens bevat dat cijfer van 1,3 miljoen misdaden ook 800.000 keer fietsdiefstal
Wat niet wegneemt dat de cijfers niet echt rooskleurig zijn
Je bent dus niet zo radicaal liberaal dat je voor vrij wapenbezit bent?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:09 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Vs en Nederland zijn niet met elkaar te vergelijken. In de VS is wapenbezit vrij en heb je grotere etnische minderheden, en andere cultuur (geen verzorginstaat e.d)
Ik wil wel eens zien of Nederland nog steeds lager staat als de VS als hier wapenbezit wordt vrijgegeven...
Tsja daar heb je 'afro amerikanen' als etnische minderheid terwijl dat toch een bevolkingsgroep is die net zo Amerikaans is als de geimporteerde blanke Europeanen. Je stelling is op zich wel juist, alleen niet algemeen genoeg. Criminalteitsstatistieken van twee landen vergelijken en hieruit conclusies trekken met betrekking tot een bepaald aspect is totaal zinloos. Zelfs het vergelijken van de situatie in een land voor en na het nemen van een bepaalde maatregel / aannemen van een bepaalde wet is verre van betrouwbaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:09 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Vs en Nederland zijn niet met elkaar te vergelijken. In de VS is wapenbezit vrij en heb je grotere etnische minderheden, en andere cultuur (geen verzorginstaat e.d)
Ik wil wel eens zien of Nederland nog steeds lager staat als de VS als hier wapenbezit wordt vrijgegeven...
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 07:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Alle buitenlanders met 2 paspoorten gewoon na 1 misdrijf het land uit zetten naar het land van herkomst en zorgen dat ze hier niet meer binnen komen.
tot zaterdag 18 september 1999 gelezen, holy fuck, dat het zover kan komen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 05:49 schreef fernando_redondo het volgende:
Gelukkig is hij dood maar het is maar een voorbeeldje
[..]
Goh, ik ben ook voor zero-tolerance. Maar mijn definitie heeft toch echt niets met 3 strikes en uitzetten te maken. Maar goed, dat wij termen anders interpreteren was al duidelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
tot zaterdag 18 september 1999 gelezen, holy fuck, dat het zover kan komen.
het zijn dus marokaantjes
B en zijn familie tot de 10e graad het land uit mieteren. Mogen nooit meer binnenkomen.
Ik ben ondertussen wel van de zero tolerance. 3 strikes you are out. Uit het land wel te verstaan. Back tot the riff.
k e i h a r d aanpakken. Net zolang tot ze sidderen van angst als ze de politie zien. Zal die etnische profiuteurs leren.
jij wilde ze "heropvoeden" ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, ik ben ook voor zero-tolerance. Maar mijn definitie heeft toch echt niets met 3 strikes en uitzetten te maken. Maar goed, dat wij termen anders interpreteren was al duidelijk.
hint 2:quote:Een winkelier op Tussenmeer waarschuwt surveillerende agenten dat hij is bestolen door een jongen die net de zaak is uitgelopen. De jongen wordt aangehouden en door collega's afgevoerd. Terwijl de agenten nog wat napraten, gaat er opeens een ruit van een etalage aan diggelen. De agenten zien twee jongens wegrennen en houden één van hen aan. Het is B. Op dat moment komt de andere jongen teruglopen. Beiden zitten onder het bloed, naar eigen zeggen doordat ze tijdens een worsteling door de ruit zijn gevallen. Opeens verschijnt een groep van veertig jongeren die B. en de andere verdachte weet te ontzetten. De agenten worden belaagd, weten tot drie keer toe de arrestanten weer te pakken, maar worden zo bedreigd dat ze hen toch moeten laten gaan. Met hulp van opgeroepen versterking worden B. en zijn compaan tenslotte toch vastgenomen. Later mogen ze weer gaan. Er gebeurt verder niets.
Zero-tolerance heeft met rechtshandhaving te maken. Niet met (her)opvoeden, dan wel uitzetting.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |