quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 03:54 schreef TiNRiB het volgende:- waarom zou je kiezen voor betaalde game-hosting als free hosting misschien ook mogelijk is?
- wat is bepalend bij je keuze voor een betaalde hosting leverancier? Prijs? Kwaliteit? Spellen-aanbod?
- welke grote(re) namen zijn er in NL op gebied van game-hosting?
- is dit een groeiende markt? Zijn de belangrijk(st)e spelers al bekend?
- waar zou je als eerste zoeken naar (informatie over) een game-hosting firma? Forums? Google?
- Free hosting mogelijk ? Ik heb me laten vertellen dat een Battlefield 2 ranked server een gig aan verkeer per dag trekt. Dat is dus 30gb traffic in de maand. Gratis lijkt me onmogelijk.
-Ten eerste het spelaanbod. Je huurt een server voor een spel. Wij zijn in eerste instantie opzoek gegaan naar de goedkoopste, simpelweg omdat wij de server moeten betalen van donaties.
-We hebben de server gehuurd bij i3d. Was geloof ik de enige trusted party van EA in Nederland. Daarbuiten hebben we niet gezocht, we wilden nml een server in NL vanwege een lage ping. Uiteraard zijn er genoeg anderen maar wij hadden specifiek Battlefield 2 ranked nodig en alleen i3d kon ons die leveren
-Of de markt groeiende is weet ik niet
-Alle zoektochten beginnen op Google.
Meer vragen kan ik vanavond ergens weer beantwoorden.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server